Gå til innhold
Hundesonen.no

Populære raser nå?


roxie88
 Share

Recommended Posts

Er det noen raser dere føler er "in" eller populære for tiden? :)

Bor selv i en liten kommune og her virker det som når en familie får seg en rase så "smitter" det videre og andre skaffer seg samme rasen. En stund var det chow chow "alle" skaffet seg, og nå er det cocker spaniel valp som er i vinden.


Er det andre som opplever det samme? Hvilken raser er "in" der dere bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Staffer. Jeg vasser i staffer.

COCKER SPANIEL! Men, det er vel fordi det er ett samboerpar som eier 17!!! stk! OG går BÅNDTUR med alle samtidig! det ER så facinerende!

Border collie (for de hadde jo tenkt at den skulle bli verdens lydigste), fuglehund (alle byfolk trenger en fuglehund med tanke på all tiden de bruker på jakt) og så har man schäfere da, for de som me

Det er sikkert lokale forskjeller, men ellers så er jo listen til NKK over registreringstall hos de ulike rasene en god indikator over hvilke raser som er i vinden om dagen.

Det jeg selv legger merke til er at jeg føler at jeg ser mange staffer nå i forhold til for relativt få år siden, og det samsvarer jo godt med listen til NKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der farmor bor (i Danmark riktignok) så tror jeg ikke jeg har sett noe annet en labrador og golden retrievere... og mixer som ligner på dette. Veldig påfallende!

Hjemme hos mamma og pappa er det mange settere, det har det alltid vært. Og eng. springer spaniels.

Her... ikke helt sikker egentlig, har sett veldig mange forskjellige raser her faktisk, synes ikke det er mer av noen. Eller, har sett endel boerboel-aktige hunder da, men jeg legger jo ekstra godt merke til slike hunder, så ikke sikkert det er flere av dem for det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke så mye bikkjer jeg egentlig. :P Det er de samme, liksom. Langhårsschäferen, og hun som har schäfer og puddel, og den gamle goldenen, den gamle springeren, stabijhounden, hunden som jeg ikke klarer å bestemme meg for om er en kelpiesak eller ikke, den lille fox terrieren, flathannen som er helt ute av kontroll... Og en og annen labrador og border collie, eller noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Border collie (for de hadde jo tenkt at den skulle bli verdens lydigste), fuglehund (alle byfolk trenger en fuglehund med tanke på all tiden de bruker på jakt) og så har man schäfere da, for de som mener de må ha en slik for at det kan kalles familiehund..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...