Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Jeg har tenkt flere ganger: går det ikke an å opprette egne moderatorkontoer? Så vil ikke brukerne se hvem som modererer. I lys av dagens diskusjoner så kommer det jo opp at moderatorne "bør holde seg for gode til å like sånne og sånne innlegg" fordi det sender feil signaler. Det hjelper liksom ikke at man "vet" at de bare er moderatorer når de signerer som det. Ser andre fora har det sånn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Moderatorer: Dere gjør en kjempejobb for forumet, takk

Bedre å miste en arm enn å miste huet. Jeg har vært på sonen siden gud vet når, 2006 kanskje, i hvert en eller annen gang i min hundeløse fase. Jeg testet Canis også da, men forsvant fort derfra, f

Joooooooooooooooo, jeg har et kjempeproblem med at moderatorene liker noe som helst, bortsett fra kake og kanskje pizza. Nytt moderatorteam: Nissen (vår viktigste moderator, selv om han abdi

Det er helt klart en mulighet. Jeg ser ikke behovet, har heller ikke noe ønske om det. Men er absolutt noe som bør tas opp til vurdering om det blir et tilbakevendene problem at moderatorene ikke kan ansees som vanlige brukere til man signerer med moderator. Så mye moderering er det ikke her inne at jeg pr i dag syns det er noe problem.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det har vært flere hendelser det siste halve året hvor det blir tatt opp jeg...

Da tror jeg de har gått meg hus forbi, noe som absolutt ikke er utenkelig. :lol:

Edit:

Mente ikke med det å avfeie det som bagateller altså. Bare at jeg ikke har fått med meg noe slikt på en stund, ikke siden vi ble flere moderatorer (satt kun en som admin og en som mod. en periode), noe som ikke er en garanti for at det ikke har skjedd. Tar gjerne i mot konkrete eksempler, både av deg, og av andre, dersom det oppelves som et reelt problem! Gjerne på PM.

Moderator Raksha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom slike kontoer skal opprettes, så må man jo også skifte ut moderatorene da. For, slik jeg leste problemet for enkelte var nå, var at de som er moderatorer trykker liker på innlegg som noen mener er personangrep ol. Og man vil jo like forbasket vite at f.eks Raksha er moderator selv om hun ikke bruker moderatorkontoen. Jeg mener, vil det gjøre så stor forskjell? For personen Raksha vil uansett like et innlegg eller ikke.

Vet ikke om det der kom frem forståelig, litt usikker, men får skylde på operasjn og vondt i hodet tenker jeg.

Men, altså det som ble tatt opp nå var jo at moderatorene trykket liker på innlegg som ble av noen ansett som personhets. Og da ser jeg ikke helt at moderatorkontoer vil hjelpe, for man vil jo vite hvem som er moderator lell. Så om slikt skal fungere må jo moderatorene holdes hemmelige, ellers vil jeg tro folk like vel vil henge seg opp i at folk er moderatorer om de trykker liker på innlegg.

Nå har ikke jeg noe problem med å skille bruker Raksha fra moderator Raksha, bare for å bruke henne som eksempel siden hun har svart her inne.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått med meg at moderatorer har trykket liker på kommentarer som ikke er passende, men jeg synes ikke det er noe som burde skje. Er man moderator synes jeg man burde være forsiktig med sånt. I tillegg synes jeg det er "vanskelig" å vite hvem som er moderator, jeg er vant til at nicket står i en annen farge så det er lett å se når de har skrevet innlegg. Jeg vet det står under bildet, men det er ikke så fremtredende, og jeg tenker ikke noe over det når jeg er så vant til noe annet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med en moderatorkonto og 4(?) moderatorer vil man ikke vite hvem av dem som modererer, og så er det vel lettere å forstå at feks raksha da liker noe at det er hun som privatperson.

Jeg vil allikevel vite at hun er moderator, og for de som henger seg opp i at de har trykket liker på noe nå, de vil henge seg like mye opp i det selv om man har anonyme moderatorkontoer. For det var tross alt ikke moderering av innlegg som lagde brudulje nå, det var at moderatorene som privatpersoner trykket "liker" på noe andre ikke likte og fant støtende. For at noe slikt skal fungere uten at noen uansett henger seg opp i det, så må man ha nye helt anonyme moderatorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det kanskje bedre å ta bort muligheten for "liker"? Den kan jo brukes raskt og kanskje litt lite gjennomtenkt, spesielt i en opphetet diskusjon. Jeg tror det kommer til å bli mye oppstyr om moderatorteamet skal være anonyme, med spekulasjoner osv. Det er min erfaring fra et annet forum som innførte det. Brukerne der ble iallefall helt fra seg av å bli moderert av personer de ikke visste hvem var.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som nevnt før at hva som er personangrep kan variere veldig fra peson til person. Vi moddiser er også bare vanlige personer med forskjellige syn på forskjellige ting. Noen "tåler" mer enn andre. Sånn vil det alltid være.

Det viktige er jo at dere rapporterer! Om du føler at du er angrepet, rapporter. For det har vi forståelse for selvom vi kanskje ikke hadde syns det selv.

