Gå til innhold
Hundesonen.no

Politi skyter hunder...


Ithildin
 Share

Recommended Posts

Helt enig tone. Jeg blir bare oppgitt jeg over hets kampanjen de har klart å lage...

Også oppfordres det i rase grupper osv å støtte og folk vet jo ingenting.. De leser det hundeeier skriver og bare konkluderer fra det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 324
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kanskje noen kan starte ei FB-gruppe for oss som er drita lei av at idiotiske hundeeiere som ikke er seg sitt ansvar bevisst, ødelegger stadig mer for oss som faktisk ER ansvarsfulle... .

Jeg visste jeg ikke burde lest svarene... Jepp, OVERORDNEDE forventet åpenbart at bikkjene var skutt så man slapp byråkrati. Det sa han så og si rett ut. Underordnede ble såpass usikker på egen døm

Apropos lov mot å være dum... Tittet innom fb siden nå, og fant en fantastisk beskrivelse av hva en vokterhund er, her er et utdrag: " En vokterhund går rundt på geviret sitt (gården) og markerer.

Posted Images

Jeg undrer meg over at en som tjener 110.000kr mer enn gjennomsnittet i kommunen ser behovet for kronerulling eller om det er der Sunde sin formulering om å smi mens liket er varmt er mer sannsynlig..

Ja jeg er sikkert ond som googler folk, men jammen dukker det opp litt av hvert da.

Skattelistene du kan google deg til er vel sånn ca fra 2008. Mao mange år gammel. Hva slags relevans har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluselig var jeg medlem av gruppen på face; skummelt at hvemsomhelst kan adde meg slik..

Det er like lett å bli kastet ut. Det er bare å stille et kritisk spørsmål, vips - så er hverken du eller innlegget ditt lenger en del av denne gruppa :lol:

Nesten 47.000,- har han mottatt i donasjoner nå. Verden vil bedras...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det er like lett å bli kastet ut. Det er bare å stille et kritisk spørsmål, vips - så er hverken du eller innlegget ditt lenger en del av denne gruppa :lol:

Nesten 47.000,- har han mottatt i donasjoner nå. Verden vil bedras...

Obduksjon koster jo ikke så mye så da burde de vel si stopp eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

Altså. At en rase er kjent for å være grei, betyr ikke at alle individer av rasen er greie. Her har vel også hundeeieren sagt at moren til den yngste har dårlig mentalitet, men det var visstnok fordi hun var en omplasseringshund, og det var ikke arvelig (og for meg som både har hatt en omplassert hund og omplassert en hund, så irriterer det meg noen grønnjævlig at det liksom skal være en unnskyldning. En omplassert hund har ikke automatisk dårlig gemytt. Og er det noe vi har lært, er det vel at gemytt er ganske arvelig).

Bror til den yngste hunden (som jeg har forstått det avkom mellom den eldste hannen og den tispa som ble avlivet pga aggresjon?) har også vist aggresjon. Den ble forsøkt omplassert til en venninne, og den viste så mye aggresjon (mest mot besøkende, måtte holdes i bånd utenfor rekkevidde ved besøk) at hun ikke turte ha den og leverte den tilbake. Dette er en hundevant person. Så at gemyttet er på topp på den familien er vel heller tvilsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

Jeg blir helt mørkeredd jeg av at folk er så lettlurte og trangsynte. Nå har jeg kommentert på to statuser fra mine "venner" på FB som hadde støtteerklæringer for denne hundeeieren, og begge har blankt avvist det jeg skriver. Den siste tok jo kaka, hun hadde lagt ut link til støttegruppa og endret profilbildet til å ha en slik "button" på med bilde av Balder og navn på støttegruppa, og lagt ut melding om hvor fryktelig det var denne rå slaktingen av uskyldige hunder. Jeg svarte med en annen side av saken, hvorpå kommentaren ble slettet etter 3 sek og jeg ble slettet som venn. Da er det snakk om å ikke VILLE se saken fra en annen side altså...

