Gå til innhold
Hundesonen.no

Jippi & Kamars kjærlighetskull - født 23.11


Yodel
 Share

Recommended Posts

Fnis, Jippi kan ha tendenser til dilting når hun selv føler for det, men å gjøre som vi sier- tjaaa, om det passr henne :lol: Det at vi ikke synes at det er kult at hun sitter oppå bord og slikt skjønner hun ikke grunnen til i det hele tatt, så den regelen er ikke-eksisterende for henne, og hun blir like forfjamset hver gang hun jages ned.

Ventetiden er her. Første parring onsdag, siste parring søndag, så det er jo 4 dager mellom 1. og siste parring. Regner allikevel ut fra 1. parring. Dvs at vi er på dag 5 i dag.
Litt tidlig å se etter tegn enda :lol:
Men "start" bilder er iallefall tatt for senere sammenlignings del.

Magnus passer på å kose masse med Jippi nå i ventetiden- som ellers:
539163_10151592404387693_336771665_n.jpg

Jeg vil ta UL, ikke helt nødvendig, men jeg er så nysgjerrig at jeg tviler på at jeg klarer å unngå det.
Spørs bare hvor lenge jeg kalrer å vente.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 489
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Without further ado. De fleste vet vel at Jippi skal ha valper. Men med hvem? Se her, så får dere svar:

Vi ble ikke vekket til skrik og hyling (som jeg trodde), men følgende setning i dag: "Mammaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Kamar henger fast i tissen til Jippi!" Og det gjorde han jammen. I rundt 15 min. Hu

Da tror jeg vi er ferdige. Resultatet ble som Magnus spådde, 7 valper! 3 røde tisper, 3 røde hannhunder, 1 sort hannhund.

14 dager siden første parring, og Jippi ER definitivt litt rundere i magen. Om det skyldes innbilt /mye mat (hun har større apetitt) eller noen voksende spirer er tough to tell. Er nok litt tidlig å se noe til spirer enda, så skyldes nok større apetitt, men hva skyldes den store apetitten tro???

Tispa vi beholder fra dette kullet (om det kommer noen) skal hete Kingwanas Lovebug (uansett om det er denne som blir boende hos oss eller deleie) :wub: Er det denne som blir boende skal vi kalle henne (mest sannsynlig) Lykke. Eventuelt Hurrah. Om ikke det kommer opp noe vi liker enda bedre innen da. Just love it!

ÅÅÅÅÅ, som jeg håper det kryr av små bebisser inni der. Vi har mange på venteliste som håper med oss! :)

Vi har hatt flere potensielle valpekjøpere på besøk, og ikke EN av de har klart å unngå å bli sjarmert i senk av Jippi (impossible not to!). Hun hopper opp på fang, sitter som klistret til de, gir de innimellom et nuss, og ymter forsiktig frempå at hun e veldig glad i å bli klødd i nakken, før hun sovner på fanget deres.. Hun demonstrerer også kjeks-stjeling og bord-vandring, men merkelig nok blir de fleste sjarmert også av dette :P Hun er bare FOR herlig den jenta. Har jeg nevnt at jeg elsker henne?
Samtlige har nok hatt mest lyst til å snike henne innunder jakka og gå :lol:
Men hun er vååår! Håper dog å få noen Jippi-kopier (iblandet litt Kamar er pokker ikke så ille det heller :wub: ) Verden hadde virkelig ikke hatt vondt av det!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamar er bare SÅ vanvittig flott. :wub: Kjempeirriterende at basenji ikke passer meg. Kan du ikke lage en Kamar med belgeregenskaper da Yodel? :D

Kamar ER flott, men næææh, jeg liker Basenjien slik naturen skapte den jeg! Hvorfor tukle med naturens eget mesterverk? :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamar er bare SÅ vanvittig flott. :wub: Kjempeirriterende at basenji ikke passer meg. Kan du ikke lage en Kamar med belgeregenskaper da Yodel? :D

:wub: you! Kamar sender et slafs din vei.

