Gå til innhold
Hundesonen.no

Mollyville's Adventure kull - Boston Terrier


Mollymor
 Share

Recommended Posts

Da er vi i gang. Vårt A-kull, vår store Adventure er i gang. Vi har parret Molly og Nico tre ganger. Det er nok litt for tidlig å si om det blir noe, og kanskje burde jeg ikke lagt ut noe enda. men det går som det går, enten er det valper der, eller så er det ikke valper der.

Vi har planlagt lenge at vi skulle ha valper i høst. Etter mye om og men og endring av hanhund, og etter at løpetiden kom minst en mnd før forventet, så ble det forrige helg parring. En stk overivrig tispe som stod med dåsa nesten oppå ryggen av iver, og en stk ikke såå ivrig hanhund, han så på meg og så ut som om han lurte på om dette egentlig var lov/nødvendig. Men han forstod etterhvert hva han skulle. Det ble tre parringer fordelt på fem dager.

Så nå venter vi da... Jeg ser etter tegn... Er hun ikke blitt litt tjukk? Betyr det noe at hun vil kose så mye? Liitt treig på tur? Hahaha, ja, man ser vel det man vil se.

Her er iallefall en presentasjon av foreldrene:

a-kull.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tusen takk for det, Poter! Har vært på UL og vet så 5 valper, og to skygger som muligens også er valper... Nå får jeg gjøre mitt beste for at de skal fortsette å være der til termin. Håper på e

Nye bilder fra i dag. Jente 1 - Sunny Jente 2 - reiser muligens til en oppdretter. Gutt 2, vår sjarmklump og førstemann til å komme løpende når vi snakker til dem eller kommer i nærhet

Da kan jeg presentere:

Jeg tar imot henvendelser på kennelmollyville@gmail.com

Jeg trenger iallefall en forvert på en tispe (hvis vi får en jeg vil beholde) og har en forvert til en hanhund klar.

Ellers blir resten solgt.

Jeg har en del interesserte på interesselisten allerede, men alle blir vurdert, så om du/dere ønsker en Boston Terrier er det bare å ta kontakt. Også hvis du lurer på noe om rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nå på dag 10 etter første parring og nå begynner det å nærme seg implantering i livmoren. Så spennende, og så uvisst. Regner med det blir ultralyd 22 august. Håper å se noen små bærer som skal bli til pandanøster om ikke lenge.

Vi har vært igjennom en prosess den siste tiden, hvem skal ha valp, og idet alt er avklart skjer det noe... Mannen i huset vil beholde en tispevalp! Det ble klart da jeg snakket med mannen min om at nå var forvert på både hanhund og tispe i boks, og at jeg hadde snakket med de aktuelle familiene. Vi måtte jo ha den hjemme hvis vi skulle beholde en tispe, mente han plutselig... Kunne ikke ha den hos andre. FOR et styr vi kom til å få med henting til utstillinger, passe på henne hos oss, slik at hun var vant med huset vårt, ringtrening osv osv. Han hadde plutselig masse innvendinger! Han som for kort tid siden synes at tre hunder var mer enn nok, og at vi ikke trengte flere. Men det er visst noe helt annet å planlegge et kull enn å faktisk ha parringen i boks og det muligens er noen bittesmå frø inni der. Mannfolk! Får håpe jeg får TO flotte tisper jeg ønsker å beholde da! Jammen bra jeg ikke har lovet forverten at det helt sikkert blir valp på dem, men forberedt dem på at det muligens ikke blir noe. Og så har jeg to oppdrettere som ønsker en tispevalp, så jeg bestiller herved FIRE supre tisper og EN super hanhund! :thumbsup: Jadda!!

I tillegg har jeg også en god del "vanlige" kjøpere som vil ha agilityhund, familiehunder, eller har lyst til å prøve seg på utstilling. Så kanskje et kull med SYV superutstillingsstjerner, EN med agilitytalent og ETPAR lekemedungeneoggåturiskogenellerkosesegisofaenmedfamiliensnuskelusker...

