Gå til innhold
Hundesonen.no

Greyhounden Mynte


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Endelig fikk jeg satt meg ned for å lage en tråd til vårt nyeste tilskudd i flokken. For de som ikke har sett i valpetråden min, så er Mynte en greyhound tispe som kommer fra Gotland. Hun har vært her

Hei alle interesserte. Tenkte jeg skulle gi en liten oppdatering på vofsen. Hun har passert 3,5 år nå, så hun er vel så god som hun kommer til å bli    Fortsatt aktiv og glad, heldigvis blitt mer voks

Takk for koselige kommentarer!  ?  enig i at det blir lite bilder. Her er ett av begge to. Har tenkt å oppdatere Nitro sin tråd og. Aaalt for lenge siden.  

Posted Images

Tusen takk for trivelige kommentarer! :D

Har laget album på hjemmesiden med bilder. Blir å legge inn flere etter hvert. Bildene som ligger her er også der, men det ligger en del nye bilder der også :)

http://galleri.livetinord.com/#!album-33

Hun er en veldig energisk valp. Og sterk egenvilje. Det blir spennende å se hvordan hun blir som eldre. Om hun beholder sin tøffe stil. Håper hun roer seg litt ned, for hun sover ikke så mye som jeg hadde håpet på. Vil ikke at hun skal bli overstresset, men antar de styrer det litt selv også og at noen bare har mer energi i seg enn andre. :) Vi har fått gjort en del forskjellige ting disse dagene. Må utnytte tiden godt nå før jeg begynner på jobb.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hun vokser og trives! I går veide vi henne og da var hun 13,7 kg. Hun har fått tatt 12 ukers vaksina si også.

Hun begynner å komme litt mer inn i rutinene her, Hun må opp på do i 6-7 tiden (når jeg pleier å dra på jobb i ukedagene), og så kan vi legge henne igjen og hun sover et par timer til (som oftest). Hun er med meg på kontoret på jobb hver dag og hun har vært veldig flink til nå, sover mest utover formiddagen. Det er kjempekjekt og ikke minst avgjørende for at hun kan bli med og ikke ligge så mye i bilen. Hun møter masse folk på jobben og hun er veldig sosial og imøtekommende. Og så er hun aktiv utover kvelden og legger seg i 10 tiden når vi legger oss. Og så piper hun når hun må på do eller går ut selv hvis døren er åpen. Det er bra, selv om uhell kan skje :)

Hun har møtt en husky (min svigersøster sin), en dachs på samme alder, to chihuahuaer,en cocker spaniel og en labrador til nå. Må prøve å få møtt litt flere hunder. Skal ta henne med på hundetrening så hun får sett flere hunder. Hun møter på sauer hver dag når vi går tur, og hun liker å se på hønene våre.

Hun og Nitro kommer mye bedre overens nå. De leker en del sammen inne, men ute må vi holde en i bånd av gangen, siden Nitro lett kan løpe henne overende. Har hatt et par uhell allerede så det tør vi ikke satse på mer!

Vi har begynt å trene og hun kan nå Sitt, Dekk, kontakt og Bli ganske bra :) Men må trene på dette ute også. Til nå har vi bare gått turer ute.

Hun har vært to turer til byen og er rolig i bilen, det er bra. Håper det fortsetter sånn!

Lenge igjen til jeg får like lange ben som storebror! :P

sssept1_zps83f0fe9a.jpg

sssept2_zpsabc52b82.jpg

sssept3_zps3ee95e74.jpg

sssept4_zps5c26a9c7.jpg

sssept5_zpsab5ca9a7.jpg

sssept6_zpse1d44420.jpg

Fortsettelse følger! :)

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

guud så fin hun er! er hun relativt enkel valp? vi hadde jo inntrykk av at whippetvalpene kunne være ganske så greie fra start, men endte visst opp med noe litt heftigere :D

Vil vel ikke si enkel. Men vi ønsket oss den mest frempå/tøffe valpen og det fikk vi. Har jo erfaring så det går greit, men kan bli litt svett til tider :P

Gud så fin!

Kommer vi til å møte dere på utstillinger fremover? Jeg vil møte henne! :lol:

Blir i hvert fall å prøve litt. Hun har haleknekk så hvis det ikke går så bra, orker vi ikke å bruke så mye penger på det. Blir vel å prøve i Bodø til neste sommer :) Håper vi treffes! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Om 1 uke er Mynte 4 måneder :) Hun har blitt 17,5 kg og vokser mye. Fortsatt veeeeldig aktiv og hun elsker å være ute i hagen. Hun er så selvstendig at hun kan være alene i hagen lenge, leke for seg selv, tusle omkring. Det er bare SÅ rart :P Er ikke vant til en slik hund overhode! Det var en del av gjerdet som var borte her om dagen og da dro hun opp i skogen alene og borte ble hun. Hun var lenge borte at vi måtte tilslutt gå ut for å lete. Men så kom hun tilbake etter en stund. Så hun virker jo veldig trygg til å være så lita!

Hun er fortsatt med mor på jobb, utsetter den første hjemme- alene dagen bare mer og mer :icon_redface: Gruer meg til den dagen, men må vel bare hoppe i det. Så lenge det ikke er så kaldt ute kan hun fint være i bilen og på jobb med meg (men snart kan hun komme seg lett over sperringen på kontoret, et tegn på at nå er hun stor nok til å bli hjemme hehe. :lol: De liker henne veldig godt på jobb. Hun elsker å bli koset med og det er rett opp i fanget på alle som kommer for å hilse. Veldig sosial frøken. :)

Hun er så skjønn og nydelig, men hun kan være litt fustrerende til tider med å være så STA. Tester reglene skikkelig, plager seg mye på Nitro (hennes favoritt tygge-leke), og noen kvelder vil hun ikke slå seg til ro og maser og piper. Så litt negativt er det, men mest positivt og det er jo bra :ahappy: Vi gleder oss til hun kan være løs med Nitro og være med på lengere turer. (og gå bedre i bånd, hun begynner å bli sterk..) På lørdag skal hun passes av en nabo familie med små barn, da vi skal ha stor bursdagsfeiring Det blir spennende å høre hvordan det går.

Her er for et par uker siden ca

sssept9_zpsdefed3b3.jpg

Her er i fra helgen

sssept13_zpse3f2f2ba.jpg

Her også:)

sssept12_zps97beb0a8.jpg

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så selvstendig at hun kan være alene i hagen lenge, leke for seg selv, tusle omkring. Det er bare SÅ rart :P Er ikke vant til en slik hund overhode! Det var en del av gjerdet som var borte her om dagen og da dro hun opp i skogen alene og borte ble hun. Hun var lenge borte at vi måtte tilslutt gå ut for å lete. Men så kom hun tilbake etter en stund. Så hun virker jo veldig trygg til å være så lita!

Hun er fortsatt med mor på jobb, utsetter den første hjemme- alene dagen bare mer og mer :icon_redface: Gruer meg til den dagen, men må vel bare hoppe i det. Så lenge det ikke er så kaldt ute kan hun fint være i bilen og på jobb med meg (men snart kan hun komme seg lett over sperringen på kontoret, et tegn på at nå er hun stor nok til å bli hjemme hehe. :lol:

Har du prøvd å ha henne noe alene overhodet? For selvstendige hunder er vel ofte de som er enklest å ha alene hjemme. Labradoren min er jo selvstendigheten selv, og pga denne selvstendigheten har jeg egentlig aldri trengt å trene alene hjemme med henne annet enn for å venne henne til å ikke luftes hver 4 time ifht. do-gåing :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...