Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Så hyggelig innspill etter at man prøver å rose moderatorene for en flott jobb...

Du vet det Line, vi er bare en gjeng med idioter som leser det vi vil lese og modererer det vi gidder. Vi trenger ingen klapp på skuldra vi

:lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Moderatorer: Dere gjør en kjempejobb for forumet, takk

Bedre å miste en arm enn å miste huet. Jeg har vært på sonen siden gud vet når, 2006 kanskje, i hvert en eller annen gang i min hundeløse fase. Jeg testet Canis også da, men forsvant fort derfra, f

Joooooooooooooooo, jeg har et kjempeproblem med at moderatorene liker noe som helst, bortsett fra kake og kanskje pizza. Nytt moderatorteam: Nissen (vår viktigste moderator, selv om han abdi

Jeeez er det mulig to tråder faktisk :gaah: Ta den ***** jobben selv da!

Klipp og lim fra den andre tråden: For å beholde de moderatorene vi har nå (sist runde mistet vi noen) så tror jeg vi bør avslutte nå med en stor blomsterbukett for den jobben de faktisk gjør. For de gjør en god jobb. Jeg er sikker på at de har sittet de siste par dagene og lest en del pm, tatt i mot drittmailer og fått slengt dritt etter seg. Gi dere nå! Skal dere fortsette dette, så ta jobben selv! Tipper at det er lite villighet til det, kjekkest bare å sutre ;)

Så til alle moderatorene fra meg : smiley_flowers.gif

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

...jeg kommer aldri til å skjønne hvorfor noen av oss er stemplet som SGT'ere - jeg synes fortsatt vi er forferdelig snille og greie sammenlignet med mange andre (som klassifiserer seg som "ofre" når SGT'ere sier sitt) er utrolig mye slemmere enn det vi noen gang har vært. Seriøst!

Nei, jeg er ikke alltid enig med moderatorteamet her (siste gang jeg ble sur var faktisk i forgårs når jeg oppdaget at ett helt innlegg - som bortsett fra en setning kanskje - var sakelig - ble slettet), men tross det så synes jeg de gjør en ganske god jobb. Noen ganger - kanskje litt overivrig i tjenesten, andre ganger - litt sent på banen. MEN - de er bare mennesker, og de er brukere av forumet - de forsøker å bære to hatter og jeg synes i grunnen de gjør det helt greit.

De MÅ få lov til å engasjere seg i saker, de må få lov til å like innlegg osv. på lik linje med oss andre. Og personlig så synes jeg det er helt greit at en moderator liker ett innlegg hvor f.eks. en bruker som tidvis er skrekkelig ufin - får seg ett tupp i rompa. Det MÅ være lov å ha personlige meninger selv om man er moderator.

Dere er flinke jenter, og dere fortjener ros for jobben dere gjør med å holde forumet ryddig. (selv om jeg som sagt ikke alltid er enig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha skjulte moderatorer synes jeg blir feil

Og moderatorer og admins må alltid vite at man har et større ansvar enn den vanlige medlem.

Det er faktisk en del ting man må holde seg unna fra å like eller kommentere.

En moderator vil alltid være en moderator i andres øyne, dere opptrer som en "rollemodell" hver gang dere skriver/gjør noe på forumet.

Når man er blitt en moderator, så kan man ikke lengre si at "nå skriver meg som vanlig medlem". Dette er "bakdelen" ved å få være med å styre hvordan forumet skal være.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonen er frivillig, moderatorene "jobber" frivillig. Skal vi bare sitte her å moderere tror jeg ingen gidder å være moderator. Jeg hadde hvertfall takket for meg.

Hvis det skal være uavhengige moderatorer, så må det i hvert fall også opprettes en kontrollgruppe som skal kontrollere at ikke disse uavhengige moderatorene er undercover med et annet nick på sonen. Det skulle jo tatt seg ut at det blir avslørt en skandale med at en uavhengig moderator har levd et dobbeltliv her på sonen sånn på toppen av alt :teehe:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skal være uavhengige moderatorer, så må det i hvert fall også opprettes en kontrollgruppe som skal kontrollere at ikke disse uavhengige moderatorene er undercover med et annet nick på sonen. Det skulle jo tatt seg ut at det blir avslørt en skandale med at en uavhengig moderator har levd et dobbeltliv her på sonen sånn på toppen av alt :teehe:

:lol:

Men seriøst, det er nok ikke et alternativ med mindre Espen brått blir rik og kan betale lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha skjulte moderatorer synes jeg blir feil

Og moderatorer og admins må alltid vite at man har et større ansvar enn den vanlige medlem.

Det er faktisk en del ting man må holde seg unna fra å like eller kommentere.

En moderator vil alltid være en moderator i andres øyne, dere opptrer som en "rollemodell" hver gang dere skriver/gjør noe på forumet.

Når man er blitt en moderator, så kan man ikke lengre si at "nå skriver meg som vanlig medlem". Dette er "bakdelen" ved å få være med å styre hvordan forumet skal være.

