Gå til innhold
Hundesonen.no

Hakushus andre kull


Kiyomi
 Share

Recommended Posts

  • Svar 313
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg hadde regnet meg frem til løpetid i August en gang og hadde GOD tid. Heldigvis var hannhund planlagt og i boks for flere måneder siden, for her kom løpetiden litt vel tidlig. Vi reiser på Sverige-

Vi har vært og tatt ultralyd i dag. Det ER valper inni der! Herregud!!

Jeg smaker litt på navnene før jeg forhåndsregisterer dem.

Hakushu Shitenno Tamonten - King of the North. All-Knowing. Hears all, always listening. One of Japan’s Seven Lucky Gods.

Hakushu Shitenno Zochoten - King of the South, Lord of Spiritual Growth. One Who Expands Wisdom & Moderation.

Hakushu Shitenno Jikokuten - King of the East, Guardian of the Nation. Keeper of the Kingdom.

Hakushu Shitenno Komokuten - King of the West, Sees through evil. Discerns / punishes badness. Encourages aspirations for enlightenment.

Kullnavnet Shitenno = Four Heavenly Kings. Guardians of the Four Compass Directions,

Four Celestial Guardians, 4 Protectors of the Nation, 4 Lords of Dharma (Buddhist Law),
Four Keepers of the World (Gose Shitennō)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn! Hvordan uttaler man det? Pent da :D

Når jeg uttaler sånne fønkye japanske navn så ser jeg alltid for meg at jeg skal rope ut et angrep slik som de alltid gjør i japanske tegneserier.

Det fine med japansk er at alle bokstavene uttales stort sett slik som vi uttaler de her i Norge :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttaler japanske navn i diftonger, så det blir jo SHI TE NO. Ca. Men samtidig er det jo to N'er der, så det blir jo litt SHITEN NO :P Høres ikke bra ut på nordnorsk for å være ærlig, så jeg lar nok uttalen gå til noen proffe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn! Hvordan uttaler man det? Pent da :D

Sant de er fine? :D

Når jeg uttaler sånne fønkye japanske navn så ser jeg alltid for meg at jeg skal rope ut et angrep slik som de alltid gjør i japanske tegneserier.

Det fine med japansk er at alle bokstavene uttales stort sett slik som vi uttaler de her i Norge :)

Haha, jeg ser nå for meg deg skrike disse navnene med stor innlevelse. :lol:

Uttaler japanske navn i diftonger, så det blir jo SHI TE NO. Ca. Men samtidig er det jo to N'er der, så det blir jo litt SHITEN NO :P Høres ikke bra ut på nordnorsk for å være ærlig, så jeg lar nok uttalen gå til noen proffe :lol:

Sånne navn som speaker blir glad for på utstillinger? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant de er fine? :D

Haha, jeg ser nå for meg deg skrike disse navnene med stor innlevelse. :lol:

Sånne navn som speaker blir glad for på utstillinger? :lol:

Det er jo shibaer det er snakk om, så sjansene er ganske store for at navnene kommer til å bli skreket med stor innlevelse ganske så ofte.

Jeg vil ha hann 4! Sånn om jeg skulle hatt en da..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg dør av beundring og stolthet. De små fyrene begynner allerede å bli ganske kule. I dag stakk den ene av for første gang, 2'eren fant nemlig veien under verandaen han. Jeg var en anelse stresset en god stund før jeg til slutt endelig fikk han ut igjen. Et par av valpene har funnet gardina, de henger nok og dingler i dem innen et par uker. :lol: De sprinter rundt her både med og uten leker i munnen, rister litt på teppene som ligger slengt rundtom. Disse skal jeg ha mye morro med de neste fire ukene! :D

Ellers har de også oppdaget noe ledninger med de fine, små tenna sine....

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...