Gå til innhold
Hundesonen.no

Gode krimbøker?


Raya
 Share

Recommended Posts

Heiheeei.

Jeg er veldig glad i å lese, og da spesielt krimbøker!

Jeg trenger rett og slett litt boktips!

Foreløbig har jeg bare lest bøkene til camilla lackberg og den som heter vinterstengt (husker ikke hvem som skrev den)

Nå som jeg er ferdig med bøkene til Lackberg vet jeg ikke hva jeg skal finne på xD

Jeg trenger noen GODE ordentlig spennende bøker som jeg ikke vil legge fra meg.

Jeg er veldig dårlig til å kjøpe bøker, fordi når jeg leser bakpå er det liksom ikke nok for meg til å vite om jeg vil lese eller ikke, jeg er sær x)

Tar imot tips på både konkrete bøker, serier eller forfattere

Så kjør på og kom med din beste krimbok :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D skal sjekke de ut :D

Noen bøker er veldig dårlige på å fortelle om hvilken bok som er først i serien, brant meg på dette med lackberg. Hvilken bok er først om harry hole?

Edit: skriveleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Flaggermusmannen 1997 (Rivertonprisen, Glassnøkkelen)
  • Kakerlakkene 1998
  • Rødstrupe 2000 (Bokhandlerprisen, Tidenes beste kriminalroman, kåret i Nitimen)
  • Sorgenfri 2002
  • Marekors 2003
  • Frelseren 2005
  • Snømannen 2007
  • Panserhjerte 2009
  • Gjenferd 2011
  • Politi 2013
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan Theorin (Skumringstimen, Nattefokk, Bodleie, Santa Psyko)

Åsa Larsson (Solstorm, Spilt blod, Svart Sti, Til din vrede opphører, Offer til Molok)

Jussi Adler- Olsen (Kvinnen i buret, Fasandreperne, Flaskepost fra P, Journal 64, Marco effekten)

Lars Kepler (Hypnotisøren, Paganinikontrakten, Ildvitnet, Sandmannen)

(jeg pendler med tog til og fra jobb og rekker å lese en del ... setter pris på godt språk og spennende historie, og er såpass sær at om jeg ikke liker språket (bør være godt skrevet, med flyt- altså rakt motsatt av hvordan jeg selv skriver på forum ;) )gidder jeg ikke lese. Leser faglitteratur og "tyngre" stoff på jobb, vil ha lettleste og godt skrevne saker i fritiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte veldig godt Boks 21 (av Anders Roslund og Börge Hellström) da jeg leste den, om jeg ikke tar helt feil finnes det også flere bøker i serien :)Hunden som var Torsdag (av Rikart Hammer) er også interessant (synes ihvertfall jeg når jeg leste den :rofl: ). Starta også på Dødsmikroben av Alistair Maclean, og den likte jeg veldig godt, men kan vel ikke 100% anbefale den i og med at jeg ikke har lest den ferdig enda (fikk endelig tak i en bok jeg har villet lese lenge, så da ble det sånn :innocent: ).

Kommer ikke på flere i farta, men mulig det dukker opp etterhvert :P

Masse lykke til med krimmen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liza Marklund- annika bengtzon serien- anbefales;))

Henning Mankell -Wallander - god krim

Patricia Cornwell (serien om dr Kay Scarpetta)- god sommerlektyre

Jo Nesbø- spenning til tusen;)

ellers kan jeg anbefale pocket serien ( død serien) av Nora Roberts under navnet J.D Robb. genial og herlig krim i framtida;) har lest alle bøkene så langt, og man blir hekta... lettlest og man vil bare ha mer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Mehlum har skrevet en hel del krimbøker om Svend Foyn.

Disse har falt i smak hos oss, har hatt de fleste av de med som lydbok på bilferie.

Siden vi har vært gjennom de fleste av de kjente forfatterne har vi også hørt 2 bøker om drapsetterforsker Gunnarstranda, også krim, skrevet av Kjell Ola Dahl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...