Gå til innhold
Hundesonen.no

Mollyville's Adventure kull - Boston Terrier


Mollymor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tusen takk for det, Poter! Har vært på UL og vet så 5 valper, og to skygger som muligens også er valper... Nå får jeg gjøre mitt beste for at de skal fortsette å være der til termin. Håper på e

Nye bilder fra i dag. Jente 1 - Sunny Jente 2 - reiser muligens til en oppdretter. Gutt 2, vår sjarmklump og førstemann til å komme løpende når vi snakker til dem eller kommer i nærhet

Da kan jeg presentere:

Så bra at det til tross for dramatikk og litt sorg endte bra! :flowers: Er det vanlig at bostonterriere får så mange valper? :blink:

Nå har ikke jeg så veldig lang erfaring, men det ser ut til at mindre kull er vanligere enn store. Men har sett flere kull på 5-6 valper i det siste, og til og med et med 9 valper. Mollys mor har fått fire kull med mellom 5 og 7 valper, så det er kanskje der det kommer fra denne gang. Det jeg ble litt overrasket over, var ikke antall, men at de var så store. De "skal" liksom bli små når det er mange, og dermed kanskje unngå keisersnitt. Men tre av valpene var store da de ble født, og tre normale str.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh! Hodeflekken/prikken til jente 1 og gutt 2 :wub:

Og ansiktet/utrykket/hode til jente 2 og gutt 3 :wub: Aaaaaaaaw!

Jeg er forelsket i alle sammen! <3

Hodeflekken til guttene tror jeg vil forsvinne, da hvite tegninger pleier å minske litt. Håper jenta kan beholde sin, men er slett ikke sikker på det.

Gratulerer med et flott kull :ahappy: Hvem tenker du å beholde? :)

Tusen takk! Hvis valpene utvikler seg i tråd med hvordan de var ved fødselen, blir det jente 1 som blir værende (men kanskje jente 2 på for) og en av gutta på for. Foreløpig liker jeg gutt 3 best. Liker kjempegodt gutt 2 også... Gutt 4 er veldig søt og liten, men umulig å ta bilder av. Men alt dette kan være snudd helt på hodet til de er leveringsklare... :ide:

Endret av Mollymor
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :) Så nydelige :wub:

Tusen takk!

Gratulerer så masse!! Nå gleder jeg meg til mine egne, vil høre de søte lydene :lol:

Tusen takk. Masse lykke til, er vel i dag du også har termin? Vi hadde vel samme dag..? Det er helt herlig å sitte her og se og høre. Får ikke gjort stort annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpene er 6 dager, og den største har mer enn doblet sin fødselsvekt. De er alle aktive og sultne. Ligger til puppen heeele tiden.

IMG_1282_zpse1112851.jpg

Molly synes det er deilig at valpekassen har to rom, slik at hun kan trekke seg tilbake i den ene siden, mens hun fortsatt har full kontroll over valpene.

IMG_1326_zps74a71886.jpg

Nye bilder av hver valp kommer i morgen, da er de allerede en uke gamle. Kan noen vennligst stoppe tiden??

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så fin valpekasse :) ! Når begynte hun å ville ha "egentid" ? Her får vi knapt Lyra ut på do, før hun forter seg inn og "teller" over valpene sine.

Tiden går altfor fort ja! Hva veier din størtste? De ser jo kjempestore ut i forhold til moren :lol:

Tusen takk. Jeg har snekra den selv :-D *stolt*

Molly sov ikke på to døgn, og jeg måtte bære henne ut for å tisse de første dagene. Nå sitter hun gjerne og ser på valpene lenge før hun bestemmer seg for at de sover godt og at hun kan sove. Oftest på samme side som valpene, men et par ganger i går og i dag har hun lagt seg på "den andre siden". Valpene var 5 dager i går. Hun kan ikke gå lenger bort enn dette!! :wub: Vet ikke om man kan kalle det "egentid" men jeg ser at hun får slappe litt bedre av der, enn oppi med valpene.

Den største valpen veide 250 gram ved fødselen og var stor allerede da, nå veier han 528 gram. Han spiser hele tiden. Den minste var 198 gram og veier nå 362 gram. Har lagt på seg godt hun også, men man ser jo stoor forskjell på den største og den minste!!

Molly veier ca 8 kilo, så de er jo store ifht mors størrelse. Slik er det jo ofte med små raser.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen nydelige småsnusker :wub: Synes Molly kler å være mamma!

Den valpekassa var forresten helt genial! Hos oss hadde vi en lignende løsning (valpekassa lå ved siden av senga mi og Zelda lå i senga) og det er tydelig at det er godt for mammaene å få litt egentid. De klarer sååå fint å balansere tiden hos valpene og tiden for seg selv :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med valper! Så søt Molly høres ut når hun sitter og ser på at de sover!

Ja, hun er kjempesøt! Se bare her:

Dag 1

MollyserparingvalpeneIMG_0803_zps2943ca7

Dag 6:

Mollyserparingvalpene_IMG_1284_zpsf9fae7

PS: Ferske bilder av de ukesgamle bebissene et par inlegg over dette.. Scroll oppover for å se søtosene! :-)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... Tispe 1! :wub:

Sant hun er fin?!! Min favoritt! :wub:

Elsker alle, men lille suppa er spesiell.

Gutt fire & Jente 1 :ahappy:

Og så fint de ligger! Spesielt alle sammen på samlebilde :) Jeg får ikke mine til å ligge sånn, du har dressert dem godt allerede :lol:

Gutt 4 er mammagutten, han og jente 2 er de som ligner mest på mamma. :wub:

Jente 1; som jeg sa over, jeg elsker selvfølgelig alle, men hun er spesielt fin! :wub: Håper kroppen viser seg å være super også. Synes det er litt vanskelig å se enda, siden jeg har så lite erfaring. Men synes hun var kort og fin da hun ble født, håper ikke hun blir FOR kort...

Dressert ja!! Må begynne tidlig vettu! :ahappy: Hehe, gjelder å ta bilder når de er mette og søvnige, og ha minst fire par hender som kan holde dem samlet. Og ikke for lang nærgrense på kamera...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen vi beholder blir Tispe nr 1. Vi gleder oss veldig til valpetiden med henne og hennes fire søsken, og til fortsettelsen når de andre reiser til sine familier.

Alle sammen har forresten åpnet øynene. De tre første 01. oktober, den neste 02. oktober og sistemann 03. oktober. Nye bilder kommer i morgen, da er de allerede to uker gamle. Dagene bare suser forbi! Nå kan vi snart regne med at de reagerer på lyd, begynner å gå istedenfor å kravle og få de første tennene.

Vi håndterer hver valp hver dag slik at den skal bli vant til håndtering, de har fått sin første kloklipp og møtt de nærmeste familiemedlemmene. En uke til så kan valpekjøpere komme på besøk, de kan få begynne å treffe litt mer "fremmede" folk, og ikke minst, så kan de få treffe våre andre hunder. Selv om Jezzy og Nico har lurt seg til å titte på dem, jaget Molly dem ut fortere enn svint når hun oppdaget dem.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...