Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Men en moderator er ikke en vanlig bruker, det er en moderator. Og en eller flere moderatorer som misliker en bruker, vil neppe være spesielt rettferdig mot denne brukeren når de må moderere. Det er faktisk en problemstilling vi bør tåle at blir diskutert uten spydigheter fra nettopp moderatorene.

Er akkurat det jeg mener!

En moderator har større ansvar enn den menige medlem. Og jeg synes det er litt foruroligende at moderatorene ikke vil innse det.

Og det at en moderator ikke svarer seriøst på en slik sak som dette, gjør at tilliten slår sprekker.

Sent fra min iMobil med Tapatalk 2

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Moderatorer: Dere gjør en kjempejobb for forumet, takk

Bedre å miste en arm enn å miste huet. Jeg har vært på sonen siden gud vet når, 2006 kanskje, i hvert en eller annen gang i min hundeløse fase. Jeg testet Canis også da, men forsvant fort derfra, f

Joooooooooooooooo, jeg har et kjempeproblem med at moderatorene liker noe som helst, bortsett fra kake og kanskje pizza. Nytt moderatorteam: Nissen (vår viktigste moderator, selv om han abdi

Er akkurat det jeg mener!

En moderator har større ansvar enn den menige medlem. Og jeg synes det er litt foruroligende at moderatorene ikke vil innse det.

Og det at en moderator ikke svarer seriøst på en slik sak som dette, gjør at tilliten slår sprekker.

Sent fra min iMobil med Tapatalk 2

Ikke svarer seriøst? På hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mange moddiser vi sitter igjen med etter denne runden jeg...

Alle, håper jeg, de gjør jo en god jobb. Men når det blir tatt opp hva brukerne "bekymrer" seg for når det kommer til modereringa, så er det greit å få litt ordentlige svar, og ikke halvsarkastiske "forsvarstaler" fra både moddisene og andre der de som tar opp problemstillinga blir fremstilt som sutrete og små-paranoide. Det burde ikke vært for mye forlangt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se hva vi ikke har svart på?

At du/dere er uenige i det vi svarer på, det er nå så.

Raksha har svart hun, men med en snert av hormonella inne i bildet. Jeg er veldig glad i Raksha jeg, men her ble jeg overrasket! Om det nå er slik at moderatorene skal skrive i kursiv, så er det fint, for da kan jeg skille mellom Hormonella og Raksha Moderator *dukker og løper* Jeg er helt enig med 2ne, Monica og Julnil, nå vet jeg at en del av moderatorene har denne og de to andre trådene langt opp i halsen, og da er det ikke lett å svare skikkelig og saklig. Så jeg foreslår faktisk at de blir stengt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt ene sarksstiske svar om hva som "skjer på bakrommet" definerer som "forsvarstaler" og useriøse svar som gjør at tilliten slår sprekker? Faktisk?

Det er tre tråder om dette akkurat nå, så nei, det er ikke bare det ene svaret, og du er ikke den eneste sarkastiske moderatoren, og nei, det er ingen sprekk i tilliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tre tråder om dette akkurat nå, så nei, det er ikke bare det ene svaret, og du er ikke den eneste sarkastiske moderatoren, og nei, det er ingen sprekk i tilliten.

. Hva er det det ikke er svart seriøst på?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en moderator er ikke en vanlig bruker, det er en moderator. Og en eller flere moderatorer som misliker en bruker, vil neppe være spesielt rettferdig mot denne brukeren når de må moderere. Det er faktisk en problemstilling vi bør tåle at blir diskutert uten spydigheter fra nettopp moderatorene. 

Men da må jeg dra parallellen. Stoler ikke du på at jeg ikke ser på dine dokumenter når jeg reparerer PCen din? Mange er lettere små hysteriske men jeg har overhodet ikke noen interesse, min interesse er å fikse programmet som ikke fungerer. Det har noe med etikk å gjøre.

