Gå til innhold
Hundesonen.no

Foretrekker hunden din deg?


roxie88
 Share

Recommended Posts

Synes hunden din du er den kuleste i verden eller finnes det andre mennesker den foretrekker istedet for deg?

Hunden min elsker mamma. Han har alltid elsket mamma og han vil 100 ganger heller være sammen med henne når hun er hjemme enn med meg. Hvis hun er hjemme står han gjerne opp på natta og maser seg ut av rommet vårt og inn på rommet hennes for å få sove sammen med henne - jeg er ikke god nok :icon_confused: Noen andre som har hunder som foretrekker andre? Hadde han fått bodd sammen med henne hele tiden hadde han sikkert vært verdens lykkeligste hund.

(Kan vel nevnes at mamma sikkert oppfattes snillere enn meg av han, han klarer alltids å smiske til seg noen godbiter der. De lager alltid middag til ham når vi spiser osv - sånt gjør ikke jeg :fear: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpis foretrekker meg, ingen tvil. Oabba drar med enhver bil som har åpen dør :P Og hun har faktisk en forkjærlighet for husverten min, og nøler lenge og vurderer om hun skal bli med meg eller bli klådd på av han når hun må velge. Om han hadde åpna bildøra og invitert henne med tror jeg at jeg ikke hadde hatt sjans til å stoppe henne/kalle henne tilbake :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laika var veldig opptatt av meg. Hun likte de andre i familien også, spesielt ene broren min og pappa, men jeg var den hun fotfulgte. Når jeg gikk på skole i Bergen og hun måtte bo med mine foreldre ble hun rett og slett sur når hun så jeg begynte å pakke. Jeg ville kose med henne og "si hade" før jeg reiste, men hun unngikk meg så godt som mulig. Jeg kunne dytte vafler opp i trynet på henne, hun snudde seg bort. Vafler var livretten hennes.
Når jeg kom hjem derimot, da var hun i hundre. Da var det ikke snakk om å gå tur med noen andre de første par dagene, da kom de bare bort gata før hun ville hjem igjen.
Fremmede likte hun jo absolutt ikke, og blant andre holdt hun seg alltid nærme meg. Hilste hun på noen andre kom hun rett bort igjen og oppsøkte kontakt med meg. Gud som jeg savner henne, hun hadde så stor personlighet!

Gira er jo helt annerledes. Ikke annet enn forventet, hun er boxer og hun er valp :P Hun elsker alle hun, spesielt barn. Jo yngre jo bedre! Hun kan ligge og sove i sofaen, og den eneste hun gidder reise seg og hilse på da er lillebroren min. Hun elsker han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayah er veldig mammadalt, men elsker å være med andre når jeg er i nærheten. Hun elsker også mamma og moren til kjæresten min. Det henger nok sammen med at de betyr mat og kos. Samboeren min er hun også veldig glad i. De er tullebuddies, men jeg er fremdeles nr. 1 i hennes øyne.

For Elwira var det kun to mennesker som betydde noe. Meg og mamma. Andre kunne ha henne litt, men da ville hun ikke være med på turer, og hun kunne rett og slett sette seg midt på gulvet og bjeffe av full hals i protest fordi menneskene hennes var borte.. Ikke alle var like glade i å passe Elwira nei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge jentene mine er skikkelig pappadalter. Noomi mer ekstrem enn Vida. Vida er litt mer sosialt anlagt, og har flere personer hun er glad i. Idag har Noomi fått sin person nummer fem på listen som betyr noe for henne. Som består av meg, min mor, to soniser og en sonis' samboer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin har alltid elsket Sara over alt på jord, han hyler av lykke når hun kommer på besøk! Jeg tviler ikke et sekund på at han hadde foretrukket henne hvis han måtte velge. Hvis valget sto mellom meg og eksgubben ville nok han vunnet. Jeg kommer vel på en slags tredjeplass. Symra er mammadalt, bra noen er glad i meg også!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mine" fire kunne vel egentlig ha blitt med hvem som helst når som helst. Jeg liker veldig å tro at jeg er den eneste i Oliver sitt liv men sanheten er vel nærmere den at om han hadde fått like mye oppmerksomhet, kjærlighet osv hos en annen person så jah... Hos Lyra eksisterer det bare en person og det er også kunn den personen hun ser, og det er Lars. Alle andre er bare skygger som spiller en bitteliten birolle i hennes univers.

Alle vet de tilhører oss, og de lyder og foretrekker oss av vane sak om vi sier noe til dem... Men omplasseringen hadde nok ikke vært noe problem for noen utenom Lyra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leela er ei skikkelig mammadalt. Hun kan gjerne være på besøk hos andre, og elsker de hun blir kjent med, kanskje aller helst pappa - der det finnes masse mat og sofakos, men til syvende og sist vil hun aller helst være med meg.

