Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor har dere forsikret hunden?


Nella
 Share

Recommended Posts

Jeg har dalmisen og kelpien i agria, når jeg forsikra Nico for 3 år siden så kom prisen på ca 1600 i året... nå er jeg nesten oppe i 3000 i året fordi Agria i år satte opp prisene sine :-/ Dette er vistnok basert på antall sykdomstilfeller osv hos vet og statistikken er vistnok fra Sverige...

Kelpien var også blitt dyrere... Virker som om de har satt opp prisen på ALLE raser :-/ Jeg kunne bytta til Gjensidige, men de ligger på samme prisnivå som agria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De siste 4 hundene mine har alle vært forsikret i Gjensidige, har vært veldig fornøyd med de. Raskt ute med oppgjør og aldri noe krangling på hva som skal dekkes el ikke

Har Gjensidige og betaler mellom 3400-3800 kr per bikkje, men jeg har + forsikringen og jeg har dessverre brukt den mye. Veldig fornøyd med kundeservice og kjappe utbetalinger uten spørsmål!

ja, hvis jeg ser en dalmatiner så banker hjertet seg nesten ut av brystet, og jeg må slippe alt jeg har for å bli en innpåsliten fremmed som bare MÅ snakke! Det verste jeg vet er når folk ikke vet hvi

Jeg betaler 550 kr mnd for mine 3 i Agria og da har Tindra en del tilleggs forsikringer som medisin,avl osv

Andre selskap jeg har sjekket skal nesten ha dobbel pris pr hund enn det jeg betaler i dag så da blir det rett og slett ikke aktuelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeel!

Jazz er da tydelig en av de man betaler godt for ;)

4770 ish er vel summen på min lille prikk! I Agria.

Den dekker maks av veterinær, medisin, rehabilitering og liv/bruks.

Jeg hadde samme forsikring på furry og når han fikk prolaps og måtte ct scannes så priset jeg meg lykkelig over direkteoppgjøret for 7500kr er ikke noe jeg går med på innerlomma...! Og satt på spissen kostet da forsikringen mindre men jeg fikk mer igjen enn det jeg hadde betalt inn til de i løpet av 2 år..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker gjensidige, har heldigvis aldri fått brukt for den men tørr ikke å ikke ha. Dyrlegen min reklamerte for agria før, men nå er det bare hefter med reklame for gjensidige der så jeg. Vi betaler en del tusen i året for å ha alle 4 forsikret, men skulle det skje noe iallefall med sanktene så regner jeg med det ville blitt dyrt dyrt..så er godt å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen priser enkelte betaler hos agria :|

Her betaler vi 5500 i året for fire hunder, 3 DP, 1Whippet. Dette er med spesial og avlsforsikring på 3 av dem...

Skitt, her betaler vi det dobbelte av deg, for likt antall hunder, det er også med spesial og avlsforsikring på 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

For oss som har mange hunder lønner det seg ikke med forsikring. Billigere å ta opp lån på mastercard faktisk.. Men yngstemann er forsikret i Agria av en eneste årsak for jeg syns det er et møkkafirma med møkkaservice, og det er at han er en såkalt syk rase som gjør at det koster skjorta å forsikre. Agria var billigst. Men etter 2-3 år så er den forsikringen historie og han går i mastercard-gruppen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som har mange hunder lønner det seg ikke med forsikring. Billigere å ta opp lån på mastercard faktisk..

Jeg har alltid vært litt interessert i denne uttalelsen, har du gjort utregninger på det slik at du kan dele? :) Det hadde vært utrolig interessant å se budsjettene satt opp mot hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg har alltid vært litt interessert i denne uttalelsen, har du gjort utregninger på det slik at du kan dele? :) Det hadde vært utrolig interessant å se budsjettene satt opp mot hverandre.

Enkelt regnestykke; forsikring 5 hunder koster 16.000kr pr år i 10 år = 160.000kr

Mastercard lån 50.000kr (som er et anslag av gjennomsnittlig veterinærkostnader som dekkes av forsikringen minus egenandel i 10 år) nedbetalingstid over 10 år til 17% rente = langt mindre enn 160.000kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt regnestykke; forsikring 5 hunder koster 16.000kr pr år i 10 år = 160.000kr

Mastercard lån 50.000kr (som er et anslag av gjennomsnittlig veterinærkostnader som dekkes av forsikringen minus egenandel i 10 år) nedbetalingstid over 10 år til 17% rente = langt mindre enn 160.000kr

Forstår jeg deg rett når du mener at på 10 år så skal 5 hunder kun generere 50,000 kr i veterinærutgifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Agria på alle mine 4 hunder.