Det er også grunnen til at vi er mange, for alle kanskje har litt forskjellige forhold osv. Men alle skal legge fra seg det og se med nye briller på rapportene, og det er lettere når vi er flere. Stoler ikke du på at vi kan det så er det ikke mye jeg får gjort for deg altså.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raksha har svart hun, men med en snert av hormonella inne i bildet. Jeg er veldig glad i Raksha jeg, men her ble jeg overrasket! Om det nå er slik at moderatorene skal skrive i kursiv, så er det fint, for da kan jeg skille mellom Hormonella og Raksha Moderator *dukker og løper* Jeg er helt enig med 2ne, Monica og Julnil, nå vet jeg at en del av moderatorene har denne og de to andre trådene langt opp i halsen, og da er det ikke lett å svare skikkelig og saklig. Så jeg foreslår faktisk at de blir stengt.

Enig med Margrete jeg, steng disse trådene. Det har da vært nok oppgulp, sutring og klaging nå - de som har sittet på gjerdet og vært vonbrotne har fått ut all sin vonbrotenhet. Og selv om de 83-85 % som er fornøyde med sonen, er de gamle slugger traverne som danner klikker som bare er ute etter å ta nye folk eller folk som oppfører seg bedre enn dem men som er litt nervesvake, så synes jeg pollen sier sitt. Så jeg sier som jeg pleide å si til basenjien når hun hadde lyst å fyre opp på hunder i det fjerne "Nå går vi". Og så går vi videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Hva er det det ikke er svart seriøst på?

Man kan være sarkastisk og svare seriøst samtidig. Jeg gjør det stadig vekk jeg. AnetteH også, om du ser her ->

Men da må jeg dra parallellen. Stoler ikke du på at jeg ikke ser på dine dokumenter når jeg reparerer PCen din? Mange er lettere små hysteriske men jeg har overhodet ikke noen interesse, min interesse er å fikse programmet som ikke fungerer. Det har noe med etikk å gjøre.

Det er også grunnen til at vi er mange, for alle kanskje har litt forskjellige forhold osv. Men alle skal legge fra seg det og se med nye briller på rapportene, og det er lettere når vi er flere. Stoler ikke du på at vi kan det så er det ikke mye jeg får gjort for deg altså.

Jeg har ikke noen hemmeligheter du kan snoke på på pc'en min, og om jeg hadde hatt noe jeg følte jeg burde rapportere, så hadde jeg ikke stressa så veldig med at f.eks du, om det var deg jeg rapporterte, leste den. Men jeg er en av de som er spydig og sarkastisk og gjør sonenmiljøet surt, jeg tåler å få igjen det jeg gir. Jeg regner med at det gjør du og, når du svarer meg sånn som du gjør nå?

Jeg klarer allikevel å se at noen kan ha problemer med den innimellom litt blandede rollen dere moderatorer har i heite diskusjoner, der dere på den ene siden kan være frekke mot en av brukerne, for deretter kanskje måtte behandle en rapport fra samme diskusjon. Det er vel det folk har lurt på, hvordan gjør dere det da? Det er derfor jeg har brukt meg og deg som eksempel, for å få tydeliggjøre hvordan evt rutiner rundt sånt er.

Jeg er tilfreds med svarene jeg, men så har jeg i utgangspunktet ikke så veldig mye i mot sarkasme og spydigheter heller, jeg er fan av sarkasme og tidvis spydigheter sjøl (særlig når det er jeg som står for de, jeg er sabla god på sånt, om jeg får si det sjøl :P ). Men jeg ser at det kan være ekkelt for noen som blir utsatt for sånt. Jeg har ingen problemer med å forstå at noen syns jeg er ei megge. Det er ikke noe jeg blir furten av. Det burde ikke moderatorene som er spydige og sarkastiske bli heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt når jeg har blitt moderert så har jeg bare skrevet at jeg er inhabil og latt de andre ta over.

Jeg ser rapporten ja.

