Gå til innhold
Hundesonen.no

Bare for ulekkert...


Mew
 Share

Recommended Posts

Det er så utrolig frustrerende at enkelte av byens borgere må bruke de få og små grønne lunger, som denne by har, til eget personlige utendørs toalett :(

Rakk akurat ikke å stoppe valpen, innen den begynnte å gufle i seg noet der viste seg å være.... bæsh :shocked:

Og siden hunder og katter neppe bruker dopapir, som lå fint rundt stedet, går jeg sterkt ut fra at det var fra menneske..... Hvor det bare ekkelt :gaah: Og så rett ved siden av et træ, hvor unger holder på med å bygge et tretopphus...

Har vasket hender (opp til flere ganger) og lært, at han liker sin tannbørste og tannkrem med kyllingesmak :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER ulekkert.. Og ekstremt uhygieniskt...

Mana har funnet bæsj to ganger og begge gangene var det såklart noe å gafle i seg *spy* Er skikkelig disgusting!

Altså, er man på tur og MÅ gå på do med nr. 2 så grav nå iallefall ned dritten da.. Og i byen så kan man da inderlig gå inn på en restaurant å gå på do der istedet for å gjøre sånt i en bypark.. Folk eier ikke skam..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av disse menneskene er barn som ikke klarer å holde seg lenger. Mange av disse menneskene er kanskje folk som ikke er velkomne til å bruke restaurantenes toaletter og som muligens ikke har et eget hjem og toalett i det hele tatt.

Bare for å sette det i perspektiv.

Noen gir beng ja, men jeg vet ikke om det er flertallet. Og jeg vet akkurat hvor irriterende det er med mainnskitetende hunder og bæsj på snuten.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av disse menneskene er barn som ikke klarer å holde seg lenger. Mange av disse menneskene er kanskje folk som ikke er velkomne til å bruke restaurantenes toaletter og som muligens ikke har et eget hjem og toalett i det hele tatt.

Bare for å sette det i perspektiv.

Noen gir beng ja, men jeg vet ikke om det er flertallet. Og jeg vet akkurat hvor irriterende det er med mainnskitetende hunder og bæsj på snuten.

Dersom det er barn som ikke klarte holde seg lengre, så hadde jeg tenkt at foreldrene hadde funnet en bedre løsning enn å la dem gjøre sitt fornødne offentlig, og la det ligge igjen. De fleste klarer å holde seg til å komme inn på et toalett el.

Og om det nå skulle vært helt krise... så ta i allefall etterlatenskapene vekk...

Hvilke verdier/folkeskikk lærer barna om de får gå på do hvor som helst, uten engang å ta det vekk etterpå?

Jeg mener... man plukker til og med opp etter hundene..?

Forøvrig så har de aller fleste andre muligheter enn å måtte sitte seg ned og la det stå til på områder der folk ferdes.

Og jeg forundres over at mennesker som har med seg/tar seg tid til å skaffe toalettpapir, ikke kan finne andre muligheter å gjøre sitt fornødne.

Jeg ser poenget med at noen faktisk ikke har andre muligheter... Men helt ærlig så tror jeg ikke at det er tilfelle størstedelen av gangene man oppdager mannskjit andre steder enn i et toalett... :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av disse menneskene er barn som ikke klarer å holde seg lenger. Mange av disse menneskene er kanskje folk som ikke er velkomne til å bruke restaurantenes toaletter og som muligens ikke har et eget hjem og toalett i det hele tatt.

Bare for å sette det i perspektiv.

Noen gir beng ja, men jeg vet ikke om det er flertallet. Og jeg vet akkurat hvor irriterende det er med mainnskitetende hunder og bæsj på snuten.

Skjønner at du forsøker å nyansere, men ... wtf! :P Det er mulig dette blir litt som meg i diskusjonen ang å "uheldigvis la hunden slippe bort til folk, unger, andres hunder osv, når man har litt dårlig kontroll på den men bare må la den være løs". Jeg gjør bare ikke slikt, jeg slipper overhodet ikke - 100% sikkert - hunden på områder hvor den kan forårsake ulempe for samfunnet som ikke ønsker hunden. Det er en del grunnleggende ting jeg anser som "folkeskikk", herunder en del moralske normer som "man bare ikke gjør". Uansett. Og som et normalt oppegående menneske er det da fullstendig plausibelt å unngå å sette seg å drite på offentlig sted??

