Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen - et sted for hundedebatt eller drittslenging


Recommended Posts

Det er det jeg tror er sentralt her. De som mistrives på sonen og har piggene ute 24/7 kontra de som trives. Hvem har mest rett?

Det blir en litt for svart/hvitt-inndeling, synes jeg. Jeg trives på sonen, jeg, men jeg liker lite debatteknikken som ofte brukes her inne, og synes den skaper dårlig stemning. For meg er det rett, og ingen kan si noe annet. Men for de som trives med, eller ikke bryr seg om, den type debatt, så har de ingen problemer med det. Og det er rett for dem.

Det er ikke bare de man er uenig med som er offer for confirmation bias. ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 460
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg må jo si meg enig i begge sider her egentlig. Men til dere som ber Kanger om og trykke på rapport knappen i samme setning som dere mener at Kanger driver og lager kvalm, kan ikke dere trykke på ra

Ser man at diskusjoner som dette også kan lage fyr til flammen forresten? At folk begynner å lese hele forumet med et nytt og feilinnstilt filter? At slike diskusjoner er med på å forme forumet slik a

Jeg vet ikke hva mer jeg kan skrive, enn hva som allerede er sagt. I kjølvannet av denne tråden, så har vi, faktisk, fått inn mange flere rapporter enn vanlig. Det gir oss en pekepinn på hva som

Nå kan ikke moderatorer hverken moderere hvordan folk oppfatter innlegg eller hvilken tone innleggene skal holde. De kan heller ikke moderere conformation bias. Men jeg syns jo det er litt trist da, at noen enkeltbruker som kanskje er kjappe på sarkasmen, og kanskje svare "jammen herregud da det er da ikke verre enn..." og dermed får enkelte til å føle seg mindreverdige, at disse få (for ja jeg mener bestemt at det ikke er spesielt mange som svarer sånn) skal tillegges SÅ stor makt at det ødelegger for alle andre brukere som 1. enten ikke svarer, eller 2. svarer på en hyggeligere måte.

Dog, det som jeg reagerer på, som er veldig vanlig og som jeg garantert har vært med på en gang eller ti selv, er den der "kaste seg på" mentaliteten som ofte kommer. Og når man da er ferdig med å "tyne" det stakkars medlemmet som sa noe dumt eller tabbet seg ut eller whatever - så går det ofte over i latterligjøring av saken. Den er ikke fin. Det er jeg faktisk helt enig i. Der har de fleste av oss en god grunn til å gå i seg selv når slike settinger oppstår og vurdere om man faktisk skal være med på det. Det er en veldig naturlig og vanlig reaksjon, men det er ikke noe greit å være den som blir tynt og etterhvert latterligjort. Heldigvis syns jeg frekvensen av dette har gått ned.

Regner også med at det er i akkurat nå tråden folk føler seg oversett. Vel, den tråden går fort, det skrives mye, og det er mye som blir oversett og scrollet over uten at det ligger noe mer bak enn at man ikke leser alt.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig med alle egentlig. Jeg har vært medlem i 6 måneder+, og kjenner ingen her inne. Jeg må innrømme at jeg kvier meg litt til å delta på diskusjoner, og fortelle mine synspunkter og meninger. Og dette er fordi jeg som oftest får til svar at jeg er helt idiot fordi jeg i det hele tatt kan mene/tenke noe slik (mine meninger). Og jeg synes ærlig talt at mine meninger ikke er borti natta (selvfølgelig) ... Men så skal jeg ikke dra alle under en kam. Har deltatt i flere diskusjoner, hvor alt er saklig og godt presentert/kommentert/begrunnet - uten at noen trør til å gjør alt i sin makt til å få meg til å høres ut som om jeg er hjerneskadet..

Altså, dersom alles meninger og synspunkter hadde blitt respektert og svart på en ordentlig måte, så hadde sonen vært et sted hvor alle "tør" og vil delta på diskusjoner. Det er desverre mange som hiver seg på tastaturet dersom de finner noe å arrestere.. Missforstå meg ikke - jeg snakker på et generelt basis og sikter ikke til noen.