Nå skal det sies at jeg prøver å sette mer munnkurv på meg selv tidlig på morgenen da jeg er ganske lett å irritere :lol: someone struck a nerve, oh no de skjærte over de tidligere :lol: den var kanskje litt intern. Beklager :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

....men men men men.... i forbindelse med dette med at moderatorer engasjerer seg i tråder og kanskje er litt spydige og eller liker innlegg som er litt slemme osv. - og da kanskje må moderere tråden senere pga. rapportering......

Altså - det har jo skjedd at opphetede debatter er blitt moderert MEN, og dette har jeg faktisk lagt merke til - slike tråder blir - av de jeg har fått med meg - alltid moderert av noen som IKKE har vært engasjerte i debatten. Joda, de snakker sikkert sammen - men jeg må innrømme at jeg alltid har synes at moderatorene har fremstått som svært ryddige i så måte.

Jeg skal innrømme at jeg ikke følger med på alle debatter, men de jeg har fått med meg i alle fall har vært grei skuring.

Det må ikke bli sånn her på sonen at moddiser ikke får lov å engasjere seg fordi de er moddiser - da blir det sånn som når man sitter i styre i f.eks. belgerklubben - da får man jo ikke lov til å mene noen verdens ting fordi det kan komme frem som styrets mening. Sånt er jo bare trist.

Nei - jeg sier det igjen, jeg synes moddisene gjør en fin jobb jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan være sarkastisk og svare seriøst samtidig. Jeg gjør det stadig vekk jeg. AnetteH også, om du ser her ->

Jeg har ikke noen hemmeligheter du kan snoke på på pc'en min, og om jeg hadde hatt noe jeg følte jeg burde rapportere, så hadde jeg ikke stressa så veldig med at f.eks du, om det var deg jeg rapporterte, leste den. Men jeg er en av de som er spydig og sarkastisk og gjør sonenmiljøet surt, jeg tåler å få igjen det jeg gir. Jeg regner med at det gjør du og, når du svarer meg sånn som du gjør nå?

Jeg klarer allikevel å se at noen kan ha problemer med den innimellom litt blandede rollen dere moderatorer har i heite diskusjoner, der dere på den ene siden kan være frekke mot en av brukerne, for deretter kanskje måtte behandle en rapport fra samme diskusjon. Det er vel det folk har lurt på, hvordan gjør dere det da? Det er derfor jeg har brukt meg og deg som eksempel, for å få tydeliggjøre hvordan evt rutiner rundt sånt er.

Jeg er tilfreds med svarene jeg, men så har jeg i utgangspunktet ikke så veldig mye i mot sarkasme og spydigheter heller, jeg er fan av sarkasme og tidvis spydigheter sjøl (særlig når det er jeg som står for de, jeg er sabla god på sånt, om jeg får si det sjøl :P ). Men jeg ser at det kan være ekkelt for noen som blir utsatt for sånt. Jeg har ingen problemer med å forstå at noen syns jeg er ei megge. Det er ikke noe jeg blir furten av. Det burde ikke moderatorene som er spydige og sarkastiske bli heller.

Vet du tåler en trøkk (og godt er det), men vi HAR svart på moderator vs bruker. Opptil flere ganger, på seriøs måte. At noen/flere/mange? har problemer det, det får faktisk bare være. Det er slik det er i dag, så får vi/de ta det opp til diskusjon når moderatorene blir flere/byttes ut osv.

Jeg får intrykk av at fordi folk ikke liker svarene vi kommer med så er vi useriøse.

Og er virkelig tillitten så dårlig til moderator at enkelte brukere er oppriktig bekymret for hva som foregår på bakrommet, så er det gått alt for langt til at jeg har noen interesse av å prøve å rydde opp i det, og da blir jeg enda mer frustrert over at folk ikke kan bruke den ffine lettplasserte rapportknappen, men venter til det kommer opp en tråd og så skal spy ut alt av eder og galle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....men men men men.... i forbindelse med dette med at moderatorer engasjerer seg i tråder og kanskje er litt spydige og eller liker innlegg som er litt slemme osv. - og da kanskje må moderere tråden senere pga. rapportering......

