Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

:hug: synnøve :(

Nå jubler jeg litt forsiktig, ser ut som buret vi fant i går kan bli vårt. :D Håper bare ikke jeg driter meg ut med forhåndsbetaling. Vet det er en sjanse å ta, men er litt ekstra pes for selger å slepe med seg buret på posten og sende det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Akkurat nå sitter jeg å jobber med bachelor oppgave som skal inn 16 mai..... Jeg er ikke i godt gang, er utrolig stressa, og ja. FADER. Er så sinna på meg selv som skal velge så kompliserte ting å skrive om, så om en time ca skal jeg inn til veileder og håper jeg kan få litt hjelp til å få vinkla oppgaven litt annerledes så det blir litt lettere for meg å skrive. Det positive med det her er jo at jeg har funnet ut at jeg skal bli super nerd, og om 10-15 års tid gjøre en doktor på temaet :cool: Viktig å ha framtidsplaner! Det er så spennende at dette mååå vi forske på i Norge også!! Norge er så dårlig på å forske på ting :baby:

Men dere, kan jeg si at Norge er sammenliknbart med Sverige og Danmark? Når det kommer til levevilkår osv, vi er jo forholdsvis like mtp helsevesen, kultur ol?. En studie gjort av og i Sverige og Danmark på barn av foreldre som har tatt eller forsøkt selvmord, det er jo sammenliknbart med Norge eller?

Nei, Sonenpause ferdig, back to business! :ike:

Du, norge har et forsøk nå om de tester om det noen genetisk sammenheng om man tar selvmord eller ikke.. Hvis det passer.. Det handler min eksamen om i alle fall..

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du nok belage deg på å bo i kollektiv tror jeg. Med mindre det er mulig å få hybler til 3000 i Bø da, jeg er ikke så kjent med prisene akkurat der. Men 60m2 for 5000kr i Oslo-området er en fin pris ihvertfall.

Wiii! Lykke til første dag i ny jobb :)

Så en hybel til omkring 3000kr på finn.no, men kan ikke have husdyr der... Så kanskje er det muligt. Vil helst undgå kollektiv, så det er muligt at få Pajko med...

5000 er billig for 60 kvm, spesielt om det er ink. Strøm. Jeg betaler 4500+strøm for 40 kvm. Om du har 3000 i maksbudsjett kommer du til å slite med å finne noe hvor du kan ha hund tror jeg. Jeg ville fortsatt vurdert å selge bilen og ha litt mer å gå på i måneden...

Takk for jobblykkeønskninger, mokken og marianne!

Ja, kanskje jeg skal sælge den... Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett bilder tatt i dag av barn på akebrett..... rett utenfor Bergen :gaah:

Grøss! :o

Det m å oppleves. :lol:

Nå har jeg pakket bil. Første del av lasset er en god del bøker og kjøkkenutstyr jeg ikke bruker, samt ski. Ingen planer om å gå mer på ski i år, selv om det blir snø på 17. mai. :P

Tjaaa, er vel ikke helt overbevist! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker sonen! :wub: I posten i dag lå det rehydration support til drikkevegreren min. :D Avsender har fått takk på pm og får stå frem selv om hun vil. Hormonella meg ble hvertfall utrolig glad og rørt. :flowers:

Så bra at du ble glad :D Skulle gjerne ha sendt deg flere, men det var ikke plass til mer :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om jeg sælger bilen, skal jeg stadig betale det sidste på billånet - og er det overhovedet muligt at have hunde med i bus/tog? Jeg skal jo gerne kunne rejse lidt rundt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om jeg sælger bilen, skal jeg stadig betale det sidste på billånet - og er det overhovedet muligt at have hunde med i bus/tog? Jeg skal jo gerne kunne rejse lidt rundt...

Du kan ha hunden med på tog ja, og de fleste busselskaper tillater også hund :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat en veldig veldig kjip beskjed :( En person som har vært som en far for meg de siste 4 årene forsvinner nå fra livet mitt. Det endrer på så mye og er vanskelig å innse. Men ikkr alle par er ment to be for hverandre :( Nå skal jeg hjem og kose ekstra godt på hundene mine, og glede meg til Anders kommer til Oslo i morgen :wub: Da skal vi bare tilbringe helgen hos svigers og kose oss masse! Det blir første helgen på evigheter at vi er i Oslo uten at jeg jobber :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvad koster det ekstra at have hund med?

Barnebillett. Bor du i Oslo? Da går hunden gratis i helger om du reiser i Oslo/Akershus.

Edit: utenfor Akershus og Oslo går alle hunder under 40 cm gratis også i hverdager på tog med NSB :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnebillett. Bor du i Oslo? Da går hunden gratis i helger om du reiser i Oslo/Akershus

Nej, jeg kommer til at bo i Bø, Telemark. Om jeg altså finder bolig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvad koster det ekstra at have hund med?

Barnebillett. Bor du i Oslo? Da går hunden gratis i helger om du reiser i Oslo/Akershus

Barnebillett på buss i Bergen og, men vet ikke om det gjelder for hele landet.

