Gå til innhold
Hundesonen.no

"Enkle" championatland


Benedicte
 Share

Recommended Posts

Er det noen som vet hvilke land det er "lett" å få championat? Ikke i antall konkurrenter, men mtp reglement. Hvilke land trenger man bare ett cert i (for å bli champion i landet) dersom hunden allerede er norsk utstillingschampion? Er disse certene hvilende de fleste steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latvia, Litauen og Estland.

De er jo nærme også.

Og fiine land å feriere i.

En gang fant jeg en liste med land med bare et cert om hunden var allerede var champion.

Men finner den ikke lengre, så man må nesten bare sjekke de forskjellige kennelklubbenes nettsider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latvia, Litauen og Estland.

De er jo nærme også.

Og fiine land å feriere i.

En gang fant jeg en liste med land med bare et cert om hunden var allerede var champion.

Men finner den ikke lengre, så man må nesten bare sjekke de forskjellige kennelklubbenes nettsider.

Er det ikke to cert som gjelder i Latvia, med minst ett års mellomrom? Eller er det gamle regler? Det var nemlig den infoen jeg fant på Google :)

Jeg elsker Latvia da, så jeg drar gjerne dit igjen!

EDIT

Lithuanian Kennel Club:

For the dogs, which belong to the citizens of Estonia, ...., Norway, Sweden (osv) and are registered with the studbooks of particular country and granted for their national champion titles LT CH title can be granted by receiving one winner title (N) at any dog show set in Lithuania.

Er det noen som vet hva som skal til for å oppnå "one winner title"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Da blir det forhåpentligvis Danmarktur etter sommeren, og Sverigeturen i sommer blir ikke bortkastet allikevel! (Har alltid trodd at certene var hvilende, før jeg kom over en forumtråd fra 2010 hvor de sa at svenske og danske cert ikke var hvilende under 2 år...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Da blir det forhåpentligvis Danmarktur etter sommeren, og Sverigeturen i sommer blir ikke bortkastet allikevel! (Har alltid trodd at certene var hvilende, før jeg kom over en forumtråd fra 2010 hvor de sa at svenske og danske cert ikke var hvilende under 2 år...)

Det kom nye regler i 2011 om at de ble hvilende :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svenske, danske og finske CERTet ble hvilende fra da de kom med de nye reglene.

I Luxembourg behøver du også bare 1 CERT, men er ikke så sikker på om det er hvilende. Der er det også CERT i alle klasser..

Mens i Croatia kan du bli Champion fra 15 mnd, du må ha 4 CERT, men det er CERT i alle klaser. Om du melder på 4Summer Night Show i Split og supplerer med en 3 dagers i Zadar på våren, burde det jo gå i boks på relativt små raser ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke to cert som gjelder i Latvia, med minst ett års mellomrom? Eller er det gamle regler? Det var nemlig den infoen jeg fant på Google :)

Jeg elsker Latvia da, så jeg drar gjerne dit igjen!

EDIT

Lithuanian Kennel Club:

For the dogs, which belong to the citizens of Estonia, ..., Norway, Sweden (osv) and are registered with the studbooks of particular country and granted for their national champion titles LT CH title can be granted by receiving one winner title (N) at any dog show set in Lithuania.

Er det noen som vet hva som skal til for å oppnå "one winner title"?

Både Hampus og Linus ble UCH i Latvia med 1 cert hver i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke to cert som gjelder i Latvia, med minst ett års mellomrom? Eller er det gamle regler? Det var nemlig den infoen jeg fant på Google :)

Jeg elsker Latvia da, så jeg drar gjerne dit igjen!

EDIT

Lithuanian Kennel Club:

For the dogs, which belong to the citizens of Estonia, ..., Norway, Sweden (osv) and are registered with the studbooks of particular country and granted for their national champion titles LT CH title can be granted by receiving one winner title (N) at any dog show set in Lithuania.

Er det noen som vet hva som skal til for å oppnå "one winner title"?

Er vel BIR/BIM vi fant ut til slutt tror jeg? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, takk :) Noen som kjenner til reglementet i Romania? Ser ut til at de også har cert i flere klasser, men jeg klarer ikke å finne championatreglementet.

Det jeg trur er at det kan være slik som i Ungarn at de har noen spesielle utstillinger spredt utover året (typ: marathon 3 utstillinger på to dager), hvor du blir champion om du får cert på alle tre. Det er et i Romania i september: www.draculagoldentrophy.ro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibraltar har vel også krav om bare ett cert, mener jeg. Willys 3. kone er i alle fall Gibraltarchampion, og tror hun bare har vært der en gang :).

Det var bare i fjor pga Dronnninga i England sitt jubileum.

Men de har jo dobbel utstilling den ene gangen i året det skjer noe der.

Var der i fjor med 2 hunder, utrolig trasig utstilling med null og niks informasjon.

Har fortsatt ikke fått bekreftet championatet på Hampus og fått omgjort reservecertet til Gåttfred til cert så han også kan søke om championatet der fordi de ikke er så interesserte i å svare på mail nå i ettertid somde var i forkant av utstillinga... :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare i fjor pga Dronnninga i England sitt jubileum.

Men de har jo dobbel utstilling den ene gangen i året det skjer noe der.

Var der i fjor med 2 hunder, utrolig trasig utstilling med null og niks informasjon.

Har fortsatt ikke fått bekreftet championatet på Hampus og fått omgjort reservecertet til Gåttfred til cert så han også kan søke om championatet der fordi de ikke er så interesserte i å svare på mail nå i ettertid somde var i forkant av utstillinga... :icon_cry:

Den hunden jeg kjenner til var ikke der i fjor, tror det var i 2009 de var der - men det kan hende det var noe spesielt da også? :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hunden jeg kjenner til var ikke der i fjor, tror det var i 2009 de var der - men det kan hende det var noe spesielt da også? :).

Eller den fikk cert begge dager?

"

12. To become a Gibraltar Champion, a dog must obtain two GCC's in any Gibraltar show. These two GCC's must be granted by two different judges. These championship points are always valid once awarded by the Gibraltar Kennel Club (There are no limitations).

"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller den fikk cert begge dager?

"

12. To become a Gibraltar Champion, a dog must obtain two GCC's in any Gibraltar show. These two GCC's must be granted by two different judges. These championship points are always valid once awarded by the Gibraltar Kennel Club (There are no limitations).

"

Ja, det kan godt hende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...