Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva syntes du om Hundesonen?


  

135 stemmer

  1. 1.

    • trives knallbra slik det er idag
      91
    • trives godt, men skulle ønske en strengere moderering
      8
    • trives, men vil ha egne moderatorer som holder folk i tøylene
      5
    • trives dårlig på forumet, foruten Alt Mulig-delen
      0
    • trives dårlig og er særdeles lite inne på sonen
      0
    • Trives greit, fornøyd med modereringen. Men ønsker mer saklige debatter uten personhets.
      31


Recommended Posts

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg heter Heidi og er sonoholiker! Ikke forandre på noe! Negativiteter scroller jeg bare over jeg.

Jeg trives godt her på sonen og synes forumet fungerer fint, akkurat som et diskusjonsforum skal gjøre. Her er det aktivitet og en god blanding av ulike personligheter som sitter på mye god kunnskap.

Synes dette er en hyggelig disk.gruppe, jeg - kan ikke forstå "sutringen" som kommer opp av og til. Oftest er slik sutring hovedsakelig for å få en eller annen "trøst" eller bare for å lage ekstra kva

Det skjønte jeg :P Og det står under navnet, men tenkte sånn i forhold til når de opptrer som moderatorer og når de opptrer som brukere :)

Akkurat DET syns jeg er bra gjort å ikke ha fått med seg i lys av den andre tråden. Men kan vel ikke gjentas ofte nok. Signerer vi (med grønt nick) som "moderator nick" så er vi moderatorer. Det skjer svært sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså :-) Kunne tenkt meg et valg hvor jeg triver greit. Jeg er heller ikke inne i "den indre kjernen "/hundedonenklikken eller hva jeg nå skal kalle det, og kan ikke si jeg trives KNALL men hundesonen er et greit sted og jeg finner mange interessante tråder og gode svar her inne. Men problemet mitt med svaralternativ 2 er at jeg ikke klager på modereringen :-P Trives greit, ønsker ikke mer moderering ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, glem det :P

Jeg skjønner hva du mener.

Folka, hun vet at moderatorene er moderator når de skriver under med tittelen. Men skillet hadde vært større dersom det ble enda en forskjell - som for eksempel kursiv. Lettere å forholde seg til forskjellen.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener.

Folka, hun vet at moderatorene er moderator når de skriver under med tittelen. Men skillet hadde vært større dersom det ble enda en forskjell - som for eksempel kursiv. Lettere å forholde seg til forskjellen.

Nøyaktig haha. Og nei, det er ikke ment som kritikk til moderatorene, ingenting av det jeg har skrevet er ment som det, så jeg beklager om det har virket som. Har selv fått min dose med dritt opp gjennom årene, men jeg har blitt imun etterhvert, det er rett og slett bare små forslag, ikke noe mer enn det :)

I samme gate som at det ville vært bedre med f.eks et pluss på innleggene istedenfor liker, eller bare liker, men at det ikke kommer opp hvem som liker innleggene :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden har blitt rapportert, nå får det **** meg være nok dritt til moderatorene! Enkelte av dere ønsket hardere moderering, håper så inderlig dere får den nå!

Er dette seriøst? Eller posta i riktig tråd? Skjønner ikke helt..

Edit for å komme med et bidrag her..

Selv er jeg ikke sånn superaktiv her, går mye i perioder. Syns modereringen som har vært er helt passe jeg, syns det skal være litt takhøyde også.

Eneste jeg har merka meg, er at det er liksom litt "klikker" her inne og at det kanskje kan være litt vanskelig å komme inn som ny bruker. Det kommer vel sikkert av at en del av dere kjenner hverandre i virkeligheten osv. Vil bare presisere at jeg ikke har følt meg uvelkommen altså, og kanskje tar jeg helt feil også :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som sagt ingen behov for at noe skal forandres. :) Jeg er glad i liker-knappen, jeg. Den er koselig. Men ja, ser jo poenget.