Jeg tror disse valpene som evt. kommer blir noen veldig kule hunder personlighetsmessig (for jeg synes begge to har ganske så fine personligheter!). :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helt sykt lyst på Basenji nå kjenner jeg :lol: Jippi og Kamar kan få enhver hundehater til å ville ha en Basenji. :wub:

Næhæhæi! Jeg skal ALDRI ha basenji, men det er ikke fordi jeg ikke syns de er søte, morsomme og kule hunder. Det er p.g.a alle historier basenjieiere på sonen har fortalt. Jeg hadde aldri orket et sånt hundehold :P Men som sagt, de er flotte og staslige hunder, og jeg har kost meg og ledd av alle historiene. Og de rynkefjesene er jo til å smelte av :wub:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næhæhæi! Jeg skal ALDRI ha basenji, men det er ikke fordi jeg ikke syns de er søte, morsomme og kule hunder. Det er p.g.a alle historier basenjieiere på sonen har fortalt. Jeg hadde aldri orket et sånt hundehold :P Men som sagt, de er flotte og staslige hunder, og jeg har kost meg og ledd av alle historiene. Og de rynkefjesene er jo til å smelte av :wub:

Bare ignorerer det jeg ikke liker jeg, og fokuserer på det positive! Og er hunden søt nok, bare fortrenger jeg alt annet enn at den er søt :wub:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næhæhæi! Jeg skal ALDRI ha basenji, men det er ikke fordi jeg ikke syns de er søte, morsomme og kule hunder. Det er p.g.a alle historier basenjieiere på sonen har fortalt. Jeg hadde aldri orket et sånt hundehold :P Men som sagt, de er flotte og staslige hunder, og jeg har kost meg og ledd av alle historiene. Og de rynkefjesene er jo til å smelte av :wub:

Du burde få en date med jippi du <3 :P

He he, jeg forstår deg helt altså. En klovnete , kosete og selvstendig basselusk er nok ikke noe for alle. For meg er det the one and only. Kan ikke skjønne at folk kan ha noe annet! :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orket ikke lese gjennom alle sidene så det mulig noen har foreslått de før :)

Addicted To Love

Endless Love

Crazy In Love

Lovin`You

Power Of Love

Love Song

PS I Love You

Love And Other Drugs

Fiiine! Men det viktigste er at det startet på L :) lovin You og love song var fin :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

<blockquote class='ipsBlockquote' data-author="Yodel" data-cid="1575803" data-time="1381427115">Yodel, on 10 Oct 2013 - 7:45 PM, said:Yodel, on 10 Oct 2013 - 7:45 PM, said:Yodel, on 10 Oct 2013 - 7:45 PM, said:<p>Du burde få en date med jippi duEdit: Det ble et veldig rart innlegg???Men jeg kunne gjerne tatt en date med Jippi :wub: - bare jeg kan levere henne fra meg igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kunne gjerne tatt en date med Jippi :wub: - bare jeg kan levere henne fra meg igjen :P

Da er vi enige, du får definitivt ikke beholde henne, hun er miiin (eh... vel, egentig Magnus sin :wub: )

I dag tidlig (dag 19) kastet Jippi opp! Tilfeldighet (det gjør hun ikke ofte, men har jo skjedd før) eller good sign?

Apetitten er fortsatt god, dog en smule nedsatt i dag tidlig.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte dere er. Er vel en av de første gangene jeg har gledet meg over et slikt syn også *fnis*

UL bestillt på fredag!
Det blir dag 23 / 24 fra første parring (avhengig av om man teller parringsdagen som dag 1 eller 0?? Hva blir rett?) Uansett- i tidligste laget, så det er mulig vi ikke ser noe selvom det skulle være noe der (særlig dersom hun ikke tok seg før ved siste parring 5 dager senere) men da var det bare å komme tilbake en uke senere :)
*counting down*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noen synlige der? :)

Jaaa, mange! Gubben var på vet. høgskolen, der Jippi ble brukt til undervisningen vet. studenter innen reprodusksjon. Før de hadde tatt et eneste bilde utbrøt læreren "Hun er drektig ja, SE på det blikket!"

Deretter ble hun løftet opp, og de studerte både mage og patter som tydelig viste at Jippi var indeed drektig. Deretter øvde de litt på palpering, og der fant de også valper gitt. (Jippi nøt forøvrig all oppmerksomheten og klåingen :wub: )

Deretter ble UL tatt, og de talte med sikkerhet 4, most likely 5.

Så får vi se hva sluttresultatet blir, kan jo bli både mer og mindre.

Så da VET vi (selvom jeg har vært rimelig sikker) at her ER det små Jippi-Kamarer.

JIPPIIIIIII!

1375973_10151621739347693_873590246_n.jp

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...