Gå til innhold
Hundesonen.no

Hakushus andre kull


Kiyomi
 Share

Recommended Posts

Navnet kan tolkes på flere måter, men sånn omtrent: Så jeg KAN jo velge å bruke stedsnavn etc, men jeg liker isåfall tanken på å bruke noe som ikke alle andre har brukt tidligere. Det er feks nok Aiko og Fuji rundtomkring.

Shinshuu Masaichi Go Tokura Ichikawa Kensha:

Shinshuu er et distrikt (prefecture) i Japan. Masa er et spesielt tre og Ichi betyr den første =Nr 1 ( Masaichi er hundens egennavn) Tokura (tror jeg er et stedsnavn?) Ichikawa er navnet på oppdretteren av hunden ( Yoshinobu Ichikawa) og Kensha betyr kennel på japansk. Kennel kan også være Sou eller Sow.( da brukt som ending ) Eks: Ichiokasow som betyr Enerhaugen Kennel på japansk.

Masaichi er ett pojknamn.
När det gäller människonamn, så har man många olika alternativ att sätta ihop kanji-tecknarna. Som till exempel man kan stava såsom 正一, 政一, 雅一, 正市 eller 政市.
Tecken för Masa kan man välja en mellan 正(rätt, ordentligt) 政(regeringen、process) 雅(höviska) och Ichi passar nog bra med antingen 一(ett, första) eller 市 (stad).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 313
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg hadde regnet meg frem til løpetid i August en gang og hadde GOD tid. Heldigvis var hannhund planlagt og i boks for flere måneder siden, for her kom løpetiden litt vel tidlig. Vi reiser på Sverige-

Vi har vært og tatt ultralyd i dag. Det ER valper inni der! Herregud!!

Sakura <3 Fiiiine trærne!

Kaido
Kiri
Ume
Sawara
Yuzu
Nashi
Momi
Momo
Maki
Konara
Kaki
Icho
Ichii
Biwa

osv er navn jeg fint kunne brukt! Navn på alle mine dyr fremover kommer nok til å bli japanske eller japan relatert. (Har allerede to katter ved navn Taiga og Tokyo xD Og mora deres heter Yuki)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt da! :innocent:

Hun trasker rolig etter når vi er på tur og sparer så mye energi hun kan. Det er ikke rart at hun legger på seg, liksom.. Hun kommer sikkert til å se skrapa ut om et par mnd uansett. :P

Shibamammaer er noe av det stusseligste jeg ser! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 44: Kiyomi har begynt å slippe litt pels på magen. Jeg er usikker på om magen vokser eller krymper. Hun smiler til verden og er fornøyd med å være med på tur igjen etter å ha virkelig spart energi i noen uker. Hun er fortsatt litt "lat", men tar avstikkere om hun er løs og har litt høyere tempo likevel. I dag fant hun til og med en pinne hun kunne bære lekent og stolt rundt på.

1146604_10153126377800532_234488697_n.jp

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...