Gå til innhold
Hundesonen.no

Irriterende ting ved bikkja


Justisia
 Share

Recommended Posts

Selv om jeg liker dissa dyra, så er det ting ved dem som irriterer meg. Og med yngstemann, så er det irriterende at med en gang klokka har passert 22, så skal han klenge og mase og gjerne trampe på tastaturet og meg. Slik har han vært fra han var valp, dog, da var det etter klokka 21 han startet mase. Det er først når jeg legger meg under dyna (eller teppet om det er varmt) at han slapper av. Da kan han nemlig krølle seg godt sammen bak knehasene mine og sove. Eventuellt gå og grave seg plass under putene og saueskinnene i sofaen.

En annen ting som tidvis er irritertende ved dyret, er at skulle jeg ha øl i glasset, så går han bananas og vil smake. Er det vin, blir han hakket verre. At hunder liker øl, det har jeg opplevd. Men rødvin. Not so much. Men, oppdaget jo at unggutten her i huset likte det da han stod med hele snuta i glasset etter at jeg hadde vært en tur på det lille rommet. Siden da er han koko om han lukter vin.

Den andre firfotingen i huset, hun er irriterende med stemmebruken sin. Steike for ei surve. Overse, kjefte ,klikke, smatte, akke, oie, timeoute osv - nada effekt. Hun har en stemmebruk som ikke ligner grisen, eller jo, kanskje det ligner grisen når den virkelig står og hyler. Sånn ala Nordstogas beskrivelse i sangen sin. Aller verst er hun når modern er på besøk.

Og så har vi bjeffinga. Når vi ser noen, hører noen, ser en hund - dog ikke på utstilling, der blir det for mange hunder så hun holder kjeft. Å ja: klikking, overseeing, gå andre veien, snu dyret opp ned, løfte opp i sele som jeg leste noen gjorde her inne, forsøke holde kontakt og gi godbit osv - nada effekt. Jeg får det rett og slett ikke vekk, så, go belønning til den som fikser den biten.

Det er i hovedsak det som irriterer meg med dyra.
Det er en masse som gleder meg og som får meg til å le. F.eks når frøkna sutrer over at hun har tatt maten ut av matskåla og forsøkt grave den ned. Å da sutre fordi maten ligger i veien for der hun har lyst til å legge seg, det gir meg noen gang tanker om at hun ikke er helt som alle andre vovver.
Eller når guttevalpen slenger leka si slik at den havner enten på bordet, ovnen, tv-bordet eller lignende og han bare blir ståend eog se på den og lure på hvordan han skal få tak i den igjen.

Hvordan er det med dere?
Noe som irriterer deg med firfotingen(e) dine?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kommer faktisk ikke på noe jeg

At det ikke går an å bare sette seg ned og gjøre det man må!!

Kommer helt an på hvilken dag du treffer meg på. Akkurat nå er det ikkeno som er irriterende. Andre dager kan det meste være irriterende - men det har garantert mer med meg å gjøre enn bikkjene

At Isak ikke har impulskontroll og MÅ hoppe ned alle han ser, bruke sofaen som snuplass i høy fart og generelt være veldig mye på veldig kort tid. Men han har en stålmentalitet, stresser sjelden (er bare veldig glad når det kommer folk, spesielt mamma), er dønn rolig når han er rolig og har en super arbeidsmoral.

Han får ikke hilse på folk, for å si det sånn, for da vil ingen komme på besøk mer tror jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Slikking på tisseflekker :gaah:

- At han har konstant dårlig tid når vi går tur og skal ha med seg alt samtidig og dermed ikke hører etter når jeg snakker til han..... :getlost:

- Det er greit at han er kosete, men hvorfor må han absolutt sitte nærmest oppi fanget mitt? :P Han veier 20 kg, ikke 2 kg..... :P

- At han sutrer og vokter litt vel mye.... :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Lyden. Det er ingenting verre. Blir gal av den voktinga! Ingenting som har funka her heller.

Ellers er det ikke noe som irriterer med nevneverdig. Nå har jeg bare tatt papillonen siden hun er den eneste som er ordentlig innehund, for lista blir lang om jeg skal nevne noe med alle 13 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han bjeffer på folk og biler som kjører forbi

At han stresser sånn når vi lager mat til oss selv at han piper, stresser og maser i lengre tid når vi er ferdig å spise (han får mat selv samtidig så det er ikke at han er sulten). Tror han bare håper så at han skal få mat hos oss at han ikke klarer å roe ned stresset etterpå. Pleier å tvinge han til å sitte i fanget ei stund når han går igang så da går det som regel over :) Men det irriterer meg når jeg ikke er ferdig å spise enda og han starter med masekonserten sin :frantics: Men verdens søteste er han uansett :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trym er generelt irriterende, han maser og suterer hvis det han vil skje ikke skjer akkurat når han vil. Han skal alltid presse seg under teppet hvis jeg ligger under det på kvelden, samme hvor mange andre som ligger der og samme hvor liten plass det er, han gir seg ikke før han får vilja si. Han er treig på tur, og det er umulig å sykle, jogge eller i det hele tatt gå fortere enn pensjonister på Søndagstur, har han derimot blitt dratt med på trimtur stopper han og tisser hver 10'ende meter og prøver så godt han kan å presse ut noen bæsjklumper (jeg er sikker på at han demonstrerer fordi han ikke vil trimme!) Han skal alltid ligge under dyna mi om natta, samme hvor liten plass det er, han må alltid surve klokka 8 for da er han sulten, samme med klokka 19. Han surver alltid når vi stopper for å ha pause på tur, selv om han hater å trimme! +++

Tuva er irriterende når hun absolutt hele tiden skal klenge på meg, og at hun alltid smånapper med fortenna når hun koser seg. Og det er irriterende at hun etter 2.5 år ikke klarer å la katta være i fred!

