Gå til innhold
Hundesonen.no

Politi skyter hunder...


Ithildin
 Share

Recommended Posts

Jeg håper eier lyver ang. at hundene aldri hadde vært aggressive. Jeg håper de var aggressive og truet politiet på ektefølt, faktafaen like-før-bitt måte.

For tanken på at jeg en uheldig dag glipper bikkja mi (som skal være i bånd 24/7 og er det, men fly skal også aldri krasje- men det skjer en sjelden gang...) og hun garantert løper etter både katter, unger og folk og da blir oppfattet som en stor, svart "aggressiv" hund og blir skutt.... Det er ****** at man ikke kan være uheldig. Bikkja mi er påtrengende sosial og elsker alt som går på to eller fire bein. Men hun tilnærmer seg folk meg pesende prustende åpen munn, full gallopp og galskap i øynene, for ikke-hundefolk oppfattes det som skremmende.

At bikkja mi kan skytes fordi politiet føler seg trua, og hun egentlig bare vil kløs på rompa...Håper disse to grandene var aggressive. Virkelig. For hvis de ikke var det er det forjævlig trist.

Signerer til det fulle.

Jeg HÅPER virkeligelig disse var aggressive som F...

For noe annet vil jeg ikke vite om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 324
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kanskje noen kan starte ei FB-gruppe for oss som er drita lei av at idiotiske hundeeiere som ikke er seg sitt ansvar bevisst, ødelegger stadig mer for oss som faktisk ER ansvarsfulle... .

Jeg visste jeg ikke burde lest svarene... Jepp, OVERORDNEDE forventet åpenbart at bikkjene var skutt så man slapp byråkrati. Det sa han så og si rett ut. Underordnede ble såpass usikker på egen døm

Apropos lov mot å være dum... Tittet innom fb siden nå, og fant en fantastisk beskrivelse av hva en vokterhund er, her er et utdrag: " En vokterhund går rundt på geviret sitt (gården) og markerer.

Posted Images

Mulig jeg er sen i oppfattelsen, men hva er det han forventer å få av en obuksjon? Han vet jo allerede at hundene er skutt, og med hva slags type våpen? :icon_confused:

Han kunne jo fått vite hvilket skudd som drepte hundene, om det var ett skudd som traff riktig sted eller om det var flere skudd som sammen tok livet av hundene. Altså, han vet jo allerede at hundene er skutt og, som du sier, med hva slags våpen, og hvis han vil vite nøyaktig hvor mange skudd kan han jo egentlig bare telle på bikjene. Men kan forestille meg at det ville blitt en relativt stort sak om politiet ikke engang på alle (les: ukjent antall x) skuddene de avfyrte klarte å få inn ett godt drapsskudd. Altså, hadde det vært mine hunder og jeg planla å anmelde politiet så hadde saken blitt større om det var "rent tilfeldig" hvor hundene ble truffet og at de døde av mange "småskader" vs. ett skudd som (om enn tilslutt) traff "riktig".

Merker jeg sliter med å formulere meg, greia er: Han kan i et nøtteskall få vite hvor lang tid det tok før hundene døde og hvor mye smerte de måtte gjennom før de strøyk med. Mulig han mener det er viktig å vite, både av personlige grunner og mtp. saken mot politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Anmelder politiet etter hundedødsfall

NOAH: Mener politiet har begått et overgrep mot hundene

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10111258

Vedr all spekulasjon rundt obduksjon:

- Jeg ønsker å få klarhet i hvor mange skudd de har blitt truffet av, samt hvor vidt de har spist sau eller andre husdyr. Fordi saken er såpass spesiell har vi blitt sterkt anbefalt av flere veterinærer å få en obduksjon av hundene. Når vi skal anmelde saken er det også avgjørende at vi har alt ordentlig dokumentert, sier han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg har fått bekreftet fra en person som var tilstede da politiet skøyt hundene at det var i selvforsvar, vedkommende har lang erfaring med hund, både i trening og arbeid. Han bekreftet det tjenestemennene sa at hundene var rolige først, deretter ble de aggressive og gikk til angrep på politiet pluss en annen person på stedet. Hundeeieren har altså hatt sine hunder på rømmen i over 12 timer, de har ikke selv varslet politiet at hundene var savnet, de har ikke funnet hundene på 12 timer og de skal ha bevis for at de har spist sau, må ikke spise dem for å hverken skade eller ta livet av dem.

