Gå til innhold
Hundesonen.no

Selskap sjuk


Carla Sofia
 Share

Recommended Posts

Og hvordan har dere trent alene-hjemme-trening?

De aller aller fleste hunder må LÆRES å være aleine hjemme, og på mange må man gå frem med veldig små skritt. Hunder er flokkdyr, og det kommer ikke alltid av seg selv, de må venne seg til det over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så rart at den ikke vil være alene i en alder av 12 uker, den er fortsatt en liten baby :)

Ta det gradvis! Gå fra valpen i 10 sek, så 1 min, så 2 min, så 5, så 10 osv :) Gi valpen noe å drive med når dere går fra den. Ikke gjør noe ut av det når dere kommer tilbake, bare lat som om det er en helt normal ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også luft den gjerne først, når dere begynner og komme oppi litt tid alene, selvfølgelig så den får gå på do, men også slik at den er litt sliten, da er det større sjanse for at den bare går og legger seg, forutsett at den ikke er hysterisk redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har fått gode råd av de før meg, men tenkte jeg bare skulle presisere at øking av tiden ikke skal skje for fort heller ;) så gjerne flere økter med samme tidsrom alene for å bli trygg også øke etterhvert :)

Ja selvsagt, det glemte jeg å skrive. Hyler hunden som en tulling de 10 sekundene øker man ikke til 1 min før den er trygg der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...