Jeg håper så inderlig denne saken blir belyst skikkelig i media, at den andre siden kommer skikkelig frem etter hvert og at politiet vinner frem. For det er skummelt at så mange kaster seg på og donerer penger og støtter opp om en slik hundeeier og en sak som kun belyses fra en side :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg kjenner at jeg bør slutte å engasjere meg, jeg blir helt skrekkslagen over alle som støtter idioten i kampen mot politi. Det er så pinlig at det gjør vondt.

Og på toppen av det så går NKK ut å sier at politiet handlet feil også......... Fokus bør rettes mot ENHVER hundeeier som ikke respekterer lover og regler. Nei, man burde ikke ha så dårlig våpen at man må pepre hunder for å avlive dem - men hva gjør du da når det kommer muggen hund på 80 kilo mot deg? (for ingen av oss andre var der så nei, jeg tror ikke nødvendigvis disse hundene var så snille og greie).

OM eier hadde meldt hundene savnet hos politiet som han burde ha gjort så ville han blitt kontaktet av politi med beskjed om å reise ut å se om det var hans hunder. Han ville mest sannsynlig vært tilstede omtrent samtidig som politi og kunne tatt hånd om sine hunder. Dermed hadde de overlevd. Men neida - ikke bare slipper han hundene ut uten tilsyn og blåser i loven der - han melder dem ikke savnet heller. (han gjør istand utegårdene istedet og regner med at de kommer hjem selv - og påstår at han har lett da, men det tror jeg hva jeg vil om faktisk). Nei - fy søren - det er en grunn til at vi har fått en helt idiotisk hundelov, og eiere som denne er en av grunnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Skattelistene du kan google deg til er vel sånn ca fra 2008. Mao mange år gammel. Hva slags relevans har det?

Vel fyren har et firma, da er man ikke fritatt fra skattelistene, men poenget mitt var at jeg syns det er usmakelig å skal tjene penger på en sånn sak. Han tigger om å få hjelp til obduksjon, når man ser at det er gjort på et par timer, så skal det produseres stickers og buttons til inntekt for saken, hvilken sak lurer jeg på?! Men hvis folk vil gi bort pengene sine, så er det opp til den, men jeg syns det er uetisk.

Hvis du ikke har de 3000kr det koster å obdusere en hund, så har du vel ikke råd til å anlegge sak mot staten heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå legger han ut bilder av hodeløse gjess (nei, ikke av seg selv) som rovdyr har tatt i løpet av gårsdagen. Han sier han har mistet tre dyr etter at hundene ble skutt. Under skriver noen at sauebønder får beskytte dyrene sine bedre da, med gjerder osv. Hvorfor har ikke Solheim gjort tiltak for å hindre at påståtte rovdyr tar dyra hans når hundene hans er skutt?

Han har skrevet at han slapp hundene ut søndag morgen, som han pleier slik at de får gjort fra seg før han setter dem i hundegården. Han legger så inn et bilde av en hundegård, hvor han påstår at hundene er i. Hvordan kan disse hundene da gjentatte ganger ha kommet seg fri for å jage ulv, som visstnok skulle spise naboens hund. Eller da hindret at rovdyr tok gjessene?

I går var det noen som mente at Cesart Milan og CNN burde kontaktes.
De planlegger visst også å demonstrere rundt om. Riktgignok for endring av hundeloven, som jo på enkelte måter burde endres noe, men som Belgerpia skriver, så er nettopp slike hundeeiere som Solheim årsaken til at vi har Hundeloven.

Det er også utrolig å se hvor blinde folk blir. De klarer ikke se tingene fra flere sider. Og alle kommentarer ala: Å himmel, kommer hunden min seg løs kan den bli skutt osv. Vel, politiet skyter ikke hunder med mindre de oppfører seg truende og/eller jager vilt og sau. De skyter ikke Fru Karlsens lille mops som har kommet seg ut av hagen.

Og at NKK ikke legger fokus på at hundeeiere MÅ bli mer ansvarsfulle, men helelr skyver alt over på politiet, det er i grunnen litt skuffende.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bror til den yngste hunden (som jeg har forstått det avkom mellom den eldste hannen og den tispa som ble avlivet pga aggresjon?) har også vist aggresjon. Den ble forsøkt omplassert til en venninne, og den viste så mye aggresjon (mest mot besøkende, måtte holdes i bånd utenfor rekkevidde ved besøk) at hun ikke turte ha den og leverte den tilbake. Dette er en hundevant person. Så at gemyttet er på topp på den familien er vel heller tvilsomt...