Det var i den andre tråden hvor noen reagerte at en moderator hadde trykket liker på noe noen oppfattet som støtende, derav heller ha + tegnet, eller slik at man ikke ser hvem som har trykket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette at folk "kjenner hverandre" blir litt uunngåelig faktisk, er man her mye nok - og spesielt hvis man deltar i Akkurat-nå tråden eller kaster seg på ymse "sonen-treff". Kan jo også si at selv om det virker som folk kjenner hverandre fra før, så betyr det ikke nødvendigvis at man har truffet hverandre eller omgåes i real life heller. Vi har tidligere hatt diskusjoner om hva kaller man en sånn "sonen-bekjent" utad. Man føler at man kjenner vedkommende men har aldri faktisk møtt hverandre, vet kanskje ikke hvordan de ser ut eller hvor gamle de er!

Husker første gangen jeg møtte Siri, jeg hadde sett bilder av henne men hun hadde aldri sett noe bilde av meg. Så jeg visste utmerket godt hvem hun var da jeg møtte henne, men hun ante ikke hvem jeg var. Så stakkars virket mildere sjokkert da et tilsynelatende fremmed kvinnemenneske kommer tøffende bort og hilser på henne på mest overstrømmende vis.. :lol: Siri var flink da, dekket over forundringen (skepsisen? :lol: ) kjempefort!

Det jeg vil si, at den klikkefølelsen "nye" får, er ikke nødvendigvis korrekt. Det er bare at man blir nødvendigvis kjent med andre her, og det er vanvittig mange hyggelige flotte mennesker her som er vel verdt å bli kjent med.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker første gangen jeg møtte Siri, jeg hadde sett bilder av henne men hun hadde aldri sett noe bilde av meg. Så jeg visste utmerket godt hvem hun var da jeg møtte henne, men hun ante ikke hvem jeg var. Så stakkars virket mildere sjokkert da et tilsynelatende fremmed kvinnemenneske kommer tøffende bort og hilser på henne på mest overstrømmende vis.. :lol: Siri var flink da, dekket over forundringen (skepsisen? :lol: ) kjempefort!

:lol: :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives godt her på sonen og synes forumet fungerer fint, akkurat som et diskusjonsforum skal gjøre. Her er det aktivitet og en god blanding av ulike personligheter som sitter på mye god kunnskap. Det er mangfoldet som gjør sonen til det forumet det er.

Til dere som til stadig kommenterer disse "klikkene" og "harde kjerne" som dere ikke føler at dere kommer innpå. Hva er egentlig problemet? Når man som en bruker av et forum har vært aktiv og deltagende over flere år, kanskje til og med fra den dagen forumet startet opp, er det ikke da naturlig at man knytter vennskap, relasjoner og bekjentskap?

Og når disse båndene er knyttet så vil man naturlig nok også opptre deretter, med f eks interne kommentarer og spøkefulle innlegg. Og kanskje til og med en noe tøffere tone seg i mellom, nettopp fordi man kjenner hverandre godt og vet hva den andre tåler.

Dette er da ingen grunn til å ikke selv være aktiv og delta med egne innlegg? Det er på den måten man blir bedre kjent og etter hvert har man selv knyttet noen bånd til andre medlemmer. Fartstid kan man kanksje kalle det:-) Og ikke glem at det er opp til hver og en av oss å bestemme hvordan det skal være her på sonen. Alle har vi et ansvar for å opprettholde en trivelig tone og et aktivt nettsamfunn.

Når det kommer til moderatorene så synes jeg de gjør en god jobb. De er her, men er her ikke heller, og det synes jeg er en fin balansegang. Og jeg er helt enig med moderatorene: Om man ønsker mer moderering, ja da må man faktisk gi beskjed om hva man ønsker moderert. Dvs benytt rapporteringsknappen:-) (Så fremt det ikke er helt åpenbart forhold som bryter med forumreglene).

Ut i fra pollen som pågår så ser det ut til at sonen blir som den er, og det er positivt!

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig ny her, men trives så langt veldig godt! Synes det er imponerende at såpass mange bruker tid og energi på å svare på spørsmål som stilles/komme med innspill basert på egne kunnskaper og erfaringer. Synes også takhøyden er god og føler det er "lov å være med" selvom man ikke nødvendigvis har et superlangt svar å komme med. :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette seriøst? Eller posta i riktig tråd? Skjønner ikke helt..