Altså - det har jo skjedd at opphetede debatter er blitt moderert MEN, og dette har jeg faktisk lagt merke til - slike tråder blir - av de jeg har fått med meg - alltid moderert av noen som IKKE har vært engasjerte i debatten. Joda, de snakker sikkert sammen - men jeg må innrømme at jeg alltid har synes at moderatorene har fremstått som svært ryddige i så måte.

Jeg skal innrømme at jeg ikke følger med på alle debatter, men de jeg har fått med meg i alle fall har vært grei skuring.

Det må ikke bli sånn her på sonen at moddiser ikke får lov å engasjere seg fordi de er moddiser - da blir det sånn som når man sitter i styre i f.eks. belgerklubben - da får man jo ikke lov til å mene noen verdens ting fordi det kan komme frem som styrets mening. Sånt er jo bare trist.

Nei - jeg sier det igjen, jeg synes moddisene gjør en fin jobb jeg.

Det er det vi prøver å gjøre iallefall :) om du og jeg krangler så må rak rydde :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurte jeg litt på et øyeblikk om jeg skulle sitere alt som var av spørsmål og hvordan det har blitt svart på, men etter to døgn med kranglende mage, så foretrekker jeg å bruke den tiden på å lese ei bok i stedet, kjenner jeg. Og da mener jeg ikke bare fra moderatorene, men også fra brukerne som ikke helt skjønner hvorfor noen må henge seg opp i at det kan være en interessekonflikt når moderatorer modererer tråder de deltar i. Får presisere kan være, for jeg mener ikke at det nødvendigvis er det.

Som sagt når jeg har blitt moderert så har jeg bare skrevet at jeg er inhabil og latt de andre ta over.
Jeg ser rapporten ja.

Nå skal det sies at jeg prøver å sette mer munnkurv på meg selv tidlig på morgenen da jeg er ganske lett å irritere :lol: someone struck a nerve, oh no de skjærte over de tidligere :lol: den var kanskje litt intern. Beklager :-P

Ah, jeg savner noen ganger et muggetermometer her på sonen :P Mest for min egen del, noen ganger burde man droppe å svare på ting når man er i "det humøret" :lol:

Vet du tåler en trøkk (og godt er det), men vi HAR svart på moderator vs bruker. Opptil flere ganger, på seriøs måte. At noen/flere/mange? har problemer det, det får faktisk bare være. Det er slik det er i dag, så får vi/de ta det opp til diskusjon når moderatorene blir flere/byttes ut osv.

Jeg får intrykk av at fordi folk ikke liker svarene vi kommer med så er vi useriøse.

Og er virkelig tillitten så dårlig til moderator at enkelte brukere er oppriktig bekymret for hva som foregår på bakrommet, så er det gått alt for langt til at jeg har noen interesse av å prøve å rydde opp i det, og da blir jeg enda mer frustrert over at folk ikke kan bruke den ffine lettplasserte rapportknappen, men venter til det kommer opp en tråd og så skal spy ut alt av eder og galle.

Det har vært 1 kommentar om hva som skjer på bakrommet, jeg syns på en måte at det ikke er noe å henge seg opp i, og på en annen måte at man bør forstå at noen "tenker sitt". Det er sånn det er i utprega jentemiljøer, om man ikke nødvendigvis baksnakker sjøl, så går man gjerne ut fra at andre gjør det (og det var så diplomatisk jeg klarer å få skrevet det på.. Det var hardt :P ).