Barn som ikke klarer å holde seg lenger - man bør kanskje fortsette med bleie utendørs/på bystur om det er slik at barnet ikke sier i fra om at det må på do før det er T minus 10 sekunder til noe kommer ut? Det virker jo forferdelig slitsomt å gå rundt på tur langs Karl Johan og ha et barn som på så kort tid fra "mamma, jeg må på do" til avlevering - at man konstant speider etter trær eller busker ungen kan drite under i byen.... Jeg skjønner hva du mener, men jeg håper du skjønner hva jeg mener. Det er unødvendig. Shit happens (pun intended), men enkelte ting høres mer ut som unødvendig vanskelighet eller unødvendig latskap framfor uhell...

Hva gjelder rumenske sigøynere som driter i gata skal jeg la være å uttale meg, men jeg regner med jeg som norsk tigger i romania ikke akkurat hadde blitt unnskyldt om jeg satt meg og dreit midt på ei gangbro over sandvikselva (som jeg selv har vært uheldig observatør for...). Beklager at jeg overhodet ikke synes synd på de, men anser det som drittungeatferd fra et bortskjemt folkeslag som virkelig legger sjela i det for å få gratis husly, toalettfasiliteter og det som måtte være. Uten å yte så mye som ei skattekrone inn til oss. (Mens våre eldre på sykehjem ikke har enkelttoaletter og knapt en dusj å få per uke...)

At norske uteliggere med rusproblemer slumper til med uhell er OK nok, her har vi som samfunn et problem vi bør ta tak i. Men noen ting gjør man bare ikke :P

Jeg er som jeg ønsker folk skal være mot meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, Kanger, du kan være så overdramatisk noen ganger altså. :ahappy: Jeg har ikke sagt en eneste gang at det er greit at noen å gjøre fra seg i offentligheten. Men så lever jeg i en verden hvor ting kan skje alikevel, at det kan være årsaker til at mennesker bæsjer der andre ferdes. Hver gang er selvsagt unødvendig, men så ligger da omstendighetene slik til at noen ganger så skjer slikt alikevel.

Som du sier, uteliggere, narkomane, barn, lavtfungerende alkoholikere, folk med utviklingsproblemer, noen gir beng, hva vet vel jeg hva som ligger bak den enkelte ruke? Det skjer at folk bæsjer i det offentlige, jeg har bare ikke behovet for å høylydt dømme, okke og oie, over noe som kan ha en enkelt forklaring. Les, forklaring, ikke unnskyldning.

Og som et normalt oppegående menneske er det da fullstendig plausibelt å unngå å sette seg å drite på offentlig sted??

Ja! Og det gjelder da vitterlig 99,99% prosent av landets befolkning også. Seriøst, folk flest bæsjer ikke ute i offentligheten. Man trenger da ikke blåse dette så til de grader ut av proposjoner til at det virker å være et samfunnsproblem akkurat. Jeg har hatt bæsjeetende hunder i over 10 år, de har smasket det i seg hver gang om de har fått mulighet, men det har da alikevel ikke skjedd mer enn et fåtalls ganger. Og jeg har bodd på Oslos sentrale østkant i 8 av de 10 årene liksom, hvor jeg ser for meg at i den grad dette skjer i byen, så skjer det nettopp der. Opplever man dette ofte i sitt nærområde så vil jeg tippe at det skyldes en ekkel enkeltperson jeg, og ikke et tegn på et utbredt problem.

Jeg synes nyanser alltid er nyttig, og de gangen jeg ikke ser de selv så setter jeg pris på å få de belyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du at noen barn er store nok til at de er ute uten foreldrene sine? Men ja, jeg forsøkte å nyansere. Du får ta det som du vil.

:)

Det var da voldsomt? Jeg tok det ikke på noen spesiell måte, forsåvidt, annet enn at du tenkte det kunne v're mange årsaker til at noen ikke rekker doen, men har med seg papir.

Jeg vet at det finnes mange barn som er ute uten foreldrene sine, men kan man ikke da forvente at de også kan klare å gå på do uten dem...? I alle fall dersom de er store nok til å ta med seg/få tak i toalett-papir også? :ahappy:

For all del, det er sikkert noen som har god grunn, eller ikke klarer å rekke toalettet.

Men mener du virkelig at det sannsynligvis er flesteparten av dem?

For da er jeg uenig med deg. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som er til offentlig skjemsel synes jeg man har allverdens rett til å stille et høyrøstet, kritisk spørsmål til - og ønske forandring på. Men det er vel bare meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Jeg er blitt 42 år gitt, ig så vidt meg bekjent har jeg i alle disse årene klart å komme meg på et toalett.

Nerkelig at så mange som det tydeligvis er i f eks Oslo som ikke klarer det. Narkomane, småbarn eller whatever, jeg kan ikke se det store problemet med å planlegge når man må dri...

