Sign in to follow this  
Followers 0

Tispenavn

9 posts in this topic

Hei :lol:
Skal hente oss en kjempefin, brun mellompuddelvalp i midten av juli. :wub:
Trenger gode forslag til tispenavn, om noen har :ahappy:

Vanskeligere enn man skulle tro, dette med å finne navn :icon_confused:

Liten, søt, brun? Det må jo bli noe sjokoladerelatert?

Mokka

Pralin

Valrhona

Brownie

Nugatti

1 person likes this

tenkte også noe sjokoladerelatert, Freia for eksempel :D

mange gode forslag her, tar gjerne imot flere :D morsomt å høre :)

Forumet fortsetter under annonsen

Har forresten et spørsmål til. Valpen blir å bo med en eldre hund den første tiden hos oss fordi vi venter på ny leilighet og bor derfor foreløpig hos svigers ;) den andre hunden er ei stabil, snill 11 år gammel puddelfrøken. snill som dagen er lang - men herregud hvor hun bjeffer på lyder!!! sinnsykt irriterende, dette. Kommer valpen til å ta etter henne og bli like bjeffete, eller er dette noe vi kan kontrollere? :P den intense bjeffinga er noe som er absolutt noe vi IKKE vil ha i vår hund. kjipe greier denne bjeffinga, i og med at valpen kan lære såå mye annet positivt fra gamla! :)

Troika :)

Min erfaring med bjeffehunder er at de kan ta etter hverandre når de er sammen, men når de er alene går de tilbake til å bjeffe like mye som de vanligvis ville gjort. :P Dårlig forklaring, men altså, mine 3 dvergpinschere kan bjeffe en del når de er sammen. Men er de hver for seg er det kun en av dem som bjeffer like mye som når de er sammen. En bjeffer når det ringer på, og den siste bjeffer minimalt.

Men vær litt på forskudd, belønn valpen for at den ikke setter i å bjeffe selv om gamlemor gjør det :)

Gratulera så mykje med valp i hus om kort tid!
Et godt råd er å lage ei liste over aktuelle namne kandidatar og så luk ut heilt til du står igjen med et par namn.. Då skulle det bli lettare å velje det rette namnet! :)
Elles har eg et par forslag til deg

• Kamelia
  • Emma
  • Amelie
  • Linea
  • Fryd
  • Freia
  • Pernilla
  • Mina
  • Ronja
  • Runa

Lykke til og kos deg.

tusen takk for svar :D mange fine navn! må ta det opp med halvdelen min ;)

Det var godt å høre at de som regel tar etter hverandre når de er sammen, men ikke bjeffer når de er alene! takler litt bjeffing, men ikke ei gneldrebikkje uten like, sånn som gamla er, hehe ;)

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Atferd - Hos Boxeren?
      Jeg gjør meg bare noen tanker om dette, ut fra mine egne erfaringer med boxeren.   Boxeren jeg vokste opp sammen med var "verdens snilleste", trygg og god med alt av mennesker og dyr, var med oss barna overalt, gikk nesten alltid løs, og elsket lek og moro, særlig fotball.  Men når han møtte andre hunder av samme kjønn ble det som regel bråk. Den gangen var det ikke så vanlig med hundeklubber og lignende, og familien min visste nok ikke viktigheten av å sosialisere han. I tillegg var metodene for oppdragelse annerledes da enn nå, så der var det  dessverre rykk og napp i båndet som gjaldt når han ikke gikk pent på plass . Når både vi og hundeierne vi møtte brukte denne metoden, er det ikke så rart at det sa "pang" noen ganger. Hvis han gikk løs, holdt han seg på plass og passerte den andre hunden. (Dette var på 70-tallet, da boxeren i tillegg hadde kupert hale).   Nestemann kjøpte jeg da jeg var blitt voksen (etter at kupering av hale var blitt forbudt, og jeg derfor egentlig ikke ville ha boxer fordi jeg syntes de var så rare med lang hale, he he). Han fikk være med på hundetreff på Ekebergsletta fra han var valp, og han ble supersosial, og aldri noe bråk. Alltid snill og glad, og han hadde et fantastisk språk som gjorde at han ble godtatt av alle han møtte, selv om han til tider kunne være overivrig   Den tredje var ei tispe, som også var sammen med andre hunder av alle raser fra hun var valp. Hun hadde et fantastisk gemytt, og var litt roligere enn den forrige. Hun er den eneste som var med på utstilling av disse tre, og de gangene jeg var med å så henne bli stilt, så jeg aldri noe bråk i boxer-ringen.   Jeg syns det er veldig synd at boxeren til tider får så dårlig omtale. Det er jo en spesiell rase med sitt "morske" utseende, (jeg syns selvfølgelig de er kjempesøte - også med lang hale ), og de blir fort lagt merke til hvis de trår feil - da er alle boxere farlige. Jeg syns det er en helt herlig rase! (Før vi fikk vår første boxer, var jeg livredd han der han sto bundet i løpestreng i en hage litt lenger borti gata og så kjempeskummel ut, men da han ble omplassert 10 mnd. gammel og kom til oss fordi storesøstera mi masa seg til det, skiftet jeg fort mening, og etter hver var det jeg, og ikke søstera mi som tok han med på lange turer hver dag ).   At de er litt "ustyrlige" i kroppen fordi de har så mye energi og glede, kan kanskje misforstås av andre hunder/eiere, og føre til uønskede situasjoner. I tillegg blir boxeren sent voksen, og jeg tenker da at det kan bli mye "energi" i en boxer-ring, og sånn sett syns jeg ikke det er så rart hvis det kan bli bråk av og til. Litt drag i båndet kan det sikkert bli i slike situasjoner, og man vet jo hva det ofte fører til...   Jeg håper i hvert fall at ikke alle syns dårlig om boxeren fordi om de har sett episoder i eller utenfor ringen. At boxeren er blitt verre de siste årene, vet jeg ikke om jeg er enig i, men at noen er kommet i "feil hender" kan nok kanskje hende     
    • Akkurat nå, mai
      Enig! Jeg skjønner virkelig ikke hva folk er så begeistret for Mat skal tilbredes, ikke serveres rå med tang og sjøgress...
    • Akkurat nå, mai
      Sushi er jo så mye forskjellig. Det er ikke bare rå fisk. Jeg har ofte tempura eller kokt scampi f.eks. Veldig forskjellig fra sted til sted også. Ikke alle lager god sushi.
    • Akkurat nå, mai
      Sushi er kraftig overvurdert. Hilsen hun som har prøvd opptil flere ganger, men blir kvalm etter tre biter. Har konkludert med at da blir det mer sushi på alle andre å kose seg med, når de slipper å dele med meg
    • Den store baby- og barnetråden - 2016
      ...er det snakk om babyshower når jeg blir invitert på middag etter jobb om noen dager, men jeg må huske å ta på meg kjole? Jeg spurte om det er noe spesielt som skjer, og da fikk jeg til svar at ja, men det er hemmelig. Det er nesten tre uker til bursdagen min og jeg regner med at jeg hadde fått vite det om det er en spesiell feiring av noen andre? Jeg tror det er babyshower. Nå er jeg nysgjerrig. Og det er i så fall veldig koselig  Men hvis det er det er det innmari lite diskret overrasking Hvis det ikke er babyshower lurer jeg fryktelig på hva det kan være som er hemmelig. Mannen har bursdag på fredag da, kanskje han skal overraskes? Men hvorfor blir ikke jeg innviet da..?
  • Nylig opprettede emner