Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Ja, det er jo bare nødt til å bli bra, det der eller? :lol:.

Ja, jeg tror det jeg. Og jeg blir litt snurt om det bare er en aprilsnarr, for jeg har funnet ut at hun må hete Livlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Guest Ulla-Britt
Fikk du ikke vafler?

Ups, dobbelpost. Omfeladels!

Snakka faktisk om ord vi ikke vil skal gå i glemmeboka i dag, og omforladels var favoritten til de fleste. Er så sjelden man hører det og så fleska du til a gitt. :)

Ellers har turene med Ulla vært litt vel blodige de siste dagene. Vi har gått rett inn i de største avisoverskriftene to dager på rad. Først knivstikkingen i nabolokalet på morgenturen i går, og så øksehakking på turen i dag. Hva feiler det folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og nå gikk det faktisk opp for meg at jeg har blitt hekta på LC og mynder :lol::blink: herregud jeg må komme meg på treningsbanen me nurket igjen nå :lol:

Du skulle vært her du :aww:

... har jeg holdt på å planlegge NRH samling noen timer. Det er ikke lett å gjøre alle fornøyd *lei*.

Ellers så har jeg gått uoff. konkurranse med hundene i dag. Action fungerte supert! :D Jeg tror løpetiden er rett rundt hjørnet, så da kan hun starte på neste stevne :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Da har jeg hatt en lengre samtale med veterinæren og mamman min. Det er bestemt at Pyh reiser fra oss i morgen kveld. Jeg har det alt annet enn bra nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt en lengre samtale med veterinæren og mamman min. Det er bestemt at Pyh reiser fra oss i morgen kveld. Jeg har det alt annet enn bra nå..

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur vi så en ulv på tur i kveld... (Og nei, dette er ikke noen aprilspøk).

WOah!

Snakka faktisk om ord vi ikke vil skal gå i glemmeboka i dag, og omforladels var favoritten til de fleste. Er så sjelden man hører det og så fleska du til a gitt. :)

Ellers har turene med Ulla vært litt vel blodige de siste dagene. Vi har gått rett inn i de største avisoverskriftene to dager på rad. Først knivstikkingen i nabolokalet på morgenturen i går, og så øksehakking på turen i dag. Hva feiler det folk.

Oida! Litt for mye action det der ja...! Og ja folk er tette i pappen.. jises..

Da har jeg hatt en lengre samtale med veterinæren og mamman min. Det er bestemt at Pyh reiser fra oss i morgen kveld. Jeg har det alt annet enn bra nå..

Uff! :( Stor klem til deg! :console:

Nå skal jeg spise kveldsmat! Eple VS brødskive med kalkunpølse på VS havregryn... Troooor det blir brød...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, takk for svar :) Rein eddik, da mener du 7 %? Det høres mye ut fortsatt, men jeg er kanskje bare pysete på bikkjas vegne? :lol: Særlig nå, hun blør litt på bakbeinet når snøen blir sånn som nå, salig blanding av myk våt snø og is.

Jepp, ren 7%. Du kan jo pyse ut med 50/50 da, det er jo sterkere enn 1/5 som du brukte før ;)

Øret hennes er heller ikke bra enda da, 6 dager ut i kuren. Hun går fortsatt og rister og rister på hodet hun, men det virker ikke som det klør så mye, det er bare risting. Eller kanskje hun bare hører etter disse skruene hun har som er løse? :P

:lol: Jeg håper det er skruene, for etter 6 dager skulle kuren funket om hun har fått rett meds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle vært her du :aww:

... har jeg holdt på å planlegge NRH samling noen timer. Det er ikke lett å gjøre alle fornøyd *lei*.

Ellers så har jeg gått uoff. konkurranse med hundene i dag. Action fungerte supert! :D Jeg tror løpetiden er rett rundt hjørnet, så da kan hun starte på neste stevne :ahappy:

Ja, jeg veit :aww: Jeg leste det nemlig i bloggen din i dag :aww:

Men nå må du gå inn i min blogg og se hva jeg har gjort i dag :D Kommer flere bilder i morgen :aww:

http://biteskinn.wordpress.com :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan man virkelig lure på... De hadde kjøpt huset i "januar i år" (det året programmet ble spillt inn riktig nok) og på programmet var det sommer så maks 6-8 mnd har de hatt huset da, og de hadde gjeld fra før de ble sammen, og inneblant de 60-70 tusen kr de hadde i ubetalte strømregninger var det mange som hadde hengt med fra før huskjøp, og sikkert en god del av resten av 3 mill kredittgjeld. Og de hadde jo 800 000 i gjeld som foreldrene hadde tatt opp for dem fordi de ikke fikk kredittkort heller, så hvordan de fikk huslån, aner ikke.

De betalte huslånet, det gikk automatisk trekk fra kontoen i starten av lønninga, så det var "bare" kredittgjelden på 3 mill som er gått til inkasso som de ikke klarer og betjene. En ting er og få hjelp til og komme seg til et sted hvor det faktisk er mulig og få betalt ned resten selv, men og få 3 mill med fornøyelse og tull slettet helt og holdent etter 5 år er veldig feil synes jeg..

Må nesten forsvare banker (litt..), men vær klar over banker vet ikke hvor mye gjeld man har - det er ingen "samlet" gjeldsregister som de har tilgang til. De har boligverdien, nettogjeld på likningsattesten (som kan være oppimot 2 år gammel avhengig av låneøyeblikket, og det man har i nettogjeld sier ikke stort om totalgjeld hvis du feks har bil, båt.hus etc som regnes som formue som trekkes fra total gjelden, da behøver ikke nettogjeld se så verst ut ) og forøvrig kan de sjekke opp betalingsanmerkninger. Kredittkort er det enda verre med, man har ingen mulighet til å kontrollere hvor mange kredittkort en person har. Banker har overhodet ikke noe ønske om å låne penger til folk som ikke gjør opp for seg!! Det er gammel overtro som antagelig stammer fra hvordan bankene var på 80-tallet før forrige bank-krise.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kost meg i sola i dag. Selv om det er kaldt ute er det sommer i solveggen på verandaen. Elsker verandaen min :)

Nå har jeg lagd kasse til Candy og klipt av henne litt pels. Da er alt klart til fødsel om ca 12 dager. Gleder meg som en unge :).

