Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

.

At moderatorer kommer med direkte spydigheter til/om folk på forumet er jo ikke "greit", og da kan man jo lure på hva som foregår bak i kulissene...

Det betyr selvsagt at de sitter og slenger dritt om alle håpløse idioter som bruker forumet, og drømmer om å kaste ut rubbel og bit og bare ha våre aller beste venner her inne. :aww: Hva ellers liksom?

Sånne spekulasjoner blir bare for dumt etter min mening. Hva skal det være godt for? Er du virkelig redd for at moderatorer - eller andre brukere for den del, sitter og bruker tid på å skravle dritt om enkeltbrukere?

Svarer forøvrig IKKE på vegne av moderatorteam eller noe som helst nå. Kun min egne personlige mening.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Moderatorer: Dere gjør en kjempejobb for forumet, takk

Bedre å miste en arm enn å miste huet. Jeg har vært på sonen siden gud vet når, 2006 kanskje, i hvert en eller annen gang i min hundeløse fase. Jeg testet Canis også da, men forsvant fort derfra, f

Joooooooooooooooo, jeg har et kjempeproblem med at moderatorene liker noe som helst, bortsett fra kake og kanskje pizza. Nytt moderatorteam: Nissen (vår viktigste moderator, selv om han abdi

Her er jeg faktisk enig med Monica med flere. Moderatorene og admin burde ikke være spydige, selv om dere gjør dette på fritiden deres osv osv. Dere er her for å håndheve reglene. Å rapportere moddiser er jo en artig tanke når alle moddiser kan se rapporter, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg faktisk enig med Monica med flere. Moderatorene og admin burde ikke være spydige, selv om dere gjør dette på fritiden deres osv osv. Dere er her for å håndheve reglene. Å rapportere moddiser er jo en artig tanke når alle moddiser kan se rapporter, er det ikke?

jeg og andre moderatorer har flere ganger blitt rapportert inn, da behandler de andre moderatorene dette og personen som er rapportert er inhabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og andre moderatorer har flere ganger blitt rapportert inn, da behandler de andre moderatorene dette og personen som er rapportert er inhabil.

Det var ikke det som var problemet, egentlig. Greia er at om jeg rapporterer deg, så kan du lese den rapporten selv om du ikke får behandle den. Det kan være folk som sliter med den delen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke det som var problemet, egentlig. Greia er at om jeg rapporterer deg, så kan du lese den rapporten selv om du ikke får behandle den. Det kan være folk som sliter med den delen.

de kan også sende pm til en av de andre moderatorene.f.ex også tar de det opp uten meg eller noe sånt. Det er måter å gå rundt det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr selvsagt at de sitter og slenger dritt om alle håpløse idioter som bruker forumet, og drømmer om å kaste ut rubbel og bit og bare ha våre aller beste venner her inne. :aww: Hva ellers liksom?

Sånne spekulasjoner blir bare for dumt etter min mening. Hva skal det være godt for? Er du virkelig redd for at moderatorer - eller andre brukere for den del, sitter og bruker tid på å skravle dritt om enkeltbrukere?

Svarer forøvrig IKKE på vegne av moderatorteam eller noe som helst nå. Kun min egne personlige mening.

Spydighet hjelper på inntrykket, virkelig...
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de kan også sende pm til en av de andre moderatorene.f.ex også tar de det opp uten meg eller noe sånt. Det er måter å gå rundt det.

Men det burde strengt tatt ikke være nødvendig, burde det vel? La oss nå si at du og jeg har en greie der vi stadig hakker på hverandre, og jeg en dag syns det er nok, så skal jeg rapportere deg til deg og de andre moddisene? Så skal de andre moddisene diskutere hva de skal gjøre med det - hva får de egentlig gjort? Gitt deg en advarsel? Utestengt deg?

Å ta på seg jobben med å være moddis, betyr faktisk at man bør være forholdsvis nøytral. Det betyr ikke at dere ikke får lov til å mene noe, meninger er alltid fint det, men dere burde ikke trykke liker på innlegg som er stygge med en bruker, eller henge dere på spydigheter til en bruker.

Og før noen får det for seg at det passer med "da kan jo DU ta jobben"-argumentet, så nei. Jeg har blitt spurt for lenge siden, og jeg takket nei nettopp fordi jeg heller vil ha muligheten til å være spydig når jeg føler for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså - med mindre en moddis skriver under med moderator på spydigheter så er det ikke en moddis men en bruker på lik linje med resten som er spydige/sarkastiske/whatever. Hvis noen oppfatter denne spydigheten som personangrep så får de rapportere denne, og da vil de andre moddisene se på den saken og evt dele ut advarsler. Om en moddis gjentatte ganger blir rapportert inn for personangrep så er det vel ikke utenkelig at vedkommende ikke forblir moddis så lenge, men jeg kan ikke helt se at noen av moddisene her er så ekstreme at det vil være en aktuell problemstilling.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en moderator er ikke en vanlig bruker, det er en moderator. Og en eller flere moderatorer som misliker en bruker, vil neppe være spesielt rettferdig mot denne brukeren når de må moderere. Det er faktisk en problemstilling vi bør tåle at blir diskutert uten spydigheter fra nettopp moderatorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spydighet hjelper på inntrykket, virkelig...

