Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2014!


Synnikken
 Share

Recommended Posts

Hodet mitt sa at du bodde lengre nord enn Vestfold :-P

Har en corgi som mener at schafere er det kuleste på jord :lol: hun har ikke skjønt at hun er liten enda :aww:

Heei, jeg har møtt deg, hos Kristin Halle for ikke lenge siden :P Jeg følte det var noe "kjent" med deg, men fikk liksom ikke dratt ordene ut av meg for å spørre :P

Fra hvor??

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Hun kommer fra Hessenstein i Tyskland :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 679
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi vart plutseleg medlem av denne gjengen    44      

Endelig kan jeg også bli med i denne gjengen Hils på Gába

Hurra! Ultralyd i kveld bekreftet at Tia er drektig  

Posted Images

Plukker dere ut valp selv eller plukker oppdretter ut? Jeg vet liksom ikke om jeg har erfaring nok til å plukke ut riktig valp. Jeg er en sucker for utskudd liksom.

Både Harly og Lykke sine oppdrettere har valgt fordelt valper men jeg har kommet med ønsker. I Harly sitt kull hadde jeg to tydelige favoritter, i Lykke sitt kull var hun helt klart mitt førstevalg. Og det var jeg veldig tydelig på at oppdretter fikk med seg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukker dere ut valp selv eller plukker oppdretter ut? Jeg vet liksom ikke om jeg har erfaring nok til å plukke ut riktig valp. Jeg er en sucker for utskudd liksom.

Frost ble valgt for oss og jeg liker det, at jeg ikke må ta det valget, umulig å velge en liten søtnos ut av en flokk av søtnoser! Men vittig nok, på de første bildene av valpekullet Frost er fra, sa jeg at hannhund nr.1 stakk seg ut, det nappet ekstra i hjerterota. Og det var Frost! Tror det var meningen at han skulle til meg og oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ei som skiller seg ut på bildene, men det mistenker jeg at bare er pga fargen på båndet *flir*

Jeg har plukket ut valp 2 ganger, den første gikk bra ( han var den eneste i kullet jeg klarte å skille ut pga en hvit flekk på ryggen), den andre var et katastrofevalg.

Jeg stoler ikke på meg selv at all, og ikke på samboer heller.

Men så vil jeg jo ha denne berømte kjemien med valpen da. Men jeg har sjelden kjemi med valper egentlig...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heei, jeg har møtt deg, hos Kristin Halle for ikke lenge siden :P Jeg følte det var noe "kjent" med deg, men fikk liksom ikke dratt ordene ut av meg for å spørre :P

Hun kommer fra Hessenstein i Tyskland :-)

Det forklarer jo veldig at du forstod hvem Jeanette var :lol: jeg har tenkt og tenkt bare jøssom hvem var den personen, og at jeg burde spurt! :P hei :wave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forklarer jo veldig at du forstod hvem Jeanette var :lol: jeg har tenkt og tenkt bare jøssom hvem var den personen, og at jeg burde spurt! :P hei :wave:

Haha, jeg håpet jo at du skulle spørre :P Vurderte å si at jeg kjente hun som har Vegas (Shlush), men så tenkte jeg at det ble teit om du ikke var du :| Heeeei :wave::flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukker dere ut valp selv eller plukker oppdretter ut? Jeg vet liksom ikke om jeg har erfaring nok til å plukke ut riktig valp. Jeg er en sucker for utskudd liksom.

Ikke vær så belger :fish:

Du har vært hundeeier i ganske mange år nå, du har hatt mer enn din andel av idiotbikkjer, da burde du i det minste vite hva du ikke vil ha ;) Hvis ikke, hvis du stoler på oppdretteren, så sier du hva slags valp du vil ha, så tar du den du får :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at det blir et samarbeid mellom oss og oppdretter hvem som blir vår. Jeg synes magefølelse har mye å si i et valg av valp, og med oppdretters ekspertise på hundene og hvordan de gjerne kan utvikle seg så må det jo bli bra?

Ellers er tispen parret. Hvor lenge etter parring kan man merke om hunden er drektig? :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste valg av valp blir er samarbeid mellom meg og oppdretter. Hun kan dette med eksteriør mye bedre enn meg når det gjelder å se på små valper om det kan bli en bra bikkje. Så den delen får hun ha sterke meninger om. Vi er helt på bølgelengde hva gjelder preferanser i alle fall. Videre er kjemi viktig for meg, så jeg velger ikke den valpen hun plukker ut hvis det absolutt ikke føles riktig. Men jeg stoler også der på at oppdretter klarer å møte mine "krav" og å finne rett individ. Chess var en av to å velge mellom og ble valgt pga. at søstern så ut til å kunne få bittfeil. Så hun ble valgt av deg selv mer eller mindre. Leja er enebarn så det er valget også greit :P

Sagt nei til å få valp i juni jeg nå. Begynner å bli skikkelig god på sånn derre fornuft!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at det blir et samarbeid mellom oss og oppdretter hvem som blir vår. Jeg synes magefølelse har mye å si i et valg av valp, og med oppdretters ekspertise på hundene og hvordan de gjerne kan utvikle seg så må det jo bli bra? 

