Gå til innhold
Hundesonen.no

Kronprinsparets doodle venter valper...


Hampus
 Share

Recommended Posts

NKK har uttalt seg om designerhunder.

DHH gjør ikke noe ulovlig. Kongefamilien gjør ikke noe annet enn sikkert halvparten av alle oppdrettere der ute - har et kull på hunden sin fordi det koselig med valper. Folk kjøper dyre kjøtere fordi de tror at de er bedre enn de er. Det kan sies om ganske mange rasehunder også.

Jeg ser ikke helt at dette er verre enn et hvilken som helst doodlekull. Noe særlig mer reklame for disse hundene er neppe nødvendig, folk flest har hørt om doodle fra før av. Men jeg finner det interessant at det er galt at man ikke får vite at man kjøper en kongelig valp fra DHH. Det hadde vært galt om de hadde opplyst om deres kongelige opphav også.

Jeg klarer ikke helt å hause meg opp over dette, kjenner jeg. Men for all del, send sinte mailer rundt. Jeg vil tro at dere har best sjanse hos skatteetaten, så sant de ikke faktisk betaler skatt og moms da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fantastisk... Nesten så jeg vurderer å sende et skriftelig brev til kongehuset og informere dem litt om drøbak valpefabrikk...

Frøken Ozzy er så utrolig provosert så hun skriver ivei på et kladd-brev til kongen Får se om jeg får skrevet ferdig og formulert meg om i morgen og postet det. Kan ikke sende sinna-brev, så må gjør

Det er vel hevet over enhver tvil at promotering av en vare via kjente mennesker (evt filmer) øker omsetningen? Da Bjørn Dæhlie hadde gordonsetter var det en dramatisk økning i avl på gordonsetter for

Ingen har sagt de gjør noe ulovlig. Det er mange ting som ikke er ulovlig som er helt forbanna skutt i huet allikevel. Det er lov å reagere med sinne på ting som ikke er ulovlig. Det er f.eks ikke ulovlig å ha elefanter på sirkus. Men når jeg så elefanten stå i havtåka på 71 grader nord i Honningsvåg i går, så begynte det å gå litt svart over auan på meg. Vil anse det som vel passende, selv om det ikke er ulovlig å utnytte uskyldige individer for egen profitt. Individer som ikke kan si "nei, dette vil jeg ikke". I likhet med avlstispene til Drøbak hundehell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det blir ikke mulig å sikre seg en fra akkurat dette kullet. Valpene blir nok til salgs, men ikke som «kongelige valper». De vil komme anonyme på markedet"

WOW! Toppen av galskap, man får faktisk ikke sjekka foreldre og linjen bak valpene da? Og hvor mange kommer til å kaste seg på å kjøpe en doodlevalp i håpet av å få en av disse "kongelige" valpene :huh: Toppen av galskap! Og SELVSAGT måtte drøbakk ha en finger med i spillet her...

Herregud, det er jo helt amazingly fantastisk salgstriks!!!! "Kjøp en doodlevalp fra oss i perioden sommer-høst, den KAN være kongelig... :D ". Litt som når du kunne få gullbillett i melkesjokoladene. Kjøp 5, betal for 4. Kanskje 1 av de har en gullbillett... Om det nå ellers var tvil om hva målet var, så er det nå klart nå. Mersalg = mer penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere tjater om å ta de for noe, noen må gjøre noe med DHH. Hva eksakt får man gjort, kjære opprørte sonenfolk? Sånn bortsett fra å aldri kjøpe valp derfra, hva eksakt får man gjort med valpefabrikker om de ikke bryter loven?

Jeg venter i spenning på løsningen på dette doodle-problemet. Dere finner det dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ulovlig, bare usmakelig, fra DHH sin side. Bruker visst også omplasseringshunder i sitt oppdrett. Random retrievere og pudler som ble levert inn til omplassering, har også blitt benyttet som avlshunder. Flott det. Moralsk forkastelig. Synes jeg. Selv om doodlesaken ikke akkurat er min hjertesak.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, altså, hva er vitsen med å være i mot burbruk - sett bort fra å aldri bruke det selv? Hva er vitsen med å være i mot barneslaveri, sett bort fra å aldri kjøpe tepper/fotballer etc laget av barneslaver? Hva får man eksakt gjort med alle verdens problemer?

Nei altså, jeg er nå på et diskusjonsforum så jeg tenkte jeg fritt kunne få diskutere og f.eks få ut min aggresjon mot en bedrift her, uten at det forventes at jeg kommer med en verdensfreds-løsning allikevel. But I guess that was just me!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tankevekker at VG har fjernet muligheten til å kommentere artikkelen?