Skulle uhellet være ute så plukker man jaggu opp etter seg! Og toalettpapir i lomma? Da gir du f da! Griseri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da leste jeg deg feil. :)

Barn er barn. Noen klarer å gå på do når de må, andre pingler kanskje ut i siste sekund. Noen lover foreldrene sine mer enn de kan holde og tør ikke å si fra senere. Eller de blir dårlige. Eller de rakk det ikke.

Jeg har ikke aning om det er flesteparten jeg. Poenget mitt er at det vet vel neppe du heller? Hva tror du da? At helt vanlige voksne mennesker går rundt med en rull dopapir i veska og setter seg ned i parken og bæsjer som den naturligste ting i verden om de føler behovet melder seg? For min erfaring tilsier ikke dette nemlig. :)

Men seriøst, er dette diskusjonsmateriale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte skjer dette dere egentlig? Som sagt etter 8 år som hundeeier på Oslos sentrale østkant, 3-4 ganger, max. Og det var i parker hvor jeg vet at (tungt) narkomane kan oppholde seg, og antar dermed at det var de som var synderne. De er ofte ikke helt ved sine fulle fem.

Jepp, det er gross som bare det. Skårer sikkert 8 av 10 på grosshetsskalaen når bikkja kommer løpende med brun bart. :barfy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok med hundepose og våtservietter hver gang vi var ute på tur før jeg ble helt sikker på at A klarte å holde seg. Å tvinge en unge som vil kutte bleie til å ha en på seg var ikke aktuelt. Det slår meg som ekstremt upedagogisk, uten at jeg helt har fasiten. Okke som, han var 22 mnd ved ( selvvalgt ) bleiekutt og å krenke han ved å ta på bleie i tilfelle noen ble støtt var ikke aktuelt. Men jeg var forberedt på å rydde opp i det minste, driter man ute bør man plukke opp om det er menneskebæsj eller hundebæsj.

Det sagt, har jeg vanskelig for å dømme narkomane og enkelte grupper uteliggere på det punktet . Foreldre som lar bæsjebleier flyte og hundeeiere som ikke plukker opp provoserer meg mer enn tungt rusede eller mentalt forvirrede mennesker som egentlig har nok annet å stri med.

Forøvrig har jeg ALDRI på de årene jeg har bodd på Oslos østkant opplevd at bikkjene har spist menneskedrit. Evver. Har opplevd det langt til skogs, men aldri i byen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte skjer dette dere egentlig? Som sagt etter 8 år som hundeeier på Oslos sentrale østkant, 3-4 ganger, max. Og det var i parker hvor jeg vet at (tungt) narkomane kan oppholde seg, og antar dermed at det var de som var synderne. De er ofte ikke helt ved sine fulle fem.

Jepp, det er gross som bare det. Skårer sikkert 8 av 10 på grosshetsskalaen når bikkja kommer løpende med brun bart. :barfy:

Du får ta deg en tur ut i Marka. Gjerne ved Sognsvann, se da får du oppleve det 3-4 ganger i løpet av turen :P Det er ikke bare nede ved rom-leirene eller ved parkeringsplassene, neida det er også inne i skogen ved stiene. Nix har gjort meg oppmerksom på at også mosjonister gjør fra seg i skogen. En ting er faktisk barn som ikke klarer å holde seg eller uteliggere som ikke har noe valg, men når folk i kondomdress og mercedes ikke klarer å gå på do før de drar ut i skogen er meg helt og holdent uforståelig. En hver vet da at systemet settes igang når man lar kroppen jobbe litt.

I vinter så "mistet" jeg jaggu kontrollen på dem :o Nix så en fyr sitte i skogen å drite. Hun flyr bort og synes det så hyggelig ut, Asti fanger opp lukta og skal bort å forsyne seg litt. Da var jeg litt slik i stemmen: Koooom da.... koooom.... hallooo.... de er bare snille altså... smiley_sweet.gif Mens jeg håpet at Asti skulle velte han overende i sin egen drit! Det skjedde ikke, men du verden så sinna han var og han holdt nok på å eksplodere totalt når jeg tilbø han en pose å plukke opp med. Takk gudene for ski og trekkhunder *flir*

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vinter så "mistet" jeg jaggu kontrollen på dem :o Nix så en fyr sitte i skogen å drite. Hun flyr bort og synes det så hyggelig ut, Asti fanger opp lukta og skal bort å forsyne seg litt. Da var jeg litt slik i stemmen: Koooom da.... koooom.... hallooo.... de er bare snille altså... smiley_sweet.gif Mens jeg håpet at Asti skulle velte han overende i sin egen drit! Det skjedde ikke, men du verden så sinna han var og han holdt nok på å eksplodere totalt når jeg tilbø han en pose å plukke opp med. Takk gudene for ski og trekkhunder *flir*

