Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Jippi! Siv og jeg skal på gjeterhundkurs i Nederland neste uke! Bare vi to med instruktør Serge van der Sweep i 2 dager - da skal det bli nok tid til trening i hvertfall! Rabies-vaksine er fikset, billetter bestilt og snart leiebil og hotell :D Blir spennende å ta med Kiter på hans første flytur.

Høres veldig bra ut! Men håper den rabiesvaksinen ble tatt for noen uker siden...

Har klart å holde meg våken. Fant frosne jordbær i fryseren så nå står det en smuldrepai i ovnen. Siden jeg ikke drikker kaffe så må man ty til andre virkemidler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Men da er det jo tydelig noe mer du har som du er nødt å skatte av som du ikke har oppgitt da? Ellers så er det en feil et sted i selvangivelsen..

Men er det oppgitt riktig lån og renteutgifter? Det har ofte mer påvirkning på skattekortet enn lønnsforandring. Tabeller skal nemlig takle en god del svingninger i inntekt.

Aner ikke, jeg leier leilighet og har gjort det i mange nok år nå til at det skulle være slutt på etterdønninger etter hussalg, jeg har noe lån ellers, men ikke mye og beløpet som er påført er riktig, ikke har jeg serlig mye formue heller, to gamle biler og noen få kr på BSU og sparekonto.. og alt ser riktig ut. Skjønner ingenting jeg.

Ferdig på jobb og har vært på lufterunde med Varga, kroppen verker noe helt hinsides så nå blir sofaen god tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, jeg leier leilighet og har gjort det i mange nok år nå til at det skulle være slutt på etterdønninger etter hussalg, jeg har noe lån ellers, men ikke mye og beløpet som er påført er riktig, ikke har jeg serlig mye formue heller, to gamle biler og noen få kr på BSU og sparekonto.. og alt ser riktig ut. Skjønner ingenting jeg.

Ferdig på jobb og har vært på lufterunde med Varga, kroppen verker noe helt hinsides så nå blir sofaen god tenker jeg :)

Jeg mente hva som er lagt inn i beregningen av tabell/skattekort. Er lån og renteutgifter der riktige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt - trøttere - trøttest. *gjesp* Midt i middagsluren kom svigerfar inn og sa hestene var på rømmen. Noen har ikke lukket grindene og vi har ikke sett det. Så de har bare labbet pent og pyntelig ut, og gått til nærmeste bare plass og stod der og spiste. Vurderer å henge kubjelle på grinda så jeg har sjans til å høre når den blir åpnet. :lol: Veldig udramatisk når de bare går sånn ut da, mye verre om de løper ut i panikk av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si ifra om du vil at jeg skal prøve å skaffe deg litt god pris hos Avis, jobber jo der :)

JA! Kan du få til noe sånt når vi skal leie i Nederland altså? Og du vet kanskje også svaret på min store bekymring: Er det lov med hunder i leiebil?

Høres veldig bra ut! Men håper den rabiesvaksinen ble tatt for noen uker siden...

Åh, jeg gleder meg sånn at det kiler i hele kroppen! (kanskje jeg bare er våryr, haha!). Vaksinen er i orden ift til 3-ukers fristen :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... da skjønner jeg like lite som deg.

Jepp, tror jeg enkelt og greit kjører på med 36% trekk resten av året på alt, så bør d gå bedre neste år.. Ikke at jeg trekker så mye mindre med tabelltrekk heller da, men blir kanskje en liten tusenlapp ekstra i mnd så da burde det gå an og få igjen noen kr neste år også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Kan du få til noe sånt når vi skal leie i Nederland altså? Og du vet kanskje også svaret på min store bekymring: Er det lov med hunder i leiebil?

Det lurer jeg og på, for jeg har aldri sett en leiebil uten sånn klistremerke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en liten ting jeg. I går klarte jeg å lese meg til at Siri skulle ha valp om tispa til Willy tok seg og det ble en tispevalp der. Så ble alt pratet bort i navnevalg. I dag synes jeg at jeg leste at Siri nesten måtte ha valp pga navnet til BP. Så her sitter jeg da og lurer; skal Siri ha valp eller var det bare tull som så mye annet i går?

:lol: Ble det vanskelig inni hodet til Margrete nå? :lol:

Jo, nei, altså.... Jeg kan jo ikke bestemme noe sånt før jeg vet om det er noe å bestemme seg for, men det hadde vært interessant med en valp fra den kombinasjonen ja - og jeg har jo både dit, plass og mulighet liksom, og ingen huseier som kan si nei - annet enn meg :D.

Sånn apropos å skrelle av.. Dette er krøllebølle i går:

Dette er krøllebølle i dag:

532908_10151565246271327_1374451610_n.jp

524564_10151565246731327_1237347412_n.jp

Stakkars bølle :icon_redface: Vi er skjønt enige om at vi ikke klipper ørene så kort igjen *kremt*

*Fnis*. Fikk litt flashback til den tiden jeg klipte bedlington... Det var ikke alltid han lignet på det :D.

Jeg flyttet og fikk lengre kjøreavstand, og da regner du 10/12 av arbeidsdagene på en avstand og 2/12 av arbeidsdagene på den andre - mener jeg å huske. Jeg fant i hvert fall en rettledning for det den gang da.

Ja, det var noe sånt jeg tenkte også, ja... får se om jeg finner en veiledning på nettet også, sånn at jeg gjør helt riktig :).

Nå har vi vært ute og trent bruksLP, Willy og jeg, og etterpå tok jeg en real sjau i garasje og uthus og ryddet og organiserte litt sånn at jeg vet hvor jeg har ting :). Hengte opp redskaper og greier :).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Kan du få til noe sånt når vi skal leie i Nederland altså? Og du vet kanskje også svaret på min store bekymring: Er det lov med hunder i leiebil?

Åh, jeg gleder meg sånn at det kiler i hele kroppen! (kanskje jeg bare er våryr, haha!). Vaksinen er i orden ift til 3-ukers fristen :)

Så lenge du skal hente og levere samme sted så kan jeg ihvertfall legge inn en fin rabattkode. Kan sjekke litt priser imorra :)

Det er i utgangspunktet ikke lov med hunder i leiebil nei, men slik vi opererer så er vi fleksible. Vi ber kunden ha hunden i bur i bilen og sørge for at den er så godt som hårfri når vi får den tilbake. Jeg pleier å anbefale kunden å evt. få rengjort den innvendig enten selv eller hos en bilpleie slik at dem slipper noen diskusjon hos oss. Lurt å be personalet isåfall bli med ut å se over bilen når du leverer tilbake, om det lar seg gjøre. Men jeg kan høre litt med hvordan det er i Nederland, mulig de har andre regler enn oss.

Da har jeg fått hentet hengeren til raseklubben gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59771_10151554840945831_2100885682_n.jpg

Fikk tatt bilde av Aska når hun ligger under gardina, hihi. Dette gjør hun hjemme hos mamma og tydeligvis her på fauske. Hos oss selv har vi ikke terassedør og natulig nok ikke gardin heller.

:lol:
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste overnatting i årets påskeferie. Føler vi har sett og gjort mye :)

Idag før vi leverte leiebilen måtte vi innom en bensinstasjon for å fylle opp tanken, og da fant kjæresten egg til meg :D

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151397146033915&set=a.211759258914.132142.615633914&type=1&theater

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...