Og så tenker jeg at det hadde vært interessant med en uttalelse fra kronprinsparet. Det kan da umuligngå dem hus forbi at det ikke er udelt positive meninger om hverken dette kullet eller DHH.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, altså, hva er vitsen med å være i mot burbruk - sett bort fra å aldri bruke det selv? Hva er vitsen med å være i mot barneslaveri, sett bort fra å aldri kjøpe tepper/fotballer etc laget av barneslaver? Hva får man eksakt gjort med alle verdens problemer?

Nei altså, jeg er nå på et diskusjonsforum så jeg tenkte jeg fritt kunne få diskutere og f.eks få ut min aggresjon mot en bedrift her, uten at det forventes at jeg kommer med en verdensfreds-løsning allikevel. But I guess that was just me!

Du er i slaget i dag! I like :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er mest merkelig er at de kaller seg selv Nordens herligste hundehotell, men så leste jeg her inne at noen hadde jobbet der, og at det hadde blitt satt bjeffehalsbånd på hundene i pensjon mens denne personen var i arbeid der. Det forbinder ikke jeg med et herlig hundehotell akkurat. Hvis dette stemmer, så er det faktisk langt over streken for hva en et "hundehotell" bør ta seg friheter til å gjøre. Jeg ble faktisk ganske provosert.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, altså, hva er vitsen med å være i mot burbruk - sett bort fra å aldri bruke det selv? Hva er vitsen med å være i mot barneslaveri, sett bort fra å aldri kjøpe tepper/fotballer etc laget av barneslaver? Hva får man eksakt gjort med alle verdens problemer?

Nei altså, jeg er nå på et diskusjonsforum så jeg tenkte jeg fritt kunne få diskutere og f.eks få ut min aggresjon mot en bedrift her, uten at det forventes at jeg kommer med en verdensfreds-løsning allikevel. But I guess that was just me!

Jeg spurte ikke hva vitsen var, jeg spurte hva man kunne gjøre med det. Jeg kan ikke huske å ha sett at du har skrevet noe i akkurat nå-tråden om hva du gjør med DHH og designerhund-oppdrett, så da gjør du vel ingenting da? Var ikke det sannhets-vitnet ditt for bare litt siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte ikke hva vitsen var, jeg spurte hva man kunne gjøre med det. Jeg kan ikke huske å ha sett at du har skrevet noe i akkurat nå-tråden om hva du gjør med DHH og designerhund-oppdrett, så da gjør du vel ingenting da? Var ikke det sannhets-vitnet ditt for bare litt siden?

Har jeg påstått jeg gjør noe med det? Har jeg sagt jeg skulle ta de, eller på noen som helst måte ytret at jeg skulle ta invasive action to stop them?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doodle begynner ikke på S….. :P

Joda, Schnoodle :sleep: Men de er jo ikke kongelige, så da gjelder det sikkert ikke :queen::teehe:

Alle er jo garanert Stabile, så hun kan bare slenge det foran, ja? :D "Stabil Labradoodle"

Eller så må hun vente til en av de kongelige ungene vil ha seg en Schnoodle :P

Jeg gjør et unntak her :ahappy::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg påstått jeg gjør noe med det? Har jeg sagt jeg skulle ta de, eller på noen som helst måte ytret at jeg skulle ta invasive action to stop them?

Dette skreiv du i tråden om FKs valg om å ikke la Sara være på forsekkene sine for under 2 uker siden:

*12,555 mennesker er jækla mye. Om alle skriver mail, om alle paraderer i gatene, om hver og en tropper opp på stortinget og krever handling ville nok hundeloven vært berørt ganske raskt. Men det er jo som kjent enklere å sitte å trykke tankeløst på en knapp hver dag bak en pc-skjerm, enn å gå ut i samfunnet og gjøre en forskjell der det betyr noe på ordentlig.

Så, hva gjør man på ordentlig, utover det å trykke tankeløst på noen knapper bak en pc-skjerm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skreiv du i tråden om FKs valg om å ikke la Sara være på forsekkene sine for under 2 uker siden:

Så, hva gjør man på ordentlig, utover det å trykke tankeløst på noen knapper bak en pc-skjerm?