Ikke sant? Men problemet er helt sikkert at de er omplassert vet du, ikke grunnen til at de er omplassert :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir overgitt jeg... Over 40 000 kr innsamlet og nesten 5000 medlemmer i gruppa? Og i tillegg med kommentarer som disse: "Ser hundeeeier blir anmeldt pga brudd på båndtvangsloven. Men hvordan kan det være brudd på båndtvang, når hundene har stukket ut av en hundegård?" - da begynner jeg virkelig å tvile litt på hvor oppegående hundeeiere i Norges land er?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir overgitt jeg... Over 40 000 kr innsamlet og nesten 5000 medlemmer i gruppa? Og i tillegg med kommentarer som disse: "Ser hundeeeier blir anmeldt pga brudd på båndtvangsloven. Men hvordan kan det være brudd på båndtvang, når hundene har stukket ut av en hundegård?" - da begynner jeg virkelig å tvile litt på hvor oppegående hundeeiere i Norges land er?

omg

Jeg vet ikke om ejg skal le eller grine jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Blir overgitt jeg... Over 40 000 kr innsamlet og nesten 5000 medlemmer i gruppa? Og i tillegg med kommentarer som disse: "Ser hundeeeier blir anmeldt pga brudd på båndtvangsloven. Men hvordan kan det være brudd på båndtvang, når hundene har stukket ut av en hundegård?" - da begynner jeg virkelig å tvile litt på hvor oppegående hundeeiere i Norges land er?

Fantastisk.. 4990 av dem har sannsynligvis bare lest overskrifta "hunder skutt" å vet ikke hva de er medlem av engang.. Resterende 10 nære venner og familie. Sykt og som jeg skrev tidligere, mer ett fenomen av FB enn engasjement.. Jeg ble skjelt ut når jeg mente den slags bidrag bare var patetisk i en annen tidligere FB-kampanje.. Står fortsatt ved det, desto sterkere.. Takke seg til gamle dager da man måtte stille opp fysisk, gå i tog, demo foran stortinget osv.. Den slags er vel en svunnen tid.. Nå kan man bare true, hetse og herje på FB så mye tastaturet orker uten ett snev av innhold.. Supert, så lenge jeg slipper ha noe med det å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Nå legger han ut bilder av hodeløse gjess (nei, ikke av seg selv) som rovdyr har tatt i løpet av gårsdagen. Han sier han har mistet tre dyr etter at hundene ble skutt. Under skriver noen at sauebønder får beskytte dyrene sine bedre da, med gjerder osv. Hvorfor har ikke Solheim gjort tiltak for å hindre at påståtte rovdyr tar dyra hans når hundene hans er skutt?

Han har skrevet at han slapp hundene ut søndag morgen, som han pleier slik at de får gjort fra seg før han setter dem i hundegården. Han legger så inn et bilde av en hundegård, hvor han påstår at hundene er i. Hvordan kan disse hundene da gjentatte ganger ha kommet seg fri for å jage ulv, som visstnok skulle spise naboens hund. Eller da hindret at rovdyr tok gjessene?

I går var det noen som mente at Cesart Milan og CNN burde kontaktes.

De planlegger visst også å demonstrere rundt om. Riktgignok for endring av hundeloven, som jo på enkelte måter burde endres noe, men som Belgerpia skriver, så er nettopp slike hundeeiere som Solheim årsaken til at vi har Hundeloven.

Det er også utrolig å se hvor blinde folk blir. De klarer ikke se tingene fra flere sider. Og alle kommentarer ala: Å himmel, kommer hunden min seg løs kan den bli skutt osv. Vel, politiet skyter ikke hunder med mindre de oppfører seg truende og/eller jager vilt og sau. De skyter ikke Fru Karlsens lille mops som har kommet seg ut av hagen.

