Gå til innhold
Hundesonen.no

Pim sitt første kull - Valpene er her!


Benedicte
 Share

Recommended Posts

  • Svar 551
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

DREKTIG!!!! :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: Tok ultralyd i dag, og vi så minst 3-4 fosterblærer :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin:

Da kan jeg endelig annonsere "mitt" første kull. Pim skal parres ved neste løpetid, og som basenjier flest løper hun bare èn gang i året, og det på vinterhalvåret. Men det er aldri for tidlig å anno

Posted Images

  • 3 months later...

Alle andre basenjier i hele verden har jo fått løpetid! Sjekker derfor Pim daglig, og i dag gjorde hun noe rart. Hun snuste Cita i rumpa og begynte å "klapre" med tennene, noe hun aldri har gjort før. Er det noen hormonelle endringer på gang? :P Cita er sterilisert, og Cita og Tia pleier å klapre med tennene når de lukter på andre tisper med løpetid, så dette har jeg ikke sett før. Kaaanskje er løpetiden like rundt hjørnet?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle andre basenjier i hele verden har jo fått løpetid! Sjekker derfor Pim daglig, og i dag gjorde hun noe rart. Hun snuste Cita i rumpa og begynte å "klapre" med tennene, noe hun aldri har gjort før. Er det noen hormonelle endringer på gang? :P Cita er sterilisert, og Cita og Tia pleier å klapre med tennene når de lukter på andre tisper med løpetid, så dette har jeg ikke sett før. Kaaanskje er løpetiden like rundt hjørnet?

Ha ha, det er MANGE som venter. Jippi var tidlig ute, hun vil vel mest sannsynlig få NOVEMBER valper nå! :huh: De skal jo fødes i DESEMBER, liksom??

Klapree med tennene er løpetidsrelatert ja, men har ikke sett at det blir gjort av tisper om seg selv før :lol:

Jippi gjorde det på MEG i går (fikk besøk av tante rød ) :lol:

Tippet hun løper i løpet av de to neste ukene :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, det er MANGE som venter. Jippi var tidlig ute, hun vil vel mest sannsynlig få NOVEMBER valper nå! :huh: De skal jo fødes i DESEMBER, liksom??

Klapree med tennene er løpetidsrelatert ja, men har ikke sett at det blir gjort av tisper om seg selv før :lol:

Jippi gjorde det på MEG i går (fikk besøk av tante rød ) :lol:

Tippet hun løper i løpet av de to neste ukene :)

Mine er jo født midt i november :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ingen tanker om å inseminere på første kullet? (Spør fordi tanken brått har slått meg også…)

Dette med at man helst ikke skal inseminere før de har hatt kull før gjelder i utgansspunktet tisper (og hannhunder) som ikke får til naturlig parring. Da hender det at noen hjelper til ved å tappe hannhunden og inseminere tispa.

Man vil vite at de er reproduksjonsdyktige før de går i avlen.

Det er vel ikke noe vi er bekymret for her. Pim er villig som få (og hadde parret på forrige løpetid om hun hadde fått lov :lol: ) Hannhunden har også vist den evnen med meget godt resultat :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at man helst ikke skal inseminere før de har hatt kull før gjelder i utgansspunktet tisper (og hannhunder) som ikke får til naturlig parring. Da hender det at noen hjelper til ved å tappe hannhunden og inseminere tispa.

Man vil vite at de er reproduksjonsdyktige før de går i avlen.

Det er vel ikke noe vi er bekymret for her. Pim er villig som få (og hadde parret på forrige løpetid om hun hadde fått lov :lol: ) Hannhunden har også vist den evnen med meget godt resultat :)

Så du mener at min frøken som står og skriker etter hannhundene trygt kan insemineres på første kull? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at min frøken som står og skriker etter hannhundene trygt kan insemineres på første kull? :P

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å inseminere henne med frossen sperm på første kull nei, om årsaken var at det er vankskelig å reise til hannhund, og ikke at de ikke får til parringen selv :)

Hannhunden vil jeg helst at skal ha prestert før man tapper han.

Det har alle de jeg har importert fra vist med meget gode resultater :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...