Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Nope, ikke noe hussalg.. Tror ikke det var snakk om og selge bilen heller (ikke at den var verdt en formue, men..) Mulig at 5 barn har noe med saken og gjøre. Dessuten hadde de nettopp kjøpt huset så det hjelper nok ingen verdens ting og selge, og jeg tror ikke huslånet er med i gjeldssaneringa, det hadde værtfall vært feil.

Det hadde ikke vært mindre enn provoserende faktisk, men om banken ikke fikk inn det de skulle ha så hadde de solgt huset på tvangssalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg at jeg er i ferd med å løpe litt rundt meg selv i småstress. Jeg har ansvar for at standen vår går smooth på Villmarksmessa. Jeg har kun vært med å rigge og slikt, samt stått i stand en gang, that's it!
Håper de andre erfarne som skal stå der er forståelsesfulle og tar med seg sin erfaring og gjør det beste ut av det.

Også må jeg hente standutstyr og nøkkel til henger i Enebakksområdet, for så å dra til Kløfta for å hente henger. Dermed hjem for å fortsette prosjekt lysbildeshow... har overhodet ikke så mange bilder som jeg ønsket meg, men tenker å prøve å få tatt så mange bilder som mulig på messa som jeg kan spe på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vi reise inn til byen og gå på kino. Jeg skal se 3D for første gang i mitt liv :) Filmen begynner kvart på ni og da er vi vel hjemme ved ett-tiden i natt. Gøy på landet :D

Men altså, vi har hatt verdens vakreste påskeeventyr her ute og gikk morgentur på isen i stekende solskinn i dag, også! Såntno hakke dem i byn! :D

Nå har du sikkert dratt, så da kan jeg fortelle at jeg for tredje gang så 3D på kino i går, og for tredje gang angret meg som en hund hele filmen :P Det er så oppskrytt altså... slitsomt for øynene,. og jeg ser ikke helt poenget egentlig, det tar så mye fokus bort fra alt... men håper du liker det bedre enn meg da :D Hva skal du se? (Eller hva så du.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle klemmer, det hjelper godt på en vanskelig dag. Nå sover pasienten. Jeg har vært en tur i skogen med de andre hundene, har snakket med veterinær. Hun blir holdt på smertestillende til i morgen, i værste fall kan jeg sedere henne. I morgen kommer vet hjem til oss og vurderer situasjonen, jeg vet utfallet, men godt å få støtte av fagfolket.

Edit: det vanskelige er at det svinger sånn, i dag tidlig falt hun om og jeg trodde jeg skulle miste henne der og da, men så kicket smertestillende inn og da ville hun ut å rusle litt, spiste mat og drakk godt med vann. Man kan jo bli gal av mindre.

Uff det var utrolig leit å høre :hug:

Ja vet du hva! Skal ikke sløse med slikt :teehe:

Vi har vist trent i dag også vi. Ble inne da det ikke er så pent alt Talli gjør på glatt underlag. Blaze fikk agere forstyrelse :P (og ta en apport)

Jeg får så lyst til å trene når jeg ser sånne videoer :P

Dany har sett på og nå har hun lært alt av mamma sier hun. Jeg tror hun farer med aprilspøk..

Jeg skjønner ikke hvordan det går an å bli så sliten av å bare sitte stille en hel dag. Jeg tenkte å foreslå en tur for Geo, for det hadde egentlig vært deilig å strekke litt på beina, men han ligger her i dyp søvn og er visst sliten han også. Men herlighet så flink han har vært i dag! Først kjørte onkelen min oss til byen, så da ble det 45 minutter kjøretur hvor Geo måtte sitte pent mellom beina mine og oppføre seg, så seks timers togtur fra Trondheim til Hamar, så halvannen time togtur fra Hamar til Oslo, og der måtte vi sitte i 45 minutter og vente (og Geo satt bare stille og slappet av selv om jeg satt og pratet med ei venninne han ikke fikk hilse på), og så en halvtimes togtur ut til Ås. Ti timer på farten blant masse folk og andre hunder, og jeg tror ikke jeg har sagt en eneste kommando til ham utenom et par "her" i det vi har passert andre hunder. Ikke et eneste bjeff eller pip, bare rolig, flink og god Geogutt. Jeg tror han er i ferd med å bli voksen. :o Mamma og pappa kommenterte også at han har blitt roligere og greiere å ha med å gjøre. Da jeg skulle dra i dag tidlig sa pappa "ska du fær fra mæ no da!" og jeg bare "men herlighet, vi snakkes da snart sikkert", hvorpå pappa svarte "ja, æ snakka no vel egentlig te Geo æ da."

