Gå til innhold
Hundesonen.no

Sexfelle-hunden avlivet


Ozzy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg vet ikke noe mer enn det som står i artikkelen - og der står det at de truet med at hunden kunne angripe og for å illustrere hvor sterke kjever den har viste de tygging på noen pinner. DET er det

Jeg sitter egentlig her og tenker at om det skal rettes sinne og skyld mot noen for at denne hunden ble avlivet, så er det faktisk de som truet med å bruke den som våpen som sitter med det hele og ful

For tiden samarbeider jeg med noen om en omplasseringshund som er blitt brukt til å utføre kriminelle handlinger. Denne hunden er av politiet blitt begjært avlivet, men politiet har nå trukket kravet,

Guest Kåre Lise
Men det er vel hele problemet i slike saker at det kommer an på øyet som ser.

Og en dose sunn fornuft, sannsynligheten for at en som omtaler hunden sin som pitbull og bruker den til utpressing egentlig er en myndeblanding kjøpt på gata i Oslo? Tja, svimlende liten er vel det jeg tenker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en dose sunn fornuft, sannsynligheten for at en som omtaler hunden sin som pitbull egentlig er en myndeblanding kjøpt på gata i Oslo? Tja, svimlende liten er vel det jeg tenker..

Og en dose sunn fornuft, sannsynligheten for at en som omtaler hunden sin som pitbull og bruker den til utpressing egentlig er en myndeblanding kjøpt på gata i Oslo? Tja, svimlende liten er vel det jeg tenker..

Nei,sannsynligheten for at sånne folk ljuger er vel svimlende liten :) Nei,jeg driter i hva som skjedde med hunden,jeg bare svarer fordi du så bastant nektet for at det var likheter. Syns det hele var en fillesak. Ingen ble skadet eller? Og det gjaldt bare "småpenger"... Som sagt har jeg ikke særlig sympati med noen av sidene i saken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en dose sunn fornuft, sannsynligheten for at en som omtaler hunden sin som pitbull og bruker den til utpressing egentlig er en myndeblanding kjøpt på gata i Oslo? Tja, svimlende liten er vel det jeg tenker..

Utifra hva slike idioter pleier å lire av seg, så ser jeg det faktisk ikke som helt usannsynlig. Og jeg, ja, bare ord som ikke beviser en dritt, har sett myndeblandinger som like gjerne kunne vært amstaff i, hvis man skal bedømme etter utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Nei,sannsynligheten for at sånne folk ljuger er vel svimlende liten :) Nei,jeg driter i hva som skjedde med hunden,jeg bare svarer fordi du så bastant nektet for at det var likheter. Syns det hele var en fillesak. Ingen ble skadet eller? Og det gjaldt bare "småpenger"... Som sagt har jeg ikke særlig sympati med noen av sidene i saken

Hadde ingen blitt skadet hadde det vel aldri ofrene blitt tilkjent nærmere en mill i erstatning.

Utifra hva slike idioter pleier å lire av seg, så ser jeg det faktisk ikke som helt usannsynlig. Og jeg, ja, bare ord som ikke beviser en dritt, har sett myndeblandinger som like gjerne kunne vært amstaff i, hvis man skal bedømme etter utseende.

Joda sånne folk juger, problemet i deres sak er er bare at det er svimlende lite sannsynlig at de vil skaffe seg en myndeblanding i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som spiller en rolle, er vel om hunden var trent til og/eller truanes til å angripe mennesker. Det vet vi ingenting om. Hva slags blanding det er, vet vi heller ingenting om. Hva diskuterer dere og på hvilket grunnlag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingen blitt skadet hadde det vel aldri ofrene blitt tilkjent nærmere en mill i erstatning.

Joda sånne folk juger, problemet i deres sak er er bare at det er svimlende lite sannsynlig at de vil skaffe seg en myndeblanding i utgangspunktet.

