Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund med urinveisinfeksjon


Ricco

Recommended Posts

Jeg har en hannhund som er blitt plaget med dette, og har nå fått råd om å begynne å gi han C vitamin for å forebygge. Er det noen av dere som har kjennskap/erfaring med dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMMM ikke med hund men med unger ja. gi han C-vitaminer det funker bra, men jeg kan jo også si at vi ble annbefalt (med ungene) at vi kunne begynne å gi dem litt Yogurth hver dag for at de skulle få i seg noe til å nøytralisere urinen med og det funket så bra at vi brukte ikke c-vitaminer til dem.

Har nemmelig to unger som begger er født med noe feil på urinveiene"arvelig", jentungen vokste det av seg, men guttungen måtte oppereres for det var det noe litt verre som han ikke kunne vokse av seg, han holdt på å miste den ene nyren sin stakkars liten :D:D . ble opperert når han var 1&1/2 år. etter det har han vært frisk. :D bortsett fra at han nå har fått astma då :( .

har han blitt sjekket av dyrelegen ordentlig? har han noe feil i urinveiene?

det er som regel en grunn til at det alltid kommer igjen, som f.eks. han kan ha refluks i urinveiene eller noe slikt. (det trenger ikke nødvendig hvis å være i magen en har refluks skjønner du) det er noen lukkeventiler fra nyrene og ned til blæren, hvis ikke disse lukkes ordentlig så vil urinen komme oppigjen til nyrene og det gjør at en kan få urinveis innfeksjon ofte/gjentatte ganger. det har jeg hatt på begge ungene men av svak grad og det vokser de av seg, men guttungen hadde også en innsnevring på den ene urinlederen og det måtte de opperere for det kan en ikke vokse av seg :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C-vitaminer er vannløsende, dvs at det kroppen ikke trenger blir sendt ut igjen. Sånn er det iallfall på mennesker, så regner med at det er sånn på hunder også. C-vitaminer er dessuten bra for immunforsvaret, så man gjør vel egentlig hunden bare en tjeneste ved å gi den det.. Selv om vi ikke har gjort det på lenge. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. det er ikke bra med for mye tran til en hund. De klarer ikke å skille det ut så det lagrer seg i kroppen.

da Hero var valp fekk jeg råd om å gi han Ester C tabletter. Spørs om ikke jeg skal begynne på igjen med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. det er ikke bra med for mye tran til en hund. De klarer ikke å skille det ut så det lagrer seg i kroppen.

da Hero var valp fekk jeg råd om å gi han Ester C tabletter. Spørs om ikke jeg skal begynne på igjen med det...

Ja, men jeg mente til Mennesker nå. Og så var det mange forskjellige Vitaminer som var farlige i store mengder ... sa de på Puls.

+ At Jeg ikke bare mente trann, Kristina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...