Og at NKK ikke legger fokus på at hundeeiere MÅ bli mer ansvarsfulle, men helelr skyver alt over på politiet, det er i grunnen litt skuffende.

Det er MANGE logiske brister her altså *ler* Jeg blir helt oppgitt jeg når folk fremstår som så fullstendig kørka som denne fyren - for alvorlig talt, han fremstår som fullstendig kørka.

1. Hundene stikker av fordi GRINDA DESSVERRE IKKE VAR LUKKET

2. Hundene pleier å bli luftet før de blir satt i HUNDEGÅRDEN

3. Nå dør gjess fordi HUNDENE ikke lenger kan PASSE på dem (fantastiske hunder som kan jage bort ulv, bjørn og annen faenskap fra hundegården)

Finn fem feil liksom....... Hverken hundegård eller gårdstun kan være forsvarlig inngjerdet dersom hundene kan jage viltt fra gården fra hundegården.

Dersom gården var rømningssikker når porten var igjen så ville vel den enkle løsningen etter at hundene nå er skutt vært å lukke porten så villdyr ikke kommer inn. For jeg mener, kommer ikke to GD'er ut når porten er lukket så kommer neppe ulven inn liksom.........

Guri land - en lov mot å være kørka ville vært fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos lov mot å være dum... Tittet innom fb siden nå, og fant en fantastisk beskrivelse av hva en vokterhund er, her er et utdrag:

" En vokterhund går rundt på geviret sitt (gården) og markerer. Et rovdyr som kommer inn på et annet gevir trekker seg raskt ut når markeringen er fersk og hannhunden har tisset høyere en enn selv. "

:lol::lol::lol:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk.. 4990 av dem har sannsynligvis bare lest overskrifta "hunder skutt" å vet ikke hva de er medlem av engang.. Resterende 10 nære venner og familie. Sykt og som jeg skrev tidligere, mer ett fenomen av FB enn engasjement.. Jeg ble skjelt ut når jeg mente den slags bidrag bare var patetisk i en annen tidligere FB-kampanje.. Står fortsatt ved det, desto sterkere.. Takke seg til gamle dager da man måtte stille opp fysisk, gå i tog, demo foran stortinget osv.. Den slags er vel en svunnen tid.. Nå kan man bare true, hetse og herje på FB så mye tastaturet orker uten ett snev av innhold.. Supert, så lenge jeg slipper ha noe med det å gjøre.

Nesj! Blir markering foran Stortinget (helt sant!), så den tiden er ikke helt forbi altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos lov mot å være dum... Tittet innom fb siden nå, og fant en fantastisk beskrivelse av hva en vokterhund er, her er et utdrag:

" En vokterhund går rundt på geviret sitt (gården) og markerer. Et rovdyr som kommer inn på et annet gevir trekker seg raskt ut når markeringen er fersk og hannhunden har tisset høyere en enn selv. "

:lol::lol::lol:

OMG!!! Tror jeg dævver :lol: :lol: :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel fyren har et firma, da er man ikke fritatt fra skattelistene, men poenget mitt var at jeg syns det er usmakelig å skal tjene penger på en sånn sak. Han tigger om å få hjelp til obduksjon, når man ser at det er gjort på et par timer, så skal det produseres stickers og buttons til inntekt for saken, hvilken sak lurer jeg på?! Men hvis folk vil gi bort pengene sine, så er det opp til den, men jeg syns det er uetisk.

Hvis du ikke har de 3000kr det koster å obdusere en hund, så har du vel ikke råd til å anlegge sak mot staten heller.

Jeg er enig i at det er usmakelig om han tjener penger på saken. Jeg håper pengene brukes opp og returneres til samfunnet på andre måter enn flatskjermtv'er etc... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos lov mot å være dum... Tittet innom fb siden nå, og fant en fantastisk beskrivelse av hva en vokterhund er, her er et utdrag:

" En vokterhund går rundt på geviret sitt (gården) og markerer. Et rovdyr som kommer inn på et annet gevir trekker seg raskt ut når markeringen er fersk og hannhunden har tisset høyere en enn selv. "

:lol::lol::lol:

Hahah, jeg vil også ha en vokterhund som passer på geviret mitt xD

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...