Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Du, har vi ikke diskutert detta da? Små ordentlige måltider. Ellers får du vondt magen vettu -_-

Ja, men jeg spiste jo bare litt is :P

Ingen barn hjemme som skal ha middag + en sulten sjel som egentlig ikke liker mat = is til middag :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Ja, men jeg spiste jo bare litt is :P

Ingen barn hjemme som skal ha middag + en sulten sjel som egentlig ikke liker mat = is til middag :aww:

Men den sultne sjelen kunne jo da istedenfor isen spise en brødskive eller en yoghurt ell no :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Tror de siste timene har vært noen av de verste i mitt liv :P omgangsjuken på hele gjengen, babyen også. Aldri hatt det før nå, innmari godt det gir seg raskt..

Off... God bedring! :)

... hjemme fra LP trening. Nå skal jeg skifte klær og kjøre på runderingstrening.

Nå kjenner jeg at jeg gleder meg til mai er over... Ikke ei ledig helg, og mye som skal gjøres i ukedagene *sukk*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gået i tænkeboks. Pajko er faktisk blevet meget bedre til at håndtere fremmede mennesker, hvis ikke de opsøger ham. Han har aldrig bidt eller noget, men gør hvis nogen fremmede kommer for tæt på.

Hvis vi nu antager, at han bliver endnu bedre det næste halve år. Er det så muligt, at finde kollektiv/bofællesskab hvor man kan have hund? Som kanskje ikke har andre hunde/hanhunde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... har jeg akkurat spist middag etter en fin tur med hundene. Vi syklet bort til ei venninne og ble med på kjøretur. Isak satt i vogna med oss og var skikkelig konge og høy på pæra mens Isak fikk trekke sammen med kompisen Maro, som veier over ett tonn. De var så søte sammen, og samarbeidet fint om oppgaven ;)

6a4c4167-e218-4a45-9e13-60c9a5b46fcb_zps

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... har jeg akkurat spist middag etter en fin tur med hundene. Vi syklet bort til ei venninne og ble med på kjøretur. Isak satt i vogna med oss og var skikkelig konge og høy på pæra mens Isak fikk trekke sammen med kompisen Maro, som veier over ett tonn. De var så søte sammen, og samarbeidet fint om oppgaven ;)

6a4c4167-e218-4a45-9e13-60c9a5b46fcb_zps

Så fine :) hvordan hest er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt rørt :cry: Corgi klubben sender ut et glass til alle som har en hund som blir champion, og de har fått det i retur. Så de lurte på om de hadde feil adresse. Man blir jo litt rørt da det er 9mnd snart siden Amiga forlot oss :wub: Det glasset skal settes sammen premiene hennes i glass skapet.

Tenkte liksom at siden hun ikke levde lengre så fikk ikke vi noe slikt..

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt rørt :cry: Corgi klubben sender ut et glass til alle som har en hund som blir champion, og de har fått det i retur. Så de lurte på om de hadde feil adresse. Man blir jo litt rørt da det er 9mnd snart siden Amiga forlot oss :wub: Det glasset skal settes sammen premiene hennes i glass skapet.

Tenkte liksom at siden hun ikke levde lengre så fikk ikke vi noe slikt..

:heart::heart::heart: Amiga var en veldig verdig champion, hun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme etter fin trening og skravling med nye sonisen på m :lol: så lenge husket jeg navn ja :aww:

Anette da, Maria var det :fish:

Jeg er gået i tænkeboks. Pajko er faktisk blevet meget bedre til at håndtere fremmede mennesker, hvis ikke de opsøger ham. Han har aldrig bidt eller noget, men gør hvis nogen fremmede kommer for tæt på.

Hvis vi nu antager, at han bliver endnu bedre det næste halve år. Er det så muligt, at finde kollektiv/bofællesskab hvor man kan have hund? Som kanskje ikke har andre hunde/hanhunde?

Det er vel ikke så altfor mange folk i kollektiv som har hund, men det er sikkert ikke umulig å finne et hvor det er mulighet heller.

Når det gjelder de tidligere postene dine så må jeg bare si at det høres ut som du gjør det fryktelig vanskelig for deg selv. Du har et stramt budsjett, hund og bil - men vil alikevel bo sentralt? Det virker jo ikke som det aller lureste å gjøre.. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for en billig, usentral leilighet hvor hundehold er ok. Husk at du kan kjøre myye frem og tilbake fra skolen for de samme par-tre tusen som du kan spare i leieutgifter (og dessuten er jo ikke Bø akkurat verdens navle, og dermed ikke så stort heller). Når du først skal ha bil så kan du jo like gjerne bruke den ;-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette da, Maria var det :fish:

Det er vel ikke så altfor mange folk i kollektiv som har hund, men det er sikkert ikke umulig å finne et hvor det er mulighet heller.

Når det gjelder de tidligere postene dine så må jeg bare si at det høres ut som du gjør det fryktelig vanskelig for deg selv. Du har et stramt budsjett, hund og bil - men vil alikevel bo sentralt? Det virker jo ikke som det aller lureste å gjøre.. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for en billig, usentral leilighet hvor hundehold er ok. Husk at du kan kjøre myye frem og tilbake fra skolen for de samme par-tre tusen som du kan spare i leieutgifter (og dessuten er jo ikke Bø akkurat verdens navle, og dermed ikke så stort heller). Når du først skal ha bil så kan du jo like gjerne bruke den ;-)

Men hvor langt væk fra centrum skal jeg søge? Cykelafstand betyder ikke nødtvendigvis 2km...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gået i tænkeboks. Pajko er faktisk blevet meget bedre til at håndtere fremmede mennesker, hvis ikke de opsøger ham. Han har aldrig bidt eller noget, men gør hvis nogen fremmede kommer for tæt på.