Jeg ser ikke helt behov for en sjult moderatorgruppe, hvertfall ikke på sonen! :) Det finnes andre forum jeg henger på, hvor det burde vært pga mye drittslening til moddiser. Her føler jeg at vi stort sett er godt motatt, selvom vi også kan drite oss ut :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justitia sier i grunnen det jeg tenkte med tanke på egne moderatorkontoer.

Folk får faktisk heller lære seg at moderatorer er brukere først og fremst, og moderatorer på nr to. Jeg ønsker hvertfall ikke å sitte som moderator om det er det som skal definere mitt bruk av forumet.

Når det er sagt, så blir vi veldig glade for slike innspill. At det ikke nødvendigvis blir tatt til følge har ingenting å si, vi TRENGER tips, rapporter, forslag og i det heletatt innspill. :):flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir litt teit å komme med "moderatorer, dere gjør en kjempe flott jobb dere". Det er ikke det at de ikke gjør en flott jobb? Alle skjønner jo at forumet ikke hadde gått rundt uten :) Men jeg synes en moderator, selv som egen person, bør tenke seg en gang ekstra over hva de liker og skriver. Det følger og bør følge med et lite ansvar med rollen. Det mener i hvertfall jeg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir litt teit å komme med "moderatorer, dere gjør en kjempe flott jobb dere". Det er ikke det at de ikke gjør en flott jobb? Alle skjønner jo at forumet ikke hadde gått rundt uten :) Men jeg synes en moderator, selv som egen person, bør tenke seg en gang ekstra over hva de liker og skriver. Det følger og bør følge med et lite ansvar med rollen. Det mener i hvertfall jeg :)

Der er jeg uenig. Alle burde tenke seg om før de skriver, vanlige brukere som moderatorer, men som det har blitt nevnt flere ganger i det siste: Moderatorer er brukere. De har gjerne vært aktive her i årevis, og jeg synes nå det blir svært oppned hvis de skal blir fratatt deler av "friheten". Det ville iallefall ikke jeg giddet. Å rydde opp i møkka her inne, uten å få være med på å lage den i ny og ne? :lol:

Synes egne moderatorkontoer blir for drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man lage møkk?

Noen syns opphetede diskusjoner med krutt (møkk) er underholdende, andre ikke. Vi er alle forskjellige.

Derfor, igjen, bør man rapportere om man syns noe er over streken, fordi bla jeg (som privatperson) elsker å diskutere, og vet at jeg noen ganger selv kan tråkke folk på tærne. Prøver selvsakt å ikke gjøre det, men kampens hete osv.

Edit for å legge til.

Sonen er frivillig, moderatorene "jobber" frivillig. Skal vi bare sitte her å moderere tror jeg ingen gidder å være moderator. Jeg hadde hvertfall takket for meg.

Det stort sett nesten eneste vi gjør er å slette dobbeltposter, slå sammen emner og flytte emner. Mye gørr er det virkelig ikke. Det som kommer fram i slike tråder som denne og den andre tråden blir aldri rapportert.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man lage møkk?

Beklager, der var jeg kanskje litt uklar.

Jeg håper du forstod hva jeg mente allikevel. De opphetede diskusjonene. Dette er et diskusjonsforum, og moderatorene må få være med å diskutere hvis de ønsker det. Av og til kan man bli revet med, uansett hvilken tittel som står under profilbildet ditt. Moderatorene er som nevnt ofte etablerte brukere, som har vært vanlige brukere lenge før de ble noe mer, og jeg synes ikke de burde bli sett på så fryktelig annerledes selv om de har fått ansvaret som moderator.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er dette noe du tror vi virkelig trenger? Jeg vet to brukere på et par år som har laget oppstyr rundt at mod eller Admin trykker liker. Det virker jo ikke ut som noe alle har et problem med?

Joooooooooooooooo, jeg har et kjempeproblem med at moderatorene liker noe som helst, bortsett fra kake og kanskje pizza.

Nytt moderatorteam:

santa-flip-off.gif

Nissen (vår viktigste moderator, selv om han abdiserte en smule denne julen)

smileys-passing-joint.gif

Vel, de er jo anonyme :lol:

fuck-you-smiley-emoticon.gif

Quess, who's back?

smart-ass.gif

Den siste må jo være en av de nye medlemmene :)

JEG syns jeg var morsom :teehe:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joooooooooooooooo, jeg har et kjempeproblem med at moderatorene liker noe som helst, bortsett fra kake og kanskje pizza.

Nytt moderatorteam:

santa-flip-off.gif

Nissen (vår viktigste moderator, selv om han abdiserte en smule denne julen)

smileys-passing-joint.gif

Vel, de er jo anonyme :lol:

fuck-you-smiley-emoticon.gif

Quess, who's back?

smart-ass.gif

Den siste må jo være en av de nye medlemmene :)

JEG syns jeg var morsom :teehe:

:teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir litt teit å komme med "moderatorer, dere gjør en kjempe flott jobb dere". Det er ikke det at de ikke gjør en flott jobb? Alle skjønner jo at forumet ikke hadde gått rundt uten :) Men jeg synes en moderator, selv som egen person, bør tenke seg en gang ekstra over hva de liker og skriver. Det følger og bør følge med et lite ansvar med rollen. Det mener i hvertfall jeg :)

Så hyggelig innspill etter at man prøver å rose moderatorene for en flott jobb...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...