Nei, sikkert ikke, men det får nå så være. Tipper det ikke ødelegger så mye mer heller jeg, om man er redd for at moderatorer (eller andre brukere ) driver med baksnakking på bakrommet. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderatorer kan også miste armer i ny og ne :aww:

Nei, nå gir jeg meg ende over. Alt de kan :teehe:

Bedre å miste en arm enn å miste huet.

Jeg har vært på sonen siden gud vet når, 2006 kanskje, i hvert en eller annen gang i min hundeløse fase.

Jeg testet Canis også da, men forsvant fort derfra, for jeg trivdes ikke i det forumet, falt ikke til ro, likte ikke hva som foregikk der. Mens her har jeg blitt. For det meste. Jeg hadde en selvpålagt pause på... trekvart år? Årsak uviktig i dag, men jeg nådde et punkt hvor jeg hadde fått mer enn nok. Men det handlet primært om meg og en annen bruker, og ikke sonen som helhet. Det kunne ikke falle meg inn å skulle endre på hele forumet, fordi jeg og en annen bruker hadde full kollisjon i tone og kjemi. Jeg valgte å rapportere noen av vedkommendes innlegg, og deretter tok jeg en lang pause herfra.

Etter hvert meldte det seg et savn og et ønske om å komme tilbake, and here I am. Noen dager føles det som om jeg bor her, og andre dager rekker jeg knapt titte innom.

Men jeg har blitt veldig glad i sonen. Mange av de jeg i dag anser som venner har jeg truffet på sonen, og jeg har fått enda flere bekjente og fjes jeg kan skravle med når vi treffes her og der. Jeg har lært masse, jeg liker å tro jeg har hatt et ord eller to med mening å bidra med i diskusjoner, jeg har fått støtte og oppmuntring når jeg mistet en hund og når jeg mistet fotfestet i livet, jeg har fått skryt og søte ord av valpekullet, vi deler gleder og sorger fra utstillingsringen, jeg har lært så mye om LP og bruks her inne at jeg turte å starte selv (og har nå en hund med opprykk til klasse 2 og bestått ferdselsprøve, og for noen er det ingenting, men for meg er det noe, og jeg har mye sonen å takke for dette), jeg har lært vanvittig mye om mentalitet, og jeg har lært mer enn jeg trengte å vite om folks middagsvaner :D

Det var jo litt julaften og 17mai på en gang da du kom tilbake :heart:

Det betyr selvsagt at de sitter og slenger dritt om alle håpløse idioter som bruker forumet, og drømmer om å kaste ut rubbel og bit og bare ha våre aller beste venner her inne. :aww: Hva ellers liksom?

Hihi. Gud, at du våger å tøyse, du som er moddis :D

Det var ikke det som var problemet, egentlig. Greia er at om jeg rapporterer deg, så kan du lese den rapporten selv om du ikke får behandle den. Det kan være folk som sliter med den delen.

Sånn er faktisk livet de fleste steder. Har noen noe å utsi på deg og dine handlinger, så er det svært lite realt å sladre om det uten at du får vite det. Vil man klage på noen, får man tåle at vedkommende får førstehånds kjennskap til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det burde strengt tatt ikke være nødvendig, burde det vel? La oss nå si at du og jeg har en greie der vi stadig hakker på hverandre, og jeg en dag syns det er nok, så skal jeg rapportere deg til deg og de andre moddisene? Så skal de andre moddisene diskutere hva de skal gjøre med det - hva får de egentlig gjort? Gitt deg en advarsel? Utestengt deg?

Det har skjedd det - at en som er moderator har blitt rapportert. Såvidt jeg husker fra akkurat det tilfellet så ble innleggene fjernet. Det er derfor vi er flere, og burde vært enda flere. Slik at det ikke blir den som har blitt rapportert som skal vurdere sin egen rapport.

Moderatorer/admin kan gi advarsel/stenge ute hverandre på nøyaktig samme måte som vi kan med deg, og hvem som helst andre.

Raksha - med moderatorhatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er faktisk livet de fleste steder. Har noen noe å utsi på deg og dine handlinger, så er det svært lite realt å sladre om det uten at du får vite det. Vil man klage på noen, får man tåle at vedkommende får førstehånds kjennskap til det.

Sladre, Ida? Skal vi prate om sladring også? For det kunne vært interessant..