Men jeg har heller ikke merket noe til "en klan" - men jeg er desidert ikke medlem av noen klan! Jeg kjenner absolutt ingen her inne, har ikke fått noen "sonevenner" heller - selvom jeg er inne her hver dag.

Og de erfaringene jeg har fra andre forum på nettet, så bør admin og moderatorer være personer som ikke blander personlige meninger og den "jobben" de skal utføre. I mine øyne så bør moderatorer kun kommentere når diskusjonen går over styr, og gjøre de andre "oppdragene" om en moderator har. Dersom de som er moderatorer ønsker å kommentere personlig, så bør de lage seg en til profil - som er deres personlige. På denne måten blir det ikke "misbrukt" noen makt. Kan garantere at det er mange her inne som "ser opp" til moderatorer, og har nok en slags respekt for dem. Vær så snill og ikke misbruk denne. Når dette er sagt, så kan jeg kun uttale meg om moderatorer ut ifra hva jeg har skomlest gjennom denne tråden. Jeg personlig har ikke opplevd noe negativt om moderatorene :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig med alle egentlig. Jeg har vært medlem i 6 måneder+, og kjenner ingen her inne. Jeg må innrømme at jeg kvier meg litt til å delta på diskusjoner, og fortelle mine synspunkter og meninger. Og dette er fordi jeg som oftest får til svar at jeg er helt idiot fordi jeg i det hele tatt kan mene/tenke noe slik (mine meninger). Og jeg synes ærlig talt at mine meninger ikke er borti natta (selvfølgelig) ... Men så skal jeg ikke dra alle under en kam. Har deltatt i flere diskusjoner, hvor alt er saklig og godt presentert/kommentert/begrunnet - uten at noen trør til å gjør alt i sin makt til å få meg til å høres ut som om jeg er hjerneskadet..

Altså, dersom alles meninger og synspunkter hadde blitt respektert og svart på en ordentlig måte, så hadde sonen vært et sted hvor alle "tør" og vil delta på diskusjoner. Det er desverre mange som hiver seg på tastaturet dersom de finner noe å arrestere.. Missforstå meg ikke - jeg snakker på et generelt basis og sikter ikke til noen.

Kunne ikke vært mer enig. Dette er slik jeg oppfatter det også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg kvier meg litt til å delta på diskusjoner, og fortelle mine synspunkter og meninger. Og dette er fordi jeg som oftest får til svar at jeg er helt idiot fordi jeg i det hele tatt kan mene/tenke noe slik (mine meninger).

Og de erfaringene jeg har fra andre forum på nettet, så bør admin og moderatorer være personer som ikke blander personlige meninger og den "jobben" de skal utføre. I mine øyne så bør moderatorer kun kommentere når diskusjonen går over styr, og gjøre de andre "oppdragene" om en moderator har. Dersom de som er moderatorer ønsker å kommentere personlig, så bør de lage seg en til profil - som er deres personlige. På denne måten blir det ikke "misbrukt" noen makt. Kan garantere at det er mange her inne som "ser opp" til moderatorer, og har nok en slags respekt for dem. Vær så snill og ikke misbruk denne. Når dette er sagt, så kan jeg kun uttale meg om moderatorer ut ifra hva jeg har skomlest gjennom denne tråden. Jeg personlig har ikke opplevd noe negativt om moderatorene :)

At noen sier du er idiot pga meningene dine er helt klart et personangrep, at noen sier meningene dine er idiotiske derimot er det ikke!

Og der er jeg helt uenig med deg! En moderator må da får lov til å være bruker på lik linje som alle andre her inne! Ellers blir det feil, at de skaffer seg egne personlige profiler blir jo fortsatt det samme, da er det fortsatt den samme personen og hvilken profil de er logget inn på har da ingenting å si!

