Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva syntes du om Hundesonen?


  

135 stemmer

  1. 1.

    • trives knallbra slik det er idag
      91
    • trives godt, men skulle ønske en strengere moderering
      8
    • trives, men vil ha egne moderatorer som holder folk i tøylene
      5
    • trives dårlig på forumet, foruten Alt Mulig-delen
      0
    • trives dårlig og er særdeles lite inne på sonen
      0
    • Trives greit, fornøyd med modereringen. Men ønsker mer saklige debatter uten personhets.
      31


Recommended Posts

Nå skvatt jeg litt til å begynne med, men ser at du har tenkt det samme som meg.

Dette var en poll, for å se hva flertallet faktisk vil. Ikke et sted for å komme med noe annet enn et kryss. Og jeg tenkte som så at dersom det dukker opp noen som vil ha egne moderatorer, så har vi jo noen frivillige der allerede.

Ser dog nå i etterkant at jeg redigerte feil, så valg to og tre er jo egentlig det samme, men pytt pytt. De fleste her har jo faktisk krysset av for at de trives godt.

Det er utrolig synd at den benyttes til akkurat det samme som de to andre trådene. Som TS her, så oppfordrer jeg dere til å krysse av for hva dere mener, og skal dere komme med kommentarer så ønsker jeg utelukkende de positive!

Du kan jo ikke kreve at folk ikke får kommentere det negative?

Sent fra min iMobil med Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg heter Heidi og er sonoholiker! Ikke forandre på noe! Negativiteter scroller jeg bare over jeg.

Jeg trives godt her på sonen og synes forumet fungerer fint, akkurat som et diskusjonsforum skal gjøre. Her er det aktivitet og en god blanding av ulike personligheter som sitter på mye god kunnskap.

Synes dette er en hyggelig disk.gruppe, jeg - kan ikke forstå "sutringen" som kommer opp av og til. Oftest er slik sutring hovedsakelig for å få en eller annen "trøst" eller bare for å lage ekstra kva

Jeg synes at sonen er grei nok, men det er dessverre slik at det er en håndfull personer som alltid havner i krangel.

Og så er det slik at det finnes enkelte temaer der man må være enten/eller, og absolutt ikke kan se begge sider.

Og det med klikker er kanskje naturlig, men det som er galt med dem er at de støtter hverandre no matter what. Hadde de innenfor klikken også kunne vært kritiske til hverandre på samme måte som de er kritiske til sine "motstandere", så hadde det vært en større balanse

Say what?? De diskusjonene med mest stygge ord og drittslenging er jo nettopp mellom de i klikkene..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg svarte jo bittelitt lengre opp at jeg hadde tatt feil på det punktet

Sent fra min iMobil med Tapatalk 2

Jeg så det nå, men det ramler inn svar her så fort at det ikke er lett å følge med. Jeg driver med litt annet samtidig, heeh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives jo godt her, ellers hadde jeg kanskje ikke hengt her så mye. :P Men jeg er mest i alt mulig-delen og gidder sjelden å engasjere meg i diskusjoner. Men det har noe med meg å gjøre, ikke modereringen. Jeg syns det er mye som er uinteressant å diskutere, jeg syns det er mye kverulering og flisespikking, noen som er alt for omstendelige, og andre som ikke får til å skrive for seg i det hele tatt, og folk som misforstår og tolker ting i verste mening. Jeg leser en del, men scroller mye og syns det er like fint å holde meg på utsiden av diskusjonene. Så kan jeg sitte der og mene at jeg vet best uten å bli utfordret på meningene mine. :D;)