Ja, jeg er lei hakkingen på moderatorene. Tre tråder faktisk, TRE, går på nøyaktig det samme. Pollen til SiriE var i utgangspunktet kjempefin den, men den blir også benyttet til å hakke på moderatorene våre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er lei hakkingen på moderatorene. Tre tråder faktisk, TRE, går på nøyaktig det samme. Pollen til SiriE var i utgangspunktet kjempefin den, men den blir også benyttet til å hakke på moderatorene våre.

Arrester meg gjerne, men nå har jeg altså bladd gjennom hele tråden uten å finne et eneste innlegg hvor moderatorene har blitt hakket på. Ja, ser poenget ditt i forhold til hvertfall èn annen tråd jeg kommer på i farte, men ser det virkelig ikke her. Eneste jeg har sett hvor ikke moderatorene har blitt skrytt av, er når noen etterspør klarere merking av hvem som er moderator, og når, med innlegg i kursiv osv..

Også vil jeg slenge med på slutten her at jeg personlig er veldig fornøyd med jobben moderatorene gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at sonen er grei nok, men det er dessverre slik at det er en håndfull personer som alltid havner i krangel.

Og så er det slik at det finnes enkelte temaer der man må være enten/eller, og absolutt ikke kan se begge sider.

Og det med klikker er kanskje naturlig, men det som er galt med dem er at de støtter hverandre no matter what. Hadde de innenfor klikken også kunne vært kritiske til hverandre på samme måte som de er kritiske til sine "motstandere", så hadde det vært en større balanse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det med klikker er kanskje naturlig, men det som er galt med dem er at de støtter hverandre no matter what. Hadde de innenfor klikken også kunne vært kritiske til hverandre på samme måte som de er kritiske til sine "motstandere", så hadde det vært en større balanse

Oi, da har du ikke fått med deg diskusjoner mellom f.eks BP og 2ne! Der går det så pelsen fyker og der snakker vi skikkelig ufint til tider *ler* De er venninner også i RL. I AN går det for øyeblikket en liten diskusjon nå, hvor to som ellers er enige om det meste, diskuterer litt. Så joda det er fin fin balanse, det kan være rimelig høy temperatur innenfor "klikken" også.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, da har du ikke fått med deg diskusjoner mellom f.eks BP og 2ne! Der går det så pelsen fyker og der snakker vi skikkelig ufint til tider *ler* De er venninner også i RL. I AN går det for øyeblikket en liten diskusjon nå, hvor to som ellers er enige om det meste, diskuterer litt. Så joda det er fin fin balanse, det kan være rimelig høy temperatur innenfor "klikken" også.

Ok, da har jeg tatt feil på det punktet :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden har blitt rapportert, nå får det **** meg være nok dritt til moderatorene! Enkelte av dere ønsket hardere moderering, håper så inderlig dere får den nå!

Ja, jeg er lei hakkingen på moderatorene. Tre tråder faktisk, TRE, går på nøyaktig det samme. Pollen til SiriE var i utgangspunktet kjempefin den, men den blir også benyttet til å hakke på moderatorene våre.

Nå skvatt jeg litt til å begynne med, men ser at du har tenkt det samme som meg.

Dette var en poll, for å se hva flertallet faktisk vil. Ikke et sted for å komme med noe annet enn et kryss. Og jeg tenkte som så at dersom det dukker opp noen som vil ha egne moderatorer, så har vi jo noen frivillige der allerede.

Ser dog nå i etterkant at jeg redigerte feil, så valg to og tre er jo egentlig det samme, men pytt pytt. De fleste her har jo faktisk krysset av for at de trives godt.

Det er utrolig synd at den benyttes til akkurat det samme som de to andre trådene. Som TS her, så oppfordrer jeg dere til å krysse av for hva dere mener, og skal dere komme med kommentarer så ønsker jeg utelukkende de positive!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...