Gå til innhold
Hundesonen.no

Forbudt å ha hund i bur i Sverige


Ine
 Share

Recommended Posts

Vi kjøpte bilbur tilp

Sent from my iPad using Tapatalk HDasset hundestørrelsen. Hun kan sitte, snu seg og ligge godt, sel om hun ikke kan strekke seg i full lengde.

Buret står stroppet fast i varebil og i stasjonsvognen er hun løs bak. Hun kommer seg ikke over baksetene.

Dersom jeg skulle komme ut for en kollisjon, da går det som det går. Det er vanskelig å forutse omfanget av eventuelle skader på mennesker, dyr og bil, men hunden er nå sikret.

Hvor hysteriske skal man bli? Man får gjøre som man selv mener er best og tryggest for seg og sine.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • Svar 234
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

DETTE skulle NKK ha brukt for alt det er verdt, synes jeg. Gå ut med en oppfordring/info om at dette IKKE er forenlig med et godt liv for en valp, henvise til SKK og den svenske lovgivningen, osv. "N

En slik lov burde det vært i norge også.... det hadde kanskje hatt en viktig signaleffekt om at det ikke er greit å oppbevare hunden i bur 16 timer i døgnet og skylde på at det er "hundens hule"

Jeg tror jeg er glad for at det ikke finnes noe bur i mitt hjem, jeg. Så slipper jeg hele greia. Kan ikke fatte og begripe at noen ved sine fulle fem kan mene at et lite bur er et riktig sted for hund

Ta et kjapt googlesøk på dog crate, så dukker det opp bilder som dette:

dog-crate-table.jpg

cat_1_reg_1.jpg

dog-dresser-dpalace.jpg

improvements-end-table-dog-crate-large-d

Dog-Crates-Walmart.jpg

Amish%20Mission%20SIDE%20ENTRY%20DOOR%20

HCCAN313-Dog-Crate_al.jpg

Da er det ikke lenger snakk om å bruke bur som et treningsverktøy, da er faktisk bur blitt møbler - forholdsvis pene møbler til og med. Og når det blir sånn, så er det faktisk verdt å ta i litt, være litt ekstrem når man diskuterer burbruk, få folk til å kjenne litt på hvor nødvendig det egentlig er å ha hunden i bur, gjerne få litt dårlig samvittighet. Det er bare sunt det når bur har blitt så vanlig som det har blitt.

Ble litt sånn når jeg så disse bildene :|

Ellers er jeg medlem i en doodle gruppe på facebook og det ser virkelig ut som valpekjøperne fra Drøbak Hundehotell følger skrivet deres om burbruk - virker som mange mange bruker bur om natta og om dagen til doodlene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man søker - så får man svar. Om du spør meg "er det virkelig SÅ mange som ... så finner jeg garantert masse bilder om jeg googler nettopp det. Om man googler "tricolor sheltie" så finner man garantert mest bilder av tricolor sheltie! I tillegg tipper jeg mesteparten av bildene dine kommer fra USA (ikke at burbruk nødvendigvis er noe mer etisk der, men vi snakker om en mye større og delvis veldig annerledes kultur). Har aldri sett noe sånn i Norden, og tror ikke det er standardvare hos dyrebutikkene på en stund enda. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man søker - så får man svar. Om du spør meg "er det virkelig SÅ mange som ... så finner jeg garantert masse bilder om jeg googler nettopp det. Om man googler "tricolor sheltie" så finner man garantert mest bilder av tricolor sheltie! I tillegg tipper jeg mesteparten av bildene dine kommer fra USA (ikke at burbruk nødvendigvis er noe mer etisk der, men vi snakker om en mye større og delvis veldig annerledes kultur). Har aldri sett noe sånn i Norden, og tror ikke det er standardvare hos dyrebutikkene på en stund enda. ;)

