Gå til innhold
Hundesonen.no

Cesar Millan


Annik
 Share

Recommended Posts

  • Svar 239
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Aldri vært fan. Kommer aldri til å bli en fan. Og kommer aldri til å la hverken han eller noen fan av han ha noe som helst å gjøre med trening av mine hunder. Hva man ønsker å utsette sine egne hunder

Du får kongens fortjeneste medalje i både sølv og gull

Hvorfor er det å ta i hunden fysisk automatisk forbundet med vold og aggresjon? Det et da helt feil. Jeg hverken slår eller sparker hunden min, det kunne aldri falle meg inn. Men å ta den fysisk, ja

Har ikke sett særlig, har ikke greie på metoden, det lignet mer på dyremishandling i min verden.

Det er underholdningprogram, en ser ikke fortsettelsen?

Jeg så et youtube-klipp - likte ikke det jeg så :innocent:

og så ikke mere på.

Og burde strengt tatt ikke uttale meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.youtube.com/watch?v=Y1TzL-fN-tg

Klippet over slik gjør jeg selv, men varierer ellers blir det forutsigbart, og lager stress.

Søtt nok, helt til du kommer til denne:

http://youtu.be/KuinToBgUco

Velvel, jeg vet ikke hvor mange slike tråder her er nå, veit ikke om jeg gidder å kaste meg ut i enda en.. Føler det gjentar seg selv veldig. Men, jeg bidro i denne også. Får jeg medalje snart? :frantics:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han har noe bra, spesielt nå de siste årene hvor han har moderert seg en del. Er ikke noe fan av pigg og strøm, men bortsett fra det så har ikke jeg sett noe som jeg synes er forkastelig behandling, selv om det kanskje ikke er mitt førstevalg i bruk av metoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært fan. Kommer aldri til å bli en fan. Og kommer aldri til å la hverken han eller noen fan av han ha noe som helst å gjøre med trening av mine hunder. Hva man ønsker å utsette sine egne hunder for er opp til seg selv, men hundene mine fortjener noe bedre. :)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har noe bra og noe dårlig. Heldigvis har han myknet noe i sine metoder med årene.

Dessverre sluker 'kari og ola' alt, og bruker det de ser. De er f.eks ikke klar over at bruk av strømhalsbånd slik han gjør er ulovlig å bruke i Norge. Det er enkelte som ser på han som en gud på hund, forståelig nok, for det er jo litt av framstillingen de vil ha - bare synd allmenheten ikke har kunnskap nok til å være kritisk der de burde.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som KarpeSkrotum.

Han har sine gode, og sine dårlige sider. Det kommer helt an på hunden, situasjonen og problemet. Noen ganger synes jeg både eiere og Milan er gigaidioter, andre ganger er Milan oppegående og eiere gigaidioter og vice versa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synd allmenheten ikke har kunnskap nok til å være kritisk der de burde.

Og det er kanskje, når jeg tenker etter, her størstedelen av problemet ligger, og ikke nødvendigvis så mye hos meksikaneren. Men så ender jeg med spørre meg hva som vil være enklest for å få bukt med det problemet der - å sørge for at de store massene av hundeeiere skaffer seg god nok kunnskap, eller å plukke det ene fjeset vekk fra TV-skjermen? Jeg lander dessverre veldig ofte på det siste alternativet der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke pigg halsbåndene hans og andre skumle halsbånd han har brukt.

Men måten han leser hundene på syns jeg er ok, ser på kroppsspråket osv.

I de aller, aller fleste tilfellene der, er piggbåndene på, etter eiers ønske. I USA har man en litt annen kultur for hundehold, og selv om pigghalsbåndet er under debatt der borte også, er det fortsatt helt vanlig å bruke det, på den vanlige familiehunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de aller, aller fleste tilfellene der, er piggbåndene på, etter eiers ønske.

Ønske til hundeeier er underordnet. I de fleste tilfeller er nettopp eieres mangel på kunnskap årsaken (medvirkende) i mer eller mindre grad til hundens adferd. Det er nettopp for at eiere ikke har kunnskap nok (og har gjort feil) at CM kommer inn, og da må de følge hva han mener er riktig - det er han som sier det er ok, han som skal besitte kunnskapen i disse tilfellene.

Edit: Det er dog litt snedig, for han sier også at det å dra i bånd bakover, samt når hunden drar, så venner hunden seg til smertene og det har ingen treningseffekt positivt. Så det blir litt selvmotsigelse

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønske til hundeeier er underordnet. I de fleste tilfeller er nettopp eieres mangel på kunnskap årsaken (medvirkende) i mer eller mindre grad til hundens adferd. Det er nettopp for at eiere ikke har kunnskap nok (og har gjort feil) at CM kommer inn, og da må de følge hva han mener er riktig - det er han som sier det er ok, han som skal besitte kunnskapen i disse tilfellene.

Javel, men det er ikke mer underordnet enn at det forblir sittende på. Jeg refererer bare til det som står i boken hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom så lurer jeg litt på om jeg ser samme CM-episoder som motstanderene hans gjør. Jeg kan f.eks ikke huske at han noen gang har sagt at det lureste er å dra halsbåndet bakover, eller at det er greit at hunden drar, snarere tvert i mot, han pleier da å være veldig på det at båndet skal være slakt, og at nappet skal være kort og konsist.

Men jeg har ikke sett han bruke pigghalsbånd i så innmari mange episoder heller, så kanskje det bare er pigghalsbåndene som skal dras bakover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de aller, aller fleste tilfellene der, er piggbåndene på, etter eiers ønske. I USA har man en litt annen kultur for hundehold, og selv om pigghalsbåndet er under debatt der borte også, er det fortsatt helt vanlig å bruke det, på den vanlige familiehunden.

Huff..det er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom så lurer jeg litt på om jeg ser samme CM-episoder som motstanderene hans gjør. Jeg kan f.eks ikke huske at han noen gang har sagt at det lureste er å dra halsbåndet bakover, eller at det er greit at hunden drar, snarere tvert i mot, han pleier da å være veldig på det at båndet skal være slakt, og at nappet skal være kort og konsist.

Regner med du mente meg her nå, og du leser ting som du vil tydeligvis. Det var stikk motsatt jeg sa - det har ikke noen positiv treningseffekt. Han rykker/napper som du sier - rykkene/napp er opp og til siden, samt bruk av fot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom så lurer jeg litt på om jeg ser samme CM-episoder som motstanderene hans gjør. Jeg kan f.eks ikke huske at han noen gang har sagt at det lureste er å dra halsbåndet bakover, eller at det er greit at hunden drar, snarere tvert i mot, han pleier da å være veldig på det at båndet skal være slakt, og at nappet skal være kort og konsist.

Men jeg har ikke sett han bruke pigghalsbånd i så innmari mange episoder heller, så kanskje det bare er pigghalsbåndene som skal dras bakover?

Hvis du hadde sett han her forledendag på MAX eller FEM eller hvor det nå går, så sa han følgende:

"Dogs climb up on things to dominate. It is in their instincts and nature to be as high as possible to dominate others. It is therefore vital not to let the dog be in the couch so it doesnt dominate you"

Trodde et lite øyeblikk jeg så på "the cat whisperer", men det var det ikke. Tror Milan bør lese boka om ulv og hund og sånt på nytt igjen, jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du mente meg her nå, og du leser ting som du vil tydeligvis. Det var stikk motsatt jeg sa - det har ikke noen positiv treningseffekt. Han rykker/napper som du sier - rykkene/napp er opp og til siden, samt bruk av fot

Hva har foten med halsbåndet å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...