Dog, er selv moderator på en av norges største forum og der har vi en grei regel om at man rydder ikke i tråder man selv deltar aktivt i! Deltok man en gang for flere måneder siden er det greit, men ikke om det er de siste dagene! Da holder man seg unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de erfaringene jeg har fra andre forum på nettet, så bør admin og moderatorer være personer som ikke blander personlige meninger og den "jobben" de skal utføre. I mine øyne så bør moderatorer kun kommentere når diskusjonen går over styr, og gjøre de andre "oppdragene" om en moderator har. Dersom de som er moderatorer ønsker å kommentere personlig, så bør de lage seg en til profil - som er deres personlige. På denne måten blir det ikke "misbrukt" noen makt. Kan garantere at det er mange her inne som "ser opp" til moderatorer, og har nok en slags respekt for dem. Vær så snill og ikke misbruk denne. Når dette er sagt, så kan jeg kun uttale meg om moderatorer ut ifra hva jeg har skomlest gjennom denne tråden. Jeg personlig har ikke opplevd noe negativt om moderatorene :)

I signaturen til de fleste (skal være alle moderatorer) moderatorene og admin så står det at de er en helt vanlig og personlig bruker helt til de skriver under med Moderator/Admin.

Og f.ex mtp tråden hvor kanga og jeg var i, så var ikke jeg den som ryddet opp. Jeg lot noen andre ta seg av det, så ikke jeg rydder i en diskusjon jeg hadde deltatt i.

Man kunne jo hatt en moderator konto som het moderator og ingen viste hvem som modererte osv, men gjør også til mer logistikk, merarbeid osv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan ikke moderatorer hverken moderere hvordan folk oppfatter innlegg eller hvilken tone innleggene skal holde. De kan heller ikke moderere conformation bias. Men jeg syns jo det er litt trist da, at noen enkeltbruker som kanskje er kjappe på sarkasmen, og kanskje svare "jammen herregud da det er da ikke verre enn..." og dermed får enkelte til å føle seg mindreverdige, at disse få (for ja jeg mener bestemt at det ikke er spesielt mange som svarer sånn) skal tillegges SÅ stor makt at det ødelegger for alle andre brukere som 1. enten ikke svarer, eller 2. svarer på en hyggeligere måte.

Dog, det som jeg reagerer på, som er veldig vanlig og som jeg garantert har vært med på en gang eller ti selv, er den der "kaste seg på" mentaliteten som ofte kommer. Og når man da er ferdig med å "tyne" det stakkars medlemmet som sa noe dumt eller tabbet seg ut eller whatever - så går det ofte over i latterligjøring av saken. Den er ikke fin. Det er jeg faktisk helt enig i. Der har de fleste av oss en god grunn til å gå i seg selv når slike settinger oppstår og vurdere om man faktisk skal være med på det. Det er en veldig naturlig og vanlig reaksjon, men det er ikke noe greit å være den som blir tynt og etterhvert latterligjort. Heldigvis syns jeg frekvensen av dette har gått ned.

Regner også med at det er i akkurat nå tråden folk føler seg oversett. Vel, den tråden går fort, det skrives mye, og det er mye som blir oversett og scrollet over uten at det ligger noe mer bak enn at man ikke leser alt.

Som jeg skulle sagt det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I signaturen til de fleste (skal være alle moderatorer) moderatorene og admin så står det at de er en helt vanlig og personlig bruker helt til de skriver under med Moderator/Admin.

Og f.ex mtp tråden hvor kanga og jeg var i, så var ikke jeg den som ryddet opp. Jeg lot noen andre ta seg av det, så ikke jeg rydder i en diskusjon jeg hadde deltatt i.

Man kunne jo hatt en moderator konto som het moderator og ingen viste hvem som modererte osv, men gjør også til mer logistikk, merarbeid osv.

Jeg ser den, og må bare minne på at jeg ikke har noe grunnlag å si noe om moderatorene på - foruten det jeg leste nettopp i denne tråden. Men, jeg skjønner poenget med å skrive under som moderator/admin - og at det sikkert fungerer. Eneste problemet blir vel når den diskusjonen dere personlig deltar i begynner å bli heftig/sige ut over det saklige - da er det ikke like lett å "stoppe" den slik en moderator ville gjort. Men det blir vel samme problemet med to profiler- så dette er jo en vanskelig sak uansett hvordan man vender på det...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn i forhold til dette med "klan". Jeg følte personlig at tonen her inne og oppførselen til "de faste" på sonen var både teit og usmakelig når jeg først begynte å være på forumet, i 2008. Da hadde jeg akkurat fått min første egne hund og var hellig overbevist om at bur var bra, rottmann(rottweiler/dobermann blanding) kom til å bli godkjent som egen rase veldig snart, og klikkertrening var noe bullshit(for jeg fikk ikke til det med min hund).