Det er en grunn til at tisper er et skjellsord, og vi er mange tisper her på forumet - det er det ingen tvil om. Når en starter ett eller annet, så raser det gjerne på en haug med andre kommentarer, som gjerne er styggere enn man mente i utgangspunktet, fordi vi er sånn. Lukter vi litt svakhet, er det bare å kjøre på. Denne gangen er det dere moderatorene som har fått det. I andre diskusjoner om miljøet på sonen, pleier det å være oss sære gamle tantene som får det. Heldigvis syns de fleste av oss at miljøet på sonen er bra, de fleste av oss trives her, og de fleste av oss kommer sikkert til å diskutere dette om litt igjen. That's how we roll ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare få understreke at jeg ikke har noe i mot forumet, og liker meg her. Det jeg ikke liker er at når moderatorer (som jeg syns ellers gjør en god jobb i modereringen generelt - for det er ikke for strengt) ikke klarer å skille sak og person, og det at man som moderator støtter noe "ulovlig" ved å f.eks like, eller skrive en veldig upassende melding selv.

Og om et medlem påpeker dette, så er det ikke moderatoren som får gjennomgå, men selve medlemmet..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler for å skrive noe bare for å skrive noe, på en måte. For jeg er også inne her og leser alt, som moderator, selvom jeg ikke svarer på alt.

Dere har gitt meg mye å tenke på, jeg kjenner at jeg er enig i mye og uenig i noe.

Det blir tatt opp ting på bakrommet, fra denne tråden og de atten andre dere har starta de siste dagene. :P

Det har kommet flere rapporter de siste dagene, og det er fremgang! Det gir oss en pekepinn på hva dere ønsker skal jobbes med. Vi diskuterer hva vi syns er ålreit og ikke, og hva vi forventer at brukerene skal kunne tåle, i en diskusjon.

Når det kommer til det å rapportere en i moderatorteamet, så skjønner jeg at det er ubehagelig, men som Anette sier, så er hun rapportert før, og hvis ikke jeg husker feil, så ble det til at dette ble ryddet opp i av andre i moderatorteamet, på tross av at det ikke var et direkte regelbrudd der heller.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det mye her og der og hurra meg rundt, men finnes det noen ris og ros tråd her? Vi har et helt underforum for det på KG (men der er det jo en god del mer folk :P ) og der kommer folk med alt fra klager til ideer og ros (sånn en gang hver tusende år tenker jeg ;) ), bare sånn mtp at flere hadde forslag til ting, men som kanskje har druknet litt i alt surret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Skjer med sonen for tida? Har alt av kjerringer synka pms?

For min del kan sonen fjerne "liker" funskjonen. Den hører hjemme på fjøsboka.

Har man vært her lenger enn en uke så vet man jo hvem som klikker "liker" på hvem uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det mye her og der og hurra meg rundt, men finnes det noen ris og ros tråd her? Vi har et helt underforum for det på KG (men der er det jo en god del mer folk :P ) og der kommer folk med alt fra klager til ideer og ros (sånn en gang hver tusende år tenker jeg ;) ), bare sånn mtp at flere hadde forslag til ting, men som kanskje har druknet litt i alt surret :)

Har et eget forum for det, ja. Spørsmål og tilbakemeldinger fra medlemmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ne: får ikke sitert på fornuftig måte. Ser poenget og har gjort det hele tiden, ikke vært klar nok på det.

Men jo hang meg opp i den ene kommemtaren jo. Syns den var fryktelig urettferdig og langt under beltestedet. Ikke at det nødvendigvis betyr at den er det. Men det viser at jeg og blodtrykket og baby skal pingle ut fra mod.ansvar en stund. Jeg er ikke hardhudet nok nå, så får jeg heller komme sterkere tilbake når jeg ikke har stressforbud. :aww:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jo hang meg opp i den ene kommemtaren jo. Syns den var fryktelig urettferdig og langt under beltestedet. Ikke at det nødvendigvis betyr at den er det. Men det viser at jeg og blodtrykket og baby skal pingle ut fra mod.ansvar en stund. Jeg er ikke hardhudet nok nå, så får jeg heller komme sterkere tilbake når jeg ikke har stressforbud. :aww:

Bra! Dette har ikke du godt av! Så, tsju, på sofaen med deg! Håper du kommer tilbake når hormonene har lagt seg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...