Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Jeg lurer på en liten ting jeg. I går klarte jeg å lese meg til at Siri skulle ha valp om tispa til Willy tok seg og det ble en tispevalp der. Så ble alt pratet bort i navnevalg. I dag synes jeg at jeg leste at Siri nesten måtte ha valp pga navnet til BP. Så her sitter jeg da og lurer; skal Siri ha valp eller var det bare tull som så mye annet i går?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden så deilig å være tilbake i sofakroken sin. Jeg har faktsik kjøpt en kartong vin på veien hjem, må feire at jeg overlevde min første hele arbeidsdag siden midten av januar. Jeg satt på et møte idag da jeg plutselig kom på noe jeg burde gjort i dag som jeg hadde glemt. Litt deilig når sjefen min da gjesper og sier: Heidi, i dag krever vi ikke så mye av hverandre, skal vi være enige om det? :lol:

Jeg har spist resten av kyllingwoken fra i går, nå skal jeg bare dø litt i sofaen før jeg sjekker om husvinen min er like god som den pleier å være.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme. Orket ikke langtur, så ruslet bare med jentene som fikk lov til å lese avisa godt og grundig til en forandring. Selvangivelsen er levert med endringer, og nå er restemiddagen inntatt, og jeg er fremdeles fysen. Hmm, hva skal man gjøre med det da tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kjempefortvilet. Ingen penger at all inn på konto i hele april ser det ut til, det blir tøft. Det er så frustrerende at ingenting kan være LITT medgjørlig...Drittopplegg.. :(

:hug::hug:

Hottie and Lupin, sitting in a three - k i s s i n g. :lol:

8610094675_8d71085769_c.jpg

Så søte de er sammen :wub::wub:

Fikk 4700 kr i baksmell så nå er jeg skikkelig grinete.Skjønner ikke at det går ann jeg med tabell trekk..før tjente jeg jo mye mer og hadde samme trekk da og hadde som regel 500 kr i baksmell..Nå tjener jeg mindre og med samme tabell trekk og får da 4700 kr i baksmell æsj altså..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Nå er jeg lei meg og har så innmari dårlig samvittighet :( Har hørt suselyd i hele dag, og trodde det kom fra naboen, men vi tenkte ikke så mye mer over det. Når pappa kom fra jobb sendte vi han over for å sjekke naboen, men ingen reaksjon. Mye som hendte på kort tid og plutselig har vi både brannvesen og sykebil her. Naboen hadde falt og slått seg, og dratt med seg en kommode som sperret døra. Slik lå han i 12(!) timer før vi skjønte at nå var det noe galt. Susingen var dusjen som har stått på hele tiden. Skulle ønske jeg hadde skjønt at noe var galt mye tidligere, og håper virkelig at alt går bra. Helt j*vlig følelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn apropos å skrelle av.. Dette er krøllebølle i går:

543756_10151563713001327_412685268_n.jpg

Dette er krøllebølle i dag:

532908_10151565246271327_1374451610_n.jp

524564_10151565246731327_1237347412_n.jp

Stakkars bølle :icon_redface: Vi er skjønt enige om at vi ikke klipper ørene så kort igjen *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Sånn apropos å skrelle av.. Dette er krøllebølle i går:

543756_10151563713001327_412685268_n.jpg

Dette er krøllebølle i dag:

532908_10151565246271327_1374451610_n.jp

524564_10151565246731327_1237347412_n.jp

Stakkars bølle :icon_redface: Vi er skjønt enige om at vi ikke klipper ørene så kort igjen *kremt*

Helt alvorlig så syns jeg ikke det var noe dårlig første forsøk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt alvorlig så syns jeg ikke det var noe dårlig første forsøk!!!

Takk, jeg syns ikke det var sånn innmari galt sjøl, bortsett fra overgangen mellom manke og hode.. Ja, og ørene da.. Vi kommer til å trenge tid på oss til å komme over det *sukk* Men hun tygger på ørene sine, og vi har ikke vært flinke nok til å strikke de opp, så det var en 3-4 forskjellige lengder på ørene, så vi fant ut at vi skulle skrelle henne ned og spare på nytt vi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Takk, jeg syns ikke det var sånn innmari galt sjøl, bortsett fra overgangen mellom manke og hode.. Ja, og ørene da.. Vi kommer til å trenge tid på oss til å komme over det *sukk* Men hun tygger på ørene sine, og vi har ikke vært flinke nok til å strikke de opp, så det var en 3-4 forskjellige lengder på ørene, så vi fant ut at vi skulle skrelle henne ned og spare på nytt vi..

Nei det som må øves på er rygglinje-manke-hode og bryst. Men øvelse gjør mester!

Som sagt, ikke dårlig første forsøk overhode syns jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt en lengre samtale med veterinæren og mamman min. Det er bestemt at Pyh reiser fra oss i morgen kveld. Jeg har det alt annet enn bra nå..

:hug::console: Det gjør meg vondt å høre!

Burde jeg sjekke selvangivelsen min jeg også da tro? Også lurer jeg på hvordan det er med sånn fradrag for kjøring til og fra jobb når man har flyttet? Det gjelder jo i så fall bare for de to siste mnd av året at den til/fra jobb-kilometersaken er endret...

Jeg flyttet og fikk lengre kjøreavstand, og da regner du 10/12 av arbeidsdagene på en avstand og 2/12 av arbeidsdagene på den andre - mener jeg å huske. Jeg fant i hvert fall en rettledning for det den gang da.

Koselig med påskeferie, men nå er jeg utslitt og synes hjemme er best, rett og slett. Supersterk hodepine, men innså at jeg har glemt å spise, så håper det hjelper med mat innabords.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Siv og jeg skal på gjeterhundkurs i Nederland neste uke! Bare vi to med instruktør Serge van der Sweep i 2 dager - da skal det bli nok tid til trening i hvertfall! Rabies-vaksine er fikset, billetter bestilt og snart leiebil og hotell :D Blir spennende å ta med Kiter på hans første flytur.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer privatsjåføren min (aka Marianne) snart. :D Vi skal ut og gå spor!

Ååå! Dere får si ifra om dere vil ha med dere en noob en gang. Jeg har skikkelig lyst å prøve meg litt på spor og lære det grunnleggende sånn at jeg kan prøve meg selv.

Jippi! Siv og jeg skal på gjeterhundkurs i Nederland neste uke! Bare vi to med instruktør Serge van der Sweep i 2 dager - da skal det bli nok tid til trening i hvertfall! Rabies-vaksine er fikset, billetter bestilt og snart leiebil og hotell :D Blir spennende å ta med Kiter på hans første flytur.

Du får si ifra om du vil at jeg skal prøve å skaffe deg litt god pris hos Avis, jobber jo der :)

Herregud så godt en langtur gjør for et stresset hode. Nå har jeg koblet av i nesten to timer, og det ble ca en mil det :D Luna fungerer utmerket i flexibånd noe som gjør båndtvangen kjempelett :) Da har hun 5meter å vimse på når det lar seg gjøre, selvom hun for det meste går pent ved siden av da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det som må øves på er rygglinje-manke-hode og bryst. Men øvelse gjør mester!

Som sagt, ikke dårlig første forsøk overhode syns jeg :D

Takk :ahappy:

Vi begynner å vende oss til ørene da. Hun ser ut som en tante-puddel, men hun er jo litt søt allikevel :lol: Oppdretteren mener at hun kan stilles i en T60 allerede i juni, så da har vi vel ikke ødelagt hele utstillingssesongen selv om vi kløna litt i dag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...