Jeg følte meg såret og vonbroten og syns at de fleste her inne var teite duster, fram til jeg begynte å lære litt mer, følge med på diskusjoner UTEN å kommentere bastant hver gang osv.

Jeg ble med i Akkurat Nå-tråden og begynte å skrive på mer "personlig plan" der, og plutselig begynte jeg å "kjenne igjen" folk, ha samtaler med folk.

Så fikk jeg plutselig hund via/sammen med folk fra forumet, og neste hund ble noe av fordi en fra forumet tok meg med på valpebesøk. Jeg traff enkelte på utstillinger da det jo ble skravlet her inne om hvor man skulle i helgen osv. Og vi hadde sonentreff jeg var med og arrangerte et år.

Jeg var i "klanen", "den indre krets"! Og jeg var kommet dit "helt av meg selv" (med god hjelp fra forumet her) fra å være en tosk som trodde rottmann skulle bli egen rase og at en 45kg hund i et skrått bilbur str rottweilertispe var kjempelurt hele dagen.

Så ble jeg lite aktiv på forumet fra 2011 da jeg flyttet til Oslo og fikk dårlig internett-tilgang. Først nå i sommer/høst har jeg blitt aktiv igjen, og har sklidd inn i miljøet igjen. Bare skriver ting jeg, om noen kommenterer så gjør de det, om ikke så lar de være. :P "Likes" ser jeg ikke engang via mobil. :P

Jeg prøver å holde en god tone, ikke bli nedlatende og å være saklig i de fleste sammenhenger. Men noen ganger er det vanskelig. Jeg er da bare et menneske, jeg er ikke fru Gud! :P

Sånn, det var den OT-en.

Sånn med tanke på det Kangerlussuaq skriver i starten her, så aner jeg ingenting om saken. Jeg har ikke lest tråden.

Men jeg må si at, når det kommer opp et innlegg om noen som skal fly et sted eller som er misfornøyd med en flytur/et selskap eller hva som helst, så er Kanger der rimelig fort og uttaler seg gjerne negativt dersom det er SAS eller Norwegian involvert.

Om SAS har gjort noe noen er misfornøyd med er Kanger der med en gang og sier at "Åh det skal ikke skje og dere må sende inn klage og oi så rart og at klagen ble avvist er jo bare tull og SAS er fantastiske mennesker alle sammen som bare er hyggelige!" (Ja, det er sånn det fremstår, Kanger, selv om jeg vet du ikke tenker sånn selv.) Man blir litt lei av at SAS blir skrytt opp i skyene når man selv har klare negative erfaringer. Kanger kjenner ikke alle i SAS og kan vel derfor ikke uttale seg om at alle er hyggelige?

Når noen da er veldig fornøyd med f.eks. Norwegian så er Kanger der og sier at hvorfor må noen bruke dem, de vil fjerne rettighetene til alle ansatte osv osv.

Og om noen skryter av hjelpen de har fått av Norwegian når flyet ikke gikk/andre ting, så må det slås ned på at Norwegian ikke har ansatte der de bare leier inn folk.

Du lager litt ris til egen bak ved å engasjere deg så FRYKTELIG mye HVER gang noen nevner Norwegian, SAS, RyanAir eller andre selskaper. Og ved å skryte SAS opp i skyene uten grunnlag til det. Du kan ikke si at alle i SAS er fantastiske og fantastiske kundebehandlere, når du ikke kjenner dem.

Vet du. Jeg sjekker faktisk ikke ansattforholdene til hver eneste butikk jeg handler i. Ei heller hvert busselskap jeg reiser med. Jeg burde sikkert, men jeg er så vant til at Norge har bra avtaler med sine ansatte.

Og sånn sett er det VELDIG bra å få opp øynene for at Norwegian gjør noe som ikke er så lurt sånn sett.

