Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagens anbefaling


ToneS
 Share

Recommended Posts

Har du en god anbefaling? Alt fra en sikkelig god matrett til ei god bok eller en flott nettside. Altså, alt :)

Jeg kan starte med denne:

En fotograf som tar bilder av mennesker i New York og samler sitater og korte historier fra de. Ufattelig mye fint, trist, flott osv! :ahappy: Folk er herlige!

Humans of New York:

My name is Brandon and I began Humans of New York in the summer of 2010. HONY resulted from an idea that I had to construct a photographic census of New York City. I thought it would be really cool to create an exhaustive catalogue of the city’s inhabitants, so I set out to photograph 10,000 New Yorkers and plot their photos on a map. I worked for several months with this goal in mind. But somewhere along the way, HONY began to take on a much different character. I started collecting quotes and short stories from the people I met, and began including these snippets alongside the photographs. Taken together, these portraits and captions became the subject of a vibrant blog. With hundreds of thousands of followers on both Facebook and Tumblr, HONY now provides a worldwide audience with daily glimpses into the lives of strangers in New York City.

Facebook: https://www.facebook.com/humansofnewyork

Web-side: http://www.humansofnewyork.com/

Her er et eksempel:

tumblr_mowjal9prQ1qggwnvo1_1280.jpg

"People need to wake up!"
"From what?"
"The dream."
"What dream?"
"The dream that’s keeping everyone from waking up!"

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg anbefale Pushing Daisies. En utrolig flott, rar, morsom, trist historie. Det er en tv-serie, som desverre ble kansellert etter to sesonger. Har aldri sett lignende filming, historie, fargespill osv osv. Jeg ser den igjen for tredje gangen for tiden :)

Det er tilogmed en flott Golden Retriever med :ahappy: OG det er en helt egen episode tilegnet hunder, avl og utstilling.

A pie-maker, with the power to bring dead people back to life, solves murder mysteries with his alive-again childhood sweetheart, a cynical private investigator, and a lovesick waitress.pushies-daisies.jpg
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg anbefale Pushing Daisies. En utrolig flott, rar, morsom, trist historie. Det er en tv-serie, som desverre ble kansellert etter to sesonger. Har aldri sett lignende filming, historie, fargespill osv osv. Jeg ser den igjen for tredje gangen for tiden :)

Det er tilogmed en flott Golden Retriever med :ahappy: OG det er en helt egen episode tilegnet hunder, avl og utstilling.

den er jo såå teit:p

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolthet og fordom/ Pride and preudice av Jane Austen bør leser eller sees av alle, spesielt oss jenter.

Jeg blir like forelsket i Mr Darsy hver gang jeg ser filmen/e, jeg har to filmer...hektet? Jepp ;)

Jeg er litt skeptisk, men det er vel fordi jeg leser mest krim, sci-fi og fantasy egentlig. Men da vil jeg ha og lese denne utgaven:

http://www.barnesandnoble.com/w/barnes-noble-leatherbound-classics-pride-and-prejudice-jane-austen/1106658784?ean=9781435127449

Og lese den fordi den er en "klassiker" og fordi alle har lest den :lol:

den er jo såå teit:p

Nei, kutt ut da! Den er så koselig! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone S: får av en eller annen grunn ikke til å quote deg på mobilen.

Jeg leser også mest krim osv, men stolthet og fordom er bra ;)

Jeg har lest den både på norsk og engelsk, begge like bra, men jeg syntes de fikk frem "ironien" bedre i den engelske ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone S: får av en eller annen grunn ikke til å quote deg på mobilen.

Jeg leser også mest krim osv, men stolthet og fordom er bra ;)

Jeg har lest den både på norsk og engelsk, begge like bra, men jeg syntes de fikk frem "ironien" bedre i den engelske ;)

Blir nok engelsk ja, liker å lese bøker på orginalspråket (så lenge det er engelsk eller norsk :P ) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dagens (ukas egentlig) anbefaling blir å feriere i Lisboa, Portugal! Kom nettopp hjem fra en ukes ferie og har virkelig kost meg. Vi bodde i en villa på Aroeira Gold Resort, trygt og flott område, ikke for langt unna Lisboa men ikke helt i byen heller. Helt perfekt :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne salaten er helt himmelsk, passer til stekt kjøtt, for eksempel grillings:

Litt over et hode brokkoli, delt opp i små buketter

2 rødløk i tynne skiver

Dressing:

1 pakke ekte majones

1 dl lettrømme

1,5 ss eddik

2 ss sukker

Dressingen skal dekke salaten. Viktig: La salaten stå i kjøleskap noen timer før servering, helst natten over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler oppskriften på bestemors potetsalat :flowers:

Den er fantastisk god, og latterlig enkel å lage.

STOR porsjon (til mange mennesker, eller om man vil spise på den i ei hel uke, og kaste restene :P )

1,5 kg. poteter (kokes og deles i terninger)

2 pk. rømme

2 pk. majones (bruker lettmajones i pose)

2 stilker stangselleri (kuttes i småbiter)

2 rødløk (i biter)

Visp sammen majones og rømme, tilsett rødløk og stangselleri (røres godt inn), og rør så inn potetbitene.