Så de fikk tilbake litt mere enn de var blitt ranet for da. Og noen/en av de tiltalte fikk samfunnstjeneste. Var de 8 stk som ble ranet for tilsammen rundt 500 000 og skremt litt? Fremdeles fillesak.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

De fikk samfunnstjeneste hovedsakelig pga lav alder og tilståelse.. Straffeutmålingen var vel 3 år på samtlige.. At du mener det er en fillesak får du stå for selv.. Jeg føler ikke så veldig for å bli lurt hjem av noen kjerring for å oppleve det disse opplevde. Hadde ofrene her vært kvinnfolk hadde det nok fort blitt en annen lyd i tuta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fikk samfunnstjeneste hovedsakelig pga lav alder og tilståelse.. Straffeutmålingen var vel 3 år på samtlige.. At du mener det er en fillesak får du stå for selv.. Jeg føler ikke så veldig for å bli lurt hjem av noen kjerring for å oppleve det disse opplevde. Hadde ofrene her vært kvinnfolk hadde det nok fort blitt en annen lyd i tuta..

Kjerring som du var forbredt på å betale for.... Gubbene ble ikke voldtatt,de ble ydmyket og fratatt "jordisk gods".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Kjerring som du var forbredt på å betale for.... Gubbene ble ikke voldtatt,de ble ydmyket og fratatt "jordisk gods".

Det sa jeg vel ikke..

Og fordi de ikke ble voldtatt så er alt greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda sånne folk juger, problemet i deres sak er er bare at det er svimlende lite sannsynlig at de vil skaffe seg en myndeblanding i utgangspunktet.

Sorry, men hva vet du om hvilke hunder "sånne folk" skaffer seg? Det kan være veldig varierende det. Noen går for et våpen i form av en "maskulin" hund, mens svært mange har bare en bikkje for å ha en bikkje, og de trenger ikke å være noe mer enn en papillon (ref. virkeligheten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som har møtt denne hunden da ei av disse jentene var ute for å lufte den. Hun kjenner ei venninne av meg, og vi er opprinnelig fra samme by. Har vært på flere fester med henne. Møtte de rett ved leiligheten som de opperete fra faktisk. Så bilde av stedet i en avis, og at hun ene var ei tidliger frøken norge modell. Så da var det ikke vanskelig å legge 2 og 2 sammen å vite at hun hadde vært med på dette.

Opplevde ikke hunden som en morderisk drapsmaskin, men den var usikker,nervøs og lot seg irritere og reagere med utfall mot fler folk som gikk forbi på den korte tiden jeg pratet med de.Den var rett og slett ustabil i temperamentet. Aldri opplevd en Amstaff, Staff eller mix av diverse med dette i seg oppføre seg sånn. Alle jeg har kjent/kjenner er rolige stabile hunder som ikke lett lar seg bry med noe.

Da jeg spurte hva slags rase det var fikk jeg beskjed om at den var en Amstaff mix av noe slag.

Å den var mye grøvere enn den ser ut på bilde.

Hunden hadde kanskje blitt bra med mye jobbing med rette personer, men hvem som skal ta på seg den jobben og kostnaddene er nå en ting, og vist det faktisk er som hun sa at den har Amstaff i seg så er jo det nok til at politiet faktisk kan avlive den.

Synd er det fordi det var en veldig pen hund, og den ville sikkert vært en helt annen hund vist den ikke hadde havnet i hendene på disse idiotene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med Snusken altså, jeg tipper at forståelsen for hvordan ofrene har hatt det ville vært en helt annen om det var kvinnelige ofre, og ikke menn.

Hvor store verdier som er stjålet er irrelevant. Om jeg blir rana på gata og raneren bare får med seg mobilen min og lommeboka mi med 300 kr i, mens f.eks yurij mister mobil, rolexen sin, lommebok med 3000 kr i samt bilnøkler og bil, gjør ikke yurij mer traumatisert enn hva jeg ville blitt, eller?

Å lokke menn med sex er strengt tatt ikke noe bedre enn å være villig til å betale for sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Synd er det fordi det var en veldig pen hund ..."
Jepp, hadde bikkja vært stygg som nøkken hadde det ikke spilt så stor rolle.