Bodil er bare irriterendes på tur, da skal hun spise gress annenhver meter, og hun klarer ikke å ta dem i fart engang så det blir mange stopp.

Vigdis er aaaaltfor vokal, jeg hater bjeffinga hennes! Og det at hun skal trampe hele tiden over oss når vi sitter i sofaen + at hun er KJEMPE våken tidlig på morran...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boris- At han skal drepe alt med hjul og at han bjeffer og bjeffer og bjeffer og IKKE GIR SEG før jeg er borti han, han er helt som i transe.. ENORMT irriterende

Kiri - At hun spiser ALT og er UMULIG å trimme, hun suller, surver, legger seg ned og bare deiger seg.

Hector - at han markerer på ALT HELE TIDEN, inne som ute... jeg BLIR ikke kvitt det! GAAHD Det ER så frustrerende!

Lotta - INTENS gneldring HELE dagen, hun holder KUN kjeft om natten! ALT skal varsles på tv... radio, ute... osv! Betsson reklamen HATER hun og omtrent angriper tv.. Hun gir seg ikke selvom vi løfter henne vekk, ignorerer, kjefter, "tar i henne og sier fy" osv... BLIR GAAAL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de irriterende tingene er også de jeg elsker mest :aww:

Det er det samme her! Jeg sa det til Tøfflus på turen i går, jeg føler jeg må ha litt valium noen ganger, men jeg vil jo ha dem slik.

Utover det så er det lukta til Asti som er mest irriterende, men det er liksom ikke ett oppdragelsesproblem. Jo! Asti er totalt blottet for sosial intelligens. Type Sheldon i BBT med ett snev av ADHD (tenk så grusomt om han hadde vært menneske)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Separasjonsangsten. Og at han skal gneldre så veldig på andre hanner når vi kommer nærme nok - men bare vi går et par minutter i samme retning så vil han leke og er bare superkompis. HVA ER DET DU EGENTLIG VIL? :gaah:

Og akkurat nå selges han veldig billig, for han maser om å få både morgenturen og kveldsturen sin, bare så han kan gå ut og lukte på tispetiss. Æs.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knærne hans :aww:

Nei, det går veldig i perioder om han irriterer meg eller ikke. Dog står tregheten hans om morran når jeg skal på jobb og han for en fukkings gangs skyld ikke tisser med en gang, men rusler sakte rundt og leiter etter den perfekte tisseplass høyt på lista for tida, daaa koker det i meg ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over at Nitro ikke kan være alene noen steder. Om det så er ute i hagen, i bilen, nede i 1 etg når jeg går opp i 2 etg. ja han må SE meg hele tiden, helst være nært meg. Hvis ikke blir det miiipmippp miiip miiiip miiiiiip. (eller voff voff i bilen) Han er som en skygge som følger meg overalt. Og så kan han pipe når han er stressa ute, feks på utstillinger, treninger, i bilen til favorittstedet.

Ja og så irriterer jeg meg over hannhund ting, men jeg prøver å ikke bry meg så mye om det (blir jo tross alt en ny hanhund igjen så da må man bare lære å ikke bry seg om slikt hehe)

Ellers er han verdens herligste! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danny, den stor hannen, sutrer og klager for mye når han ikke får være med eller må vente

Shanie prater med å bjeffe og ule (søtt og irriterende)

CarmeLita prøver seg alltid på henge i langlina til de andre

TriAnas smisking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene hun våkner midt på natta, og bestemmer seg for at akkurat nuh hadde det vært veldig trivelig med kos. Og da snakker vi aktiv kosing, stryking og gjerne litt massasje, ikke bare ligge i armkroken... Da hender det at hun må sove i lenestolen. :P

Og så hender det jeg blir litt irritert over bjeffinga hennes når vi møter store, "skumle" hunder på tur. Heldigvis er hun (stort sett) ikke direkte redd lenger, bare usikker i varierende grad. Og bjeffing er bedre enn at hun prøver å rømme, tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trym er generelt irriterende, han maser og suterer hvis det han vil skje ikke skjer akkurat når han vil. Han skal alltid presse seg under teppet hvis jeg ligger under det på kvelden, samme hvor mange andre som ligger der og samme hvor liten plass det er, han gir seg ikke før han får vilja si. Han er treig på tur, og det er umulig å sykle, jogge eller i det hele tatt gå fortere enn pensjonister på Søndagstur, har han derimot blitt dratt med på trimtur stopper han og tisser hver 10'ende meter og prøver så godt han kan å presse ut noen bæsjklumper (jeg er sikker på at han demonstrerer fordi han ikke vil trimme!) Han skal alltid ligge under dyna mi om natta, samme hvor liten plass det er, han må alltid surve klokka 8 for da er han sulten, samme med klokka 19. Han surver alltid når vi stopper for å ha pause på tur, selv om han hater å trimme! +++

Tuva er irriterende når hun absolutt hele tiden skal klenge på meg, og at hun alltid smånapper med fortenna når hun koser seg. Og det er irriterende at hun etter 2.5 år ikke klarer å la katta være i fred!

Bodil er bare irriterendes på tur, da skal hun spise gress annenhver meter, og hun klarer ikke å ta dem i fart engang så det blir mange stopp.

Vigdis er aaaaltfor vokal, jeg hater bjeffinga hennes! Og det at hun skal trampe hele tiden over oss når vi sitter i sofaen + at hun er KJEMPE våken tidlig på morran...

Du kan få bytte med min hund, som alltid har dårlig tid på tur :P Trym høres jo perfekt ut for meg :D Pen og flott er han også :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...