Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva syntes du om Hundesonen?


  

135 stemmer

  1. 1.

    • trives knallbra slik det er idag
      91
    • trives godt, men skulle ønske en strengere moderering
      8
    • trives, men vil ha egne moderatorer som holder folk i tøylene
      5
    • trives dårlig på forumet, foruten Alt Mulig-delen
      0
    • trives dårlig og er særdeles lite inne på sonen
      0
    • Trives greit, fornøyd med modereringen. Men ønsker mer saklige debatter uten personhets.
      31


Recommended Posts

Har trivdes veldig bra, men merker at jeg nå er litt lei alt syt og klag.
Å ja, jeg vet det er helt frivillig å være her inne, for meg som det er for de andre syterene. Men det er så synd at forumet skal bli så utrolig lite trivelig i løpet av et par dager pga *sensurerte meg selv da det nok ville blitt ansett som personangrep*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg heter Heidi og er sonoholiker! Ikke forandre på noe! Negativiteter scroller jeg bare over jeg.

Jeg trives godt her på sonen og synes forumet fungerer fint, akkurat som et diskusjonsforum skal gjøre. Her er det aktivitet og en god blanding av ulike personligheter som sitter på mye god kunnskap.

Synes dette er en hyggelig disk.gruppe, jeg - kan ikke forstå "sutringen" som kommer opp av og til. Oftest er slik sutring hovedsakelig for å få en eller annen "trøst" eller bare for å lage ekstra kva

Tenkte jeg skulle legge til èn ting..

For min del er Sonen gull verdt! Jeg bor i selve definisjonen på Gokk: 100 innbyggere i bygda mi, de få hundene som fins her er enten elghunder eller fuglehunder. Det sier seg selv at det ikke er mye til hundemiljø her, og den lille treningen som blir gjort - er etter veldig.. tja, tradisjonelle prinsipp. Om man kan kalle det det. Hundesonen blir da på en måte mitt hundemiljø. Det er her jeg spør, får svar, og lærer noe nytt for hver dag selv om jeg ikke spør også. Det er kjempegøy! :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle moderator jobber frivillige? Om noen finner en betalt en, skrirk ut, for det vil jeg ha :D

Jo, det bare virket som om noen trengte en påminnelse om at moderatorne ikke får betalt for den jobben de gjør.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bullet_star_rated.png Trives greit, fornøyd med modereringen. Men ønsker mer saklige debatter uten personhets.

Jeg trives greit, er innom her hver dag og titter. At folk blir kjent med hverandre, både på, og utenfor sonen, er jo naturlig. Og det er jo naturlig at enkelte holder med sammen, enn andre. Det jeg reagerer på, er at disse er veldig lite inkluderende. Spesielt i akkurat nå tråden. Har sett flere som prøver å delta i samtaler, spørre om ting, vise bilder, fortelle om ting osv -som blir glatt oversett!

Og er det en diskusjon der enkelte brukere er uenige med noen, så har de glatt rett for å backe hverandre opp, selvom de kanskje i utgangspuktet ikke hadde samme mening? Det er ikke så rart mange føler litt på dette med personhets. Først blir man glatt oversett i den tråden som utad virker mest innkluderende, og så blir man revet i filler i en eller annen dum diskusjon. Jeg tror mange her inne ikke tør å si i fra om slike ting heller, i frykt for å bli slaktet ned. Har opplevd det samme her inne flere ganger selv. Det virker for meg som at det ofte er av de samme brukerene og deres ''allierte'' som går igjen. Det er ofte disse som væler høyest, når slike ting som dette, blir tatt opp.

Men nå er dette et forum, og intrykket man får, kommer ann på hvem/hvordan man leser inleggene. Det som for meg virker lite inkluderende, og personhetsende. Kan for andre være motsatt.

Så trives greit, litt mer inkludering og litt mindre personhets, så hadde jeg nok kunnet si at jeg knall trives her, jeg også. Men det gjør jeg ikke, jeg trives greit nok, til å bruke forumet hver dag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må alle svare på alt i an? Jeg scroller ofte forbi masse or bare svarer en person på en ting. Jeg ser jo nye poster men skal alle 40 aktive i an gi den ene oppmerksomhet? Det er kanskje ikke så mye å overse som at jeg ikke har noe å si? :-P

Var nå nylig flere nye der som skrev hei jeg er ny og mange som svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må alle svare på alt i an? Jeg scroller ofte forbi masse or bare svarer en person på en ting. Jeg ser jo nye poster men skal alle 40 aktive i an gi den ene oppmerksomhet? Det er kanskje ikke så mye å overse som at jeg ikke har noe å si? :-P

Var nå nylig flere nye der som skrev hei jeg er ny og mange som svarte.

Jepp :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må alle svare på alt i an? Jeg scroller ofte forbi masse or bare svarer en person på en ting. Jeg ser jo nye poster men skal alle 40 aktive i an gi den ene oppmerksomhet? Det er kanskje ikke så mye å overse som at jeg ikke har noe å si? :-P

Var nå nylig flere nye der som skrev hei jeg er ny og mange som svarte.