Må si meg enig med 2ne og snusken her, at pipa hadde nok hatt en annen lyd hadde det vært damer som var offeret.
Folks personlige opplevelse av noe traumatisk har lite å gjøre med verdien av hva de ble frastjålet.

Ellers synes jeg det er bra at bikkja er avlivet, det burde være lavere terskel for å avlive hunder fremfor å rehabilitere dem. Og å sende dem til FOD og tro at FOD er de rette til å bedømme en hunds mentale tilstan? Det er ikke 1 april før i morgen.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Synd er det fordi det var en veldig pen hund ..."

Jepp, hadde bikkja vært stygg som nøkken hadde det ikke spilt så stor rolle.

Må si meg enig med 2ne og snusken her, at pipa hadde nok hatt en annen lyd hadde det vært damer som var offeret.

Folks personlige opplevelse av noe traumatisk har lite å gjøre med verdien av hva de ble frastjålet.

Ellers synes jeg det er bra at bikkja er avlivet, det burde være lavere terskel for å avlive hunder fremfor å rehabilitere dem. Og å sende dem til FOD og tro at FOD er de rette til å bedømme en hunds mentale tilstan? Det er ikke 1 april før i morgen.

Synd hadde det jo selvfølgelig vært om hunden ikke var like pen også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Sorry, men hva vet du om hvilke hunder "sånne folk" skaffer seg?

Nok, mer enn nok til å kunne uttale meg og jeg snakker av egen erfaring, ikke noe jeg har lest meg til.

Igjen så må jeg visst repetere meg, dette ble avvist av retten. De som sier dette er de dømte jentene, de samme som fikk betalt i form av cash og dop for å lokke og lure disse mennene med sex som om det er så mye bedre som 2ne sier? Gubbene du viser til var menn i sin beste alder 30-50 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok, mer enn nok til å kunne uttale meg og jeg snakker av egen erfaring, ikke noe jeg har lest meg til.

Igjen så må jeg visst repetere meg, dette ble avvist av retten. De som sier dette er de dømte jentene, de samme som fikk betalt i form av cash og dop for å lokke og lure disse mennene med sex som om det er så mye bedre som 2ne sier? Gubbene du viser til var menn i sin beste alder 30-50 år.

Beste alder eller gubbe kommer vel også an på øyet som ser :) Neida,som sagt har jeg ikke allverden sympati med ofrene/horekundene,heller ikke med de tiltalte og jeg syns ikke det er "feil" å avlive hunden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om det hadde vært en jente som ble lokket til en leilighet og utsatt enten for ran eller overgrep? Avtalt sextreff med en eksempel på nettet, og så blitt holdt som fange? Er det verre? Eller kan hun og skylde seg selv da om hun blir gruppevoldtatt?

Og jenter driver også med slikt via nettet. Hetogutter har seg sjeldent med andre hetrogutter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om det hadde vært en jente som ble lokket til en leilighet og utsatt enten for ran eller overgrep? Avtalt sextreff med en eksempel på nettet, og så blitt holdt som fange? Er det verre? Eller kan hun og skylde seg selv da om hun blir gruppevoldtatt?

Og jenter driver også med slikt via nettet. Hetogutter har seg sjeldent med andre hetrogutter...

For min del står eller faller det hele på "betale" delen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Av en eller annen grunn så trur jeg ikke slikt før jeg ser det. Menn som blir utsatt for kriminelle handlinger av damer blir veldig ofte latterliggjort,.samt ikke tatt på alvor flere steder i samfunnet og. Blir en mann voldtatt, burde han bare være glad for at noen vil ha sex med han. Slår en dame en mann, er det festlig og han kunne bare tatt igjen. Tar han igjen, er han et beist.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del står eller faller det hele på "betale" delen.

"Betale"-delen er vel strengt tatt ikke bevist.

Til sammenligning så har det vært en lignende sak i England, der ei dame bruker sex som lokkemiddel for å bli med menn hjem, doper de ned med rohypnol og stjeler penger og verdisaker, hun ble dømt til 5 års fengsel. Ingen trusler om vold og eksponering til familie, venner og jobb, bare litt dop og litt knabbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...