TI små pandabjørner takk! :panda:

Snakker meg om luksusproblem. Jeg kommer til å få problemer med å velge, vi har så mange flotte familier som står klare med åpne armer for å ta imot en Mollyville valp. Og jeg som hadde trodd at vi ville få problemer med å selge valpene, at siden jeg er ny og ukjent, ville ikke folk ha valp herfra... :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi på dag 14. Uke tre vil være rolig. Prøve å ikke gjøre noe som kan forstyrre implanteringen av eggene i livmoren. Fram til nå har jeg egentlig ikke gjort noe annet enn det vanlige. Jeg har vært litt restriktiv med å bade i sjøen, men vet egentlig ikke om det har noe å si. Og jeg har gitt Folsyre tabletter. Det kan hindre at valper blir født med åpen ganespalte som vistnok kan være et på rasen.

Molly er i fin form, hun var litt kvalm noen dager, men det ser ut som om det er over nå. Hun er veldig kosete, og jeg ser at de innerste puppene har "løsnet fra kroppen". De har ikke vokst, bare henger litt, mot tidligere har disse vært helt stramme og festet til kroppen. Nå har jeg nettopp hatt en tispe med innbilt, som fikk store pupper med melk og det hele, så jeg tar ingenting for gitt.

Utfloden Molly har hatt er kanskje det sikreste tegnet på at noe kan være på gang...

Det blir godt å komme til den dagen da vi kan ta ultralyd og kanskje få litt svar på om hun er drektig eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på dag 21. Nå begynner det å nærme seg ultralyd. På onsdag regner jeg med vi tar turen opp til veterinæren og ser.

Og slik ser suppa ut på dag 21. Ikke så mye som har skjedd, hun er kanskje litt fyldigere, men det kan være at hun er så suuuulten. ;-) I går ville hun derimot ikke ha noe særlig mat, og det lover vel bra? Litt uggen og altså ingen matlyst.

molly.jpg?w=520&h=444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, dere! Gleder meg sinnsykt til valper, og håper, håper, håper at hun har noen små flatneser inni der.

Hun har ikke lagt på seg, men en hund skal vel ikke legge på seg noe særs så tidlig i svangerskapet?

Hun sover mye og er ikke så interessert i å herje med de andre. Hu leker litt, men gir seg fort, og vil heller bare slappe av.

Jeg gir henne folsyre tabletter (b-vitaminer) som skal sørge for at det ihvertfall ikke er fare for åpen ganespalte. Ellers får hun fortsatt samme dosering med Vom & Hundemat, men i går og i dag har jeg blandet litt tørrfor i det, og litt levergodbit jeg smuldret opp. Hun har ikke hatt så god apetitt de siste par dagene, så det hjelpa henne å få i seg litt. Hun har ikke kastet opp siden uke 1, men ser hun begyner å bli småkvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, Poter!

Har vært på UL og vet så 5 valper, og to skygger som muligens også er valper... :thumbs: Nå får jeg gjøre mitt beste for at de skal fortsette å være der til termin. Håper på en naturlig fødsel, og mange valper gir jo større sjans for det. Molly hviler mer enn vanlig, og det kan hun vel trenge hvis dyrlegen får rett...

1006073_10151528270196688_1482708940_n.j

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så spennende! Gleder meg til å følge med her... Det ser i alle fall ut som om du får fler valper enn det jeg gjorde - og ja, jeg tror det alltid er bedre med et "kull" fremfor bare en liten tass. Så mye mer morsomt for valpene, mer sosialt for dem og på en måte enklere for oppdretteren.

Det er ganske trist, egentlig, å se den der ene lille goingen som må være såpass mye alene (som min Harley). Heldigvis i mitt tilfelle så er mor Moxy superflink å ta seg av han, hun leker massevis med han, blir med han ut når han tusler ut for å gå på "do", ligger ofte sammen med han når han sover og prøver så godt hun kan å være søsken og foreldre på en gang.

Hvis det noen gang blir flere kull bostoner her håper jeg på i hvertfall 3...

Kommer du til medl.møtet og spesialen i Vestby i helgen? I så fall sees vi der!