Det kan bare bli litt mye innimellom.

Og alt som sies om SAS er ikke personlig ment til deg. Alt som sies om Norwegian er ikke personlig ment til de som har familie/venner som jobber i Norwegian. Hvis du klarer å overse kommentarene om SAS, så blir det aldri rettet mot deg. Fordi du ikke engasjerer deg. Kanskje dette er feil plass å engasjere seg mtp arbeidsforhold i et selskap.

Og om det har vært provoserende for andre at du har kommet med en kommentar om fattigdom/dårlig råd/annet, så er også det ting man bør ta til seg.

Jeg aner ingenting om saken, jeg vet ikke hvem som har sagt hva, jeg uttaler meg kun på grunnlag av at jeg har sett argumentene/tiradene dine når noen har nevnt et eller annet flyselskap og en erfaring med det. Da hopper du inn og uttaler deg om en masse ting du har masse kunnskap om, men som kanskje ikke var heeeelt det den personen prøvde å oppnå med sitt innlegg.

Og du virker veldig fokusert på SAS i alle sammenhenger. Såklart, samboeren din eller hva det var jobber der. Men jeg tar ikke fullstendig av med ramaskrik om noen har blitt behandlet dårlig på en Mekonomenbutikk et sted. Ok, det er jo synd. Om de blir dårlig behandlet i den butikken der samboeren jobber er jeg såklart mer interessert. Men det er ikke min sak å blande meg i. :) jeg er mer engasjert med egen arbeidsplass såklart.

Men det at du er så fokusert på SAS lager jo problemer for deg selv. Skal ingen få kunne si at "åh fy flate hadde DEN dritsamtalen med en dust fra SAS i dag, syteklageosv.." uten at du kaster deg inn og sier at ååå du må klage og sånt skal ikke skje og personen er sikkert ny og blablabla?

Og om noen er fornøyd med en flytur med eller kundebehandling fra Norwegian eller RyanAir skal de få en lang tirade om arbeidsforhold og klubbing av selunger og det som er?

Da legger du opp til at SAS skal knyttes til ditt navn. Rett og slett.

Blir som om jeg skulle klage over diverse dyreklinikker og si "oh no, var du der, de der kan jo INGENTING, de tar jo livet av hunder pga ren uvitenhet" når noen var fornøyd med behandling av sin hund, og så bare skryte vet.høgskolen opp i skyene uansett hva som kom fram derfra.

Dette er definitivt ikke ment som et personangrep, Kangerlussuaq. Jeg lærte mye av dine innlegg om Norwegian! :ahappy: Men jeg ser også hvordan du kan oppfattes. :) Og vil bare belyse det. Selv om jeg helt klart forstår din måte å se ting på. :)

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen minner meg noe innmari om flypolitikk! Det er den evige konflikten mellom hva man skal ta hensyn til, de ansatte og deres forhold (de som klager på tonen på sonen) og de som tenker på å komme seg lengst mulig for minst mulig (de som liker direkte tale og no fuss, og som mener at folk selv velger hvor de skal delta(jobbe)). Begge har rett. Begge tar feil. Så hva skal. Man gjøre?

Jeg synes vi kan skifte navn til fly-og hundesonen jeg. Alt kan relateres til fly har jeg lært.

Og hva er jeg nå med dette innlegget? Surmegge? Spøkefull? Jeg mener og håper (!) det siste. Litt godhjertet harselering med Kanger. Men hun kan mene noe helt annet. Hvem har rett egentlig? Hvem får bestemme?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man føler seg oversett i akkurat nå tråden tror jeg man må gå litt inn i seg selv, 90% av innleggene der blir vel ignorertp;)

Joda, det er ikke nødvendig å ta det personlig om man ikke får svar i an-tråden. På den annen side, nettopp av grunnen du nevner, så mener jeg an-tråden er tullete. Vi har facebook for statusoppdateringer og til og med egen chat for forumet, til småprat. Jeg ser ikke behovet, men jeg ser at den kan forårsake frustrasjon.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er ikke nødvendig å ta det personlig om man ikke får svar i an-tråden. På den annen side, nettopp av grunnen du nevner, så mener jeg an-tråden er tullete. Vi har facebook for statusoppdateringer og til og med egen chat for forumet, til småprat. Jeg ser ikke behovet, men jeg ser at den kan forårsake frustrasjon.