Unnskyld? Er vi medlemmer virkelig så langt nede at vi trenger rollemodeller?

Selvfølgelig kan moderatorer skrive som vanlige medlemmer. Hvem pokker ville ellers giddet å være moderator? Klart det på sett og vis er et privilegie, men det er da også en drittjobb. Vi er heldige som har folk som gidder å gjøre det.

Nei, det der syntes jeg var skikkelig teit skrevet. Rapportér meg gjerne hvis dette blir oppfattet som et personangrep. Tror jeg snart må melde meg ut av disse trådene før jeg går på en vegg eller får meg selv kastet ut av hele forumet.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld? Er vi medlemmer virkelig så langt nede at vi trenger rollemodeller?

Selvfølgelig kan moderatorer skrive som vanlige medlemmer. Hvem pokker ville ellers giddet å være moderator? Klart det på sett og vis er et privilegie, men det er da også en drittjobb. Vi er heldige som har folk som gidder å gjøre det.

Nei, det der syntes jeg var skikkelig teit skrevet. Rapportér meg gjerne hvis dette blir oppfattet som et personangrep. Tror jeg snart må melde meg ut av disse trådene før jeg går på en vegg eller får meg selv kastet ut av hele forumet.

Du trenger slettes ikke hisse deg opp, det holder faktisk om man lager sitt eget innlegg der man kommer med sine innspill. Det kan du starte med "jeg synes ikke at moderatorer er en rollemodell". Det er mye hyggeligere, og så får man akseptere at andre har andre meninger.

Jeg mener at moderatorer er rollemodeller, for det de gjør må jo bety at andre også kan gjøre det.

Med andre ord: om de sier noe stygt om noen, i retning av personangrep, så må det jo bety at også andre kan gjøre det.

Det er mitt poeng.

Og alle moderatorer skriver som vanlige mennesker på et forum, men en moderator må være mer nøye med hvordan man utrykker seg.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger slettes ikke hisse deg opp, det holder faktisk om man lager sitt eget innlegg der man kommer med sine innspill. Det kan du starte med "jeg synes ikke at moderatorer er en rollemodell". Det er mye hyggeligere, og så får man akseptere at andre har andre meninger.

Jeg mener at moderatorer er rollemodeller, for det de gjør må jo bety at andre også kan gjøre det.

Med andre ord: om de sier noe stygt om noen, i retning av personangrep, så må det jo bety at også andre kan gjøre det.

Det er mitt poeng.

Og alle moderatorer skriver som vanlige mennesker på et forum, men en moderator må være mer nøye med hvordan man utrykker seg.

Sorriii :ustol:

Jeg er slettes ikke opphisset. Og disse innleggene har jeg skrevet mye av det siste døgnet, nå svarer jeg heller. Les ditt eget innlegg igjen. Det var ikke det at du har en mening jeg misslikte, men måten du la den frem. Ord som "må", "alltid" og "hver gang" er gjerne provoserende når det er en meningsutveksling som pågår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger slettes ikke hisse deg opp, det holder faktisk om man lager sitt eget innlegg der man kommer med sine innspill. Det kan du starte med "jeg synes ikke at moderatorer er en rollemodell". Det er mye hyggeligere, og så får man akseptere at andre har andre meninger.

Jeg mener at moderatorer er rollemodeller, for det de gjør må jo bety at andre også kan gjøre det.

Med andre ord: om de sier noe stygt om noen, i retning av personangrep, så må det jo bety at også andre kan gjøre det.

Det er mitt poeng.

Og alle moderatorer skriver som vanlige mennesker på et forum, men en moderator må være mer nøye med hvordan man utrykker seg.

Nå har ikke jeg vært medlem i mer enn et halvår, men jeg har aldri sett at moderatorene fortjener det jeg nå anser som ufortjent kritikk mot både hvordan "moderatorhatten" fungerer på forumet eller hvordan disse oppfører seg som brukere på forumet ellers. Manglende rapportering ved misnøye av utviklingen i enkelte diskusjoner er en ting (som går på brukeren selv), men DETTE som nå utvikler seg anser jeg som ufortjent.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nå en gang sånn at slik det er i dag tydligvis fungerer (i hennhold til den fine pollen som er laget).

Også er det også slik at sonen er frivillig. Sorry altså, men vil dere ikke være her / syns det er galt slik det er. Dra ett annet sted :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man kan gjerne tenke tanken, men å skrive det på forumet er ødeleggende

Sent fra min iMobil med Tapatalk 2

Hva ødelegger det for?

Det er jo sant. Liker man seg ikke på en (i mine øyne) vel fungerende side, er det da bare å velge å krysse ut siden. Dette er ikke siktet mot deg, bare for å ha det sagt, men mot hele dette oppstyret. Jeg vil tro at det er lettere enn å prøve å forandre hele siden og alle dens medlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man kan gjerne tenke tanken, men å skrive det på forumet er ødeleggende

Sent fra min iMobil med Tapatalk 2

Vel, det er nå en gang sanheten da.