Hvis vi nu antager, at han bliver endnu bedre det næste halve år. Er det så muligt, at finde kollektiv/bofællesskab hvor man kan have hund? Som kanskje ikke har andre hunde/hanhunde?

Jeg kjenner ikke hunden din, men helt generelt er det jo mulig å dele leilighet/bokollektiv selv om hunden din ikke er begeistret for at andre mennesker tar kontakt med han. Det krever nok mer av deg i forhold til tilvenning og greie samboere som er med på din valgte trenings/tilvenningsmetode da.

Da jeg søkte leilighet en gang (med hund ja), fikk jeg flere henvendelser angående rom i bokollektiver... Jeg skrev det som en mulighet i annonsen min hvis rommet var større enn 25 kvm, nemlig :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt du har fått diagnose Synnøve. Håper du finner en måte å leve med det på. :) God bedring føles litt rart å si, for det er vel noe kronisk om jeg ikke husker feil?

Et flyttelass i Særp allerede. :P Det føles egentlig litt godt, for da føler jeg at jeg har kontroll igjen. :aww: Men kanskje jeg er heldig og får litt større plass nå, slik at jeg slipper å ha fryseren til hundene i stua... Jentene måtte dele bur hit, siden Vida sitt var full av ting. Og Noomi var jo overlykkelig, for da MÅ Vida kose med henne. :P

Og siden jeg nå er mer lattermild enn sint, så må man jo bare le av planene deres. For de som har vært hos meg (AnetteH og SFX bare vel), så vet de hvor trangt det er mellom husene her. Uteplassen min ender i veggen til nabohuset liksom, og den er kanskje 4 meter bred eller noe... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært ute og trent en liten halvtime, og plutselig falt poletten ned og Kuro skjønte greia med kassemetoden! Litt, hvertfall. :P Nå klarte han å stå på den med forbeina i ro og bare bevege på bakbeina for å snurre rundt når jeg beveger på meg! Fliiiiiinke bølla :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke hunden din, men helt generelt er det jo mulig å dele leilighet/bokollektiv selv om hunden din ikke er begeistret for at andre mennesker tar kontakt med han. Det krever nok mer av deg i forhold til tilvenning og greie samboere som er med på din valgte trenings/tilvenningsmetode da.

Da jeg søkte leilighet en gang (med hund ja), fikk jeg flere henvendelser angående rom i bokollektiver... Jeg skrev det som en mulighet i annonsen min hvis rommet var større enn 25 kvm, nemlig :)

Ja, det er klart. Jeg tror, at jeg skal skrive i annoncen, at jeg ikke har noget imod til bo ude på landet, da jeg har bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor langt væk fra centrum skal jeg søge? Cykelafstand betyder ikke nødtvendigvis 2km...

Jeg vet ikke hvor langt utenfor du har sett på til nå, men regner med du kun har sett i Bø? Det er ikke lenger enn 3 mil til Seljord, 2 mil til Nordagutu (på vei dit ligger både Akkerhaugen og Gvarv, som er tettsteder) og 16-17 km til Lunde. Ikke trenger du å regne med så fryktelig mye rushtrafikk i området der heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
...sitter jeg og funderer på når egentlig slike søte små pinnedyr blir voksne.. Det hadde jo vært behagelig at den lille kreative sov litt mer om dagene :aww::teehe:

Gi den noe å drive med da! Tusj feks? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor langt utenfor du har sett på til nå, men regner med du kun har sett i Bø? Det er ikke lenger enn 3 mil til Seljord, 2 mil til Nordagutu (på vei dit ligger både Akkerhaugen og Gvarv, som er tettsteder) og 16-17 km til Lunde. Ikke trenger du å regne med så fryktelig mye rushtrafikk i området der heller :)

Hvor lang er 1 mil? :icon_redface:

Jeg har ikke sat længde på. Men hvad skal jeg skrive om langt væk jeg vil bo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi den noe å drive med da! Tusj feks? :lol:

:lol: :lol: Fisken er på sonen ekke stor nok til slike kommentarer :lol: :lol:

Den har funnet en liten plastikkbit.. Som regel liker jeg ikke at de skal leke med slikt, men akkurat nå er det veldig behagelig, så da overser jeg "faren" :lol: Ellers så kan jeg jo informere tilhengerskaren til pinnedyret at hun har hoppet oppi stampen jeg har papp og rotet i dag, opp til flere ganger, så nå må jeg sikkert snart fjerne den.. Hun har også åpnet skuffer igjen og vært helt i ekstase fordi mamma og pappa kom på besøk..

Tenk om man kunne være SÅ bekymringsfri og livsglad si no jeg :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang er 1 mil? :icon_redface:

Jeg har ikke sat længde på. Men hvad skal jeg skrive om langt væk jeg vil bo?

Jeg har satt reisetid i annonser før. At jeg vil ha en radius på så og så mange minutter med bil/kollektiv fra jobb/skole. Synes det er greiere enn lengde, siden det er forskjell på om man må kjøre i rush eller ikke, på E6 eller på en svingete traktorvei. :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...