Gå til innhold
Hundesonen.no

Sporline/langline til svømming?


Recommended Posts

Er ikke helt sikker på hva forskjellen på sporline og langline er, men jeg mener altså de av plastikk.

Har det noe for seg å kjøpe en slik til svømming? Har et tau, men det blir jo relativt tungt i vann, og synker, og lager lett knuter. Holder plastikklinene seg lettere knutefri? Flyter den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde langline og sporline bare var 2 forskjellige navn på samme ting :P og at plast eller stoff eller skinn kommer an på preferanse. Ellers aner jeg ikke om den flyter, men hvorfor skal du ha på line i vannet? Er ikke det litt skummelt?

Mulig det :P

Skal ha på line fordi a) det er folk og hunder der vi pleier bade, b) det er båndtvang og c) mamma og pappa skal passe ham i to uker, og føler seg ikke sikre på å ha ham løs. Selv om han aldri stikker av, så er han liksom ikke en intens badejunkie slik som tollervennen sin, så han kan godt gå å sose i vannkanten og spise gress, så greit å kunne ha kontroll :-)

Har aldri opplevd noe skummelt med line i vannet, bruker alltid sele, og hvis det nå skulle skje noe så svømmer han ikke så langt ut, så skal nok få reddet ham :-)

Den plast varianten flyter i vann og kan brukes ved bading! Men vær ops på at den kan tvinne seg om føttene på hunden osv :)

Så bra :D Ja passer alltid på :-)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skulle skje noe i vannet, så er det vel ganske greit å ha langline? Da er det bare å dra hunden inn mot land igjen.

Ikke om den fester seg i bunn, i eventuelle greiner og lignende.

Plastlinene flyter som andre har nevnt. Vær obs på at du kan få ganske stygge brannsår av å holde igjen en sånn line om den begynner å "gli" i hånda. Ser ikke for meg at det blir noe bedre om den er våt i tillegg. Den sklir også ganske lett unna når man står på den synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke om den fester seg i bunn, i eventuelle greiner og lignende.

Plastlinene flyter som andre har nevnt. Vær obs på at du kan få ganske stygge brannsår av å holde igjen en sånn line om den begynner å "gli" i hånda. Ser ikke for meg at det blir noe bedre om den er våt i tillegg. Den sklir også ganske lett unna når man står på den synes jeg.

Enig der, absolutt lurt med et par hansker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...