Sånne tråder som dette kommer det jo, i ny og ne. Vi oppsumerer med det samme HVER eneste gang. Men ingen av medlemmene følger opp så hva skal vi da, som moderatorer gjøre?

Jeg beklager mine rare skrivemåte omdagen, jeg har bare en arm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å miste en arm enn å miste huet.

Jeg har vært på sonen siden gud vet når, 2006 kanskje, i hvert en eller annen gang i min hundeløse fase.

Jeg testet Canis også da, men forsvant fort derfra, for jeg trivdes ikke i det forumet, falt ikke til ro, likte ikke hva som foregikk der. Mens her har jeg blitt. For det meste. Jeg hadde en selvpålagt pause på... trekvart år? Årsak uviktig i dag, men jeg nådde et punkt hvor jeg hadde fått mer enn nok. Men det handlet primært om meg og en annen bruker, og ikke sonen som helhet. Det kunne ikke falle meg inn å skulle endre på hele forumet, fordi jeg og en annen bruker hadde full kollisjon i tone og kjemi. Jeg valgte å rapportere noen av vedkommendes innlegg, og deretter tok jeg en lang pause herfra.

Etter hvert meldte det seg et savn og et ønske om å komme tilbake, and here I am. Noen dager føles det som om jeg bor her, og andre dager rekker jeg knapt titte innom.

Men jeg har blitt veldig glad i sonen. Mange av de jeg i dag anser som venner har jeg truffet på sonen, og jeg har fått enda flere bekjente og fjes jeg kan skravle med når vi treffes her og der. Jeg har lært masse, jeg liker å tro jeg har hatt et ord eller to med mening å bidra med i diskusjoner, jeg har fått støtte og oppmuntring når jeg mistet en hund og når jeg mistet fotfestet i livet, jeg har fått skryt og søte ord av valpekullet, vi deler gleder og sorger fra utstillingsringen, jeg har lært så mye om LP og bruks her inne at jeg turte å starte selv (og har nå en hund med opprykk til klasse 2 og bestått ferdselsprøve, og for noen er det ingenting, men for meg er det noe, og jeg har mye sonen å takke for dette), jeg har lært vanvittig mye om mentalitet, og jeg har lært mer enn jeg trengte å vite om folks middagsvaner :D

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - det hadde nok blitt et flott forum om folk ikke skulle skrive det de tenkte...

Og det tror du var det jeg mente, at man ikke kan skrive det man tenker noen gang?

Eller tror du jeg mente akkurat den kommentaren?

Sent fra min iMobil med Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innom flere forskjellige forum de siste ti årene. Noen av de frekventerte jeg i flere år, andre bare for et innlegg eller fem. På ingen av disse har jeg fått noe personlig forhold til andre brukere, og alle er faset ut rett og slett fordi det ikke var min greie. Her på sonen har jeg funnet mange nye venner - noen har jeg aldri møtt i virkeligheten, mens andre har jeg ikke bare møtt men også vært på helgebesøk hos eller hatt besøk av.

Slike forum finnes for alle, men det er kanskje ikke dette. Om man mistrives så hvorfor bruke tid og energi på å forandre dette heller enn å finne et der man trives bedre? Det skjønner jeg faktisk ikke...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nå en gang sånn at slik det er i dag tydligvis fungerer (i hennhold til den fine pollen som er laget).

Også er det også slik at sonen er frivillig. Sorry altså, men vil dere ikke være her / syns det er galt slik det er. Dra ett annet sted :D

Helt frivillig å være moderator også ;)

Tidligere kunne jeg faktisk tenkt meg å vært moderator, for jeg hadde tid og var aktiv her. Men jeg har hatt inntrykk av at det var noen krav (sånn utenom det å være her nok), og trodde en moderator burde vært litt flinkere til å passe seg for hva man gjør her inne (og hvertfall klare å være nøytral ovenfor alle brukere, selvom man ha hatt en greie med et medlem, eller er kompis med noen som ha hatt en greie med et annet medlem osv osv). Men da har jeg trodd feil...

At moderatorer kommer med direkte spydigheter til/om folk på forumet er jo ikke "greit", og da kan man jo lure på hva som foregår bak i kulissene...

Og jeg kjenner meg veldig igjen med at man som ny syns det er skremmende. Når man att på til er ung og usikker og sitter med dårlig selvtillit, og får all drit mot seg fordi man skrev noe lite gjennomtenkt (for det er ofte at én kommenterer det på en grei måte, men så må 10 stk til slenge seg med, og gjerne krassere enn den føre. Jeg kunne ikke brydd meg filla om hva et medlem sa til meg idag, for jeg ta meg ikke nær av det (så lenge det ikke er en god venn da). Men selvom jeg syns det er greit, så er jeg oppegående nok og vet at det finnes de som ikke syns det er greit.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...