Gå til innhold
Hundesonen.no

Røyting


bliss
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg har enn han, korthåret cihuahua på snart 3år. Han røyter såå utrolig mye. Føler han røyter alle 4sesonger. Er det noe jeg kan gjøre for å få han til og røyte mindre?

Når det gjelder mat så er han veldig kresen i mat veien. Så har jeg også katt, så både hunde og katte mat står fremme, så jeg føler han spiser mest av kattematen og tørre skiver. Kan det ha noe med foret og gjøre?

Frusterende! Huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat kan ha mye innvirkning på både pels, hud og negler. Jeg ville kjøpt et godt for samt satt kattematen litt opp i høyden slik at han ikke kan gå og forsyne seg av noe annet enn sin egen mat. Vom og hundemat eller Norwegian Polar er gode for som matleie/kresne hunder ofte liker godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, jeg har brukt Dr Baddaky's fiskeolje, og en type selolje når hundene har røytet i utide. Det er tilsvarende produkter i handel spesielt for hunder. Om det er mangel av dette i dietten, eller det har noe med næringsopptaket til hunden å gjøre pleier det å hjelpe i løpet av et par uker. Ellers er det ofte en form for B vitamin mangel som kan gjøre at de røyter urimelig mye. Det er ganske vanlig å måtte skifte for før en finner noe som funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her røytes det stort sett hele tiden, men i perioder i relativt store mengder. Dyret spiser Sportman's Pride, og det skal sies at røytingen ble omtrent halvvert etter at vi byttet til det og sluttet med Labb.

Gikk etter hvert til innkjøp av Furminator og Full O' Life Skin & Coat olje og merker stor forskjell! Spesielt nå når det er tomt for olje merker vi at det blir omtrent dobbelt så mye hår bare på en ukes tid :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, jeg har enn han, korthåret cihuahua på snart 3år. Han røyter såå utrolig mye. Føler han røyter alle 4sesonger. Er det noe jeg kan gjøre for å få han til og røyte mindre?

Når det gjelder mat så er han veldig kresen i mat veien. Så har jeg også katt, så både hunde og katte mat står fremme, så jeg føler han spiser mest av kattematen og tørre skiver. Kan det ha noe med foret og gjøre?

Frusterende! Huff

Jeg har og en korthåret cihuahua tispe på 7 mnd som og røyter utrolig mye!Det drysser hår hele tiden,akuratt som fra ett juletre som ikke har fått nok vann.Hun får ett godt for og har nå kjøpt Salmon olje Omega 3 for å se om det kan hjelpe:)Mulig det ligger til rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...