Gå til innhold
Hundesonen.no

Flaskepusebebiser


Sanne
 Share

Recommended Posts

Du vet ikke tilfeldigvis om de kommer fra Kristiansund? De lignet veldig på kattungene som ble dumpet utenfor et av hotellene her i byen, for ikke så veldig lenge siden

Nei, disse ble dumpet på orkanger. På trappa til noen...

To av disse kattungene er reservert forøvrig^^ Oder og Ogra :)

Alle er trygge og fine, herjer rundt og holder oss i sving :lol:

De minste vokser som ugress. Blir fire uker på torsdag :shocked: Det er en hel dose mer meninger i alt, så vi har et såre strev med feks tissing/bæsjing. All ære og respekt til kattemødre rundt om. For en jobb :lol: Men de er skjønne og vidunderlige små engler :wub::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 223
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tenkte bare slenge ut noen bilder av ekstremt søte små her også. Vi flasker opp disse, siden kattemammaen ble alvorlig syk og hun som eier kattemor har jobb, barn og tre av søsknene til disse å flaske

Takk for det altså tro meg,jeg kan fortelle om og om igjen rundt dette temaet Først kan jeg svare litt konkret på spørsmålene dine, etterpå kan jeg skrive litt generelt! Jepp de som er leverings

Samboer har tatt noen herlige bilder av bebisene Xenajenta Flink å spise maten sin Solan vil bare ut å gå Ganske flink også Og Ares da,lille filosofen. Sånn sitter han å bare stir

Posted Images

Nei, disse ble dumpet på orkanger. På trappa til noen...

To av disse kattungene er reservert forøvrig^^ Oder og Ogra :)

Alle er trygge og fine, herjer rundt og holder oss i sving :lol:

De minste vokser som ugress. Blir fire uker på torsdag :shocked: Det er en hel dose mer meninger i alt, så vi har et såre strev med feks tissing/bæsjing. All ære og respekt til kattemødre rundt om. For en jobb :lol: Men de er skjønne og vidunderlige små engler :wub::wub:

Jeg spurte Silje også, så jeg fikk akkurat vite det da jeg leste svaret ditt :lol:

Men folk er ufyselige!

Om ting går slik som hodet mitt har planlagt at det skal de neste ukene nå, med tanke på fri fra jobb osv. Så vil jeg gjerne dra med meg Silje innom på besøk og hilse på pusebabyene om det er greit! :wub:

Edit; Helga 21. juni, kan være greit å få med :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Jeg trenger ikke en katt til, jeg trenger ikke en katt til, jeg trenger IKKE en katt til!! *

Red; Kattene er i Trondheim!! *puh* Katter kan ikke sendes med fly, jeg KAN ikke få en katt til!!! :D

Endret av Ozzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte Silje også, så jeg fikk akkurat vite det da jeg leste svaret ditt :lol:

Men folk er ufyselige!

Om ting går slik som hodet mitt har planlagt at det skal de neste ukene nå, med tanke på fri fra jobb osv. Så vil jeg gjerne dra med meg Silje innom på besøk og hilse på pusebabyene om det er greit! :wub:

Edit; Helga 21. juni, kan være greit å få med :aww:

Ja folk er virkelig ufyselige :hmm:

Jaja, klart det :ahappy: Da er de blitt litt eldre også, så da er de mye artigere å være rundt :wub:

*Jeg trenger ikke en katt til, jeg trenger ikke en katt til, jeg trenger IKKE en katt til! *

Red; Kattene er i Trondheim! *puh* Katter kan ikke sendes med fly, jeg KAN ikke få en katt til!! :D

:lol::lol::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hællandussen. Vi KAN IKKE ta inn ennå en katt her, det er ille nok med én som vi ikke har lov til å ha... :aww:

Men helt seriøst. Ares! :wub:

Han er virkelig en godgutt ja :wub::wub: Lille sjarmtrollet som alle faller for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D:D Ares er gulle god :wub:

Jeg liker dem best fra sånn 8-10 uker og oppover! Synes de er litt "kjedelige" fremdeles. Koser oss maks altså, og de er ultrafestlige! Men elsker når de river hus, henger i gardinene, løper som galinger rundt og bare er kulest :wub: Selv om jeg blir ufattelig sliten av det også da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekeng: Ja det er det vi føler også. Og det dumpes altså hjerterått mange om sommeren :hmm: Valget mellom ferie og å hjelpe puser som trenger det er lett!



DB-bebisene reiste på tirsdag! De små er 5 uker i dag og bare helt usannsynlig herlige! :wub: 1 er reservert, men vet ikke hvem av dem enda. Hun falt veldig for Xena da, så vi får se!