Hm. Jeg lurer litt på om vi ikke skal ta en liten kveldstur til Esso, så jeg kan kjøpe et eller annet godt å spise. Det er alltid så stusslig å komme hjem til tomt kjøleskap når man har vært på ferie - det eneste jeg har der nå er øl, egg, løk og smør liksom. Omelett og pils til middag?

:lol:

Nå har roen senket seg litt, jeg tror Påsan er litt sliten.

Det kribler i treningsfoten, jeg har nå hatt to dager uten å trene dyrene annet enn fysisk og det føles litt lenge haha. Men det er jo ikke det. Dany og jeg har hørt på radioen ute på verandaen (nå har vi lært forskjellen på altan, balkong, veranda og terrasse nemlig) mens vi solet oss og spiste vafler. (Marvin fikk litt han også, men han klarte ikke å nyte dagen). Så satt hun der på fanget og skuet ut over det som var ofran oss, luktet på duftene i luften, fulgte hestene med øynene, menneskene og hundene som passerte. Og i mens stekte sola oss og livet var egentlig ganske herlig. Sånn bortsett fra tinitusen.

Nå venter jeg på at Sandra skal komme seg ut på en lynrask tur med pelsene sine sånn at hun kan lage vafler :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei om man gjør noe annet enn fvf og høyrere klasser så ikke mer enn maks 2-3 stk.

Det ante meg ja :).

What? Hvorfor har ingen sagt noe om dette til meg :shocked:

Nei, altså... det har jo ikke vært noe å fortelle heller :D.

Fordi hun er teit og syns alle skal gjette! :hmm:

Jeg lager aldri gjettekonkurranser, jeg :).

Grrrrrrrrrr

Sojjy... tror jeg :lol:

Dårlig gjort å¨lure Willy sånn synes jeg, så nå får du stå for det :aww:

Jeg driver aldri med lureri - så jeg får vel stå for det WILLY har gjort. Jepp - jeg er ansvarsfull eier :D.

Her på rønna nyter vi etterlengta stillhet.

:shocked: Hvem har kverka Marvin??? :shocked:

Da jeg skulle dra i dag tidlig sa pappa "ska du fær fra mæ no da!" og jeg bare "men herlighet, vi snakkes da snart sikkert", hvorpå pappa svarte "ja, æ snakka no vel egentlig te Geo æ da."

:lol:

i tillegg var det jo bare tre dager med skikkelig fint vær :(

*Telle opp antall dager med dårlig vær.... ehhhhhh.... sånn ca en halv... resten bare sol, gitt :D*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kribler i treningsfoten, jeg har nå hatt to dager uten å trene dyrene annet enn fysisk og det føles litt lenge haha.

Trene i morgen ettermiddag/kveld hvis du har tid? Nå er det jo fint å trene ute, og det holder seg lyst temmelig lenge. :) Geo har ikke vondt av litt løpetidsforstyrrelser.

Jeg dropper Esso-tur jeg. Dette er en skikkelig lat dag rett og slett. :lol: Får ta det igjen i morgen! Nå skal jeg prøve å lage noe spiselig av det jeg har i huset, og så skal jeg se en episode av Girls eller HIMYM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ante meg ja :).

Nei, altså... det har jo ikke vært noe å fortelle heller :D.

Jeg lager aldri gjettekonkurranser, jeg :).

Sojjy... tror jeg :lol:

Jeg driver aldri med lureri - så jeg får vel stå for det WILLY har gjort. Jepp - jeg er ansvarsfull eier :D.