Når det er sagt syns jeg det er bra at det er høyt under taket og at man kan få være litt krass. Sånn i bunn og grunn er det jo ikke så superseriøst å sitte på et hundeforum og diskutere (men det virker som om mange syns det, og det er kanskje derfor jeg ikke gidder, fordi det ikke er det viktigste i min verden å stå på barrikadene for den ene eller andre meningen i hundeverdenen. Men også fordi jeg stort sett har veldig moderate meninger om det som gjelder hundehold, så jeg gidder ikke å komme inn i en diskusjon og skrive et helt nøytralt innlegg som ingen bryr seg om), så jeg syns det er helt greit at diskusjonen ikke alltid holdes på nivå med partilederdebatten (selv om det kan være nokså tullete der også i blant da). Hadde jeg villet/giddet/engasjert meg nok hadde jeg ikke hatt noe problem med å hive meg mer ut i diskusjonene her slik som modereringen er nå, liksom.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives knallbra! Og de tingene som evt. irriterer meg er ikke noe moderatorene kan holdes ansvarlige for! :) Synes det er nesten absurd at man synes det skal sitte en gruppe mennesker og styre diskusjoner mellom voksne medlemmer. Man får da være voksen og ta ansvar selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives veldig godt :) Har av naturlige årsaker ikke like god tid til å lese alle trådene i alle underforumene lengre. Mindre tid til å skrive og sånn også, men leser fortsatt her :)

Ikke så lett å være moderator her. For en tid tilbake ble det klaget på at mange diskusjoner og tråder gikk i ulike retninger og da de splittet tråder, ble det mye misnøye over at tråder ble splittet. Vanskelig å tilfredstille alle. På meg virker det som om det heldigvis ikke trengs så mye moderering på sonen. For meg fungerer de som it-support når jeg har postet feil, dobbelpostet eller sliter med andre tekniske ting :P

Livet mitt hadde iallefall vært helt annerledes uten sonen :aww::heart: (da hadde jeg jo hatt annen mann og annet barn og annen hund :P )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare lest fra mobilen de siste dagene, så har ikke hatt muligheten til verken å lese alternativene eller stemme. Tenkte jeg skulle inn å stemme nå, men denne pollen er da veldig ensporet? Trodde diskusjonene de siste dagene ikke bare gikk på moderatorene men også stemningen og spydigheter fra medlemmene? Denne pollen fremmer bare en type resultater som går på moderering, ikke noe om stemningen ellers her inne? Føler ingen av alternativene passer for min del i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare lest fra mobilen de siste dagene, så har ikke hatt muligheten til verken å lese alternativene eller stemme. Tenkte jeg skulle inn å stemme nå, men denne pollen er da veldig ensporet? Trodde diskusjonene de siste dagene ikke bare gikk på moderatorene men også stemningen og spydigheter fra medlemmene? Denne pollen fremmer bare en type resultater som går på moderering, ikke noe om stemningen ellers her inne? Føler ingen av alternativene passer for min del i hvert fall.

Men i alle dager.. altså nå beklager jeg at dette går litt utover deg Teserere. Men det står faktisk klart og tydelig at dersom man ønsker flere alternativer så tar jeg mer enn gjerne imot forslag slik at jeg kan legge det inn. Både her i tråden og på PM.

Jeg kan dessverre ikke gjette hva alle andre ønsker at alternativene skal være, og er avhengig av at jeg får beskjed.

Det blir helt feil for meg at man "sutrer" her i tråden eller andre steder, om at det ikke er alternativer som passer, når det bare er å gi beskjed som blir et passende alternativ lagt inn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i alle dager.. altså nå beklager jeg at dette går litt utover deg Teserere. Men det står faktisk klart og tydelig at dersom man ønsker flere alternativer så tar jeg mer enn gjerne imot forslag slik at jeg kan legge det inn. Både her i tråden og på PM.

Jeg kan dessverre ikke gjette hva alle andre ønsker at alternativene skal være, og er avhengig av at jeg får beskjed.

Det blir helt feil for meg at man "sutrer" her i tråden eller andre steder, om at det ikke er alternativer som passer, når det bare er å gi beskjed som blir et passende alternativ lagt inn.