I morgen kommer det en kattemor med tre unger fra db! :) Mulig hun skal i nytt fosterhjem fra søndag/mandag og at vi får ei anna kattemor med bebiser i neste uke. Men det finner vi mer utav i helga.

Slenger med noen bilder samboer har lagt ut på facebook :)

1017429_10151700545746425_329567587_n.jp

Xenafina :wub:

935144_10151700546776425_1321450930_n.jp

Solan :wub: Fremdeles minst, nesten hundre gram mindre enn Xena! :shocked: Men han vokser, spiser som en helt og utvikler seg akseptabelt! Litt tregere enn de andre, men det kommer seg nok!

1004029_10151700549686425_1516912025_n.j

Ares :wub: Lille englefjeset :ahappy:

Noen bilder av O-gjengen, selv om de har reist!

999900_10151700545561425_2614159_n.jpg

296034_10151684782401425_1792273263_n.jp

1002803_10151700544606425_2126254014_n.j

Calvin er en finfin onkel! Tryggheten selv :wub:

580695_10151684781926425_1550266283_n.jp

941944_10151684782086425_1311654550_n.jp

994077_10151684781761425_1637182249_n.jp

Kommer vel nye bilder av minstebebisene og nye dbpusene i løpet av helga :ahappy:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig herlige! Dette må jeg sette av en sommer til en gang og merker jeg, veldig fint gjort av dere :)

Ja er kjempegivende! :ahappy: Så bra at du har lyst å bruke en sommer på dette, er veldig viktig! :ahappy: Blir helårs til oss da, siden vi både har tid og mulighet hele året! Men det er om sommeren det er ekstrempågang. Resten av året tipper jeg vi vil høre lite fra db egentlig. Synd at folk velger ferie framfor dyrene sine :hmm:

Og det blir jo ikke bedre heller, samme hvor mye man går ut i media og informerer. Og katter klarer seg ikke alene, det er en grusom myte... Hvordan folk tror det bare er å hive ut katten og tenke at den klarer seg da i tre uker.. Nei den gjør ikke det, bare se på dyrebeskyttelsen sine sider liksom :cry: Så mange skjebner. Ah, dette brenner jeg for altså.

Selv er jeg vel i den ekstreme enden, for jeg håper det en dag vil bli forbudt å ha katter ute alene. Gjennomsnitts levealder på utekatter er 2-4 år. Mens innekatter langt høyere alder. Våre fire er innekatter, og kommer alltid til å være det, samme hvordan boforhold vi har. De får ut i bånd da, og trives med det! Hannen går tur sammen med oss og hundene i bånd :lol:

Hvorfor skal hunder holdes i bånd, mens katter bare slippes ut alene.. Gir ikke mening!

Ok, nå er jeg ferdig :lol: Men flott at flere og flere engasjerer seg. Det trengs virkelig! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at det finnes folk som er så engasjerte :)! Har tenkt på å bli fosterhjem for katter fra DB eller FOD en god stund selv, men må nok vente til vi flytter i større leilighet med flere rom pga hunden så de slipper å være innestengt på et lite bad. Har dere kattene på eget rom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at det finnes folk som er så engasjerte :)! Har tenkt på å bli fosterhjem for katter fra DB eller FOD en god stund selv, men må nok vente til vi flytter i større leilighet med flere rom pga hunden så de slipper å være innestengt på et lite bad. Har dere kattene på eget rom?

Ja litt plass er greit hvis man blir nødt å skille dyrene. Vi varierer litt. Kattunger uten mor får være på stua når de selv føler seg klare for å komme ut av rommet. Men de vi fikk inn i dag (Mamma med tre barn på ca 8 uker) er på rommet. Det på grunn av mammapusen, hun kommer nok til å angripe våre dyr straks hun ser dem, siden hun har barn.

De minste kattungene våre har ene stua, og der går våre dyr som de vil (er skilt med pappesker). De forrige db-bebisene var på rommet om natten, men ellers var døra åpen. Våre dyr er heldigvis veeeeldig tolerante, så de bryr seg ikke stort. Bare Aske som kan være suuuur første dagene, men så skjerper hun seg og blir verdens beste støtte for dem^^

Forøvrig, den nye lille kattefamilien er helskjønne! :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Nettopp tatt noen få bilder av dem. Men mammapusen syntes det var litt ekkelt, så jeg holdt meg til noen få! Hun er forøvrig en helt utrolig herlig pus! Flyttet med barna sine, men det er da ikke noe problem, kooos er best! :wub::wub: Bebisene er litt utrygge, men det har allerede blitt mye bedre. Funnet ute når de var ca 6 uker :cry: Hun som hadde dem før oss har gjort en god jobb!