Hele saken stinker, men ikke fra politiet sin side spør du meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Odin 5 år og Balder 2 år fikk los på noe i dag, og gjorde det dem er flink til og det er å beskytte dyrene på gården her mot rovdyr. Det har de gjort før og de dukker alltid opp til kveldsmat eller når rovdyret (rev, ulv, bjørn) er langt vekk. Men som god hundeeier så brukte jeg mye tid på å finne de igjen med både bil og hest. Jeg har aldri vært redd for at de skal gjøre noe galt for de er snille mot dyr, men kan skremme folk for dem er store og kommer rett mot deg for å ha kos uansett hvem du er. Så jeg ordnet til i hundegården så de kunne komme hjem å legge seg."

Som god hundeeier sørger man vel for at hunden ikke gjentatte ganger kommer seg løs og stikker avgårde, trodde jeg.
Jeg kjenner et par på Løten som ikke er helt enig i hundeeierens uttalelser om at disse hundene var så snille da de var ute på vift alene.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere vitner hevder at hundene var aggressive

Etter at Østlendingen fortalte om de to hundene som ble skutt av politiet på Budor i Løten søndag, har flere tatt kontakt med redaksjonen og fortalt om to aggressive hunder. Det er beskrivelser av hundene eier Ronny Solheim tar sterk avstand fra.

-------------------------------------

Leste i støttegruppa som hundeeier har laget. Jeg er ikke medlem der, ikke kommer jeg til å bli det heller, men, tumps up til Per Olav som skriver der inne og går mot alle. Supert at noen faktisk tør si i fra at det i bunn og grunn er hundeeiers feil det her.

Ser folk der skrive at uhell kan skje. Men når eier flere ganger i den gruppa skriver at hundene har tatt turer på egenhpote, så er det ikke lenger uhell. Da har det blitt en vane å ikke passe på hundene sine.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat hva som skjedde her og der er det jo umulig å komme til bunns i for utenforstående, men, det er alltid mer til en sak enn det som kommer ut i media, og jeg er antageligvis kjempenaiv, men har sjeldent inntrykk av at politi plaffer ned det de kan uten grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ganske overgitt over folk som mener at politiet burde sende hundene dempede signaler og tatt med seg pølse for å bli kompis med dem :fish: Ikke akkurat det jeg hadde kommet til å tenkt på hvis jeg ble angrepet av to hunder (med forbehold om at politifolkene faktisk ble angrepet da).

Føler det blir litt det samme i denne saken som den saken der bonden drepte de to hundene - eier har ikke vært påpasselig nok. Hvis det Justinia skriver er sant og denne eieren er vant til at hundene tar seg turer på egenhånd for å "beskytte de andre dyrene på gården" så sorry mac - da er det **** ikke synd i deg når bikkjene blir til slutt skutt. Veldig veldig synd for hundene, men denne hundeeieren har mistet all sympati fra meg. Når det i tillegg er flere som har meldt inn at hundene var truende så tror jeg ikke på at hundene bare ville hilse og kose heller...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i tillegg er vist en av hundene fra dårlige linjer... :

Sitat fra avis: Mora til Balder ble avlivet

Han (eier) erkjenner at det ikke var tilfelle med mora til en av de nå avdøde hundene.

– Hun var ikke god i huet. Hun ble avlivet etter at hun drepte en hund på gården, sier Solheim.

– Er en slik aggressiv atferd hos hunder arvelig?

– Nei. Situasjonen var at hun var en omplasseringshund og hadde en vanskelig fortid, svarer Solheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det blir litt det samme i denne saken som den saken der bonden drepte de to hundene - eier har ikke vært påpasselig nok. Hvis det Justinia skriver er sant og denne eieren er vant til at hundene tar seg turer på egenhånd for å "beskytte de andre dyrene på gården" så sorry mac - da er det **** ikke synd i deg når bikkjene blir til slutt skutt. Veldig veldig synd for hundene, men denne hundeeieren har mistet all sympati fra meg. Når det i tillegg er flere som har meldt inn at hundene var truende så tror jeg ikke på at hundene bare ville hilse og kose heller...