Fordi de fleste har ikke tid til å henge på chatten hele tiden, og da synes det er kjekkere med en skravletråd hvor man kan oppdatere seg når man har lyst? Og det er ikke naturlig å være venner med "hele" sonen på facebook (ei heller naturlig å oppdatere facebookstatusen sin hele tiden). AN tråden har en annen rolle en både chatten og facebook. Forøvrig er vel skravletråder ganske vanlig på forum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emilie, kanskje fordi veldig mange av oss synes det er veldig godt å ha den? Jeg synes det er flott å kunne ventilere ting i AN som jeg kanskje ikke vil ventilere på Facebook. Og det er en kjempekoselig tråd så lenge man ikke FORVENTER et svar på sine egne tankespinn. Vil man ha konkrete svar og en lang samtale om det så lager man egen tråd, tenker jeg. Noen ting blir langt og veldiskutert i AN også, men det er tilfeldig. Maaange ting blir glatt hoppet over. Jeg er mer opptatt av å se hva andre har skrevet der, enn av å få svar på det jeg skriver, som regel. :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de fleste har ikke tid til å henge på chatten hele tiden, og da synes det er kjekkere med en skravletråd hvor man kan oppdatere seg når man har lyst? Og det er ikke naturlig å være venner med "hele" sonen på facebook (ei heller naturlig å oppdatere facebookstatusen sin hele tiden). AN tråden har en annen rolle en både chatten og facebook. Forøvrig er vel skravletråder ganske vanlig på forum?

Godt mulig, men jeg er ikke noe glad i an-tråden av de grunnene jeg allerede har nevnt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke glad i den fordi du ikke ser behovet? Det er den eneste grunnen jeg ser du har nevnt. At den for DEG er unødvendig. Hvorfor bry seg om den da? :)

Jeg liker den ikke fordi den åpenbart får folk til å føle seg ekskludert, hvis ikke hadde den vel aldti blitt nevnt i denne tråden. Og nei, JEG liker den ikke, JEG bruker den ikke, JEG følger den ikke. Jeg har ikke sagt det kvalifiserer til å avvikle den ;) Må jeg ha veldig mye mer dyptliggende grunner for å få lov til å mislike den? Jeg har ikke spurt noen om hvorfor vi har den. Jeg vet hvorfor. Det betyr ikke at jeg må like den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke glad i den fordi du ikke ser behovet? Det er den eneste grunnen jeg ser du har nevnt. At den for DEG er unødvendig. Hvorfor bry seg om den da? :)

Jeg bryr meg fordi det tar vekk mye aktivitet fra resten av forumet. Det vet vi at den gjør. Det prates også veldig mye hund der, og den informasjonen forsvinner og/eller er ikke søkbar.

Det er det største negative med akkurat nå i min mening. :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den ikke fordi den åpenbart får folk til å føle seg ekskludert, hvis ikke hadde den vel aldti blitt nevnt i denne tråden. Og nei, JEG liker den ikke, JEG bruker den ikke, JEG følger den ikke. Jeg har ikke sagt det kvalifiserer til å avvikle den ;) Må jeg ha veldig mye mer dyptliggende grunner for å få lov til å mislike den? Jeg har ikke spurt noen om hvorfor vi har den. Jeg vet hvorfor. Det betyr ikke at jeg må like den.

Det er en helt legitim grunn til å mislike den. Absolutt. :ahappy: Takk!

Jeg bryr meg fordi det tar vekk mye aktivitet fra resten av forumet. Det vet vi at den gjør. Det prates også veldig mye hund der, og den informasjonen forsvinner og/eller er ikke søkbar.

Det er det største negative med akkurat nå i min mening. :)

Ok, det kan nok kanskje være sant. Men, jeg tror ikke den tar SÅ mye aktivitet.

