Gå til innhold
Hundesonen.no

Alene hjemme 2.


hermasito

Recommended Posts

Hei!

Kjæresten min har akkurat fått en ny hund, en liten blandingsjente på ca 10 mnd. Hun ble kastet over gjerdet på veterinæruniversitet der kjæresten min går (Vi bor i Budapest, Ungarn), og ble funnet av noen som jobber på skolen. Deretter ble hun presentert for klassen til kjæresten min og forespurt om noen ville ha henne (hvis ikke ville hun bli avlivet etter to dager). Først tok en jente henne i fire dager, men ville ikke ha henne lengre. Så da tok kjæresten min henne (det ligger en litt lengre historie bak her, men det får være så).

ebba.jpg

Vi har fra før en 4 år gammel mellomschnauzer-gutt. Han er mest glad i kjæresten min, og er litt sjalu på den nye, men de går godt sammen. Den nye derimot er stormforelsket i meg. Den følger etter over alt, og klynker når jeg på do osv osv...

Her kommer problemet: Den er - pent sagt - ikke særlig flink til å være alene, selv om schnauzeren er der. Når jeg og kjæresten går ut, kan vi høre hennes hjerteskjærende skrik og bjeff i hele bygården. Og når vi legger oss (hundene sover i stua), bjeffer og klynker hun i kanskje en time før hun legger seg. Foreløpig har vi valgt å være harde og prøve å overse dette, men jeg begynner å lure på om vi skulle prøve en annen taktikk. Jeg leste akkurat at man kanskje burde sove sammen med hunden noen dager først i stua?

Det virker som om hunden har fått sove sammen med de tidligere eierne og fått mat fra bordet osv, det får den ikke lov til her. Litt av grunnen til at de ikke får sove sammen med oss er at jeg er allergisk. Det går greit med schnauzeren pga at de ikke har "pels", men jeg reagerer littegrann på den nye.

Er det noen som har noe tips for å få hunden til å slutte å pipe og bjeffe og hyle og skrike når vi går ut og når vi skal sove? Den er forresten veldig snill og kosete.

Hilsen Herman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig m Kristina... Ikke gi dere! Viktig at hun er trygg, så jobb m det! :D Virker som hun har noen dårlige erfaringer m å bli forlatt, så det kan være det som stikker ganske dypt i henne.. La henne få litt tid til å skjønne at dere bestandig kommer tilbake til henne, sansynligvis så vil det hjelpe! Håper jeg da inderlig...!!! :D

Syns hun likner veldig på en Jack Russel terrier...! :D

Skikkelig skjønn! :D

Lykke til og velkommen hit til siden! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den kan se ut som det er noe jack russel terrier i den, eller skal jeg si mye den ligner veldig på den rasene men alikavell så er det noe som ikke helt stemmer med den for at det kan være rasehund, den har for korte bein eller for lang rygg, i forhold til en JRT, kunne nesten ha sagt at det er en blandign av JRT og dachs, men jeg vet ikke helt jeg.

men den var no utrolig fin da. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle.

Vi gikk til slutt lei av pipingen, klynkingen og bjeffingen. Så det vi gjorde var å bruke en litt annen teknikk (som vi også har brukt på schnauzeren i forbindelse med knurring): nemlig sitronvann. Vi står rett ved døren på soverommet, og med en gang lydene blir for høye åpner vi døren og gir bikkja en sprut med sitronvann. Det har vi gjort én natt, og neste natt var det helt stille.

Hun bjeffer fremdeles når vi er ute av huset, og har fått schnauzeren til å begynne med det også. Grrrrrrr. Så vi får bruke en kveld eller to på å stå utenfor der også med sitronvannflasken.

Hilsen Herman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...