Sitat fra eieren:

Odin 5 år og Balder 2 år fikk los på noe i dag, og gjorde det dem er flink til og det er å beskytte dyrene på gården her mot rovdyr. Det har de gjort før og de dukker alltid opp til kveldsmat eller når rovdyret (rev, ulv, bjørn) er langt vekk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra eieren:

Odin 5 år og Balder 2 år fikk los på noe i dag, og gjorde det dem er flink til og det er å beskytte dyrene på gården her mot rovdyr. Det har de gjort før og de dukker alltid opp til kveldsmat eller når rovdyret (rev, ulv, bjørn) er langt vekk.

Høres jo ut som om det ikke var første gangen disse to var på tur på egenhånd?

Håper denne hunde-eieren får en bot som svir!

Trist for hundene, de vet jo ikke bedre.

Eier burde ikke gitt de muligheten til å komme i en slik situasjon.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg må si at denne hundeeieren ikke akkurat fremstår i noe sympatisk lys.

Joda og han gjør saken enda bedre ved å si på sin FB støttegruppe :" løten er full av tullinger og sauebønder". Skikkelig sjarmklump han der, som ikke tar ansvar for egne handlinger, påstår at politiet lyver og er triggerhappy.. Syns intervjuet med politisjefen i HA var ganske dekkende jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda og han gjør saken enda bedre ved å si på sin FB støttegruppe :" løten er full av tullinger og sauebønder". Skikkelig sjarmklump han der, som ikke tar ansvar for egne handlinger, påstår at politiet lyver og er triggerhappy.. Syns intervjuet med politisjefen i HA var ganske dekkende jeg.

Det er utrolig hvordan disse som sitter på den støttegruppen og akker seg over at hundene er skutt og roper om dyrevelferd snakker litt mot seg selv. Ser en skriver han skal skyte politihunder om han ser dem. En annen ønsker at noen peprer hundene til en annen der inne fulle med bly. Og da hundeeieren som roper opp om tullingene i Løten. Joda, dette gjør saken så absolutt mye bedre.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Det er utrolig hvordan disse som sitter på den støttegruppen og akker seg over at hundene er skutt og roper om dyrevelferd snakker litt mot seg selv. Ser en skriver han skal skyte politihunder om han ser dem. En annen ønsker at noen peprer hundene til en annen der inne fulle med bly. Og da hundeeieren som roper opp om tullingene i Løten. Joda, dette gjør saken så absolutt mye bedre.

Jeg er ikke overrasket over lovgivningen i norge eller hvorfor arbeidet mot en ny hundelov er vanskelig og sendrektig når jeg har lest en del kommentarer der. Jeg skammer meg på vegne av mange hundeeiere sine uansvarlige uttalelser. Hundeeieren fremsto ett øyeblikk som nøktern og fornuftig men med 1500 oppbackinger i ryggen har han tippet over i offerrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda og han gjør saken enda bedre ved å si på sin FB støttegruppe :" løten er full av tullinger og sauebønder". Skikkelig sjarmklump han der, som ikke tar ansvar for egne handlinger, påstår at politiet lyver og er triggerhappy.. Syns intervjuet med politisjefen i HA var ganske dekkende jeg.

Veit du, jeg er overrasket over politihetsen i saken her. Da er det to ting som er mer forhatt enn hunder og deres eiere da, politi og syklister..

Jeg finner det små-interessant at folk kommenterer at politiet burde ha venta med å skyte til de ble bitt. Lurer på om de veit hvor vondt det er å bli bitt av 80 kg bikkje? Eller hvor lite håndterbart 80 kg rabiat bikkje er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Jeg blir flau over hele saken...

Flau over å være hunde-eier!

Jeg håper ikke medlemmene i støttegruppa er representative for hunde-eierne i Norge!

Det må du nok regne med at de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreminskaper for ei gruppe :( Eneste lyspunktet er at jeg skaper litt motvekt til drep-politiet hysteriet :)

Jeg skjønner ikke at du orker. Jeg kikka bare jeg, og fikk helt noia over hvor kørka folk kan være. Djiz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...