Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Kjekt at vi begynner på immunterapi nøyaktig samtidig! Da kan vi oppdatere hverandre på hvordan det går! Fikk du prøve å stikke selv i dag? Jeg syntes det gikk kjempegreit :) Prøvde med saltvann først (stakkars Tuf, mye stikking på han i dag :lol: ), også satte jeg vaksina etterpå. Neste sprøyte får han på torsdag.

Veldig bra. Da kan vi minne på hverandre om å sette sprøyte også, siden de skal ha det samme dag hele veien. Noomi skal jo og ha til torsdagen. Ikke noe øving her. Bare "du drar opp huden og stikker". :lol: Og så prøvde hun å telle til meg ang dagene, og så ble alt bare rot og hun kommenterte at det var veldig betryggende at veterinæren ikke kunne telle. :lol:

Jeg må be om å få delt det opp, de kan jo ikke forvente at folk skal kunne betale sånne summer i èn betaling :(

Det kan de ikke nei. Selv staten trur jeg skjønner at det blir litt i det meste laget å betale...

Da er vi hjemme for å passe vasken. :P Jeg har ingen planer om å måtte vaske hele kjøkkenet mitt fordi ungene oppe glemmer at de ikke skal bruke alle vaskene i huset enda. :P

Noomi digger å være hos vetten. Hun er strålende lykkelig når hun kommer dit, lykkelig når vetten kommer, lykkelig når hun får gå rundt på rommet og snuse, lykkelig når hun kan sitte og se ut av vinduet (idag fikk hun sitte og se på et rådyr også). Ehm... hun er vel lykkelig hele tiden. :lol: Fikk vetten til å kjenne på halen, og hun var enig at den var brukket. Så den skal røntges sammen med ledd med tiden og stunden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Surna litt i morest da jeg så ut og det var snø både på bakken og i lufta, men kom meg opp og ut på tur med Tonje og da gikk det over litt, spesielt siden det er oppholds nå. Nå er middag inntatt og det er dags for jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet ca. 600 ord så langt i dag, nå har jeg SÅ lyst til å komme meg ut i sola og gå tur! Men samtidig vet jeg hvor utrolig deilig det hadde vært om jeg hadde hatt i alle fall halvskrevet oppgave før jeg gir meg for dagen. Så jeg får vel sitte her litt til, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet ca. 600 ord så langt i dag, nå har jeg SÅ lyst til å komme meg ut i sola og gå tur! Men samtidig vet jeg hvor utrolig deilig det hadde vært om jeg hadde hatt i alle fall halvskrevet oppgave før jeg gir meg for dagen. Så jeg får vel sitte her litt til, da.

Jeg sitter her og skiver jeg og.. Men jeg skriver ikke, da. For jeg har skrivesperre deluxe. Møkkaoppgave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall det åpenbare valget om man skal ha noe som matcher Willy *ler* - i tillegg så er det vel ett heller uvanlig navn så da blir det jo både morsomt og unikt.

Jeg har smakt på det flere ganger nå, og bare pga av navnet, så må jeg jo få en valp :lol: :lol:.

:yawn: alt for tidlig oppe.

*kikker på klokka og tenker "SLUBBERT"... men innser at damen muligens har jobba i natt :lol:*.

Har jeg faktisk gjort en grundig jobb og gått gjennom O-tegninger til en reguleringsplan vi holder på med, skrevet kommentarer og tegnet og forklart :lol:.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Nå ringte NAV meg og sa at de manglet noen papirer om jeg skulle ha en utbetaling.. :blink: Jøsses liksom, aldri skjedd før. Men jeg skal gladelig sende dem papirene i dag, så jeg får penger om en ukes tid jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Jeg har smakt på det flere ganger nå, og bare pga av navnet, så må jeg jo få en valp :lol: :lol:.

Jeg kommer ikke ut av quoten - møkkasystem - men navnet var kult synes jeg *ler* Så ja, du burde ha en valp......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke akkurat hva det sto på skattekortet i fjor eller året før, men jeg vet at jeg sjekka og konkluderte med at det var en del og gå på, så det var ikke der det var feil. I år så står det 462 000 som forventet inntekt, tipper det er noe det samme som i fjor, men faktisk inntekt i fjor var 410 000 så det burde jo ikke være noe problem. I tillegg til tabelltrekk så trekkes det 36% av alt annet enn timelønna, skifttillegg overtid osv..

Men da er det jo tydelig noe mer du har som du er nødt å skatte av som du ikke har oppgitt da? Ellers så er det en feil et sted i selvangivelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke akkurat hva det sto på skattekortet i fjor eller året før, men jeg vet at jeg sjekka og konkluderte med at det var en del og gå på, så det var ikke der det var feil. I år så står det 462 000 som forventet inntekt, tipper det er noe det samme som i fjor, men faktisk inntekt i fjor var 410 000 så det burde jo ikke være noe problem. I tillegg til tabelltrekk så trekkes det 36% av alt annet enn timelønna, skifttillegg overtid osv..