Enig. Jeg synes også det ser ut som nykommere får et vennlig hei når de dukker opp. Etter hvert som de deltar i samtalene får de jo mer oppmerksomhet også, det er noe som kommer av seg selv hvis folk bare slapper av og deltar. Man må ikke være så hårsår og ta ting så personlig på et forum.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo relativt ny på Sonen, men må si jeg trives godt :) føler jeg får mye kunnskap til den dagen jeg får meg hund, forhåpentligvis om kun et lite år! :D siden jeg ikke har egen hund eller veldig mye kunnskap er jeg mest aktiv i alt mulig/andre dyr delen, men det kommer seg vel etter hvert :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Trives greit! Måtte dog ha en lang pause pga en relativt ufin tråd slik jeg ser det, men er tilbake nå. (Det har dog ikke noe med moderatorene å gjøre, sånn bare for å ha nevnt det. Alle ære til moderatorene som gidder denne jobben frivillig! :flowers: Kan ikke være lett alltid! )Er innom hver dag akkurat som jeg var før! :)

Ser begge sider av saken her og tror mye av den "dårlige stemningen" dukker opp fordi folk leser med "feil briller" og leser ting som ikke er der/ment sånn, tar ting feil "in the heat of the moment". Kan bare snakke for meg selv, men det krevdes en del trening i skriveteknikk/forståelse når jeg begynte min forum "karriere" på Canis før jeg ble forstått slik jeg mente ting, og forsto det andre skrev uten å ta det personlig.
Canis var ikke plassen for meg, er rett og slett sonen"frelst" mye hyggeligere tone her enn andre forum jeg har vært på! :sorcerer::yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personhets? Det er et så sterkt ord det, kam noen vise til eksempler på dette? Jeg har sett et fåtall eksempler på personangrep på sonen i løpet av mine år her inne, men aldri personhets.

Enkelte tror alt dreier seg om dem og ser angrep i hver hei, hallo og punktum. Andre er veldig direkte og legger ikke noe mellom, det er ikke noe personlig i det, men jeg kan se at det kan tolkes slik.

Noen er sarte, noen er harde, tråder som dette dukker opp på alle forum over hele verden, de er helt klassiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personhets? Det er et så sterkt ord det, kam noen vise til eksempler på dette? Jeg har sett et fåtall eksempler på personangrep på sonen i løpet av mine år her inne, men aldri personhets.

Enkelte tror alt dreier seg om dem og ser angrep i hver hei, hallo og punktum. Andre er veldig direkte og legger ikke noe mellom, det er ikke noe personlig i det, men jeg kan se at det kan tolkes slik.

Noen er sarte, noen er harde, tråder som dette dukker opp på alle forum over hele verden, de er helt klassiske.

Jeg kan ikke huske å ha sett noe hets her inne, da er det jo snakk om personangrep over lengre tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det Siri Eveline som har brukt ordet "personhets", tråden ble vel laget på bakgrunn av en annen tråd som spurte om hundesonen var et sted for *drittslenging* eller hundedebatt. Personhets er nok her ment som drittslenging, uten at jeg kjenner jeg legger nevneverdig mye forskjell i ordene. Hvis personhets høres for voldsomt ut for noen, bytt ordet med drittslenging. Point still stands.

Kjernen i saken er og var hvor mye personfokus det skal tillates i debattene er på forumet, ikke fordi noen blir så innmari såra eller lei seg (dette varierer nok fra person til person), men fordi det ødelegger sakens kjerne og det bare blir en pissekonkurranse. Altså konkret fordi en ønsker mer fokus på sak, og ikke personkarakteristikker. Nå har det ikke vært noen større diskusjoner siden den gang så gudene må vite hvordan status quo er per i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager elsker jeg sonen, andre dager hater jeg den. :lol:

Spørs litt på dagsformen :P

Men stort sett et hyggelig sted å være. :)

Her og ! :lol:

bullet_star_rated.png Trives greit, fornøyd med modereringen. Men ønsker mer saklige debatter uten personhets.

Jeg trives greit, er innom her hver dag og titter. At folk blir kjent med hverandre, både på, og utenfor sonen, er jo naturlig. Og det er jo naturlig at enkelte holder med sammen, enn andre. Det jeg reagerer på, er at disse er veldig lite inkluderende. Spesielt i akkurat nå tråden. Har sett flere som prøver å delta i samtaler, spørre om ting, vise bilder, fortelle om ting osv -som blir glatt oversett!

Og er det en diskusjon der enkelte brukere er uenige med noen, så har de glatt rett for å backe hverandre opp, selvom de kanskje i utgangspuktet ikke hadde samme mening? Det er ikke så rart mange føler litt på dette med personhets. Først blir man glatt oversett i den tråden som utad virker mest innkluderende, og så blir man revet i filler i en eller annen dum diskusjon. Jeg tror mange her inne ikke tør å si i fra om slike ting heller, i frykt for å bli slaktet ned. Har opplevd det samme her inne flere ganger selv. Det virker for meg som at det ofte er av de samme brukerene og deres ''allierte'' som går igjen. Det er ofte disse som væler høyest, når slike ting som dette, blir tatt opp.

^true dat.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...