Jeg har ikke et problem med moderatorene jeg, jeg har så vidt jeg husker blitt moderert to ganger i løpet av min forholdsvis lange sonen-"karriere", så ikke prøv å gjøre dette til at det er personlig for meg bare fordi jeg faktisk ser at det kan være en interessekonflikt her når moddiser er spydige eller trykker liker på spydige innlegg.

Så igjen. La oss si at AnetteH og jeg har en langvarig "krangel" på gang, der vi begge to er like ille med spydigheter og ufinheter, og en dag rapporterer du oss fordi vi er utrivelige. Hvem av oss tror du får mest rettferdig moderering? AnetteH som er en del av teamet, eller meg som er den spydige bråkmakeren?

Dette kan forøvrig Raksha og Line få svare på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så igjen. La oss si at AnetteH og jeg har en langvarig "krangel" på gang, der vi begge to er like ille med spydigheter og ufinheter, og en dag rapporterer du oss fordi vi er utrivelige. Hvem av oss tror du får mest rettferdig moderering? AnetteH som er en del av teamet, eller meg som er den spydige bråkmakeren?

Dette kan forøvrig Raksha og Line få svare på også.

Vel, i den grad vi uansett ikke klarer å moderere 100% rettferdig, det klarer vi garantert ikke nå heller, vi er langt i fra enige om alt innad som moderatorer.

Men tror du ikke at den dagen noe sånt skjer, så vil moderatorene være veldig obs på nettopp det? At det skal være likt sånn at ikke moderator/admin som er med i rapporten ikke skal fremstå som å ha sluppet billigere unna fordi vedkommende har en ekstra tittel? Jeg ville hvertfall vært litt ekstra obs på det. Jeg håper hvertfall det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med baksnakkking har jeg et eksempel på, husker det var en bruker som tydeligvis irriterte ganske mange, Husker ikke helt hva det var som gjorde at mange ikke likte denne brukeren, men iallefall, på akkurat nå tråden den tiden ble det ganske mye baksnakkking om akkurat denne brukeren. Jeg husker også at en moderator snakket om at h*n sjekket IP adressen for å finne ut hvem dette var! Det syntes jeg blir feil!

Ellers er jeg veldig fornøyd med moderatorene og de gjør en kjempe jobb! De bruker faktisk fritiden sin på dette og det står respekt at de idet hele tatt gidder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klisseadvarsel!!!

Glemte jo det jeg egentlig skulle si. Jeg vil igrunnen bare si at jeg syntes det var så koselig da "småpikene" ble moddiser. Syns jeg har kjent dere alle bestandig, jeg. Det har jeg vel nesten, også. Altså, hele mitt sonenliv :D De fleste har jeg jo møtt èn eller flere ganger og vi har fulgt hverandre gjennom små og store begivenheter. Ikke kødd med moddisene våre! Bruk heller litt tid og krefter på å bli kjent med dem og gjerne oss alle. Kanskje du finner en venn :heart:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mange moddiser vi sitter igjen med etter denne runden jeg...

Hoveddelen av forumet er jo fornøyd med moddisene, så syntes ikke vi skal tenke på at vi mister noen.

Det er vel også i andre tråder konkludert med at det er for lite rapporter. Og det er jo der brukernes mulighet for å styre forumet er. Dersom man mener en bruker, moddis eller ei, går over streken så får man rapportere. Skulle det blomstre opp med rapporter så har jeg trua på at våre moderatorere klare å ta opp dette og finne en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Sonen er et snillt sted jeg….etter erfaringer med andre fora, til sammenligning. Jeg har til gode å føle meg støtt, med ETT unntak, som jeg rapporterte, og der min klage ble "tatt til følge". Jeg har riktignok elefanthud da….og syns verden fungerer best om folk sier det de mener og står for det de sier. Trusler og sjikane unntatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoveddelen av forumet er jo fornøyd med moddisene, så syntes ikke vi skal tenke på at vi mister noen.

Det er vel også i andre tråder konkludert med at det er for lite rapporter. Og det er jo der brukernes mulighet for å styre forumet er. Dersom man mener en bruker, moddis eller ei, går over streken så får man rapportere. Skulle det blomstre opp med rapporter så har jeg trua på at våre moderatorere klare å ta opp dette og finne en løsning.

Vil jo vise seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow denne tråden har tatt en helt annen retning enn tenkt! Jeg syns IKKE moderatorene gjør en dårlig jobb. For det første: min tanke med forslaget om mod.kontoer var for å "skjerme" moderatorene. For det andre: det var ikke snakk om enten eller, men at noen brukere i tillegg har tilgang på en konto som heter "moderator". For selvom det gjentas til det kjedsommelige, så er det tydeligvis vanskelig å lese innlegg fra en moderator som innlegg fra en vanlig bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...