:shocked: Hvem har kverka Marvin??? :shocked:

:lol:

*Telle opp antall dager med dårlig vær.... ehhhhhh.... sånn ca en halv... resten bare sol, gitt :D*

Han gikk ned for telling. Tror han er temlig utmattet :P

Men det varer helt til noen rører på lilletåa, så er han i slaget igjen :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan i all verden tenker bankene som kaster penger etter de som har null kontroll og gjeld over hau, mens de støyper inn kronasjene i betong om noen med vettugt forbruk, inntekt og null gjeld/anmerkninger skal ha seg huslån.....

2ne: Jeg har ikke hørt noe om det Engholm produktet, finner det heller ikke på FK slik at jeg kan lese meg opp. Du har allerede fått svar på antibiotika i VOH, det finnes ikke. Og du kan godt øke styrken på eddiken, jeg har jo foreslått rent før, men du var redd det skulle svi ;)

Straks er påska over, den gikk for fort i år også, i tillegg var det jo bare tre dager med skikkelig fint vær :( Jaja, masse god mat og godterier har det blitt, så nå overlever jeg vel til pinse :P

Akkurat det lurer jeg også på.. Vet av egen erfaring nok til at jeg klarer virkelig ikke å forstå hvordan det kan henge sammen..

Jeg hakke klart å fått meg et kredittkort jeg. Søkte, for tenkte det kunne være kjekt å ha, men fikk til svar at hvis jeg skulle ha kredittkort, så måtte kredittgrensen være på max 5 000 kr.. Og jeg vil påstå at økonomien vår er relativt ryddig! Så jeg skjønner virkelig ikke hvordan de får til det jeg :P Ellers så er jeg veldig dårlig på dette :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er påskeegget fra Sandra borte...

Trene i morgen ettermiddag/kveld hvis du har tid? Nå er det jo fint å trene ute, og det holder seg lyst temmelig lenge. :) Geo har ikke vondt av litt løpetidsforstyrrelser.

Jeg dropper Esso-tur jeg. Dette er en skikkelig lat dag rett og slett. :lol: Får ta det igjen i morgen! Nå skal jeg prøve å lage noe spiselig av det jeg har i huset, og så skal jeg se en episode av Girls eller HIMYM.

Jeg sender deg melding når jeg kommer hjem fra jobb i morgen, jeg vet mer da. Det hadde vært kjempekoselig! :) Vi trenger å trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender deg melding når jeg kommer hjem fra jobb i morgen, jeg vet mer da. Det hadde vært kjempekoselig! :) Vi trenger å trene!

Den er god! :)

Jeg fant oppskåret brød i fryseren og en liten flis ost i kjøleskapet - nå blir det toast straks! Det er det evigheter siden jeg har spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det lurer jeg også på.. Vet av egen erfaring nok til at jeg klarer virkelig ikke å forstå hvordan det kan henge sammen..

Jeg hakke klart å fått meg et kredittkort jeg. Søkte, for tenkte det kunne være kjekt å ha, men fikk til svar at hvis jeg skulle ha kredittkort, så måtte kredittgrensen være på max 5 000 kr.. Og jeg vil påstå at økonomien vår er relativt ryddig! Så jeg skjønner virkelig ikke hvordan de får til det jeg :P Ellers så er jeg veldig dårlig på dette :lol:

Jeg måtte søke for mitt vanlige mc 5000,- Statoil sitt med 20 000,- i kreditt derimot? Nei...

Problemet med gjeldssanering er jo at det er vi andre som må betale morroa. De som har delt ut lånet dekker jo inn sitt tap ved å fordele dette på andre kunder. Nå har jeg ikke sett på men jeg regner med de må selge huset?

Ja, nettopp...

Nope, ikke noe hussalg.. Tror ikke det var snakk om og selge bilen heller (ikke at den var verdt en formue, men..) Mulig at 5 barn har noe med saken og gjøre. Dessuten hadde de nettopp kjøpt huset så det hjelper nok ingen verdens ting og selge, og jeg tror ikke huslånet er med i gjeldssaneringa, det hadde værtfall vært feil.