Bør få stå en time (minst) i kjøleskap før man spiser.

Funker like godt til grillmat som spekemat.

En ganske frisk salat ifht. de du kjøper i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

TV-serien "The Pretender"! Etter 15 år med fangirling (man gir aaaldri opp sin favorittserie) kan dere tro det ble en gledens dag da det ble annonser at serien skal begynne igjen (den ble kansellert og endte med en cliffhanger delux og maaange spørsmål). Så da synes jeg alle skal se fra sesong 1 (er 4), og elske det. Skikkelig nittitals i begynnelsen :P Og de første episodene er kanskje ikke sånn superbra, men det blir bedre. Og karakterene er så bra. Jeg skulle bli Miss Parker da jeg ble stor. Men har dessverre ikke fått tid til å begynne å kjederøyke og skyte folk enda.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Silver Linings Playbook, bok og film. Har bare lest, men skal se filmen og. Søt og trist historie om veldig vanskelig kjærlighet og psykiatri.

Traileren her

Ser på den at mye er endret fra boka da, men filmen er visstnok fin på sin måte lell :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV-serien "The Pretender"! Etter 15 år med fangirling (man gir aaaldri opp sin favorittserie) kan dere tro det ble en gledens dag da det ble annonser at serien skal begynne igjen (den ble kansellert og endte med en cliffhanger delux og maaange spørsmål). Så da synes jeg alle skal se fra sesong 1 (er 4), og elske det. Skikkelig nittitals i begynnelsen :P Og de første episodene er kanskje ikke sånn superbra, men det blir bedre. Og karakterene er så bra. Jeg skulle bli Miss Parker da jeg ble stor. Men har dessverre ikke fått tid til å begynne å kjederøyke og skyte folk enda.

Når hvor begynner den igjen? husker jeg elsket den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hvor begynner den igjen? husker jeg elsket den :D

Åååå gjorde du!! Så bra med en til sonis-fan :D Er ikke heeelt sikker, men jeg tror det blir til høsten engang. Er litt hemmelighetskremmerier og sånn, har ikk helt skjønt hvordan det blir, men er snakk om at det skal bli novelle-filmer eller noe, slik at de kan gå enda dypere. Pluss noen internettgreier og tegneserie, er visst ganske svært. Virker heldigvis som de gamle skuespillerne er med, hadde ikke giddet å se på (eller hadde sikkert sett på da) hvis ikke orginale Miss Parker og Jarod var med.

Prøver å få en venninne hektet nå, så vi så to episoder i går. Og hun likte den heldigvis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Silver Linings Playbook, bok og film. Har bare lest, men skal se filmen og. Søt og trist historie om veldig vanskelig kjærlighet og psykiatri.

Traileren her

Ser på den at mye er endret fra boka da, men filmen er visstnok fin på sin måte lell :)

Jeg likte filmen godt, den var ikke super bra, men jeg likte den. Men så kan det ha noe å gjøre med at jeg liker skuespillerne så godt! Da må jeg nesten skaffe meg boka også da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolthet og fordom/ Pride and preudice av Jane Austen bør leser eller sees av alle, spesielt oss jenter.

Jeg blir like forelsket i Mr Darsy hver gang jeg ser filmen/e, jeg har to filmer...hektet? Jepp ;)

Uh... to filmer? Har da hele Jane Austen samleboksen fra BBC OG de gamle versjonene. :P

Men Elisabeth Gaskell (Cranford mm.) er nesten like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte filmen godt, den var ikke super bra, men jeg likte den. Men så kan det ha noe å gjøre med at jeg liker skuespillerne så godt! Da må jeg nesten skaffe meg boka også da! :)

Ja, det er det jeg ser for meg, ikke superwow, men sånn fin og søt allikevel, sånn som boka :) Man er veldig veldig inni hodet til Pat i boka, så er spent på hvordan de gjør det i filmen. Må få sett den ihvertfall :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå gjorde du! Så bra med en til sonis-fan :D Er ikke heeelt sikker, men jeg tror det blir til høsten engang. Er litt hemmelighetskremmerier og sånn, har ikk helt skjønt hvordan det blir, men er snakk om at det skal bli novelle-filmer eller noe, slik at de kan gå enda dypere. Pluss noen internettgreier og tegneserie, er visst ganske svært. Virker heldigvis som de gamle skuespillerne er med, hadde ikke giddet å se på (eller hadde sikkert sett på da) hvis ikke orginale Miss Parker og Jarod var med.

Prøver å få en venninne hektet nå, så vi så to episoder i går. Og hun likte den heldigvis :D

Åh kult :D Må ha orginale miss parker og jarod ja, ellers blir det feil. :aww:

Dagens anbefaling herfra: Når det blir for varmt inne; gå ut. Vi er litt heldig sånn sett, blir ikke ordentlig varmt om sommern inne før utpå kvelden, etter at sola har stekt på ene veggen i maaaaaange timer, og da er det bare å gå ut, for da er det kjølig og godt ute. :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...