Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultattråd NKK Trondheim 6-7/7-13


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Siden ingen andre har laget tråd så får jeg gjøre det da :D

VakkerSmula var tilbake i storform og flesket til i ringen i dag. Dommer Petter Steen tok umiddelbart opp målestaven og da tenkte jeg dette ikke gikk bra. Så begynte han å diktere kritikk:

"34 cm, vakker championtispe av den store siden. Utmerket type og helhet. Normalt vinklet, herlig kropp, god pels og farge. Meget bra sidebevegelser. Flott holdning, står meget godt på sine ben. Prima temperament. Velvist."

Vant champklassen, hvor dommer kommenterte forskjellen i bevegelsene på de to tispene med at den ene gikk greit mens Smula bare fløy rundt, ble beste tispe, og til slutt BIR :D

:banana:

  • Like 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en resultat tråd forøvrig. For de som Stiller ol. Vil dere diskutere en rase og individer lag egen tråd a ;-)

Grattis line :-D

Nja, det er en resultattråd og jeg la ut et resultat. Det er da ikke slik at resultattrådene KUN er for bikkjer som er stilt ut av sonenfolk, i så fall får du peke meg i retninga hvor DET står :P At den diskuteres videre er jeg enig i kan tas i en annen tråd, men at det skal være veto mot å legge ut resultater annet enn sonenbikkjer/sonenfolk det høres rimelig drøyt ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nja, det er en resultattråd og jeg la ut et resultat. Det er da ikke slik at resultattrådene KUN er for bikkjer som er stilt ut av sonenfolk, i så fall får du peke meg i retninga hvor DET står :P At den diskuteres videre er  jeg enig i kan tas i en annen tråd, men at det skal være veto mot å legge ut resultater annet enn sonenbikkjer/sonenfolk det høres rimelig drøyt ut ;)

Var vel mer til diskusjonen jeg hintet. Skal dere diskuter mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hermine ble nummer 2 i åpen klasse med CK og til slutt fjerde beste tispe - hun hadde litt for bredt ansatte ører for dommeren - men men......

Gratulerer til andre som har gjort det strålende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det er en resultattråd og jeg la ut et resultat. Det er da ikke slik at resultattrådene KUN er for bikkjer som er stilt ut av sonenfolk, i så fall får du peke meg i retninga hvor DET står :P At den diskuteres videre er jeg enig i kan tas i en annen tråd, men at det skal være veto mot å legge ut resultater annet enn sonenbikkjer/sonenfolk det høres rimelig drøyt ut ;)

Da kan jeg på vegne av meg selv si at nedsettende kommentarer om vinnerhunder er uinteressant lesning i en resultattråd som dette, sonenhund eller ei. Men meg om det.

Fineste Mio fikk Very good. Sunde likte gemyttet hans da.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta

Men hun deler jo ut over hele skalaen, så very good ekke så galt det altså! ;)

-

Gratulerer til alle som har gjort det bra :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg på vegne av meg selv si at nedsettende kommentarer om vinnerhunder er uinteressant lesning i en resultattråd som dette, sonenhund eller ei. Men meg om det.

Men hun deler jo ut over hele skalaen, så very good ekke så galt det altså! ;)

-

Gratulerer til alle som har gjort det bra :)

Deltar man i offentlige tilsetninger, godtar at resultater offentliggjøres og legger ut bilder som enkelt googles fram på 5 sekunder får man jaggu meg tåle at andre kommenterer det som vises i offentligheten. Dette er nøyaktig det samme som blir gjort i Crufts-resultattrådene vi har her på forumet, Westministertrådene og så videre.

Det er forøvrig ikke nedsettende, det er en bekymringsmelding om en rase. Men vi får fortsette med blomster og bier og regnbuer mens hunderaser blir avla i hjel, for all del :P Stikke huet i sanda trodde jeg det bare var struts som gjorde.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deltar man i offentlige tilsetninger, godtar at resultater offentliggjøres og legger ut bilder som enkelt googles fram på 5 sekunder får man jaggu meg tåle at andre kommenterer det som vises i offentligheten. Dette er nøyaktig det samme som blir gjort i Crufts-resultattrådene vi har her på forumet, Westministertrådene og så videre.

Det er forøvrig ikke nedsettende, det er en bekymringsmelding om en rase. Men vi får fortsette med blomster og bier og regnbuer mens hunderaser blir avla i hjel, for all del :P Stikke huet i sanda trodde jeg det bare var struts som gjorde.... :P

Og hva med disse kommentarene dine er det som gjør situasjonen bedre, sa du?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søte "nallehund" Coda ble 2. beste hannhund med CACIB og res.cert. En hund som ikke er etter min smak, men etter denne dommerens smak. Artig med CACIB :)

Min vennindes Bedlington-valp ble BIR valp på terrierspesialen (rett ved NKK), og vi fikk med oss finalen der også, men lille Truls ble ikke plassert i finalen.

Coda

Coda1.jpg

coda2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte Inya i valp og Ganzie i veteran. Ganzie har ikke blitt stilt på mange år fordi hun har vist at hun ikke trives på bord, og fordi hun rett og slett ikke er noen utstillingshund. Hun er verdens fineste Ganzie, men ikke nødvendigvis verdens fineste sheltie :P

Inya ble BIM (i sterk konkurranse med seg selv) med kjempeflott kritikk:

6,5 mnd, feminin, velskåret hode med fine øye og ører. Noe framskutt skulder. Bra rygg. Korrekt kryss. Velvinklet bakpart. Utmerket pels for alder. Trivelig valp. Velpresentert. Meget lovende.

Fine valpen min :wub:

Ganzie derimot meldte jeg kun på for moro skyld siden vi alikevel skulle dit med Inya. Har ikke stilt etter at de nye reglene kom, og jeg forventet i utgangspunktet å få Good. Dommeren var ikke redd for å bruke skalaen, og da jeg så flere få både gult og grønt så skjønte jeg jo at den gule hang i en tynn tråd :lol:

Men der fikk jeg sjokk, gitt. Ganzie var kjempefin på bordet, og gjorde en kjempejobb i ringen.
Fikk en kritikk og skryt av dommeren som fikk meg til å gråte. Ganzien min er fin, hun :wub:

10,5 år. Sobel farge. I fantastisk kondisjon. Feminint rasetypisk hode. Korrekt bitt. Noe knapp vinklet og framskutt skulder. Tilstrekkelig benstamme og pote. Velkroppet. Sterk overlinje. Beveger seg meget ryddig fram og bak, med et godt steg fra siden. Vises med for mye pels, men ellers i fantastisk kondisjon.

Da jeg fikk rød sløyfe i hånda holdt jeg på å dåne :lol:
Dommeren holdt igjen CK fordi hun synes Ganzie har for lang pels, men hun kommenterte flere ganger hvor fantastisk god form hun var i.

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...