Men er det oppgitt riktig lån og renteutgifter? Det har ofte mer påvirkning på skattekortet enn lønnsforandring. Tabeller skal nemlig takle en god del svingninger i inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her og skiver jeg og.. Men jeg skriver ikke, da. For jeg har skrivesperre deluxe. Møkkaoppgave!

Er oppe i 1200 ord nå, og er fremdeles ikke ferdig med å skrive om Mandelbaum. Det aner meg at jeg kommer til å ligge på maks antall ord. Jeg blir nokså engasjert om jeg først setter i gang nemlig! :P Jeg så Marius i kantina i stad og vurderte nesten å sette meg ned og diskutere oppgaven, for han satt der bare helt alene og stirret ut i lufta, men så fant jeg ut at det ville blitt i overkant nerdete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ren 7%. Du kan jo pyse ut med 50/50 da, det er jo sterkere enn 1/5 som du brukte før ;)

Men stakkars, hun er jo sart på labben sin jo :o Vi prøver 50/50 først vi, og hvis hun reagerer på det, så får jeg blande det ut mer, og reagerer hun ikke, skal jeg vurdere å prøve ren 7 % :)

:lol: Jeg håper det er skruene, for etter 6 dager skulle kuren funket om hun har fått rett meds.

Ja, ikke sant? Men de sa det kunne hende hun måtte ha en 10 dagers kur, jeg skulle se det an etter 7 dager. Det er dag 7 i dag, så da blir det ihvertfall 10 dager. Om det ikke ble borte etter 10 dager, så skulle jeg komme igjen. Selvsagt. Så da veit jeg ikke helt hva de gjør, hvis hun fortsatt har sopp og det ikke er skruene hun rister i :P

Livlig faktisk :lol:. Kan jo ikke gå rundt og kalle en hund for Livlig :P

Jeg tror jeg blandet mors og fars navn jeg, og da ble det Livli-ish :P Passer til ei Willig-datter det :P

.. Er jeg skrekkelig trøtt. Alle forsov seg her i morges, så vi hadde tydeligvis litt problemer med å komme oss opp etter påskeferien :P Kroppen min har vært hyggelig nok og fortalt meg at jeg må oppjustere kortisondosen med et realt herpesutbrudd på både over- og underleppe, så da har jeg gjort det jeg, så får vi se hvordan det blir om noen dager. Hostinga er bedre da, ikke like sårt i hals og lunger, så da blir jeg sikkert frisk til helgen igjen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ringte NAV meg og sa at de manglet noen papirer om jeg skulle ha en utbetaling.. :blink: Jøsses liksom, aldri skjedd før. Men jeg skal gladelig sende dem papirene i dag, så jeg får penger om en ukes tid jeg.

Du verden, den var ny :huh: Det var sikkert en glipp :aww::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg blandet mors og fars navn jeg, og da ble det Livli-ish :P Passer til ei Willig-datter det :P

*Flir*...

Hostinga er bedre da, ikke like sårt i hals og lunger, så da blir jeg sikkert frisk til helgen igjen :ahappy:

Sikkert, sikkert :)

Skal jeg straks logge av og dra hjem, men skal tvinge meg innom Plantasjen en tur først :aww:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, deilig massasje :ahappy: Nå skal jeg slappe av litt på sofaen, før jeg må ta turen ut til mamma og pappa, få scannet vitnemålet mitt og søkt på skole :frantics: Så skal jeg plante om advokadotreet til min bror, dra på butikken og kjøpe noe middagsmat for uken og litt mørk sjokolade! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeeeeeeeeelp jeg hadde ligget med hue nedi en fonn etter 2 meter ;)

Ser super gøy ut da * skuler bort på aussie jentene som mener jeg jaggu får gå for egen maskin*

Hehe. Ja det er knallgøy. Full fart! Mange misunnelige kommentarer fra skiløperne vi suser forbi, hihi. :D

Så nydelig natur og så gøy det ser ut! Neste år er det min tur igjen, men takk for at jeg fikk være med på turen deres så lenge. :ahappy:

Skiføre blir det nok neste vinter også! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noe henting av henger idag, den står visst et helt annet sted og er snødd ned. Jaja vi får klare oss uten den på messa i helgen :P

Blir et interessant stand for å si det mildt, masse improvisasjon vil jeg tro.

Men har heldigvis booket meg cruise til Kiel nå, så nå er det Villmarksmesse, frihelg, hyttetur med jobben og så en herlig velfortjent tur med bare kjæresten og meg :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis fikk jeg litt igjen på skatten. Det er det viktigste å ikke få minus. Og så har jeg den årlige vår-depresjonen for tiden. Kommer hvert år den :P Har en runde etter jul og en runde nå i disse tider. Så er bare å vente til det gå over. Og så gleder jeg meg veeeeldig til torsdagen er over. Lang reise alene i bil på glatt føre og tannlege besøk som ikke er av den hyggeligste sorten. gah, blir så bra å få det overstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...