 

Ellers er tispen parret. Hvor lenge etter parring kan man merke om hunden er drektig? :P 

Hvor skal du ha valp fra ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder seg inn.

Natt til tirsdag skal vi kjøre ca 9 timer, hente valp og nye 9 timer til med tog. Dvs 18 timer tog på under et døgn for å hente en tysk jaktterrier! :)

Han skal bli løs og båndhund på klovvilt, samt ettersøkshund :) gruer meg!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Det er ei som skiller seg ut på bildene, men det mistenker jeg at bare er pga fargen på båndet *flir*

Jeg har plukket ut valp 2 ganger, den første gikk bra ( han var den eneste i kullet jeg klarte å skille ut pga en hvit flekk på ryggen), den andre var et katastrofevalg.

Jeg stoler ikke på meg selv at all, og ikke på samboer heller.

Men så vil jeg jo ha denne berømte kjemien med valpen da. Men jeg har sjelden kjemi med valper egentlig...

Si til oppdretter hva du vil ha. Hos siste oppdretter så er det eneste som ikke stemmer at han blir ca 5 kg tyngre enn lovet, men så klart like god.

Melder seg inn.

Natt til tirsdag skal vi kjøre ca 9 timer, hente valp og nye 9 timer til med tog. Dvs 18 timer tog på under et døgn for å hente en tysk jaktterrier! :)

Han skal bli løs og båndhund på klovvilt, samt ettersøkshund :) gruer meg!

God tur. :) Og mye frustrasjon hihi Selvstendig liten valp :) Men gud å fine, trenger en mann som jakter annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær så belger :fish:

Du har vært hundeeier i ganske mange år nå, du har hatt mer enn din andel av idiotbikkjer, da burde du i det minste vite hva du ikke vil ha ;) Hvis ikke, hvis du stoler på oppdretteren, så sier du hva slags valp du vil ha, så tar du den du får :)

jeg ER en belger! Det er derfor jeg aldri mer bør ha en belger :( på en stund.

Jeg har sagt pen, grei og frisk til oppdretter, oppdretter sa ' skal bli'.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ER en belger! Det er derfor jeg aldri mer bør ha en belger :( på en stund.

Jeg har sagt pen, grei og frisk til oppdretter, oppdretter sa ' skal bli'.

Det er grunnen til at jeg har lagt fra meg belgeren også.. Ja, også det at mine blir sjuke da..

Men da er det jo greit, oppdretteren finner den pene, greie og friske valpen til deg, også er dere begge fornøyd! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grunnen til at jeg har lagt fra meg belgeren også.. Ja, også det at mine blir sjuke da..

Men da er det jo greit, oppdretteren finner den pene, greie og friske valpen til deg, også er dere begge fornøyd! :ahappy:

jeg får fortsatt et sug i magen av belgere, så kanskje muligens i fremtiden.

Men jeg får legge alt i hendene på oppdretter. Det er tross alt han som ser valpene mest og kjenner rasen best.

Og jeg har vært veldig tydelig på hva jeg mener er en bra hund .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukker dere ut valp selv eller plukker oppdretter ut? Jeg vet liksom ikke om jeg har erfaring nok til å plukke ut riktig valp. Jeg er en sucker for utskudd liksom.

Da jeg skulle ha valp sist fant jeg meg tidlig en favoritt fra de var fire uker.

Jeg hintet veldig til oppdretter om at den valpen helst burde bli min, og da ble den det tilsutt. Har ikke angret enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle ha valp sist fant jeg meg tidlig en favoritt fra de var fire uker.

Jeg hintet veldig til oppdretter om at den valpen helst burde bli min, og da ble den det tilsutt. Har ikke angret enda :)

jeg ser neppe forskjell på de i den alderen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får fortsatt et sug i magen av belgere, så kanskje muligens i fremtiden.

Men jeg får legge alt i hendene på oppdretter. Det er tross alt han som ser valpene mest og kjenner rasen best.

Og jeg har vært veldig tydelig på hva jeg mener er en bra hund .

Jeg får bare når jeg ser groenendael-tisper, men jeg veit ikke om jeg tar sjansen på det igjen. Foreløpig planlegger jeg så mye pudler at jeg ikke har tid og plass til belger :P

Vi fikk den den andre tispekjøperen ikke ville ha når vi fikk Leah, funket helt utmerket for vår del :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bare når jeg ser groenendael-tisper, men jeg veit ikke om jeg tar sjansen på det igjen. Foreløpig planlegger jeg så mye pudler at jeg ikke har tid og plass til belger :P

Vi fikk den den andre tispekjøperen ikke ville ha når vi fikk Leah, funket helt utmerket for vår del :lol:

en annen pulioppdretter ville ha første tispa som kom ut, helt greit for meg. Da er det bare to stk å velge i, men de er til gjengjeld prikk like. Tilmed oppdretter sier de er prikk like. De er størst i kullet og det skiller typ 2 g i vekt :|

Rød har finere bånd, rosa båndet er mer slitt og ikke ensfarget. Ergo liker jeg rød bedre liksom :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...