Toppforsikring med dekning også for reseptbelagte medisiner, og utvidet veterinærdekning.

Betaler 8940 kroner totalt årlig.

Min boston terrier er den som er dyrest, betaler i underkant av 3000 kr for han, og resten er fordelt på de andre 3 hundene.

Hadde tidligere IF.

Men med et tak på 9000 kr i veterinær årlig, fant vi fort ut at den forsikringa ikke er verdt så mye som vi betalte.

Det skal ikke rare skaden til for å svi av 9000 kroner hos veterinær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sammenligne Forsikringsbeløp å si at du betaler mye å du lite blir nokså feil, for mange variabler som ikke kommer frem i tråden.

Her er de 5 største tingene som påvirker forsikringssum.

  • Rase
  • Alder
  • Forsikringsbeløp (død)
  • Kjønn
  • Tilleggsforsikringer

En tispe-valp er gjerne nesten 1/3 av prisen på en 5år hannhund av samme rase, med samme forsikring som et eksempel fra vår forsikring.

Vi har gjensidige, har fått pris fra andre selskaper på identiske forsikringer.

Edit prisene våre akk nå :

Decoy 6år : 1850kr (1000kr i liv)

Bris 1år : 1650kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Forstår jeg deg rett når du mener at på 10 år så skal 5 hunder kun generere 50,000 kr i veterinærutgifter?

Ja i veterinærutgifter som dekkes av forsikring og trukket fra egenandel, så ja. Jeg har hatt hund siden 1998 og har ikke hatt over 150.000kr i veterinær utgifter til nå. Så det er basert på et gjennomsnittlig anslag av vet utgifter siden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen priser enkelte betaler hos agria :|

Her betaler vi 5500 i året for fire hunder, 3 DP, 1Whippet. Dette er med spesial og avlsforsikring på 3 av dem...

Jeg må ut med 2300,- pr. dp.

Da har jeg 12.000,- i livs, 30.000,- i veterinær (og 15% egenandel mener jeg), og spesial som tillegg.

Får du ekstra rabatter pga. antall hunder?

Billigere enn Sparebank1, som jeg brukte før, og bedre vilkår.

Agria er visstnok (iflg. dem selv) ikke helt låst i hvilke kroniske lidelser de dekker behandling og livs for.

Sparebank1 gjorde om livsforsikringen i år, sånn at hunder med kroniske lidelser ikke får utbetalt...

Men de krever at du betaler for livsforsikring.

Jeg byttet til Agria da jeg oppdaget dette (noe jeg oppdaget da jeg måtte avlive en kronisk syk hund).

Hunden fikk diagnosen sin rundt årsskiftet, og jeg gikk da gjennom forsikringsvilkårene.

Jeg gikk dessverre ikke gjennom de nye vilkårene da de kom like etter, så ble overrasket da jeg skulle sende inn papirene etter hundens død.

Det var i så måte ingen krise at jeg ikke fikk utbetaling, men jeg ble ganske satt ut.

Men har lært at man bør sjekke for endringer når vilkårene kommer.

Håper bare at jeg kan få slippe å få bruk for forsikringene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Geo forsikret i Agria, med en av tilleggsforsikringene (husker ikke hvilken nå i farta, tror kanskje det er rehabilitering), betaler ca. 1300 i året. Det er ikke noen enorm sum, men vi får se om den stiger eller ikke med årene. Den har allerede økt litt fra i fjor. Jeg kommer til å ha ham forsikret så lenge jeg er student i alle fall, etter det kan det hende jeg satser på MasterCard og egne midler. Jeg syns uansett det kan være greit å ha ham forsikret de første 2-4 leveårene, i tilfelle det skulle dukke opp noen sykdommer som kan være dyre å behandle.

Tinka var forsikret i Gjensidige og det kom godt med til et par operasjoner hun måtte ha for noen år siden. I fjor sa vi opp forsikringen (da var hun ni år). Hun skal få slippe å gå gjennom større inngrep og lengre rehabiliteringstid nå. Vi har hatt litt veterinærutgifter på henne i vinter og hun må stadig få nye medisiner, men det lønner seg likevel å betale det av egen lomme i stedet for å ha henne forsikret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...