Også går vel hunder under 40 cm gratis på tog tror jeg? Benedicte?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ih, Pajko er 44cm er sådan noget. Ville været lurt, om han kunne gå gratis. Ved dog ikke om det frigiver ret mange penge, at sælge bilen. For jeg kan nok ikke få det samme for den, som jeg mangler at betale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Tenker jeg at jeg må finne noen som gidder å lage mat til meg, før jeg blir så tjukk og lat at jeg ikke orker å gå tur med bikkjene sjøl. Jeg spiser pistasj-is til middag i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen. Jeg har sjøgrenssyndrom. Jaja, ikke annet å gjøre enn å være glad for å endelig ha en diagnose.

:hug:

Men om jeg sælger bilen, skal jeg stadig betale det sidste på billånet - og er det overhovedet muligt at have hunde med i bus/tog? Jeg skal jo gerne kunne rejse lidt rundt...

Du selger vel ikke bilen om du ikke får nok til å dekke det siste på billånet for den?

Jeg synes du lager deg veldig mye ekstra vanskeligheter med å skulle ha med deg hunden når du studerer. Jeg er sikker på at du kommer til å få så mye å fylle fritida med under dette studiet, at du ikke vil savne det å ha hund.

Det er så morsomt med en hund som elsker å rulle seg i tørrgress :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt gikk jeg bronsjemerkeprøven med gammel'n og vi sto! Vi nulla på lineføring med mer da, men klarte merket uansett. Var veldig stort at en 11 år gammel setter fikk bronsjemerket, så da kom avisa for å intervjue oss.. Jeg drømmer så mye merkelig..

I dag starter vi på nytt agilitykurs, og det blir godt! Helt abstinenser etter en uke uten agility :lol:

Kjenner meg veldig godt igjen der... har alltid drømt mye, men i det siste har det vært helt sprøtt. Det verste er vel at det er skikkelig realistisk. Våkna helt svett her om dagen og livredd, da hadde jeg nesten blitt voldtatt, jeg rakk akkurat å komme meg unna når jeg våknet.

Nå kjenner jeg meg klar for å dra hjem, stikke innom Staples på veien og skaffe det jeg trenger til utstillingen i helgen :) Så er det bare å gjøre siste forberedelsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nej, jeg kommer til at bo i Bø, Telemark. Om jeg altså finder bolig ;)

Jeg registrerte at du søker en billig plass å bo. Det er ikke umulig å finne, men sjeldent ;) Innimellom ser jeg annonser hvor det er veldig billig husvære i bytte mot for barnepass, hagearbeid da. Det kan jo være en fin avtale.

Anbefaler deg å sette inn annonse selv på finn.no.

Med bilen kan du også bo litt usentralt = lavere husleie.

Lykke til på leitinga på leiemarkedet :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug:

Du selger vel ikke bilen om du ikke får nok til å dekke det siste på billånet for den?

Jeg synes du lager deg veldig mye ekstra vanskeligheter med å skulle ha med deg hunden når du studerer. Jeg er sikker på at du kommer til å få så mye å fylle fritida med under dette studiet, at du ikke vil savne det å ha hund.

Det er så morsomt med en hund som elsker å rulle seg i tørrgress :gaah:

Men hunden er jo min! Det er mig som har valgt at få hund, ikke mine forældre. De vil gerne passe ham i en periode, men han er jo min. Det skal kunne lade sig gøre, at være studerende med hund. Hvis det var for en kortere periode, at han skulle blive i Danmark, så var det ikke noget problem, men jeg har prøvet at bo i Norge et halvt år uden hund.

Og selvom jeg ikke havde mye fritid, så savnede jeg ham hver eneste dag! Om det er muligt, vil jeg aldrig bo uden hund igen for en længere periode.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerte at du søker en billig plass å bo. Det er ikke umulig å finne, men sjeldent ;) Innimellom ser jeg annonser hvor det er veldig billig husvære i bytte mot for barnepass, hagearbeid da. Det kan jo være en fin avtale.

Anbefaler deg å sette inn annonse selv på finn.no.

Med bilen kan du også bo litt usentralt = lavere husleie.

Lykke til på leitinga på leiemarkedet :)

Jeg har sat en annonce på finn.no, og har også skrevet at jeg har bil. Dog vil jeg fortrække, at bo i cykelafstand til høgskolen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har jeg sittet og nappet ut løs røytepels fra Kuro. Nå er han nesten ferdig med å røyte underull, så nå er det dekkhårene som går. Han er nesten helt naken på magen. :o

Om en time skal vi ut i "fin"været og trene... :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Dagene går. Litt for mye ramp fremdeles, elsker å bite og hoppe høyt. Har vært på et kurs som ble ferdig for et par uker siden, og begynner på et nytt kurs på mandag.
    • Her går det i vom og hundemat, rett og slett fordi oppdretter begynte med det. Latte er nå 4 mnd. Synes det både er lettvint og greit, virker som hunden trives med maten, og det blir mindre avføring enn med tørrfôr. Har ikke regnet på om det lønner seg da. Vi har kjøpt 9 kgs esker med puppy easy pack.
    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...