Hvis du sikter til min googling, så skreiv jeg hva søkeordene var - Dog crate. Jeg antar du får opp mitt søkeresultat om du trykker på linken. Og nei, vi har ikke amerikanske tilstander, men det er vanlig å ha hunder i bur i Norge, så det er vel bare et spørsmål om tid før folk bytter ut sine stygge nettingbur med et pent møbelbur til å ha i stua, på soverommet eller i gangen. En mye større kultur for hva da, forresten? Å ha hunder i bur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sikter til min googling, så skreiv jeg hva søkeordene var - Dog crate. Jeg antar du får opp mitt søkeresultat om du trykker på linken. Og nei, vi har ikke amerikanske tilstander, men det er vanlig å ha hunder i bur i Norge, så det er vel bare et spørsmål om tid før folk bytter ut sine stygge nettingbur med et pent møbelbur til å ha i stua, på soverommet eller i gangen. En mye større kultur for hva da, forresten? Å ha hunder i bur?

Jeg veit om flere som har innebygde bur her i Norge, siden det ser så mye penere ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man søker - så får man svar. Om du spør meg "er det virkelig SÅ mange som ... så finner jeg garantert masse bilder om jeg googler nettopp det. Om man googler "tricolor sheltie" så finner man garantert mest bilder av tricolor sheltie! I tillegg tipper jeg mesteparten av bildene dine kommer fra USA (ikke at burbruk nødvendigvis er noe mer etisk der, men vi snakker om en mye større og delvis veldig annerledes kultur). Har aldri sett noe sånn i Norden, og tror ikke det er standardvare hos dyrebutikkene på en stund enda. ;)

Vet om flere som har det i Norge ;) Ikke standardvare, men "sååå greit da, også så praktisk og fint det er"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten som hunden blir en del av inventaret! Aldri sett et sånt burmøbel før men kan nok sikkert blir mer og mer vanlig i Norge også vil jeg tro - hvis "burfeberen" skal fortsette.

Altså, det er ikke gøy når hundene ødelegger ting og tang i huset men det er jo en hund!!! Tåler man ikke at det blir slitasje av hunden og heller har den i bur natt og dag så skjønner jeg ikke helt hvorfor man har hund.

Er det noen som vet om regelen om å ikke ha hunder i bur overholdes i Sverige? Eller om burbruk er like utbredt der som her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har ENDELIG etter to år kunnet ha min hund løs uten at hun ødelegger for store summer hver gang hun er alene. Nei hun har ikke separasjonsangst, nei hun trengte ikke mer tur. Hun trengte å bli voksen. Men målet har jo alltid vært å ha hun løs, så grinden har fått stå framm til avsky :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har ENDELIG etter to år kunnet ha min hund løs uten at hun ødelegger for store summer hver gang hun er alene. Nei hun har ikke separasjonsangst, nei hun trengte ikke mer tur. Hun trengte å bli voksen. Men målet har jo alltid vært å ha hun løs, så grinden har fått stå framm til avsky :P

Jeg skjønner at folk har hund i bur i "ødeleggelsesperioder" og hvis de har hunder med forskjellige problemer som ikke lar seg løse, men som du sier at målet har hele tiden vært å ha henne løs og da synes jeg det er greit - det kan hende jeg også plutselig må ty til den løsningen hvis det viser seg at valpis ødelegger mens han er alene :)

Men i går så jeg på facebook at en dame spurte om råd til når hun kunne la valpen sove uten å sove i bur, da var det en som svarte "er det et mål at hunden skal slutte med bur - det er jo så praktisk med fast soveplass". Da blir jeg litt sånn :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at folk har hund i bur i "ødeleggelsesperioder" og hvis de har hunder med forskjellige problemer som ikke lar seg løse, men som du sier at målet har hele tiden vært å ha henne løs og da synes jeg det er greit - det kan hende jeg også plutselig må ty til den løsningen hvis det viser seg at valpis ødelegger mens han er alene :)

Men i går så jeg på facebook at en dame spurte om råd til når hun kunne la valpen sove uten å sove i bur, da var det en som svarte "er det et mål at hunden skal slutte med bur - det er jo så praktisk med fast soveplass". Da blir jeg litt sånn :blink:

Hahahaha, joa. Praktisk syns jeg ikke det er. Tungt å dra med seg. Lykken var da jeg var på campingtur i helga og slapp å dra med meg bur til frk 60 kg.. Hun trenger jo ikke det lenger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...