Gå til innhold
Hundesonen.no

Et Whippetkull blir til... :)


Alzenas
 Share

Recommended Posts

  • Svar 492
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måtte bare dele dette bildet med dere, her er Amira på 16 mnd fra fjorårets kull, og lille Missy, Blonde Ambition (halvsøster) på 10 uker fra dette kullet

Tusen hjertelig takk Vi har nå 5 tisper og 2 hanner. Det er iallefall en igjen før vi kan si vi er ferdig. Men akkurat nå ligger Pearl å dier og vasker alle valpene å har all verdens med tid

Tusen takk alle sammen Jeg kan virkelig sitte å se på valpene hele dagen.. De er rett å slett nydelige

Posted Images

Ohoy, trøtt i øya.. Det var ikke etter planen å være våken til halv fire nei... :blink:

Pearl har sunket endel i tempen idag, siste måling nå nettopp var på 37,4 - Tidligere idag var den på 37,9 men sank plutselig. Trenger ikke bety noe,men greit å være sikker. Skal sette klokka på ringing litt seinere og ta tempen på nytt, forhåpentligvis faller den ikke mer nå.

Masse leven i magen, hun har gitt opp å sove i sofaen å mat og godbiter hun har kastet seg over hele veien blir liggende igjen. Vi får se, jeg har ikke helt panikk enda :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri jeg har sett en så gravid hund før. Jeg tipper på at hun kommer i Guiness rekordbok :P

Tillater meg å tippe mitt lykkenummer, 13, valper. Hvor mange er det "normat" at Whippetene føder, egentlig? Hos Grand Danois har sett en god del kull på mellom 10 og 15.

Syns litt synd på Pearl nå, du får gi henne en kos fra meg :hug:

Er nysgjerrig på flere bilder :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri jeg har sett en så gravid hund før. Jeg tipper på at hun kommer i Guiness rekordbok :P

Tillater meg å tippe mitt lykkenummer, 13, valper. Hvor mange er det "normat" at Whippetene føder, egentlig? Hos Grand Danois har sett en god del kull på mellom 10 og 15.

Syns litt synd på Pearl nå, du får gi henne en kos fra meg :hug:

Er nysgjerrig på flere bilder :icon_redface:

Hehe, jeg har sett en Whippet som har vært mye større - og hun var da bare på dag 45-47. Der har de røntget ihvertfall 10 valper (Dette var i utlandet) I Norge vet jeg om opp til 14 tallet, men to-tre dødfødte mener jeg å huske.

Pappa Lucka har gitt fra seg et kull på 10 valper, det er et stort kull :)

Tusen takk, det skal jeg gjøre :) Kommer bilde i kveld :D

Pearl gikk helt ned til 37,0 i morgest, og nå er den tilbake på 37,8. Så det var nok bare lureri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her var ikke dagen å ta bilder på fant vi raskt ut. Noe så misfornøyd har jeg ikke sett enda :ahappy:

Litt dum vinkel, men magen har sunket litt. Tempen har gått tilbake til det normale, og om det var temperaturfallet eller lureri er jeg ikke sikker på... Hun er iallefall rolig, trøtt, sliten og drittlei tror jeg.

Hadde håpet hun skulle fortsette å spise så mye hun gjorde hele veien, men det var kanskje vel optimistisk.

Nå rører hun ikke matskåla eller noe av det vi tilbyr lengre.

Dag 55:

IMG_6186_zps12c2a77c.jpg

IMG_6152_zps234670f8.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ser litt sørgelig ut på en måte, ja. Får kanskje ikke sove så mye med all sparkingen?

Hvor mye øker egentlig vekten på en høydrektig hund i forhold til normalen?

Takk for bilder, kjekt å følge med i tråden din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ser litt sørgelig ut på en måte, ja. Får kanskje ikke sove så mye med all sparkingen?

Hvor mye øker egentlig vekten på en høydrektig hund i forhold til normalen?

Takk for bilder, kjekt å følge med i tråden din!

Jeg ser ikke bort fra det - Kan ikke være særlig lett å finne en behagelig liggestilling!

Det er veldig inviduelt hvor mye de legger på seg. Pearl har gått opp ca. 20%, og det er vi fornøyde med.

Husker ikke helt hva hun veide sist gang, men hun var vesentlig mindre selv på dag 59/60 som hun fikk valper på.

Takk! Blir gøy å se tilbake på seinere når valpene har kommet til verden også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder en knapp på at det ikke er lenge til det fylles over med valpebilder her inne.

Pearl begynner å bli litt urolig, som sagt sluttet å spise (men drikker mye) og må mye ut på do. Hadde håpet hun skulle vente noen dager til, men om de kommer nå så har vi ikke noe valg. Velkommen er småtrolla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer det noe hos dere? :)

Neh, sitter nå her å stirrer på Pearl i valpekassa :lol: Tenker vi tar henne med oss og legger oss nå.

Hyppige dobesøk, maten er boikotta, og hun ligger å stirrer på magen og sover litt om en ann. Får se hva natta bringer. Vi er ikke sååå nær tror jeg, men det kan jo bli forandra på et blunk :)

Enn der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, sitter nå her å stirrer på Pearl i valpekassa :lol: Tenker vi tar henne med oss og legger oss nå.

Hyppige dobesøk, maten er boikotta, og hun ligger å stirrer på magen og sover litt om en ann. Får se hva natta bringer. Vi er ikke sååå nær tror jeg, men det kan jo bli forandra på et blunk :)

Enn der?

Lotta er tilbake på samme gamle, regner med noe modning er pågang, men det kan jo vare i flere dager :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lotta er tilbake på samme gamle, regner med noe modning er pågang, men det kan jo vare i flere dager :)

Lykke til!

Ikke sant :) Sist gang var det som lyn fra klar himmel. Vi var jo klar over at det nærmet seg, men like etter 23 på kvelden snudde det brått - Hun måtte ut hvert andre minutt, pep, var rastløs, lå å bet i valpekassa, lagde mye lyd og ville ikke at vi skulle gå ut av kassa. Endel timer etterpå gikk vannet og derfra gikk det slag i slag.

Så man kan få seg en skikkelig overraskelse, for det snudde virkelig på sekundet.

Lykke til med fødsel hos Lotta! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Føler med dere! Satt og ventet en uke på frøken portis som skulle føde i januar. Hun så såå sprekkeferdig ut og lakk melk over hele stuegulvet i mange dager. Drøøøøøyde og drøyde. Og plutselig var de jammen der, valpene. :) Ingen av de andre kullene jeg har tatt i mot har drøyd sånn som det. Tispa var ikke på overtid, bare skikkelig rund og gravid!

Masse lykke til med fødsel. Snart er de her :) Takk for at du deler så vi kan snike og føle oss som en del av det hele. Valpefødsler er noe av det beste jeg vet å være med på! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...