Gå til innhold
Hundesonen.no

Høner


edlitam
 Share

Recommended Posts

Jeg trodde det allerede var en slik tråd her inne, men den ser ut til å ha blitt arkivert. Jeg var på butikken igår, og skulle egentlig ikke ha høns iallefall, men kjøpte med meg to stykker. Vi har allerede en 10 stykker pluss to haner, men tenkte det var fint med litt nytt. De to jeg kjøpte er ikke bittesmå lengre, de er midt i fasen med å bytte fra dun til fjær, er det noen hønemennesker som kan klare å gjette seg til hvor gamle de er? Jeg har kjøpt kyllingmat, og jeg har de inne i nærheten av ovn til de blir litt større. Når kan jeg slippe de ut, og evt være ute på dagtid og så kan jeg ha de inne på natten kanskje?

De er ikke de letteste å ta bilder av, da de er kullsorte begge to. Men det virker som de har det ganske fint egentlig, de har lært seg teknikken på å hoppe ut av kassen sin så med jevne mellomrom har jeg en kylling i fanget. Er det noe annet jeg må tenke på?

post-1665-0-00542400-1365231044_thumb.jp

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke veldig gammel ut ihvertfall. Du må nok passe på dem en stund til tror jeg. Jeg kjøper mine kyllinger når de er ca 12 uker, da har de fått fjær og trenger ikke varme mer. Men du bør også være forsiktig med introduksjonen så de ikke blir angrepet. Jeg syns alltid det er så fælt å slippe dem med flokken den første tiden for de blir så redd og forvirret og de andre kan gå på dem. Så hvis mulighet, ha eget bur i nærheten og la dem se hverandre en stund. Jeg hadde mine i et kattebur med høy i de første nettene og så var de ellers ute på dagtid, men de hadde stor plass å komme seg unna på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har mer fjær enn det ser ut på bildet egentlig, skal prøve å ta litt bilder om det blir fint vær. Jeg tenkte å la de introduserers litt gradvis, og kanskje henge litt med de på dagtid for å så komme inn igjen her. Vi har nylig fått nykomminger, og det har gått veldig fint altså. Mange av de vi har er enda relativt unge. Jeg koser meg så lenge jeg har unnskylding til å ha de på kjøkkenet jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...