Jeg skjønner det. Men jeg er ikke noe god på formulering og hva de alternativene skulle vært. Jeg mener det blir feil å slå sammen trivsel og moderering i ett alternativ. De burde vært hver for seg. Så får man et bedre bilde. Man kan faktisk trives samtidig som man ønsker annerledes moderering. Eller man kan syns det er helt greit men allikevel ikke ha noe å utsette på modereringen. Og jeg hadde faktisk tenkt til å sende deg pm etter innlegget mitt, men jeg sitter på jobb og måtte plutselig rykke ut.

Det blir litt som statistikk, man kan få de til å støtte akkurat hva man vil, bare man spør "riktig"...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det. Men jeg er ikke noe god på formulering og hva de alternativene skulle vært. Jeg mener det blir feil å slå sammen trivsel og moderering i ett alternativ. De burde vært hver for seg. Så får man et bedre bilde. Man kan faktisk trives samtidig som man ønsker annerledes moderering. Eller man kan syns det er helt greit men allikevel ikke ha noe å utsette på modereringen. Og jeg hadde faktisk tenkt til å sende deg pm etter innlegget mitt, men jeg sitter på jobb og måtte plutselig rykke ut.

Det blir litt som statistikk, man kan få de til å støtte akkurat hva man vil, bare man spør "riktig"...

Det har du helt rett i, og mulig jeg har gjort det ubevisst her. Man blir jo ofte litt påvirket av egen mening her.

Men jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønner hva slags alternativ du er ute etter, men du må gjerne sende meg et alternativ på PM så kan vi evt. utarbeide en grei formulering på det.

De tre første alternativene går jo ut på at man trives, enten slik det er, eller ønsker strengere moderering. Alt. 2 og 3 er jo forøvrig helt likt, da jeg gjorde en feilendring, men siden valgene er blitt stemt på så har jeg ikke endret dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil aldri bli helt bra for alle, det er en umulig oppgave:)

Også synes jeg det er så flott å klage på noe, for ikke selv å evne å komme med forslag til endringer eller forbedringer. Da er jo misnøyen komplett...

Hvis den var rettet mot meg, så la jeg da virkelig inn forslag?

Jeg mener det blir feil å slå sammen trivsel og moderering i ett alternativ. De burde vært hver for seg. Så får man et bedre bilde. Man kan faktisk trives samtidig som man ønsker annerledes moderering. Eller man kan syns det er helt greit men allikevel ikke ha noe å utsette på modereringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen konkrete forslag til hvordan du ønsker svaralternativer til pollen bør være som du klaget på. Og du skriver jo selv at det klarer du ikke heller.

Da mener jeg man får la være å klage:)

Vel, nå var faktisk ikke innlegget mitt en klage heller, men en forklaring til hvorfor jeg velger å unnlate å stemme. I neste innlegg foreslår jeg hva som burde være annerledes, og nei, det er ikke konkret, men det er fortsatt et forslag :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives kjempebra :) men for og pirke så kunne jeg noen ganger tenkt meg litt strengere moderering for og stemningen sin del når det kommer til kvalm og personhets. Føler meg ikke angrepet selv så det er mest for den generelle stemningen i tråder som er utsatt for heftig diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er det bare jeg som ikke har lagt merke til noe graverende personhets, slapp moderering og usaklige diskusjoner? Egentlig ser jeg ikke helt problemet sånn generelt. Etter å ha deltatt i diskusjoner på andre fora, så er sonen et av de mer trivelige, inkluderende og fine stedene jeg har vært innom. Samtidig er det ikke noe dikkedikkpreg her heller. Moderatorne gjør en god og ikke minst FRIVILLIG jobb som gagner alle her inne. Så hvorfor ble enkelte så vonbrotne nå helt plutselig?

Saklige diskusjoner er fint det, og saklige diskusjoner med litt temperatur er enda finere - synes jeg. Det får i alle fall meg til å tenke litt mer over hva jeg argumenterer for/mot og hvorfor. Mulig det bare er meg, men jeg tror det faktisk kan være litt sunt. Det er sunt å bli engasjert.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...