Jeg hadde nok knapt vært innom forumet, ei heller svart i andre tråder, om det ikke var for AN. Det er min hovedinteresse på forumet, og så dukker det opp tråder som er av interesse i ny og ne. Jeg følger med på resten av forumet FORDI jeg følger med på AN. Ikke omvendt. Da hadde det blitt 1 person mindre på forumet generelt.

Jeg har forsvunnet en gang før da jeg ikke hadde internett/tid til å følge med på AN. Da oppdaterte jeg meg svært sjelden på resten også. Og sånn tror jeg det er for en del her.

Men joda. Vi kan nok igjen bli flinkere til å lage egne tråder på ting og sånn. Men jeg ser gjentatte ganger når folk lager egen tråd så kommer det bare at det har vært snakket masse rundt før, søk på forumet. Og det er kjedelig. Da blir det jo ingen tråd utav det.

Men nå blir jeg veldig OT her.

Ville bare ha fram at jeg syns det er en del aktivitet i de aller fleste delene av forumet jeg, selv med AN..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det kan nok kanskje være sant. Men, jeg tror ikke den tar SÅ mye aktivitet.

Dette har blitt bekreftet av admins og moderatorer flere ganger. Aktivitet i akkurat nå har stor innvirkning i aktiviteten på resten av forumet. Mer aktivitet på forumet betyr mindre i akkurat nå, og omvent.

Jeg har ikke nubbsjangs til å følge med i akkurat nå akkurat nå ( :P). På den måten faller man automatisk litt utenom. Det er trist for meg personlig, da jeg trives godt her inne både med brukerene og tonen generelt. Men det er nå en gang sånn, og det er ok.

Nå tenker jeg ikke på deg spesifikt, folk må hente det de ønsker ut av Hundesonen synes jeg, samme hvor og hva det er. Men det er litt trist for forumet som helhet om det blir slik at hovedinteressen til mange ligger i akkurat nå. Da tror jeg kvaliteten på forumet vil dale drastisk. Og det hadde blitt mye frafall av brukere.

edit:

Ville bare ha fram at jeg syns det er en del aktivitet i de aller fleste delene av forumet jeg, selv med AN..

Det blir flere ganger referert til akkurat nå i resten av forumet. Og jeg vet fra de periodene jeg har vært aktiv i tråden at det skjer mange spennende diskusjoner der inne. Det er trist for resten av forumet. Men akkurat nå er ingen god arena å diskutere hund på, for ting skjer for fort og diskusjoner forsvinner i middagsprat og hårgéle. Der kan man diskutere så lenge man er online, når lunsjen er over og jeg ikke er tilbake før etter jobb så er diskusjonen også død. Det ligger i trådens natur.

Det er et tap for forumet. Akkurat nå blir også slettet, så de gullkorn av noen diskusjoner forsvinner etterhvert, slik at de ikke kan hentes eller letes fram senere.

Jeg ser også det positive med akkurat nå, det er ikke det, selv om de for det meste er på det rent personlige planet. Men den har konsekvenser som vi ikke glatt skal avvise heller.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du har nok rett, Mari. Jeg ser jo på MINE personlige preferanser, akkurat som alle andre. Og for meg ville verdien av å være på forumet falle drastisk hvis AN ble fjernet. Selv om jeg også deltar i tråder om foring, trening, rasevalg, sporter osv. :)

Men jeg ser selvsagt at kvaliteten for de som ikke følger/interesserer seg for AN vil bli dårligere hvis veldig mange er veldig aktive i AN og ikke på resten av forumet.

For meg er chat ikke en mulighet da den klikker på tlf, og på facebook har jeg jo ikke halvparten av de personene som er på forumet her. Selv om det har blitt noen etterhvert. Så for meg har AN en helt egen verdi. At jeg kan gå tilbake og lese fra gårsdagen og lese meg opp på hva som har skjedd med sonenfolket siden sist.

Edit igjen: Ja, de store diskusjonene BØR ut i forumet, helt klart. Vi må vel ta oss en innstramming på det igjen, som vi har gjort før, for å få beholde AN-tråden våres. :P Jeg skal iallefall personlig bli flinkere til å ikke diskutere/bli dratt med i diskusjoner der, og oppfordre til egen tråd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...