Gå til innhold
Hundesonen.no

Pris for markkurbehandling?


Recommended Posts

Når dere sier dere har med ormekur selv, er vel dette ormekur kjøpt i Norge før reseptfritaket? Men - er denne ormekuren reseptfri i Sverige, og er det helt OK for veterinærer i Norge å behandle med ormekur kjøpt i Sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere sier dere har med ormekur selv, er vel dette ormekur kjøpt i Norge før reseptfritaket? Men - er denne ormekuren reseptfri i Sverige, og er det helt OK for veterinærer i Norge å behandle med ormekur kjøpt i Sverige?

Ormekur er reseptfritt i Sverige og rimeligere der, så det kan være lurt å "hamstre" litt om man krysser grensa ofte med hund. Det spiller vel ingen rolle for veterinæren om kuren man har med er kjøpt i Norge eller Sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gikk du? :)

Sinsen.

Når dere sier dere har med ormekur selv, er vel dette ormekur kjøpt i Norge før reseptfritaket? Men - er denne ormekuren reseptfri i Sverige, og er det helt OK for veterinærer i Norge å behandle med ormekur kjøpt i Sverige?

Kjøpt reseptfritt i Sverige - etter dyrlegens anbefaling! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir litt lettet når jeg ser at mange betaler en litt hyggelig pris. Jeg har sett for meg at jeg må betale 200 kr per stempel per bikkje. Har 100 eller 200 piller hjemme, så har en del fremover ;) Får ringe min vet. å høre hva de tar her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere sier dere har med ormekur selv, er vel dette ormekur kjøpt i Norge før reseptfritaket? Men - er denne ormekuren reseptfri i Sverige, og er det helt OK for veterinærer i Norge å behandle med ormekur kjøpt i Sverige?

Den markkuren du behøver når du skal til sverige, er reseptfri i norge også. Men myyye billigere å hamstre i sverige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Legemiddelverket

Det midlertidige unntaket fra reseptkrav på minste pakning (2 stk) av Droncit tabletter oppheves f.o.m. 1. mai 2013 som følge av nytt regelverk om innførsel av hund og katt fra Sverige.

Skal teste min lokale veterinær med 2 hunder på mandag/tirsdag. Har gått der før og fått stempel så lurer veldig på om de har justert seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 85 for stempel for begge hundene, hadde med markkuren selv.

Hvor gikk du? :)

Sinsen.

Kjøpt reseptfritt i Sverige - etter dyrlegens anbefaling! :)

Hva betalte du? Det de skrev på fb da jeg spurte...

Mulig de mente 50 per hund da. Ikke at det er snakk om voldsomme summer altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legemiddelverket

Det midlertidige unntaket fra reseptkrav på minste pakning (2 stk) av Droncit tabletter oppheves f.o.m. 1. mai 2013 som følge av nytt regelverk om innførsel av hund og katt fra Sverige.

Skal teste min lokale veterinær med 2 hunder på mandag/tirsdag. Har gått der før og fått stempel så lurer veldig på om de har justert seg.

Så nå får vi kjøpt ormekur på norske apoteker reseptfritt?? :-D *dobbelspørre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...