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vinter så "mistet" jeg jaggu kontrollen på dem :o Nix så en fyr sitte i skogen å drite. Hun flyr bort og synes det så hyggelig ut, Asti fanger opp lukta og skal bort å forsyne seg litt. Da var jeg litt slik i stemmen: Koooom da.... koooom.... hallooo.... de er bare snille altså... smiley_sweet.gif Mens jeg håpet at Asti skulle velte han overende i sin egen drit! Det skjedde ikke, men du verden så sinna han var og han holdt nok på å eksplodere totalt når jeg tilbø han en pose å plukke opp med. Takk gudene for ski og trekkhunder *flir*

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da leste jeg deg feil. :)

Barn er barn. Noen klarer å gå på do når de må, andre pingler kanskje ut i siste sekund. Noen lover foreldrene sine mer enn de kan holde og tør ikke å si fra senere. Eller de blir dårlige. Eller de rakk det ikke.

Jeg har ikke aning om det er flesteparten jeg. Poenget mitt er at det vet vel neppe du heller? Hva tror du da? At helt vanlige voksne mennesker går rundt med en rull dopapir i veska og setter seg ned i parken og bæsjer som den naturligste ting i verden om de føler behovet melder seg? For min erfaring tilsier ikke dette nemlig. :)

Men seriøst, er dette diskusjonsmateriale?

Vet du, jeg aner ikke :)

Men håper jo inderlig ikke at det er sånn, da...

Uansett er det æææækkelt...

Og ja, jeg kan ha forståelse for at det skjer med noen grupper. Men ikke at en jogger i skogen glemmer doturen før trening... :|

Jeg er sjeleglad for at vi ikke bor i et veldig urbant strøk der folk tar seg til rette på den måten... Her enda til gode å oppleve dette selv, takk og pris!

Men seriøst, er dette diskusjonsmateriale?

Agurknytt begynner vel omtrent i disse dager? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk en sti her i østmarka, som jeg går ofte på for å komme meg til hovedgrusveoen fra huset her. Og LIKE før man kommer inn på grusveien, og da er det snakk om ca 3-4 meter fra selve grusveien, så ligger det DOPAPIR langs den stien. Og Mana har funnet dritt der omkring en gang. Jeg skjønner liksom ikk ehva oppegående mennesker på tur tenker. "HER er det fint å drite.. Like ved grusveien hvor mange 100 folk ferdes flere ganger i uka. PERFEKT"

Jeg gikk faktisk på en som satt på do ved grusveien. Man kunne lett se han fra veien. Enkelte folk..

Men ellers er det ikke mange andre enn uteliggere eller romfolk som driter i selve byen da. Romfolk skapte jo store avisoppslag fordi de dreit i gatene på Grønland blant annet. Det er svært uhygieniskt, og ikke minst smittefarlig å holde på sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men moren min har leilighet med veranda ut mot stranda, hvor det også er en stor brygge. Dette er i et tettbebygd strøk, og veldig mange pleier å gå tur der, eller være på stranda og kose seg. Det er mange leiligheter der med utsikt mot stranda. Det står alltid fiskere på brygga, og en dag, så satte en av fiskerene seg under brygga for å drite... :| Så man trenger ikke skog eller park altså, strand med tilskuere funker også :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Når man er frisk og rask, og kroppens funksjoner er på stell - så har man tydligvis ingen forståelse for at ikke alle nødvendigvis har det slik..... Inntil for en fem års tid siden var slike "hasteprosjekter" helt usansynlig for meg også. Selvsagt lærer man seg å planlegge og tilrettelegge. Men det er ikke alltid det holder. Så ja - da har man med seg litt dopapir i lomma - sånn i tilfelle det går "dritt". Og nei, det er ikke gøy, man gjør det ikke på faenskap - men på offentlige steder vil det vel være naturlig å rydde opp etter seg (med pose el?) har heldigvis ikke prøvd det.... Og selv i skogen er det greit å legge stein el. over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk gjør fra seg i trapper, ganger, heiser, treningsrom (som har toaletter), vasker og alle mulige andre steder det faller de inn. Så at de gjør fra seg i parker, skoger og slikt er ikke overraskende. Det handler nok litt om at vi har litt forskjellige terskler for slikt og. Ikke bare om man har kranglete mage, ikke noe annet sted å gå på do og slikt. Det er forbløffende hvor grisete enkelte mennesker er, særlig med litt alkohol innabords...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...