Bilder kommer om litt! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er kjempegivende! :ahappy: Så bra at du har lyst å bruke en sommer på dette, er veldig viktig! :ahappy: Blir helårs til oss da, siden vi både har tid og mulighet hele året! Men det er om sommeren det er ekstrempågang. Resten av året tipper jeg vi vil høre lite fra db egentlig. Synd at folk velger ferie framfor dyrene sine :hmm:

Og det blir jo ikke bedre heller, samme hvor mye man går ut i media og informerer. Og katter klarer seg ikke alene, det er en grusom myte... Hvordan folk tror det bare er å hive ut katten og tenke at den klarer seg da i tre uker.. Nei den gjør ikke det, bare se på dyrebeskyttelsen sine sider liksom :cry: Så mange skjebner. Ah, dette brenner jeg for altså.

Selv er jeg vel i den ekstreme enden, for jeg håper det en dag vil bli forbudt å ha katter ute alene. Gjennomsnitts levealder på utekatter er 2-4 år. Mens innekatter langt høyere alder. Våre fire er innekatter, og kommer alltid til å være det, samme hvordan boforhold vi har. De får ut i bånd da, og trives med det! Hannen går tur sammen med oss og hundene i bånd :lol:

Hvorfor skal hunder holdes i bånd, mens katter bare slippes ut alene.. Gir ikke mening!

Ok, nå er jeg ferdig :lol: Men flott at flere og flere engasjerer seg. Det trengs virkelig! :ahappy:

Utekatten vår ble 17 år, hun. Så det kommer nok helt an på hvor man bor osv. Jeg synes katter egentlig skal få lov til å være ute jeg, men da må de være kastrerte.

Fine puser :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er klart det kommer an på hvor man bor :) Men gjennomsnitts levealder for utekatter er faktisk 2-4 år. Mamma og pappa har to utekatter, de er 10 og 11 nå, bor veldig trygt da!

Men for min del er det ingen mening i at katter skal gå ute helt alene. Det er liksom ikke logisk på noen områder :) Kastrert er en selvfølge :ahappy: Men som jeg skrev over her, jeg er litt ekstrem på det der, mest fordi jeg er så redd det skal skje mine noe at jeg faktisk ikke tørr. Dels fordi det finnes mye grusomme folk og ellers ting de kan skade seg på. og dels fordi de pisser og driter ned andre folks eiendom.

Ja de er skjønne :wub:

I morgen drar den lille pusefamilien til et nytt fosterhjem, og hit kommer det pusebebiser som er funnet utendørs. Maks fire uker :cry: De har foreløpig fanget en, mangler tre... Håper de snart får tak i dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst å være fosterhjem for katt og gjerne kattemor med bebiser, men bor så smått nå, så er nødt å vente til vi har et større sted. Kjedelig, for jeg vil NÅ.

Skjønner tankene dine rundt å ha innekatter. Har selv utekatt, men jeg ser det med sikkerhet og det å ta hensyn til andre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst å være fosterhjem for katt og gjerne kattemor med bebiser, men bor så smått nå, så er nødt å vente til vi har et større sted. Kjedelig, for jeg vil NÅ.

Skjønner tankene dine rundt å ha innekatter. Har selv utekatt, men jeg ser det med sikkerhet og det å ta hensyn til andre.

Det er veldig givende! Og det trengs så voldsomt! Men plass er virkelig en fordel ja. Vi har ikke overdrevent stor plass vi heller altså, 70 kvadrat. Men det funker, og løsningene er så geniale at det lar seg gjøre! Der vi bodde sist funka det ikke litt en gang.

Ja ikke sant. For meg er det ikke forskjell på bikkjene og kattene mine rett og slett. Jeg kunne aldri funnet på å sluppet ut hundene på egenhånd, da gjør jeg det ikke med kattene heller. men at andre gjør det annerledes er jo selvfølgelig greit for meg. Hvis vi engang får hus med hage, så skal vi lage kattegård da! Men ingen av våre er spesielt interessert i utsiden uansett. Hannkatta synes det er litt stas å gå tur da, men han har veldig mye energi også. Sibirfrøkna hater å være ute. De to siste synes det er helt greit :) Det blir litt mer jobb når man velger å holde katt på den måten. Man må legge ned mye mer jobb i stimulering og slikt. Og man må nesten gå tur også, hvis man ikke har kattegård. Men for min del er det bare koselig :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...