Gå til innhold
Hundesonen.no

Seler


Recommended Posts

Hei :)

Vi kjøpte en sele til lillegutt for en stund siden, som han snart har vokst ut av + at den ikke er noe god å ha på. Så derfor ser jeg etter en ny :)

Vi hadde helt først en slags "selevest" som vi var ganske fornøyd med, men den er jo alt for liten nå...

Så da lurer jeg på hvordan sele dere har til hundene deres og hvorfor de er bra, eller ikke :ahappy:

Legg gjerne til bilder om du har :thumbsup:

- Andrea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har ulike seler fra ManMat kjøpt hos http://www.florence-petshop.com/dnn/nb-no/produkter/selet%C3%B8y.aspx Ski sele, sykkel sele , nomesele og pulkasele.. LER og legger ved bilder av samojede

Vi bruker Hurtta vanlig sele til tur hjemme. De trekker, men går litt pent innimellom. Når vi er på trekking/snørekjøring bruker vi nomesele fra Non-Stop. Jeg har en Hurtta y-sele men bruker d

Vi sverger til Rogz, begge hundene her i huset har to hver, sånn for sikkerhets skyld. (vi bruker bare en om gangen) (på hver hund) (altså, en sele på hver hund) ...

Posted Images

Vi sverger til Rogz, begge hundene her i huset har to hver, sånn for sikkerhets skyld. :) (vi bruker bare en om gangen) (på hver hund) (altså, en sele på hver hund)

...

Hvilken størrelse bruker Kovu? Kjøpte min brukt og vet ikke størrelsen, men tenker at Casper og Kovu kanskje bruker omtrent samme størrelse i den, selv om Kovu er større?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Julis K9 selen, den sitter godt på, er komfortabel for hunden, gir god bevelsesfrihet og er solid.

Den er i tillegg veldig enkel å ta på og enkel å justere.

Vi har testet en god del seler, og dette er den desidert beste for oss og vårt bruk.

445b3431-6ae9-433f-b15c-f342fd2d0404.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Selevest er helt klart min favoritt, og kommer aldri til å kjøpe noe annet igjen til min hund nå. :-) Presser ikke noe sted og generelt svært behagelig å ha på.

Her med bilder av Cloak & Dawggie cool mesh harness:

IMG_0279.jpg

IMG_0282-1.jpg

Dessverre har jeg ikke klart å finne denne i Norge (bestilt fra USA) i andre størrelser enn typ Chihuahua, men har bestilt ny etter egne mål fra B-doggie.com, en dame som syr like type selevester til en rimelig pris (jeg betalte 280 inkludert frakt). :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med y-selen fra hurtta jeg. Den sitter fint, sliter ikke pels, og er greit polstret. Også synes refleksen godt i gjennom all pelsen, både på siden og foran, noe jeg har til gode å finne en refleksvest som gjør.

212bihu.jpg

ett stykk sele begravd i pels

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det mest i Hurtta sin Y-sele fordi den sitter fint på han, gnager ikke og sliter ikke pels. Bruker innimellom Puppia sin sele-ves, men den blir fort i overkant i sommerhalvåret.. Prøvd ørti seler men få som sitter greit på fjompen min.

428325_10151415890936411_1339240652_n.jp

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken størrelse bruker Kovu? Kjøpte min brukt og vet ikke størrelsen, men tenker at Casper og Kovu kanskje bruker omtrent samme størrelse i den, selv om Kovu er større?

Husker ikke hvordan størrelsene er en gang jeg. Men tror ikke Casper kan bruke samme størrelse, for Kovu sin er nesten helt innstrammet rundt halsen. De er jo veldig regulerbare.

Både K9 og Hurtta synes jeg sitter dårlig på mange hunder, men man må jo bare prøve seg fram til det som sitter best på sin hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken størrelse bruker Kovu? Kjøpte min brukt og vet ikke størrelsen, men tenker at Casper og Kovu kanskje bruker omtrent samme størrelse i den, selv om Kovu er større?

Jeg lurer på om den du kjøpte av meg er XL :) om jeg ikke tar veldig feil altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om den du kjøpte av meg er XL :) om jeg ikke tar veldig feil altså :)

Ah ok, for du skrev at du trodde det var L nemlig, men så var jeg innom en butikk før jul, og da syntes jeg L så så mye mindre enn den Casper har, også ble jeg så usikker :D

Kanskje jeg får se om noen dyrebutikker her i området har den inne så jeg kan ta med Casper sin og sjekke. Har lyst på en i svart og nemlig :D

Simira, da så... for Casper sin er ikke helt strammet inn noe sted, så da har han sikkert ett hakk mindre. Og da har han sikkert XL da, siden det er det største, og da må jo Casper sin være L da... hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Hurrta sine y-seler sverger jeg også til :) De sitter godt (hvert fall på min spinkle groenendael), de er robuste, enkle å justere og veldig fine synes jeg :)

110731-01.jpg

Nei fader altså. Jeg trenger en ny en snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd en del forskjellige seler til min, men han liker de ikke noe særlig hvis selen går gjennom frambeina, så den eneste jeg har funnet som han liker er Julius K9, som er vist tidligere i tråden. Har en Hurtta også, og når jeg finner den frem så løper han vekk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sheltie Luna så prøvde jeg alt omtrent, Trixie, Hurtta, Puppia osv. Den eneste selen jeg fant som passet var fra Hunter, men de produseres når de bestilles i følge butikken, så spent på når den dukker opp. Skulle ta 3-4 uker, noe som har passert...

Men kanskje Rogz hadde vært noe for henne, de virker jo ganske like. Jeg ønsker bare klips som er lette å løsne, så slipper man å lugge så mye.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sheltie Luna så prøvde jeg alt omtrent, Trixie, Hurtta, Puppia osv. Den eneste selen jeg fant som passet var fra Hunter, men de produseres når de bestilles i følge butikken, så spent på når den dukker opp. Skulle ta 3-4 uker, noe som har passert...

Men kanskje Rogz hadde vært noe for henne, de virker jo ganske like. Jeg ønsker bare klips som er lette å løsne, så slipper man å lugge så mye.

Ja, jeg skulle til å si det, jeg tror da Hunter har samme type som Rogz. De har de i den nye butikken på Gunerius blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skulle til å si det, jeg tror da Hunter har samme type som Rogz. De har de i den nye butikken på Gunerius blant annet.

Spørsmålet er som sagt da spennene, for dem var helt fantastiske på Hunter-selen. Men skal kikke litt på Rogz, håper bare jeg finner det litt utenfor byen (ikke noe glad i byvandring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fornøyd med Rogx selen min...er så billig i stoffet at stoffet er hardt, ubehagelig og gnager på pelsen. Y selen til huttra kan ikke reguleres i halsen så mange hunder som går rundt med seler som ikke passer fra Huttra.

Den beste selen jeg har funnet til nå, og jeg har nå vært igjennom svært mange siden jeg har lett i en evighet etter den perfekte sele er Hiquana selen..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...