Jeg skjønner overhodet ikke hva det har med denne saken å gjøre, og hva det er du forsøker å få fram. Det er ingen grupper med 12,000 medlemmer som engasjerer seg i noen sak mot valpefabrikker i Norge. Hva gjelder andre saker hvor uskyldige individer utnyttes er det mange aktivitieter angående både sirkus, pelsfarmer, dyreforsøk og andre hjertesaker skjer det mange ting hvor folk både demonstrerer, lager alternativer for barn og paraderer i gatene med oppfordringer til politikerene. What's the problem? Dine forsøk på å få "oss mot DHH" til å virke tafatte er ikke helt innertier. Jeg skjønner hvor du vil "sånn sett" - men når det er to helt forskjellige saker blir jo sammenlikningen litt sånn malplassert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting som kommer fra krumspringfamilien overrasker meg lenger. Bare så synd at krumspringprinsen har vært kongelig beskytter av NKK, og at han nå har sunket så til de grader lavt. Men det koster jo å holde kjerringa med dyre håndvesker og annen luksus...og da kan det jo være greit med litt valpepenger !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner overhodet ikke hva det har med denne saken å gjøre, og hva det er du forsøker å få fram. Det er ingen grupper med 12,000 medlemmer som engasjerer seg i noen sak mot valpefabrikker i Norge. Hva gjelder andre saker hvor uskyldige individer utnyttes er det mange aktivitieter angående både sirkus, pelsfarmer, dyreforsøk og andre hjertesaker skjer det mange ting hvor folk både demonstrerer, lager alternativer for barn og paraderer i gatene med oppfordringer til politikerene. What's the problem? Dine forsøk på å få "oss mot DHH" til å virke tafatte er ikke helt innertier. Jeg skjønner hvor du vil "sånn sett" - men når det er to helt forskjellige saker blir jo sammenlikningen litt sånn malplassert :P

Hva med at vi lager en FB-gruppe mot valpefabrikker? Og ved å unngå å nevne Drøbak i den, kan man informere om hva en valpefabrikk er, hvorfor det er galt, og spre det videre og få engasjement - så kommer kanskje oppdager vanlige folk selv at DH faktisk er en valpefabrikk. Jeg tror ikke det nytter å gå rett til angrep på DH da folk tar dette verldig personlig og går rett i forsvar. Altså da ikke nevne ting som DH og blandingshund, men generelt problemene med valpefabrikk og useriøst avl (hvor det da vil komme frem at meningsløst blandingsavl er tullete, samme med blaningshundsaken, folk går rett i forsvar fordi de tror folk som kritiserer er snobbete folk som bare er opptatt av rene stamtavler).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anse det som vel passende, selv om det ikke er ulovlig å utnytte uskyldige individer for egen profitt. Individer som ikke kan si "nei, dette vil jeg ikke". I likhet med avlstispene til Drøbak hundehell. 

Øøøø, imot all planlagt avl da kanskje..? Har ikke mer fri vilje om man har stamtavle heller altså... just sayin.

Mye man kan opprøre seg over. Men skal man prøve å få gehør tror jeg man gjør lurt i å separere emosjoner og rasjonalitet, herunder skille forargelse fra objektivt kritikkverdige forhold. Kynisme er kanskje forargelig, men det skal litt til før det også blir ulovlig. Og nå snakker jeg om DHH. Kongehusets kjøter engasjerer meg lite. Det gjør i grunn blandingsavl også. Men hundenorges emosjonsrunk over tema er om ikke annet underholdende. Keep going.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbetaling er vel innbetaling?

Klart, men de TJENER ikke den summen som blir betalt for valpene. Først er det lønn, arbeidsgiveravgift osv. til de ansatte (forhåpentligvis?), strøm, vann og andre avgifter på anlegget, mat, veterinærutgifter osv. på hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Dette er jo egentlig litt trist - men so be it.

HOWEVER - det er MANGE av dere her inne som faktisk støtter disse menneskene, men jeg tror ikke dere vet det.......... enda..

På samme adresse som Drøbak Hundehotell finner man nemlig ....... tadaaaaa ...... Puppia Norge AS - og det er vel mer enn en her inne som sverger til puppia seler?

Jeg finner imidlertid ikke noe regnskapstall på Drøbak Hundehotell på 1881, ei heller får jeg opp org.nummeret når jeg søker på det i 1881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo egentlig litt trist - men so be it.

HOWEVER - det er MANGE av dere her inne som faktisk støtter disse menneskene, men jeg tror ikke dere vet det.... enda...

På samme adresse som Drøbak Hundehotell finner man nemlig ... tadaaaaa ... Puppia Norge AS - og det er vel mer enn en her inne som sverger til puppia seler?

Jeg finner imidlertid ikke noe regnskapstall på Drøbak Hundehotell på 1881, ei heller får jeg opp org.nummeret når jeg søker på det i 1881

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=988862738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...