Lykke til - skal bli såå moro å se bilder av flere små bostonbebiser her!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så spennende! Gleder meg til å følge med her... Det ser i alle fall ut som om du får fler valper enn det jeg gjorde - og ja, jeg tror det alltid er bedre med et "kull" fremfor bare en liten tass. Så mye mer morsomt for valpene, mer sosialt for dem og på en måte enklere for oppdretteren.

Det er ganske trist, egentlig, å se den der ene lille goingen som må være såpass mye alene (som min Harley). Heldigvis i mitt tilfelle så er mor Moxy superflink å ta seg av han, hun leker massevis med han, blir med han ut når han tusler ut for å gå på "do", ligger ofte sammen med han når han sover og prøver så godt hun kan å være søsken og foreldre på en gang.

Hvis det noen gang blir flere kull bostoner her håper jeg på i hvertfall 3...

Kommer du til medl.møtet og spesialen i Vestby i helgen? I så fall sees vi der!

Lykke til - skal bli såå moro å se bilder av flere små bostonbebiser her!

Susanne

Ja jeg skal til Vestby, stiller på spesialen, men når nok ikke medlemsmøtet. Det er jo på fredagen, og jeg har en datter som skal på skolen før vi kan kjøre, så det blir litt vanskelig. Vi har minst 9 timers kjøring, så da blir det sent. Skal du stille Moxy? Og det største spørsmålet, blir Harley med på tur? Bostonvalper er jo det søteste som finnes!! :heart:

Jeg gleder meg enormt til valpene kommer, og håper at vet har rett i at det er mange, både for mors del når de skal ut, og selvfølgelig også for valpenes del. De lærer seg veldig mye om språk ved å leke med andre valper og voksne hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par bilder av Molly, ca dag 24. Jeg var og hjalp en venninne med å holde styr på hennes Frenchies når hun skulle fotografere dem til årboken deres, og hun var så søt at hun tok noen av Molly i hagen sin etterpå.

1174728_10151532222061688_776850121_n.jp1234737_10151532222056688_1017544560_n.j

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dag 35, Molly har virkelig est ut siden sist. Jeg ser stor forskjell bare på de siste par dagene. Apetitten er tilbake etter en uke der hun nesten ikke har spist. Fortsatt er det 4 uker igjen, hun kommer vel til å trille på slutten...

1170842_10151548125611688_1106428823_n.j

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget en animasjon med magebilder fra parringsdagen, 3,5 uker og 5 uker. Synes den 1,5 uken som er gått mellom de siste bildene viser tydelig at hun har lagt på seg masse, og fort. Herlig gravid mage, men tutta er like vill og gal fortsatt. Hun hopper og spretter, og vil være med på det meste. Enda er det nesten 4 uker igjen, og jeg lurer på hvor stor hun blir til slutt... Noen som vil tippe antall valper og kjønn?

1238804_10151549093481688_377901450_n.jp

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper tre gutter og ei super jente! Farger på disse kan jeg ingenting om, men de blir helt korrekte og godt pigmenterte. :aww:

Kjempeflott!! Den supre jenta beholder vi! :-)

Jeg tipper på to tisper og en hanhund. Tispene er rosa og hanhunden er tigerstripete :D

Hanhunden har en flott farge, håper du har rett i det, kanskje litt mer mahogny enn gul, men det er heelt sikkert det du mente? Rosa tisper? Wohoo! Har hørt om lilac Bostons, men aldri rosa. De blir nok ikke billige!!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Molly er nå på dag 47, 6,5 uker drektig, og begynner å bli ganske så stor. Hun har goood matlyst, er ikke fullt så vill som normalt, men ganske aktiv. Hun har litt problemer med å finne gode stillinger for formiddags- ettermiddags- kveldslurene sine. Hun har fått en god og myk madrass i sengen sin, så det hjelper. Nå gleder jeg meg alvorlig til valpene kommer om et par uker. Valpekasse er planlagt, men ikke klar, så jeg har heldigvis noe å henge fingrene i fram til det skjer noe. Om en ukes tid blir det kanskje Røntgen. Har ikke helt bestemt meg, men har jo lyst å se hvor mange det er. Noen flere som har lyst å tippe nå?

1185079_10151569164121688_773054529_n.jp

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...