Når jeg i påsken skulle dra til London en tur, nektet Leela at jeg skulle dra. Jeg fikk ikke lov til å gå ut av døra med den kofferten uten at hun skulle være med. I løpet av de tre dagene jeg var borte, nektet hun å sove på soverommet, og spiste mye mindre enn hun pleide. Samboer var rett og slett ikke bra nok uansett hva han prøvde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, begge mine er skikkelige mammadalter! Hvis vi er hjemme hos mamma og jeg tar med meg bare en av de ut på tur så står den andre å stirrer ut vinduet og sutrer stort sett helt til vi kommer tilbake, uansett hvor mange andre personer som er igjen hjemme.

Edit; Med mindre mamma har med seg Bella inn til kaninene, da kunne hun ikke brydd seg mindre om hvor jeg er :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken har folk hun er "mere glad i" enn meg, som fks. bestemor og enkelte andre :) Bestemor er den personen som står aller høyest hos henne og de to har et helt spesielt forhold! I Grumpys verden er jeg The one and only. Han klegger gjerne på andre, men det er ingen tvil om at han velger meg, uansett, folk må gjerne rope på han uten at det nytter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chess er jo familiens hund, og hun elsker mamma over alt på denne jord. Så lenge mamma tilstede er alle andre uinteressante, og Chess kunne dødd for henne. Når mamma ikke er der er det bare jeg som gjelder. Ellers rangerer hun de øvrige i familien veldig tydelig. Fremmede er helt uinteressant sånn egentlig. :) Hun hater å bli med andre.

Leja er definitivt mest glad i meg og sambo, men vet ikke hvem hun foretrekker av oss. Hun også eeeelsker mamma og kunne like greit bodd med henne. Rart det der :P Leja liker visse andre, men ingen sånn som de hun kjenner godt.

Begge mine er veldig familiekjære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma mener hannhunden hos henne foretrekker meg fremfor dem når jeg er der. "jeg får aldri kos, jeg når du er her!". Men det kan ha noe med at det er fest når jeg er på besøk. Da er det pålegg godbiter og sove i senga samt at jeg sjeldent går samme tur runden som de andre i huset, altså mer spennende.

Rico her hjemme har mange yndlings personer. En til hvert bruk. :lol:
Han fot følger meg over alt, og kommer til meg for kos og lek. Pappa er ikke interresant i det hele tatt... før det skjer noe skummelt. Da flyr han rett forbi meg for å titte ut bak beina til pappa. Min stemor har en venninne og Rico blir helt hylen hvis han ikke får sitte ved siden av henne eller ligge på føttene hennes når hun er på besøk. Hvem vet hvorfor. Når hun går blir han helt rar "hvorfor får ikke jeg være med!?" liksom. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper foretrekker meg over alle andre, det er det jeg sier som betyr noe... han er skikkelig glad i enkelte da, en venninne av meg som digger han, samt foreldrene mine. Eller, han er jo egentlig glad i alle som gir ham oppmerksomhet da. Men får han valget om å bli med noen så blir han med meg (har testet flere ganger for moro skyld :P ). Og selv om han er skikkelig glad i mamma og pappa så sitter han og venter på meg hvis de passer ham, da har han plutselig ikke tid til å kose så mye med dem lenger.Ingen tvil om at han er en skikkelig mammadalt. Hvis jeg går tur med noen andre, og de vil holde Casper, så er han skikkelig søt, for han må liksom sjekke hele tiden at jeg og er med :wub: Jeg synes faktisk enda det er litt uvant å ha en slik type hund, er liksom vandt til hunder som gir f i om jeg er tilstede med dem på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det meg for alle penga. Når jeg drar før samboer på jobb så går hun og legger seg i gangen, ikke snakk om å krype opp i senga igjen nei.

Og om jeg våger å holde på med noe annet på hundetrening, ta bilder eller hjelpe noen, nei da prøver hun gjerne å velte buret for å komme til meg.

Veldig koselig med en sånn hund nå, trengte en slik venn som mener jeg er det beste på denne jord. Noen ganger er hun dog litt mye, slik som når hun helst vil ligge inni meg. Men jeg syntes det er skikkelig koselig hvor glad hun er når hun får ligge inntil å få kos.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mine foretrekker meg, begge to. De er gjerne med de andre i familien på tur, men signaliserer hele tiden at de helst går med meg. Og inne i huset er der ingen mulighet til å misforstå - begge vil helst ligge inntil/oppå/rett ved meg hele tiden. Selv om resten av familien er tilstede. Nr 2 er lillesøster her. Gutta i heimen (totalt 4 stk) kommer lenger bak i rekkene….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...