Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2014!


Synnikken
 Share

Recommended Posts

På grunn av uheldige omstendigheter med forrige hund, ser jeg meg nødt til å slenge meg inn i denne tråden.

Er ikke 100 % sikker på hvilken rase det blir, men for meg er ikke familien fulltallig uten en firbeint i hus. :icon_redface:

Men jeg funderer veldig på en langhåret Collie.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 679
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi vart plutseleg medlem av denne gjengen    44      

Endelig kan jeg også bli med i denne gjengen Hils på Gába

Hurra! Ultralyd i kveld bekreftet at Tia er drektig  

Posted Images

@Bare Linn - hvor mange hunder har dere?

 

Edit: grattis med valp av min favorittrase! :heart:

Vi har ei staffetispe på 7år.. samboeren sin :)

Og jeg har sheltien min på 5år :)

Også fikk vi valpen, sammen :)

Sambo sin årelange drøm..

Fantastiske hunder :D

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende :D

Her er det livat. Gosh jeg hadde glemt hvordan det var med piraja i terne, en som nekter å sove, bare vil herje og være vrang. Men han er faktisk så godt som husrein og har faktisk forstått sånn halvegs at han kan holde pirajatennene for seg selv :lol:

Jeg har stort sett bare kosejobben og kjenner at det er helt ok :)

HAHA, valpen min er ikke sånn. Hun er helt herlig, sover masse, biter litt, men ikke særlig hardt, og ja, nei, er helt forelska jeg :wub:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om alt går etter planen blir det et lite barnetryne på meg til høsten av rasen Irsk Softcoated Wheaten terrier! :D

Er så valpesjuk nå at jeg snart går på veggen her! Endelig blir det hund etter 4 år uten! ( har wheaten, men den er familien sin så ble igjen hos dem når jeg flyttet for å studere) så nå er det jammen på tide med egen hund! :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan hjelpe meg litt i tankegangen når det gjelder en blandingshund av leonberger og portugisisk vannhund?

I utgangspunktet synes jeg dette er to vidt forskjellige raser, men når jeg leser på rasebeskrivelsene er det jo enkelte punkter som stemmer..

Det er mor som er leonberger, mens far er 75% portis og 25% golden retriever med 2 tidligere kull.

Er dette en bra blanding? Vi er på jakt etter en stødig og god familiehund, men som samtidig kan brukes i rallylydighet, spor osv. Vi har to små barn og er aktive på turer osv. Og er som regel på campingferie på sommeren.

Den valpen som eventuelt er aktuell er ei tispe med leonbergerutseende, men etter det jeg ble fortalt er de mer aktive enn typiske leonbergervalper (de har hatt flere leonbergere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Er det noen som kan hjelpe meg litt i tankegangen når det gjelder en blandingshund av leonberger og portugisisk vannhund?

I utgangspunktet synes jeg dette er to vidt forskjellige raser, men når jeg leser på rasebeskrivelsene er det jo enkelte punkter som stemmer..

Det er mor som er leonberger, mens far er 75% portis og 25% golden retriever med 2 tidligere kull.

Er dette en bra blanding? Vi er på jakt etter en stødig og god familiehund, men som samtidig kan brukes i rallylydighet, spor osv. Vi har to små barn og er aktive på turer osv. Og er som regel på campingferie på sommeren.

Den valpen som eventuelt er aktuell er ei tispe med leonbergerutseende, men etter det jeg ble fortalt er de mer aktive enn typiske leonbergervalper (de har hatt flere leonbergere).

Lag en egen tråd om det for da blir de tmye mer sylig og flere svarer på noe såpass viktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basic valpespørsmål :P

Hva er vanlig atferd hos en valp på 12 uker? :)

Blir veldig langt å svare på ett så bredt spm, men biting, ikke husren, sover mye, uvillig til å forlate hjemmet. Janei hva lurer du på?:) alle valper er forskjellige.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig langt å svare på ett så bredt spm, men biting, ikke husren, sover mye, uvillig til å forlate hjemmet. Janei hva lurer du på?:) alle valper er forskjellige.

Nei, altså :P

Hun lekebiter avogtil, småboffer litt når hun vil leke med de andre hundene, sover, spiser, og bryr seg ikke om vi går hverken ut eller inn.

Her en kveld hadde jeg lagt meg, sambo gikk i dusjen, og hun var alene med de andre. Null problem, hun sov bare.

Vi har møtt på barn, andre hunder, voksne, og prøvd å ha henne med de to andre utenfor butikken (vi stod i vinduet) bare for å se reaksjonen.

Ingenting :)

Hvordan kan vi best mulig bygge videre på at dette skal bli bra videre og? :D

Føler vi har en forholdsvis enkel valp så langt :P

3uhell inne sålangt, og ja..

Full av f**n avog til.. men det er vel normalt :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, altså :P

Hun lekebiter avogtil, småboffer litt når hun vil leke med de andre hundene, sover, spiser, og bryr seg ikke om vi går hverken ut eller inn.

Her en kveld hadde jeg lagt meg, sambo gikk i dusjen, og hun var alene med de andre. Null problem, hun sov bare.

Vi har møtt på barn, andre hunder, voksne, og prøvd å ha henne med de to andre utenfor butikken (vi stod i vinduet) bare for å se reaksjonen.

Ingenting :)

Hvordan kan vi best mulig bygge videre på at dette skal bli bra videre og? :D

Føler vi har en forholdsvis enkel valp så langt :P

3uhell inne sålangt, og ja..

Full av f**n avog til.. men det er vel normalt :P

hun har jo de andre hundene å støtte seg på, da er det helt normalt. Jeg ville tatt henne med på turer og opplevelser UTEN de og også trent på å være alene uten de.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vi selvfølgelig gjøre :D

Men siden det er 6km å gå t/r til sentrum og vi ikke har bil tilgjengelig nå, så er det ikke helt ideelt å gå dit riktig enda :)

Men dere kan vel ta henne med på turer alene, trenger jo ikke å gå 6km. Slik tolker jeg Mud ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...