Stor klem til Gråtass. Så leit :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare henge med på denne tråden her for å dele hvordan Aska bare sjarmerer meg i senk, det lure trollet. Hun dreiv og labba rundt på leting etter ugang, vil ha oppmerksomhet, og jeg sitter og jobber med søknad til kunstakademiet. Hun har hatt en litt rolig dag idag etter to dager med skitur men det er absolutt ikke synd på henne, hun bare lusker rundt etter oppmerksomhet og helst vil hun jo få lov å herje og bite da. (prøver å få slutt på den bitingen seff, hun biter i det minste ikke hardt lengre). Så sier jeg hun skal gå og legge seg (igjen) da, og liksom geleider henne bort til der med gardinen og terassedøra, hun liker nemlig å luske innunder gardinen og legge seg der. Hun er jo bare i jåsehumør, og slentrer bort til gardinen, hvor hun bare slenger seg under den mens hun står, og senker hodet og liksom stirrer på meg, men det er bare snuten som stikker frem fra under gardinen. Klarte ikke holde meg alvorlig, holdt på å le meg ihjel og hun bare YEEEEY jeg klarte det, nå skal vi leke!!! :drool: Så elsker hun da å slenge seg på rygg og få lov å ligge og være krokodille.

Nå har hun heldigvis roet seg da. Men hun er nå søt. :wub:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt en lengre samtale med veterinæren og mamman min. Det er bestemt at Pyh reiser fra oss i morgen kveld. Jeg har det alt annet enn bra nå..

En stor,stor klem.Det gjør vondt langt inn i sjela :icon_cry: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig hummør :(
Nei men jeg fikk sånn påskeegg ting, så det var mer enn hva jeg hadde håpet på :P

Jeg har lyst til å pælme bikkja mi til h***vete, for han er så plagsom. Og han plager naboene hvis jeg ikke holder eksaleringen nede. Jeg er sliten. Neste løpetid får han beroligende og bjeffehalsbånd, så da blir det nok bedre. Men akkurat nå minner dette meg om sånn han var omtrent de tre første årene jeg hadde han. For da drev han manisk med piping og det var helt umulig å få han til å slutte. Det ble omtrent borte etter at han ble voksen, men før den tid holdt jeg helt seriøst på å bli sprø.

Det er ingen som kan ha han nå heller, som bor i nærheten. Så jeg må bare suck it up til jentene er ferdig å løpe.

Men derfor er jeg i dårlig hummør :(

:console::hug: Synd jeg ikke bor nærmere eller har førekort akkurat nå

Jeg trur vi så en ulv på tur i kveld... (Og nei, dette er ikke noen aprilspøk).

Æsj så ekkelt

Da har jeg hatt en lengre samtale med veterinæren og mamman min. Det er bestemt at Pyh reiser fra oss i morgen kveld. Jeg har det alt annet enn bra nå..

:hug:

Da har vi meldt oss på Lp kurs hos Maren så håper jeg får plass der ihvertfall :innocent:

Kaja var ikke plass til oss i august så du får bytte :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig og komme hjem og se at en haug med vann er kommet i retur og fylt opp vasken. INGENTING renner ned fra den nå. Og jeg måtte øse det ut, og tømme resten under vasken. Heldigvis var ikke noe rent utover gulvet da, så det ble litt mindre jobb enn hva som kunne ha vært, siden det var sånn ca 4 mm å gå på å havne på gulvet... Sendt SMS til huseier med bilde av hvor herlig det så ut. :lol: Satt en liten åpning på "ventilen" under med bøtte under, og håndduker rundt vasken slik at ting forhåpentligvis trekkes mer oppi i de enn havner på gulvet.... Har fått en ca 25 liter i retur fra rørene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis hunden klør ville jeg sjekket for allergi hos dyrlege. Og om hunden er konstant sulten kan du tilføre feks litt kokt ris, kokt brokkoli eller gulrøtter i foret for å gi mer metthetsfølelse uten mye kalorier.  Ang bæsjespising ville jeg vært nøyere på å ha kortere kobbel og mer kontroll på tur . Trene på å avlede med en kommando og godbiter. 
    • Hei Jeg har en hund som er 2 år og Og jeg har følgende utfordringer med min hund.  - hun er ca. 2 - 3 kg for mye  - hun kan ha tendens til å klø  - hun spiser bæsj ute når vi går tur. Akkurat som hun går å leter  - hun er for tiden veldig opptatt av å stjele og søke etter mat - hun virker for tiden veldig stresset Nå bruker vi pure natural fra Musti. Jeg valgte en med kun lam for å se om det hjalp på kløen. Det synes jeg det har gjort. Men hun har blitt ekstrem til å spise bæsj ute når vi går tur, og ellers veldig stresset og matgal. Jeg lurer på om det kan ha sammenheng med foret? Er det noen som kan anbefale et for dere tror kan passe min hund, og om dere tror dette kan ha en sammenheng?  Det er en engelsk springer spaniel.     
    • Joda, men synes det var en rar kommentar, ingen andre fikk det.. Fått dårlige nyheter om gamla, første gang jeg har gammel hund- og det er vondt når de får aldersplager.
    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...