Var vel forbrukslånene som gikk til det så vidt jeg forstod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Akkurat det lurer jeg også på.. Vet av egen erfaring nok til at jeg klarer virkelig ikke å forstå hvordan det kan henge sammen..

Jeg hakke klart å fått meg et kredittkort jeg. Søkte, for tenkte det kunne være kjekt å ha, men fikk til svar at hvis jeg skulle ha kredittkort, så måtte kredittgrensen være på max 5 000 kr.. Og jeg vil påstå at økonomien vår er relativt ryddig! Så jeg skjønner virkelig ikke hvordan de får til det jeg :P Ellers så er jeg veldig dårlig på dette :lol:

Kredittkort får man da kasta etter seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Da har vi gått årets første spor! Og det gikk bra, selv om han gikk over den ene leken sinn :) Han fant sluttleken (nåværende favorittleke) og da ble det hard belønning :ahappy: Moro å se at han, når han mister sporet, leter febrilsk etter det igjen og bare peiser på når han finner retningen :D

Minn meg på at jeg trenger sporflagg. Eller en markør av noe slag. Ekke moro å gå spor også ikke huske hvor man har gått :sweat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kredittkort får man da kasta etter seg?

Det trodde jeg også :lol: Jeg er vist for ordentlig jeg til å få meg noe slikt :aww::lol:

---

og nå gikk det faktisk opp for meg at jeg har blitt hekta på LC og mynder :lol::blink: herregud jeg må komme meg på treningsbanen me nurket igjen nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan i all verden tenker bankene som kaster penger etter de som har null kontroll og gjeld over hau, mens de støyper inn kronasjene i betong om noen med vettugt forbruk, inntekt og null gjeld/anmerkninger skal ha seg huslån.....

Nei, det kan man virkelig lure på... De hadde kjøpt huset i "januar i år" (det året programmet ble spillt inn riktig nok) og på programmet var det sommer så maks 6-8 mnd har de hatt huset da, og de hadde gjeld fra før de ble sammen, og inneblant de 60-70 tusen kr de hadde i ubetalte strømregninger var det mange som hadde hengt med fra før huskjøp, og sikkert en god del av resten av 3 mill kredittgjeld. Og de hadde jo 800 000 i gjeld som foreldrene hadde tatt opp for dem fordi de ikke fikk kredittkort heller, så hvordan de fikk huslån, aner ikke.

Det hadde ikke vært mindre enn provoserende faktisk, men om banken ikke fikk inn det de skulle ha så hadde de solgt huset på tvangssalg.

De betalte huslånet, det gikk automatisk trekk fra kontoen i starten av lønninga, så det var "bare" kredittgjelden på 3 mill som er gått til inkasso som de ikke klarer og betjene. En ting er og få hjelp til og komme seg til et sted hvor det faktisk er mulig og få betalt ned resten selv, men og få 3 mill med fornøyelse og tull slettet helt og holdent etter 5 år er veldig feil synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minn meg på at jeg trenger sporflagg. Eller en markør av noe slag. Ekke moro å gå spor også ikke huske hvor man har gått :sweat:

Klipp strimler av en plastikkpose. :) Jeg har klipt en billig refleksvest i små firkanter og festet dem på klesklyper, det er en rimelig variant av de spormarkørene du får kjøpt på f.eks. Canis.

Men nå ble jeg litt inspirert altså! Spørs om ikke Geo skal få gå spor i morgen formiddag, det må jo være brukbar sporskog her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silly walks - utstillingstrening :P

Danmark-paske-strand-2013-2013-03-26-035

Sjekk så søt han er da :D Han stooorkoste seg med en dalmatinerkosedyr-hale, hoppet og spratt og kastet den opp i luften og fanget den... det er virkelig ikke noe problem for ham der å underholde seg selv altså... :P

Danmark-paske-strand-2013-2013-03-26-202

Danmark-paske-strand-2013-2013-03-26-221

også dette bare fordi han har så fin rumpe :lol:

Danmark-paske-strand-2013-2013-03-26-214

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...